Mountainbikes dam

Mountainbikes dam billigt online ✓ Elcyklar, MTB, hybridcyklar, standardcyklar, racingcyklar och cykeltillbehör ✓ Glöm inte cykelhjälm, cykelbelysning och reflexer - säkerhet som är bra och billig ✓ Mountainbikes dam av bra kvalitet och pris

 
Sidor: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10Nästa sidaSista sidan

Scott Spark eRide 930 medium

Scott Spark eRide 930 medium
Endast 46 990 kr

Letar du efter en elassisterad trailmumsare med snabba tävlingsgener som älskar att forcera fram med fantastiskt grepp på nästan alla typer av underlag? Vill du samtidigt ha stålmannens benmuskler i form av en kraftfull elektronisk motor? Då ska du ta en titt på Scott Spark eRide 930, det här är en kvick heldämpad stigcykel med rappt elektriskt driv som är helt perfekt för dig som gillar allt från planare stigcykling till tuffa branter i stökig terräng. Utan att bli det minsta stöddig lutar den sig självsäkert mot en potent ram med både huvudtriangel och baksving i tålig aluminium. Modern geometri kombineras med kinematiken i toppklass, främst tack vare en smart 4-länks design som levererar både flexibilitet, kvick respons och generös slaglängd. Spark eRide har en väl avvägd balans och den trivs verkligen ypperligt på alla typer av stigar, även i lite tuffare terräng. Slaglängder på 130/120 mm levereras av en Rock Shox Recon RL Solo Air framtill, och av en X-Fusion NUDE Trunnion baktill. Båda dämparna har justerbar rebound, lockout och 2/3-fasta lägen (Lockout-Traction Control-Descend) som smidigt regleras från styret via en smart TwinLoc Remote, vilket både ökar användningsområdet och ger dig möjligheten att kunna köra riktigt fort på alla typer av underlag. När det blir riktigt stökigt i branterna är en reglerbar sadelstolpe nästan obligatoriskt, så givetvis är även den här modellen utrustad med en Dropper Post. Kraften levereras av marknadens kanske bästa elsystem från Shimano (STePS E8000) kombinerat med ett 500 Wh batteri som är imponerande snyggt integrerat i ramen och som levererar många timmars hjälp på traven. Elsystemet består av en kompakt och effektiv centermotor med låg ljudnivå och hela 70Nm pålitlig kraft. Du får dessutom all den information du behöver via en tydlig display - kan det bli bättre? Utöver den klassledande elmotorn så får du en driftsäker drivlina med 11 växlar från SRAM (NX1) som levererar pålitlig prestanda i form av en användarvänlig utväxling. Motor och växel samarbetar i en nästan sömlös harmoni och allt sker effektivt, underbart tyst och ger dig dessutom en imponerande räckvidd. Hojen älskar fart och är självklart utrustad med bromsar som verkligen matchar fartresurserna. Eftersom skivbromsarna är hydrauliska är kraften busenkel att dosera och du har alltid tillgång till resolut och konsekvent bromsprestanda, dessutom året runt och oavsett om det är lerigt, regnigt eller slaskigt i spåret. Till skillnad från nästan alla konkurrenter så kan du med nya Spark eRide antingen köra med de vassa 29-tummare som ingår, eller skaffa ett par 27,5-tummare, eftersom båda passar. Med den mindre hjulstorleken kan du köra däck med en bredd ända upp till 2,8" och med de stora 29-tummarna (som ingår) köra med bredder ända upp till 2,6"... flexibilitet i världsklass! Är du en krävande cyklist som värdesätter en modern drivlina, generös dämpning, resolut elektrisk kraftöverföring och pålitlig precision så är du inne på rätt spår. Vill du uppnå den där underbara känslan av grymt flyt av som bara eldift kombinerat med heldämpat kan leverera, ja då är det h&a...

Merida eOne-Twenty 500 grå/svart medium

Merida eOne-Twenty 500 grå/svart medium
Endast 39 999 kr

Prioriterar du framkomlighet, smidighet, och lekfullhet så är heldämpade Merida eOne-Twenty 500 helt rätt när du vill ha kraftfullt drag i spåren. En mångsidig elassisterad hoj som passar allt från fartfylld stigsurfning till avslappnade heldagsturer och som verkligen tål att jämföras. Tack vare en extremt väl avvägd mix av kvalitativa komponenter och avancerad dämpning funkar den lika bra för långa äventyrsrundor som för dina dagliga pass med polarna. Stommen utgörs av en kvalitativ aluminiumram med BOOST-teknologi och en modern trailgeometri med grymt följsam känsla i spåren. Ramen är designad för att kunna dominera i höga hastigheter och ger åkaren en föredömligt låg tyngdpunkt samt har såklart praktisk invändig kabeldragning. Det genomtänkta länkaget ger dig känslan av ännu mer dämpning, och gör dig redo att kunna hantera stökiga äventyr. Den gör det dessutom med en imponerande trampeffektivitet och den svarar villigt när du vill öka farten och få med dig all kraft ute i spåren. Hjärtat utgörs av elsystemet STePS (E7000) från Shimano, ett fullt integrerat system som består av en lätt, kompakt och effektiv centermotor med låg ljudnivå samt överlägsen kraftöverföring. Tack vare drivning direkt på vevaxeln har du alla förutsättningar för massor underbara mil med skönt tryck i pedalerna. Den kraftfulla motorn med hela 60 Nm har tre olika assistanslägen och drivs av ett kvalitativt batteri på 500 Wh. Datorn visar inte bara de vanliga cykeldatorfunktionerna, utan även vilken växel du använder, räckvidden och batteriets resterande kapacitet. Fjädring och dämpning hanteras av SR Suntour så du är väl omhändertagen, framtill sitter en Raidon 34 och baktill en UNAIR TR LOR8 , tack vare 130/120 mm fjädringsväg sväljer den effektivt ojämnheter och ser till att du kan köra med full kontroll även när du har maximalt tryck på pedalerna. Båda är luftdämpare och har generöst med inställningar för att kunna hantera kraftfull cykling på olika typer av underlag. När det blir stökigt i branterna är en dropper post nästan obligatoriskt och självklart är även eOne-Twenty utrustad med en höj och sänkbar sadelstolpe redan från start. För att kunna hantera allt från plana grusvägar till stökiga branter har den en beprövad 10-växlad drivlina från Shimano (Deore) med pålitlig prestanda och brett register. Eftersom cykeln gillar höga farter är den utrustad med effektiva hydrauliska skivbromsar med stora skivor, vilket ger föredömlig kontroll och ser till att du alltid har maximal bromsverkan oavsett underlag, väder eller årstid. Allt rullar på stabila 27.5-tummare med däck från Maxxis vilket ser till att du har greppsäker markkontakt på nästan alla typer av underlag. Den här moderna hjulstorleken har massor av fördelar jämfört med sina större syskon både när det handlar om vikt, lekfullhet och acceleration.

