Mountainbikes dam

Mountainbikes dam billigt online ✓ Elcyklar, MTB, hybridcyklar, standardcyklar, racingcyklar och cykeltillbehör ✓ Glöm inte cykelhjälm, cykelbelysning och reflexer - säkerhet som är bra och billig ✓ Mountainbikes dam av bra kvalitet och pris

 
Sidor: Första sidanFörra sidan5 6 7 8 9 10 11 12 13 14Nästa sidaSista sidan

Merida Big.Nine 20 blå/grön small

Merida Big.Nine 20 blå/grön small
Endast 6 490 kr

Instegsmodellen Merida Big.Nine 20 tål verkligen att jämföras, det här är en gångbar hardtail som alltid kommer ställa upp när du vill ut på nya äventyr. Den gedigna aluminiumramen ger dig en sportig men fortfarande komfortabel sittställning som både skapar uthållighet och bra uppsikt på dina medtrafikanter. Den funktionella drivlina med berövad funktion och 24 växlar har hämtats från Shimano (Acera/Torney). Register är imponerande brett, vilket gör att du kan bemästra allt från snabba grusvägsrallyn till lite tuffare uppförsbackar på väg till fotbollsträningen. Dämpningen hanteras av en gaffel från SR Suntour (XCM) som tack vare en slaglängd på 100 mm ser till att du alltid tar dig fram mjukt och behagligt. Framgaffeln har dessutom lockout, vilket ger dig förutsättningar att köra nästan lika snabbt på plana underlag som i tuffare terräng. Och eftersom cykeln gillar fart är den utrustad med effektiva hydrauliska skivbromsar, vilket ger föredömlig kontroll och ser till att du alltid har bästa bromsverkan oavsett underlag, väder eller årstid. Modellen rullar snabbt på ett par stabila 29-tummare med breda däck som ser till att du utan problem flyter fram över både stock och sten. Större hjul rullar såklart snabbare, och vi som är lite resligare föredrar oftast 29-tummarna framför de mindre hjulstorlekarna. Tack vare en väl avvägd blandning av beprövade komponenter så funkar den bra för dig som vill prova på lite enklare terrängcykling men den passar kanske som bäst för daglig transport och normal fritidscykling.

Scott Roxter 620 x-small

Scott Roxter 620 x-small
Endast 4 990 kr

Är du en talangfull junior som vill ha en tuff hoj som är briljant att trampa till plugget eller fotbollsträningen med? Du har kanske tröttnat på att kompromissa och vill ge dig själv chansen att kunna utvecklas, ja då är kapabla Scott Roxter 620 en smart investering och den kommer ge dig maximal avkastning i form av massor av pålitlig cykelglädje. Stommen utgörs av en stabil aluminiumram (6061) med en sportig geometri som är speciellt anpassad för att att vara lätthanterlig, ge bra uppsikt samt hög komfort. Modellen är även utrustad med en dämpad framgaffel med 80 mm slaglängd, vilket ger dig ökad komfort och skapar effektivare framkomlighet. Ovanpå detta har cykeln en pålitlig drivlina från Shimano med 21 växlar kombinerat med komponenter som har beprövad funktion och gedigen kvalitet till ett minst sagt plånboksvänligt pris. Visst, det är kanske inte proffsklass på prylarna, men modellen har komponenter som fungerar i praktiken. Tack vare pålitliga 26-tummare så rullar det snabbt och den upplevs verkligen som både rapp och kvick ute i spåren. Modellen trivs i höga farter men passar kanske främst som din vardagliga mountainbike, speciellt med tanke på hur civiliserat den beter sig på hårda underlag med slät struktur. Modellen har genomgående finare komponenter än vad de flesta mindre cyklister är vana vid, och det vittnar ju om att den här cykeln är skapad för juniorer som verkligen gillar att cykla!