Ibis Mojo HD4 NX Eagle CK Edition back in black large

Ibis Mojo HD4 NX Eagle CK Edition back in black large
Endast 50 990 kr

En sak är säker, har man plockat hem Enduro World Series så har man gjort helt rätt. Det handlar inte om nån turlig lyckoträff i ett enstaka race, utan här pratar vi om en HEL säsong och inte minst ett HELT team. Det är heller ingen slump att Ibis Mojo HD4 är modellen som teamet använde för att välförtjänt plocka hem medaljen. Vad blir då slutsatsen? Vi tycker nog att det är ganska enkelt, det här är en av världens bästa endurohojar, punkt! Ett gediget utvecklingsarbete och tusentals timmar ligger bakom framtagandet av den 4:e generationen av Mojo HD. Det är dock fortfarande en långslagig heldämpad endurohoj med imponerande följsamhet på ojämna underlag och nästan overkligt flyt i branterna som fixar stökiga spårval på ett överraskande enkelt sätt. HD4:an levererar ett makalöst grepp som garanterar att du alltid kommer ur kurvorna med full kontroll, men ännu stabilare och ännu snabbare än tidigare. Jämfört med föregångaren så har HD4:an en längre och slackare geometri med 64,9 graders vinkel på styrhuvudet, vilket ger dig ännu större självförtroende på snabba och stökiga utförslöpor. Den har dessutom ett lite längre topprör, vilket i praktiken ger dig mer utrymme att manövrera ovanpå cykeln och dessutom skapar ytterligare stabilitet. Vi skulle kunna skriva spaltmeter om geometrin men vi nöjer oss med att nämna att ramen är 30 % styvare i övre länkage och hela 40 % styvare i lägre länkaget och att Ibis ytterligare förfinat upplägg för placeringen av kolfibern, vilket resulterat i både ökad styvhet och en effektivare kraftöverföring. Respektingivande slaglängder på 153 mm baktill och 160 mm framtill (klarar ända upp till 170 mm fram). Liksom dess föregångare rullar den med full stabilitet på ett par mäktiga 27,5-tummare och den klarar bredder från 2,35" ända upp till 2.8" utan att du behöver ändra något på cykeln. När det blir riktigt brant och stökigt i spåren är en sänkbar sadelstolpe nästan obligatorisk och HD4:an är självklart kompatibel med riktigt långa dropper posts, den klarar längder ända upp till 170 mm, lite beroende på ramstorlek. Det extremt genomtänkta DW-länkaget numera i sin 5:e (och självklart Dave?s bästa) version levererar en magisk känsla med klassledande kraftöverföring och blixtsnabb respons när du lägger tryck på pedalerna. Givetvis kan Ibis Mojo HD4 skryta med Boost-teknologi (148 mm bak och 110 mm fram) vilket ger extra vridstyvhet och säkerställer att ingen kraft går till spillo. Letar du efter en kompromisslös heldämpad kolfibercykel med massor av snabb lekfullhet som ger dig imponerande stabilitet och ser till att du alltid har möjligheten att alltid välja en aggressiv linje, ja då har du hittat rätt! Varje liten detalj är extremt väl genomtänkt och bara kabeldragningen kan få en småsur ingenjör eller ilsken mekaniker att lätta på smilbanden och bli smått lyrisk... vi kallar det normal Ibis-klass! Modellen tillverkas i 6 olika utrustningsnivåer med drivpaket från både Shimano (XT eller XTR) och från SRAM (NX, GX, X01 eller XX1 Eagle), samtliga versioner har dämpare från FOX, kompletta hjul från Ibis och däck från Maxxis (se specifikationen för detaljerad information om respektive utrustningsnivå). Så vill du...

Yeti SB150 Carbon GX orange small

Yeti SB150 Carbon GX orange small
Endast 46 429 kr

Den moderna endurospecialisten Yeti SB150 C/Series levererar högvis av rapp körglädje i ett extremt välbalanserat paket som är skräddarsytt för oss som gillar riktigt stökiga förhållanden. Ett perfekt redskap för oss som helst håller till i bikeparken men även trivs på utmanande skogsrepor i knepig terräng. Det här är en snabb, lekfull, kursstabil och förvånansvärt klättringsvillig bergsget för dig som vill kunna dominera i kluriga utförslut. Det här lättkörda men samtidigt temperamentsfulla endurobygget utklassar nästan allt annat på två hjul och ser till att du får dra nytta av all den kunskap som Yeti samlat på sig under mer än tre årtionden av racing... även om du råkar vara halvsopig i sadeln. Själva stommen utgörs av en progressivt enduroinspirerad geometri med välbalanserad kinematik som är skapad utifrån önskemål från åkarna i Yeti´s EWS-team... kortfattat handlar det om lägre, slackare och längre (vi skulle kunna rabbla både vinklar och mått, men du hittar allt i specifikationen). Vi nöjer oss med att konstatera att den här extremt tålig endurohojen utan problem lever upp till de skyhöga krav som Yeti´s teamcyklister ställer på cyklarna. Den högkvalitativa ramen i kolfiber (C/Series) ger dig en imponerande balans mellan styvhet och styrka vilket gör att hojen upplevs som både snabb, solid, och aggressiv. Ramen väger visserligen runt 250 gram mer än TURQ Series men den har samma imponerande egenskaper och är dessutom lite tåligare. Hojen rullar på ett par mästerverk från DT Swiss, ett par superspeediga 29-tummare med kvalitetsgummin från Maxxis, som ser till att du utan tvekan kan välja den tajtaste linjen och som dessutom ger dig pålitligt fäste i kurvorna. Modellen har en uppdaterad version av det klassledande Switch Infinity länkaget och levererar en tydligt progressiv kurva som ger dig klassledande kontroll på alla 150 millimetrar av dämpning. Resultatet är en rent magiska känsla kombinerat med en makalöst effektiv kraftöverföring som blixtsnabbt svarar när du vill öka tempot. Teknologin är utvecklad tillsammans med Fox Racing, och det handlar enkelt förklarat om avancerad styrning av all den rörelseenergi som du pumpar ner i chassit. Och till skillnad mot sina föregångare så medger utformingen numera att du får plats med din dricksflaska i huvudtringeln. Själva dämparna kommer från FOX så du är väl omhändertagen, framtill sitter en Performance 36 samt baktill en Performance DPX2, och tack vare dess extremt generösa slaglängder (170/150 mm) så sväljer hojen effektivt alla ojämnheter och ser till att du kan köra med full kontroll oavsett lutning eller underlag. Dämparna har givetvis högvis av inställningsmöjligheter, så du kan enkelt finjustera dämpningen utifrån de önskemål du har för stunden. När det blir stökigt i branterna är en dropper post nästan obligatoriskt, och självklart är den redan från start utrustad med en sänkbar sadelstolpe från Fox (Transfer). För att kunna bemästra allt från plana underlag till stökig terräng så kan du välja mellan några av marknadens vassaste drivlinor. Vi pratar kvalitetskomponenter från SRAM, bara att välja det kit (GX eller GX ...

Ibis DV9 X01 Eagle AXS CK Edition bone white/teal large

Ibis DV9 X01 Eagle AXS CK Edition bone white/teal large
Endast 67 690 kr

Hos Ibis är DV en akronym för engelskans development (fritt översatt skulle vi säga utveckling), och det är precis vad nya Ibis DV9 handlar om... ett extremt mångsidigt redskap som ger dig alla möjligheter att kunna utvecklas och bli bättre. Det spelar faktisk ingen större roll om du föredrar att fladdrar fram på platta XC-slingor, förolämpa knepiga singletracks eller droppa ner för hissnande avgrunder på bergets baksida, nya DV9:an levererar! Jämfört med tidigare hardtails så har DV9:an längre reach (mellan 20-24mm) och en slackare gaffelvinkel (mellan 67.4-68.5°) vilket tillsammans med ett par kompromisslösa 29-tummare skapar en rapp styrkänsla, imponerande kursstabilitet och massor av skön lekfullhet. Slutresultatet i praktiken? Du kan bränna på för fulla muggar nere på platten men samtidigt vara galet kvick i de lite mer tekniskt utmanade partierna. Japp, det här är en extremt välbalanserad hardtail som kan hantera svåra situationer på ett häpnadsväckande enkelt sätt och där minsta lilla detalj är noga genomtänkt. Som alltid när det gäller cyklar från Ibis så är ramen tillverkad i högklassig kolfiber och givetvis har den utrymme för rejäla sulor, bredder på upp till 2,6? är inga som helst problem. Den galet vridstyva och ultralätta ramen har en minst sagt imponerande kraftöverföring, mäktig stabilitet och en blixtsnabb respons som ser till att du alltid kan välja den aggressivaste linjen. Givetvis kan DV9:an skryta med modern Boost-teknologi (148 mm bak och 110 mm fram), vilket ger extra vridstyvhet och garanterar att ingen kraft går till spillo. När det blir riktigt stökigt i spåren är en sänkbar sadelstolpe numera nästan obligatorisk, och självklart är även nya DV9:an redan från start utrustad med en dropper post. Modellen tillverkas i 6 olika utrustningsnivåer med drivpaket både från SRAM (NX, GX, X01 eller XX1 Eagle) eller Shimano (XT eller XTR), samtliga har dämpare från FOX, kompletta hjul från Ibis och däck från Schwalbe (se specifikationen för detaljerad information om respektive utrustningsnivå). Så vill du slippa att kompromissa och sikta på att snabbt blixtsnabbt fylla skåpet med medaljer och bucklor så är valet förvånansvärt enkelt... antingen väljer du färgen Bone White/Teal eller Black/Orange, du har nu alla möjligheter att utvecklas och få dra på ledartröjan!

Merida eOne-Sixty 900E grön/svart large

Merida eOne-Sixty 900E grön/svart large
Endast 76 709 kr

Du, bara lite till! Så känns det när du testar Merida eONE-SiXTy Steps 900E. En elassisterad Enduro som fått högsta betyg i otaliga tester och som hyllats för sina fantastiska egenskaper och smarta design. Modellen liknar såklart motsvarande serie utan elassistans och känslan är väldigt lik, men med den skillnaden att du har 250 extra watt i benen som ger dig ytterligare dimensioner i din åkning. Flerfaldigt prisbelönta EOne-Sixty levererar fantastiskt rolig åkning i alla typer av terräng men det är när det blir riktigt stökigt i utförslöporna som den verkligen kommer till sin rätt. Med en eOne-Sixty njuter du av hela vägen tillbaka upp för att sedan kunna köra alla de roligaste åken, om och om igen. Stommen utgörs av en trippelreducerad aluminiumram (6066) med fantastisk smart integrering av elsystemet. En modern enduroanpassad geometri med riktigt korta kedjestag, låg och slak profil vilket ger en smidig, kvick och lekfull cykel. Ramen har såklart praktisk invändig kabeldragning men framför allt ger den åkaren en föredömligt låg tyngsdpunkt för smidighet och respons. Det genomtänkta länkaget ger dig känslan av bottenlös dämpning, och gör dig redo att kunna hantera riktigt stökiga äventyr. Den gör det såklart med en imponerande trampeffektivet och den svarar villigt när du vill öka farten ute i spåren. Elsystemet STEPS från Shimano är ett integrerat system som består av en lätt, kompakt och effektiv centermotor (E8000) med 70 nm och låg ljudnivå samt överlägsen kraftöverföring. Tack vare den smarta drivning direkt på vevaxeln har du förutsättningar för många sköna mil med brutalt tryck i pedalerna när du som bäst behöver det. Motorn drivs av ett kvalitativt batteri (500 Wh, 36v 14 Ah) med lång livslängd och en räckvidd på hela 100 km (Eco-läge under optimala förhållanden) samt har en laddningstid på endast fyra timmar. Datorn visar inte bara de vanliga cykeldatorfunktionerna, utan också vilken växel du använder, räckvidden och batteriets resterande kapacitet. Fjädring och dämpning hanteras av Fox så du är väl omhändertagen, framtill sitter en Fox 36 Float Factory (Kashima, HSC/LSC) och baktill en Fox Factory Float X2, tack vare generös 170/160 mm fjädringsväg sväljer den effektivt ojämnheter och ser till att du kan köra med full kontroll även när du har maximalt tryck på pedalerna. Båda är luftdämpare och har generöst med inställningar för att kunna hantera kraftfull cykling på olika typer av underlag. När det blir stökigt i branterna är en dropper post nästan obligatoriskt och självklart är även eOne-Sixty utrustad med en höj och sänkbar sadelstolpe från Rock Shox (Reverb Stealth) redan från start. För att kunna hantera allt från plana grusvägar till stökiga branter har den en extremt pålitlig elektronisk drivlina från Shimano (XT Di2) med modern singelklinga (34T) kombinerat med en 11-delad kassett (11-46T). Eftersom cykeln gillar höga farter är den utrustad med effektiva hydrauliska skivbromsar från Shimano (Saint) med stora 203 mm skivor, vilket ger föredömlig kontroll och ser till att du alltid har maximal bromsverkan oavsett underlag, väder eller årstid. Modellen har dessutom stabila, tåliga och smidiga 27.5-tummare från DT Swiss (HX ...