Ibis Ripmo X01 Eagle AXS i9 Carbon CK Edition black olive small

Ibis Ripmo X01 Eagle AXS i9 Carbon CK Edition black olive small
Endast 114 890 kr

Det efterlängtade kärleksbarnet Ibis Ripmo skulle kunna beskrivas som en ytterst potent kombination mellan de efterfrågade modellerna Ripley och Mojo, men låt dig inte luras, det här är en helt ny tävlingshoj där Ibis plockat några av guldkornen från två av världens absolut bästa cyklar. Ripmo är ett sylvasst endurovapen med långa (145/160 mm) slaglängder som hela Ibis-teamet (inklusive vår egen stolthet Robin Wallner) kör med för att bibehålla greppet om Enduroscenen och för att försvara världsmästartiteln. Ripmo´s progressiva geometri skapar mäktiga fartresurser i absoluta världsklass men levererar samtidigt EWS-vinnarens (Ibis HD4) imponerande stabilitet till 29-tummarna. Modellen har en hyfsat slack geometri men för att för att skapa rätt tryck på framhjulet och minimera trött långtradarkänsla har sadelröret en vinkel på 77-76° (den är dessutom är byggd för gaffel med offset på 44 mm istället för 51 mm) vilket skapar en rapp styrkänsla trots ett relativt långt övre ramrör. Resultatet i praktiken? Du blir nästan overkligt snabb i de raka linjerna men samtidigt överraskande kvick även i knixiga kurvor. Som alltid när det gäller cyklar från Ibis är ramen är tillverkad helt i högklassig kolfiber, både i fram- och baktriangel, och ramen har utrymme för rejäla sulor, bredder på upp till 2,6? är inga som helst problem. Det här är en extremt klättringsvillig tävlingsbåge som levererar imponerande stabilitet i branterna och som ser till att du alltid har möjligheten att alltid välja en aggressiv racelinje. Varje detalj är extremt väl genomtänkt och bara kabeldragningen med interna kabeltunnlar kan få en småsur ingenjör eller ilsken mekaniker att lätta på smilbanden och bli smått lyrisk... vi kallar det normal Ibis-klass! Det extremt genomtänkta DW-länkaget, numera i sin 5:e version (och såklart Dave?s bästa) med lager i övre länken och bussningar i den nedre länken, levererar klassledande kraftöverföring med magisk känsla och blixtsnabb respons. Givetvis kan Ripmo skryta med Boost-teknologi (148 mm bak och 110 mm fram) vilket ger extra vridstyvhet och säkerställer att ingen kraft går till spillo. När det blir riktigt stökigt i spåren är en sänkbar sadelstolpe nästan obligatorisk och nya Ripmo är självklart kompatibel med riktigt långa dropper posts, den är byggd för 175 mm dropper´s (utom storlek S som är byggd för 150 mm), detta eftersom Ibis vill ge dig möjligheten att kunna välja storlek utifrån reach snarare än traditionell skrevhöjd. Modellen tillverkas i 6 olika utrustningsnivåer med drivpaket från både Shimano (XT eller XTR) och från SRAM (NX, GX, X01 eller XX1 Eagle), samtliga versioner har dämpare från FOX, kompletta hjul från Ibis och däck från Maxxis (se specifikationen för detaljerad information om respektive utrustningsnivå). Så vill du slippa att kompromissa och ställa in siktet på att blixtsnabbt fylla skåpet med medaljer och bucklor så är valet ganska enkelt... antingen väljer du färgen Tangerine Sky eller Black Olive, du har nu alla möjligheter i världen att vinna nästa Enduro World Series!