Rock Machine Blizz Int E90-27+ blankorange/gul/svart x-large

Rock Machine Blizz Int E90-27+ blankorange/gul/svart x-large
Endast 30 089 kr

Funderar du på att byta upp dig till en spänstig hardtail som älskar allt från stökiga vertikalspår till snabb horisontell stigcykling? Vill du sammtidigt ha tillgång till stålmannens benmuskler i form av en elektronisk kvalitetsmotor? Ja då ska du ta en extra titt på den vansinnigt rolig skogsmaskinen Rock Machine Blizz INT e90-27+. Det här är en modern hardtail som kombinerar kvick respons med all den solida kursstabilitet som krävs för att du både ska kunna hålla en tight linje i branterna och kunna hantra på den moderna typen av lite mer tekniska singletracks? Chassit består av en stryktålig ram som levererar extrem pålitlighet tillsammans med den låga vikt och vridstyvhet som bara hydroformat aluminium kan erbjuda, kombinerat med hög trampeffektivitet samt blixtsnabb respons när du väl lägger fullt mos på pedalerna. Tack vare modern Boost-teknologi uppnås hög vridstyvhet, vilket i praktiken gör att all den kraft som dina muskler genererar går rätt ut till bakhjulet och ser till att du har alla möjligheter att stå överst på pallen. Lägg därtill intern kabeldragning och en extremt välbalanserad geometri som garanterar att du kan köra både fort och länge med imponerande kontroll, dessutom både på platten, utför och uppför! Komponentmässigt pratar vi en bombsäker drivlina med 11 problemfria växlar från Shimano (XT), ett vevparti med singeldrev kombineras med en kassett på 11-46T vilket ger en imponerande utväxling. Kraften levereras av marknadens kanske bästa elsystem från japanska Shimano (STePS E8000 - 250w - 70nm) kombinerat med ett 504 Wh batteri som är snyggt integrerat i ramen och som levererar många timmars hjälp på traven (och dessutom med snabb uppladdning) och du sköter allt enkelt via en tydlig display på styret - kan det bli bättre? Elsystemet består av en kompakt och effektiv centermotor med låg ljudnivå och extremt pålitlig kraftöverföring. Du är väl omhändertagen av en dämpad luftgaffel från SR Suntour (Raidon 34 LO R) som levererar en slaglängd på 130 mm, vilket både ger dig hög komfort och massor av trygghet i spåret. Dämparen har dessutom hydraulisk lockout (du kan låsa dämparen) så att du kan fokusera på att köra fort oavsett vilket underlag som gäller för dagen. Om det blir riktigt stökigt i branterna är en dropper post nästan obligatoriskt, så givetvis är även Rock Machine Blizz INT e90-27+ utrustad med en reglerbar sadelstolpe med 125 mm drop. När du väl behöver få stopp på de superstabila 27,5-tummarna med 2.65" bredd så har du tillgång till hydrauliska skivbromsar med 180/180 mm diskar, vilket ser till att du har kraftfull bromsverkan och en imponerande kort bromssträcka oavsett underlag, väderförhållanden och årstid. Det här är en välbalanserad mix av beprövade komponenter som är betydligt vassare än genomsnittet, på ren svenska skulle man nog kunna säga att det är prylar från dom övre hyllorna hos både Shimano, Suntour, Race Face, Tektro och WTB. Vad blir då slutresultatet i praktiken? En snabb elsassisterad hoj som levererar hög manöverförmåga kombinerat med frikostig slaglängd på en hardtail s...

Ibis DV9 X01 Eagle AXS i9 Carbon CK Edition bone white/teal medium

Ibis DV9 X01 Eagle AXS i9 Carbon CK Edition bone white/teal medium
Endast 83 190 kr

Hos Ibis är DV en akronym för engelskans development (fritt översatt skulle vi säga utveckling), och det är precis vad nya Ibis DV9 handlar om... ett extremt mångsidigt redskap som ger dig alla möjligheter att kunna utvecklas och bli bättre. Det spelar faktisk ingen större roll om du föredrar att fladdrar fram på platta XC-slingor, förolämpa knepiga singletracks eller droppa ner för hissnande avgrunder på bergets baksida, nya DV9:an levererar! Jämfört med tidigare hardtails så har DV9:an längre reach (mellan 20-24mm) och en slackare gaffelvinkel (mellan 67.4-68.5°) vilket tillsammans med ett par kompromisslösa 29-tummare skapar en rapp styrkänsla, imponerande kursstabilitet och massor av skön lekfullhet. Slutresultatet i praktiken? Du kan bränna på för fulla muggar nere på platten men samtidigt vara galet kvick i de lite mer tekniskt utmanade partierna. Japp, det här är en extremt välbalanserad hardtail som kan hantera svåra situationer på ett häpnadsväckande enkelt sätt och där minsta lilla detalj är noga genomtänkt. Som alltid när det gäller cyklar från Ibis så är ramen tillverkad i högklassig kolfiber och givetvis har den utrymme för rejäla sulor, bredder på upp till 2,6? är inga som helst problem. Den galet vridstyva och ultralätta ramen har en minst sagt imponerande kraftöverföring, mäktig stabilitet och en blixtsnabb respons som ser till att du alltid kan välja den aggressivaste linjen. Givetvis kan DV9:an skryta med modern Boost-teknologi (148 mm bak och 110 mm fram), vilket ger extra vridstyvhet och garanterar att ingen kraft går till spillo. När det blir riktigt stökigt i spåren är en sänkbar sadelstolpe numera nästan obligatorisk, och självklart är även nya DV9:an redan från start utrustad med en dropper post. Modellen tillverkas i 6 olika utrustningsnivåer med drivpaket både från SRAM (NX, GX, X01 eller XX1 Eagle) eller Shimano (XT eller XTR), samtliga har dämpare från FOX, kompletta hjul från Ibis och däck från Schwalbe (se specifikationen för detaljerad information om respektive utrustningsnivå). Så vill du slippa att kompromissa och sikta på att snabbt blixtsnabbt fylla skåpet med medaljer och bucklor så är valet förvånansvärt enkelt... antingen väljer du färgen Bone White/Teal eller Black/Orange, du har nu alla möjligheter att utvecklas och få dra på ledartröjan!

Rock Machine Torrent e30-29 matt svart/röd/mörkgrå x-large

Rock Machine Torrent e30-29 matt svart/röd/mörkgrå x-large
Endast 18 879 kr

Letar du efter en hardtail med brett register som trivs på allt från stökiga spår till snabb asfaltcykling? Vill du samtidigt ha tillgång till stålmannens benmuskler i form av en elektronisk kvalitetsmotor? Ja då ska du ta dig en extra titt på den vansinnigt roliga Rock Machine Torrent e30-29. Det här är en förbluffande lättkörd MTB som kombinerar kvick respons med fin stabilitet, perfekt för dig vill kunna glänsa i lite enklare skogsterräng. Den är dessutom ett riktigt smart val för dig som jobbpendlar på underlag där asfalt kanske inte utgör merparten av sträckan. Chassit består av en stryktålig ram i hydroformat aluminium som levererar extrem pålitlighet och kvick respons när du lägger fullt mos på pedalerna. Tack vare moderna tillverkningsmetoder har ramen en imponerande hög vridstyvhet, vilket i praktiken ser till att den kraft som dina muskler genererar effektivt omvandlas till hög fart. Lägg därtill smart intern kabeldragning, en komfortabel geometri samt en välbalanserad körställning som garanterar att du bekvämt kan köra länge med full kontroll, dessutom på de flesta typer av underlag. Själva hjärtat utgörs av ett av marknadens bästa drivsystem, Shimano STePS (E7000), som kombinerar en högkvalitativ motor med ett kraftfullt och snyggt integrerat batteri med mer än 400 Wh miljövänlig urkraft, som både ger lysande räckvidd och massor av extra skjuts. Tack vare att hela drivpaketet är placerat i ramens nedre del uppnås dessutom en extremt låg tyngdpunkt, vilket ger dig klanderfri manöverförmåga även i lite tuffare terräng. Övriga drivlinan består av ett beprövat 9-växlat system från Shimano (Altus) med brett register och som hanteras via ett lättmanövrerat reglage som ger dig alla möjligheter att smidigt skifta mellan växlarna utan att det känns ansträngt. Motor och växel samarbetar i nästan sömlös harmoni med effektiv drivning direkt på vevaxeln och allt sker dessutom underbart tyst. Lägg därtill en tydlig display som i realtid visar det mesta du behöver veta och ger dig full kontroll. Framtill sitter en dämpad framgaffel från SR Suntour (XCM-ATB DS) som levererar en slaglängd på 100 mm, vilket både ger dig hög komfort och massor av trygghet bakom styret. Dämparen har dessutom hydraulisk lockout (du kan låsa gaffeln), så att du kan fokusera på att köra snabbt och bekvämt, oavsett vilket underlag som gäller för stunden. När du väl behöver få stopp på de lättrullande 29-tummarna med 2.1" bredd så har du tillgång till hydrauliska skivbromsar med 180/180 mm diskar, vilket ser till att du har kraftfull bromsverkan och en imponerande kort bromssträcka oavsett underlag, väderförhållanden och årstid. Visst, det är kanske inte ren proffsklass på prylarna men det är en välkomponerad mix av beprövade komponenter som är vassare än genomsnittet, på ren svenska skulle man nog kunna säga att det är kvalitetsprylar från både Shimano, SR Suntour och WTB. Vad blir då slutresultatet i praktiken? En komfortabel elassisterad hardtail som levererar fin manöverförmåga och som gärna hänger med på nya äventyr, och dessutom till ett imponerande pl&...

Ibis Mojo 3 X01 Eagle AXS i9 Carbon CK Edition obsidian black x-large

Ibis Mojo 3 X01 Eagle AXS i9 Carbon CK Edition obsidian black x-large
Endast 113 690 kr

Den flerfaldig testvinnaren Ibis Mojo 3 är ett heldämpat trailmonster som ser till att du kan hantera svåra situationer på ett häpnadsväckande enkelt sätt. En av hemligheterna är dess makalöst grepp, som garanterar ett fantastiskt flyt i branterna och som även ser till att du alltid kommer ur kurvorna med full kontroll. Denna heldämpad allrounder har imponerande framkomlighet, fantastisk följsamhet och grymt skönt flyt, och Mojo 3 rullar dessutom både stabilare och snabbare än sina förlagor. Modellen har mycket gemensamt med den klassiska HD3:an men den upplevs som både lättare, smidigare och mer energisk i spåret. Den har generösa slaglängder på 130 mm (baktill) och 140 mm (framtill) och liksom sin föregångare rullar den med en mäktig stabilitet på ett par robusta 27,5-tummare, och den klarar dessutom bredder ända upp till 2.8" utan att du behöver ändra något på cykeln (utprovat med däck från både Schwalbe och Maxxis). Det extremt genomtänkta DW-länkaget som numera är inne i sin 5:e (och självklart Dave?s bästa) version levererar en magisk känsla med klassledande kraftöverföring och blixtsnabb respons när du lägger tryck på pedalerna. Dämpningen i kombination med en vass geometri samt material i världsklass gör Mojo 3 till den perfekt cykeln för dig som letar efter ett lekfullt trailmonster som täcker in ett galet brett register . Geometrin kan enkelt beskrivas som låg, lång och med relativt flacka vinklar samt korta kedjestag. Och givetvis kan Mojo 3 skryta med Boost-teknologi (148 mm baktill och 110 mm framtill) vilket ger extra vridstyvhet och ser till att noll kraft går till spillo. När det blir riktigt stökigt i spåren är en sänkbar sadelstolpe nästan obligatorisk, och självklart är även Mojo 3 utrustad med en dropper post. En kompromisslös kolfibercykel med massor av lekfullhet som ger dig imponerande grepp på nästan alla typer av underlag och som ser till att du alltid har möjligheten att välja en aggressiv linje ute i spåret. Varje detalj på Mojo 3 är extremt väl genomtänkt och bara kabeldragningen kan få en småsur ingenjör eller ilsken mekaniker att lätta på smilbanden och bli smått lyrisk... vi kallar det normal Ibis-klass! Modellen tillverkas i 6 olika utrustningsnivåer med drivpaket från både Shimano (XT eller XTR) och från SRAM (NX, GX, X01 eller XX1 Eagle), samtliga versioner har dämpare från FOX, kompletta hjul från Ibis och däck från Schwalbe (se specifikationen för detaljerad information om respektive utrustningsnivå). Så vill du slippa att kompromissa och ställa in siktet på att blixtsnabbt fylla skåpet med medaljer och bucklor så är valet ganska enkelt... väljer du färgen Shark Bite eller Obsidian Black, du är nu redo att vinna nästa Enduro World Series!

Scott Strike eRide 930 small

Scott Strike eRide 930 small
Endast 48 990 kr

Letar du efter den där härliga känslan av grymt flyt som bara heldämpat kan leverera? Vill du kunna kan hålla en tight linje och trivs du som allra bäst i lite mer tekniska utmanade terräng? Vill du samtidigt ha stålmannens benmuskler i form av en kraftfull elektronisk motor? Då du ska du definitivt ta en titt på nya Scott Strike eRide 930. Det här är en vansinnigt rolig berg-och-dal-bane-maskin för dig som föredrar snabb avkastning i form av adrenalinstinna utförslöpor snarare än statliga garantier. Utan att bli det minsta stöddig lutar den sig självsäkert mot en stabil ram med både huvudtriangel och baksving i tålig aluminium. Modern geometri med massor av komfort kombineras med kinematiken i toppklass, främst tack vare en smart 4-länks design som levererar både flexibilitet, kvick respons och generös slaglängd. Spike eRide har en väl avvägd balans och den trivs verkligen ypperligt i alla typer av lite tuffare terräng, oavsett om det går uppför eller nedför. Slaglängder på 140 mm levereras av en Rock Shox (Recon RL Solo Air) framtill, och av en X-Fusion NUDE Trunnion baktill. Båda dämparna har justerbar rebound, lockout och 3-fasta lägen (Lockout-Traction Controll-Descend) som smidigt regleras från styret via en smart TwinLoc Remote, vilket både ökar användningsområdet och ger dig möjligheten att kunna köra riktigt fort på alla typer av underlag. När det blir riktigt stökigt i branterna är en reglerbar sadelstolpe nästan obligatoriskt, så givetvis är även den här modellen utrustad med en Dropper Post. Kraften levereras av ett av marknadens bästa elsystem från Bosch (Performance CX 250W) kombinerat med ett 500 Wh batteri som är imponerande snyggt integrerat i ramen och som levererar många timmars hjälp på traven. Elsystemet består av en kompakt och effektiv centermotor med låg ljudnivå och hela 75Nm pålitlig kraft. Du får dessutom all den information du behöver via en tydlig Purion display - kan det bli bättre? Utöver den klassledande elmotorn så får du en driftsäker drivlina med 12 växlar från SRAM (NX Eagle) som levererar pålitlig prestanda i form av en användarvänlig utväxling. Motor och växel samarbetar i en nästan sömlös harmoni och allt sker effektivt, underbart tyst och ger dig dessutom en imponerande räckvidd. Extra kraftfulla hydrauliska skivbromsar sköter om inbromsningen, vilket ser till att du har maximal bromsverkan oavsett om det är lerigt, regnigt eller slaskigt i spåret. Till skillnad från nästan alla konkurrenter så kan du med nya Strike eRide antingen köra med ett par 27,5-tummare (700-serien) eller med ett par 29-tummare (900-serien) på samma ram. Med den mindre hjulstorleken kan du köra däck med en bredd ända upp till 2,8" och med stora 29-tummarna kan du utan problem köra med bredder ända upp till 2,6"... flexibilitet i världsklass! Vad blir då slutresultatet i praktiken? Du får en makalös manöverförmåga och frikostig slaglängd på en heldämpad elcykel som är klättringsvilligare än spindelmannen och som droppar snabbare än ett skållat troll i branterna!

Yeti SB130 Carbon GX grön x-large

Yeti SB130 Carbon GX grön x-large
Endast 46 429 kr

Den mångsidiga trail-/endurohojen Yeti SB130 C/Series levererar högvis av rapp körglädje i ett extremt välbalanserat paket som är skräddarsytt för oss som gillar att köra i olika typer av förhållanden och på olika typer av underlag. Ett perfekt redskap för oss som gärna håller till på utmanande skogsrepor i knepig terräng men även trivs en heldag i bikeparken. Det här är en lätt, snabb, lekfull och imponerande klättringsvillig allrounder för dig som vill kunna hantera alla typer av cykling. Den här temperamentsfulla och lätthanterliga trail-/endurohojen utklassar nästan allt annat på två hjul och ser till att du får dra nytta av all den kunskap som Yeti samlat på sig under mer än tre årtionden av racing... även om du råkar vara halvsopig i sadeln. Själva stommen utgörs av en progressiv trailgeometri med välbalanserad kinematik som är skapad utifrån 150/130mm av dämpning samt önskemål från Yeti´s teamåkare... vi skulle kunna rabbla både vinklar och mått, men du hittar allt i specifikationen. Vi nöjer oss med att konstatera att den här extremt tålig hojen utan problem lever upp till de höga krav som Yeti´s team ställer på cyklarna. Den högkvalitativa ramen i kolfiber (C/Series) ger dig en imponerande balans mellan styvhet och styrka vilket gör att hojen upplevs som både snabb, solid, och aggressiv. Ramen väger visserligen runt 250 gram mer än TURQ Series men den har samma imponerande egenskaper och är dessutom lite tåligare. Hojen rullar på ett par mästerverk från DT Swiss, ett par superspeediga 29-tummare med kvalitetsgummin från Maxxis, som ser till att du utan tvekan kan välja den tajtaste linjen och som dessutom ger dig pålitligt fäste i kurvorna. Modellen har en uppdaterad version av det klassledande Switch Infinity länkaget och levererar en tydligt progressiv kurva som ger dig klassledande kontroll på alla 130 millimetrar av dämpning. Resultatet är en rent magiska känsla kombinerat med en makalöst effektiv kraftöverföring som blixtsnabbt svarar när du vill öka tempot. Teknologin är utvecklad tillsammans med Fox Racing, och det handlar enkelt förklarat om avancerad styrning av all den rörelseenergi som du pumpar ner i chassit. Och till skillnad mot sina föregångare så medger utformingen numera att du får plats med din dricksflaska i huvudtringeln. Själva dämparna kommer från FOX så du är väl omhändertagen, framtill sitter en Performance 36 samt baktill en Performance DPX2, och tack vare dess extremt generösa slaglängder (150/130 mm) så sväljer hojen effektivt alla ojämnheter och ser till att du kan köra med full kontroll nästan oavsett lutning eller underlag. Dämparna har givetvis högvis av inställningsmöjligheter, så du kan enkelt finjustera dämpningen utifrån de önskemål du har för stunden. När det blir stökigt i branterna är en dropper post nästan obligatoriskt, och självklart är den redan från start utrustad med en sänkbar sadelstolpe från Fox (Transfer). För att kunna bemästra allt från plana underlag till stökig terräng så kan du välja mellan några av marknadens vassaste drivlinor. Vi pratar kvalitetskomponenter från SRAM, bara att välja det kit (GX eller GX Comp) som...

Crescent Ultima Team 27.5" matt orange 38 cm

Crescent Ultima Team 27.5" matt orange 38 cm
Endast 48 990 kr

Oavsett om du tävlar på yttersta elitnivå eller helt enkelt är löjligt passionerad i din cykling så borde Crescent Ultima Team 27,5" ligga högt på din önskelista. Letar du efter en galet lätt hardtail som funkar perfekt på allt från längre träningsrundor på dammiga grusvägar till tävlingar på trixiga banor så är Ultima Team 27,5" ett självklart val. Ramen är helt ny för 2017, vilket bland annat innebär förbättrad dragning av vajrar och kablar som är fullt integrerade i ramen. Det här är Crescent's mest avancerade mtb-ram i en superlight-version. Ramen är ett högteknologiskt kolfiberbygge med en geometri som självklart utgår från hjulstorleken. Kortfattat är ramen skapad ur en extremt välbalanserad mix bestående av 600 olika bitar kolfiberväv med olika strukturer som är noggrant placerade för att ge minimal vikt och brutal styrka, galen vridstyvhet och rätt flexibilitet. Samtliga komponenter är noggrant utvalda för att matcha den helt kompromisslösa ramen. När det gäller gaffeln så har Ultima en riktigt vass dämpade gaffel från Rockshox (Sid XX Full Sprint, RLO, Stealth Solo Air 100 mm) med hydraulisk lockout. I praktiken har du med andra ord alltid möjlighet att anpassa cykeln för olika typer av underlag, allt för att maximera effektivitet och kapa viktiga sekunder. Full Shimano XTR (1x11) ger dig exakta växlingar och hjälper dig hålla rätt hastighet på pedalerna i varje tänkbar situation. Cykel levereras dessutom med en extra främre klinga så att du kan byta mellan 32 och 34 tänder för maximal anpassning till terrängen. Vajrar och kablar är fullt integrerade. Styrhuvud, vevparti och kedjestag är under av vridstyvhet, medan sittstagen är lite mer flexibla för att ge ökad kontroll och åkkomfort när du sitter ner. Kolfiberhjul från TEC (Dormitor) tillsammans med Rocket Ron-däcken ser till att du alltid har maximalt rull och minimal vikt med brutalt bra fäste på nästan alla typer av underlag. Eftersom Ultima älskar när det går undan så har den givetvis hydrauliska XTR-bromsar som brutalt effektiva och dessutom lätta att anpassa för maximal kontroll.

Ibis Ripmo X01 Eagle AXS CK Edition black olive large

Ibis Ripmo X01 Eagle AXS CK Edition black olive large
Endast 99 390 kr

Det efterlängtade kärleksbarnet Ibis Ripmo skulle kunna beskrivas som en ytterst potent kombination mellan de efterfrågade modellerna Ripley och Mojo, men låt dig inte luras, det här är en helt ny tävlingshoj där Ibis plockat några av guldkornen från två av världens absolut bästa cyklar. Ripmo är ett sylvasst endurovapen med långa (145/160 mm) slaglängder som hela Ibis-teamet (inklusive vår egen stolthet Robin Wallner) kör med för att bibehålla greppet om Enduroscenen och för att försvara världsmästartiteln. Ripmo´s progressiva geometri skapar mäktiga fartresurser i absoluta världsklass men levererar samtidigt EWS-vinnarens (Ibis HD4) imponerande stabilitet till 29-tummarna. Modellen har en hyfsat slack geometri men för att för att skapa rätt tryck på framhjulet och minimera trött långtradarkänsla har sadelröret en vinkel på 77-76° (den är dessutom är byggd för gaffel med offset på 44 mm istället för 51 mm) vilket skapar en rapp styrkänsla trots ett relativt långt övre ramrör. Resultatet i praktiken? Du blir nästan overkligt snabb i de raka linjerna men samtidigt överraskande kvick även i knixiga kurvor. Som alltid när det gäller cyklar från Ibis är ramen är tillverkad helt i högklassig kolfiber, både i fram- och baktriangel, och ramen har utrymme för rejäla sulor, bredder på upp till 2,6? är inga som helst problem. Det här är en extremt klättringsvillig tävlingsbåge som levererar imponerande stabilitet i branterna och som ser till att du alltid har möjligheten att alltid välja en aggressiv racelinje. Varje detalj är extremt väl genomtänkt och bara kabeldragningen med interna kabeltunnlar kan få en småsur ingenjör eller ilsken mekaniker att lätta på smilbanden och bli smått lyrisk... vi kallar det normal Ibis-klass! Det extremt genomtänkta DW-länkaget, numera i sin 5:e version (och såklart Dave?s bästa) med lager i övre länken och bussningar i den nedre länken, levererar klassledande kraftöverföring med magisk känsla och blixtsnabb respons. Givetvis kan Ripmo skryta med Boost-teknologi (148 mm bak och 110 mm fram) vilket ger extra vridstyvhet och säkerställer att ingen kraft går till spillo. När det blir riktigt stökigt i spåren är en sänkbar sadelstolpe nästan obligatorisk och nya Ripmo är självklart kompatibel med riktigt långa dropper posts, den är byggd för 175 mm dropper´s (utom storlek S som är byggd för 150 mm), detta eftersom Ibis vill ge dig möjligheten att kunna välja storlek utifrån reach snarare än traditionell skrevhöjd. Modellen tillverkas i 6 olika utrustningsnivåer med drivpaket från både Shimano (XT eller XTR) och från SRAM (NX, GX, X01 eller XX1 Eagle), samtliga versioner har dämpare från FOX, kompletta hjul från Ibis och däck från Maxxis (se specifikationen för detaljerad information om respektive utrustningsnivå). Så vill du slippa att kompromissa och ställa in siktet på att blixtsnabbt fylla skåpet med medaljer och bucklor så är valet ganska enkelt... antingen väljer du färgen Tangerine Sky eller Black Olive, du har nu alla möjligheter i världen att vinna nästa Enduro World Series!

Ibis Ripley 4 GX Eagle CK Edition mat black large

Ibis Ripley 4 GX Eagle CK Edition mat black large
Endast 60 990 kr

Ibis Ripley 4 GX Eagle CK Edition mat black large

Ibis Ripmo NX Eagle i9 Carbon CK Edition tangerine sky small

Ibis Ripmo NX Eagle i9 Carbon CK Edition tangerine sky small
Endast 66 490 kr

Det efterlängtade kärleksbarnet Ibis Ripmo skulle kunna beskrivas som en ytterst potent kombination mellan de efterfrågade modellerna Ripley och Mojo, men låt dig inte luras, det här är en helt ny tävlingshoj där Ibis plockat några av guldkornen från två av världens absolut bästa cyklar. Ripmo är ett sylvasst endurovapen med långa (145/160 mm) slaglängder som hela Ibis-teamet (inklusive vår egen stolthet Robin Wallner) kör med för att bibehålla greppet om Enduroscenen och för att försvara världsmästartiteln. Ripmo´s progressiva geometri skapar mäktiga fartresurser i absoluta världsklass men levererar samtidigt EWS-vinnarens (Ibis HD4) imponerande stabilitet till 29-tummarna. Modellen har en hyfsat slack geometri men för att för att skapa rätt tryck på framhjulet och minimera trött långtradarkänsla har sadelröret en vinkel på 77-76° (den är dessutom är byggd för gaffel med offset på 44 mm istället för 51 mm) vilket skapar en rapp styrkänsla trots ett relativt långt övre ramrör. Resultatet i praktiken? Du blir nästan overkligt snabb i de raka linjerna men samtidigt överraskande kvick även i knixiga kurvor. Som alltid när det gäller cyklar från Ibis är ramen är tillverkad helt i högklassig kolfiber, både i fram- och baktriangel, och ramen har utrymme för rejäla sulor, bredder på upp till 2,6? är inga som helst problem. Det här är en extremt klättringsvillig tävlingsbåge som levererar imponerande stabilitet i branterna och som ser till att du alltid har möjligheten att alltid välja en aggressiv racelinje. Varje detalj är extremt väl genomtänkt och bara kabeldragningen med interna kabeltunnlar kan få en småsur ingenjör eller ilsken mekaniker att lätta på smilbanden och bli smått lyrisk... vi kallar det normal Ibis-klass! Det extremt genomtänkta DW-länkaget, numera i sin 5:e version (och såklart Dave?s bästa) med lager i övre länken och bussningar i den nedre länken, levererar klassledande kraftöverföring med magisk känsla och blixtsnabb respons. Givetvis kan Ripmo skryta med Boost-teknologi (148 mm bak och 110 mm fram) vilket ger extra vridstyvhet och säkerställer att ingen kraft går till spillo. När det blir riktigt stökigt i spåren är en sänkbar sadelstolpe nästan obligatorisk och nya Ripmo är självklart kompatibel med riktigt långa dropper posts, den är byggd för 175 mm dropper´s (utom storlek S som är byggd för 150 mm), detta eftersom Ibis vill ge dig möjligheten att kunna välja storlek utifrån reach snarare än traditionell skrevhöjd. Modellen tillverkas i 6 olika utrustningsnivåer med drivpaket från både Shimano (XT eller XTR) och från SRAM (NX, GX, X01 eller XX1 Eagle), samtliga versioner har dämpare från FOX, kompletta hjul från Ibis och däck från Maxxis (se specifikationen för detaljerad information om respektive utrustningsnivå). Så vill du slippa att kompromissa och ställa in siktet på att blixtsnabbt fylla skåpet med medaljer och bucklor så är valet ganska enkelt... antingen väljer du färgen Tangerine Sky eller Black Olive, du har nu alla möjligheter i världen att vinna nästa Enduro World Series!

Yeti SB5 Turq X01 Race svart x-large

Yeti SB5 Turq X01 Race svart x-large
Endast 66 469 kr

Letar du efter lekfull glädje i sin renaste form så ska du kika lite extra på stigmumsaren Yeti SB5 TURQ Series. Det här är ett klättringsvilligt, välbalanserat, stabilt, lätt och lekfullt trailmonster för dig som älskar vild terräng och vill förvärva övertaget i stökiga partier. Det här mångsidiga drömbygget utklassar det mesta på två hjul och du kan verkligen dra nytta av all den kunskap som den kanske mest tongivande tillverkaren (och de mest inflytelserika och framgångsrika teamåkarna) samlat på sig under mer än tre årtionden. Den här ultralätt ramen i högkvalitativ kolfiber (TURQ Series) ger dig en optimal balans mellan styvhet och styrka vilket gör att den upplevs som både smidig, effektiv och oerhört aggressiv. Den respektingivande ramen har en kompromisslös geometri som ser till att du kan hantera extremt utmanande spårval på ett häpnadsväckande enkelt sätt. Det här är inte bara den lättaste utan också den styvaste ramen med överlägsen racekänsla och en monstruös kraftöverföring. Hojen rullar på ett par mästerverk från DT Swiss, ett par speediga 27,5-tummare med feta gummin från Maxxis, som ser till att du utan tvekan kan välja den tajtaste linjen och som dessutom ger dig pålitligt fäste i kurvorna. Modellen har såklart det tongivande Switch Infinty länkaget som levererar en magisk känsla och ger dig full kontroll på alla 127 mm dämpning. Teknologin är utvecklad tillsammans med Fox Racing, och handlar förenklat om avancerad styrning av den rörelseenergi som du trycker ner i chassit. Och resultatet i praktiken? Högpresterande dämpning med en nästan bottenlös känsla kombinerat med kraftöverföring i absoluta världsklass, med andra ord allt som krävs för att du ska kunna dominera i terrängen! Vi törs påstå att Switch Infinty gör Yeti till de mest klättringsvilliga cyklarna på marknaden med jämförbar geometri och slaglängd. Det imponerande länkaget skapar en skön känslan av att ha tillgång till minst 20 mm extra slaglängd, vilket är rätt så betryggande i lite mer tekniskt utmanande partier. Tvivlar du fortfarande? Kolla in resultatlistorna... även om vi bortser från Richie Rude´s dubbla EWS-titlar så har Yeti sedan introduktionen av Switch Infinity plockat hem en imponerande samling av mästerskapstitlar och podiumplaceringar... vi pratar om alla möjliga sammanhang samt både på herrsidan och på damsidan. Dämpning hanteras av Fox så du är extremt väl omhändertagen, framtill sitter en Factory 36 och baktill en Factory DPS, och tack vare generösa slaglängder så sväljer den effektivt alla ojämnheter och ser till att du kan köra med full kontroll oavsett lutning eller underlag. Dämparna har givetvis massor av inställningsmöjligheter, så att du enkelt kan anpassa hojen utifrån de önskemål du har för dagen. När det blir stökigt i branterna är en dropper post nästan obligatoriskt, och självklart är den redan från start utrustad med en sänkbar sadelstolpe från Fox (Transfer). För att kunna bemästra allt från plana underlag till struliga branter så kan du välja mellan några av marknadens absolut vassaste drivlinor. Vi pratar om tävlingsklara kompo...

Ibis DV9 XTR CK Edition black/orange large

Ibis DV9 XTR CK Edition black/orange large
Endast 81 990 kr

Hos Ibis är DV en akronym för engelskans development (fritt översatt skulle vi säga utveckling), och det är precis vad nya Ibis DV9 handlar om... ett extremt mångsidigt redskap som ger dig alla möjligheter att kunna utvecklas och bli bättre. Det spelar faktisk ingen större roll om du föredrar att fladdrar fram på platta XC-slingor, förolämpa knepiga singletracks eller droppa ner för hissnande avgrunder på bergets baksida, nya DV9:an levererar! Jämfört med tidigare hardtails så har DV9:an längre reach (mellan 20-24mm) och en slackare gaffelvinkel (mellan 67.4-68.5°) vilket tillsammans med ett par kompromisslösa 29-tummare skapar en rapp styrkänsla, imponerande kursstabilitet och massor av skön lekfullhet. Slutresultatet i praktiken? Du kan bränna på för fulla muggar nere på platten men samtidigt vara galet kvick i de lite mer tekniskt utmanade partierna. Japp, det här är en extremt välbalanserad hardtail som kan hantera svåra situationer på ett häpnadsväckande enkelt sätt och där minsta lilla detalj är noga genomtänkt. Som alltid när det gäller cyklar från Ibis så är ramen tillverkad i högklassig kolfiber och givetvis har den utrymme för rejäla sulor, bredder på upp till 2,6? är inga som helst problem. Den galet vridstyva och ultralätta ramen har en minst sagt imponerande kraftöverföring, mäktig stabilitet och en blixtsnabb respons som ser till att du alltid kan välja den aggressivaste linjen. Givetvis kan DV9:an skryta med modern Boost-teknologi (148 mm bak och 110 mm fram), vilket ger extra vridstyvhet och garanterar att ingen kraft går till spillo. När det blir riktigt stökigt i spåren är en sänkbar sadelstolpe numera nästan obligatorisk, och självklart är även nya DV9:an redan från start utrustad med en dropper post. Modellen tillverkas i 6 olika utrustningsnivåer med drivpaket både från SRAM (NX, GX, X01 eller XX1 Eagle) eller Shimano (XT eller XTR), samtliga har dämpare från FOX, kompletta hjul från Ibis och däck från Schwalbe (se specifikationen för detaljerad information om respektive utrustningsnivå). Så vill du slippa att kompromissa och sikta på att snabbt blixtsnabbt fylla skåpet med medaljer och bucklor så är valet förvånansvärt enkelt... antingen väljer du färgen Bone White/Teal eller Black/Orange, du har nu alla möjligheter att utvecklas och få dra på ledartröjan!

Sidor: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10next pagelast page