Yeti SB6 Turq X01 Race turkos medium

Yeti SB6 Turq X01 Race turkos medium
Endast 79 629 kr

När Richie Rude (tvåfaldig vinnare av Enduro World Series) får välja så är Yeti SB6 TURQ Series alltid ett av alternativen. Och att ingen annan har fler etappsegrar på EWS-touren än SB6:an säger kanske det mesta. Det här är ett extremt välbalanserat och effektivt enduromonster med massor av användbar slaglängd för dig som vill dominera i branterna och älskar stökig terräng. Att den är vansinnigt snabb i utförslöporna är ju ingen hemlis, men det som gör den så mäktigt kompetent är dess välbalanserad geometri som ser till att du kan haka på nästan vem som helst i klättringarna... men visst, det är fortfarande utför som den temperamentsfulla SB6:an överskuggar sina konkurrenter. Det här gedigna drömbygget utklassar det mesta på två hjul och du kan verkligen dra nytta av all den kunskap som den kanske mest tongivande tillverkaren (och de mest inflytelserika och framgångsrika teamåkarna) samlat på sig under mer än tre årtionden. Den här ultralätt ramen i högkvalitativ kolfiber (TURQ Series) ger dig en optimal balans mellan styvhet och styrka vilket gör att den upplevs som både smidig, effektiv och oerhört aggressiv. Den respektingivande ramen har en kompromisslös geometri som ser till att du kan hantera extremt utmanande spårval på ett häpnadsväckande enkelt sätt. Det här är inte bara den lättaste utan också den styvaste ramen med överlägsen racekänsla och en monstruös kraftöverföring. Hojen rullar på ett par mästerverk från DT Swiss, ett par speediga 27,5-tummare med feta gummin från Maxxis, som ser till att du utan tvekan kan välja den tajtaste linjen och som dessutom ger dig pålitligt fäste i branterna. Modellen har såklart det tongivande Switch Infinty länkaget som levererar en magisk känsla och ger dig full kontroll på alla 152 mm dämpning. Teknologin är utvecklad tillsammans med Fox Racing, och handlar förenklat om avancerad styrning av den rörelseenergi som du trycker ner i chassit. Och resultatet i praktiken? Högpresterande dämpning med en nästan bottenlös känsla kombinerat med kraftöverföring i absoluta världsklass, med andra ord allt som krävs för att du ska kunna dominera i terrängen! Vi törs påstå att Switch Infinty gör Yeti till de mest klättringsvilliga cyklarna på marknaden med jämförbar geometri och slaglängd. Det imponerande länkaget skapar en skön känslan av att ha tillgång till minst 20 mm extra slaglängd, vilket är rätt så betryggande i lite mer tekniskt utmanande partier. Tvivlar du fortfarande? Kolla in resultatlistorna... även om vi bortser från Richie Rude´s dubbla EWS-titlar så har Yeti sedan introduktionen av Switch Infinity plockat hem en imponerande samling av mästerskapstitlar och podiumplaceringar... vi pratar om alla möjliga sammanhang samt både på herrsidan och på damsidan. Dämpning hanteras av Fox så du är extremt väl omhändertagen, framtill sitter en Factory 36 och baktill en Factory X2, och tack vare extremt generösa slaglängder så sväljer den effektivt alla ojämnheter och ser till att du kan köra med full kontroll oavsett lutning eller underlag. Dämparna h...

Moustache Samedi 27 Trail 4 medium

Moustache Samedi 27 Trail 4 medium
Endast 45 890 kr

Den lätthanterliga nöjesmaskinen Moustache Samedi 27 Trail 4 är extremt välbalanserad och ser till att både uppför och utför är den rätta riktning. Lite skryt - Visst, modellen är helt ny men ingår i serien som förra året blev vald till "Electric MTB of the year 2018", vilket såklart utgjorde en hyfsat solid grund när arbetet med årets upplaga drog igång. Vidareutvecklingen rör ett stort antal punkter, men den kanske enskilt största förbättringen handlar om att tyngdpunkten något ligger längre bak och dessutom är lägre placerad än tidigare. Resultatet? En livligare heldämpad cykel med imponerande stadga och klassledande balans. Den här beroendeframkallande franska mästaren passar oss som vill ha möjligheten att kunna ta nästa kliv i utvecklingen, oavsett om det för dagen råkar handla om att bränna på för fullt eller att avslappnat glida fram och bara njuta av omgivningarna. En lätthanterlig trailhoj för oss som letar efter en elassisterad nöjesmaskin som problemfritt tar sig fram på alla typer av underlag och i alla typer av lutningar. Dess tydligt utmejslade ramform i hydroformat aluminium är tveklöst praktiskt funktionell men väcker samtidigt ett habegär som endast en tight budget kan tygla. Den är inte bara vacker utan har en innovativ konstruktion med hög lateral styvhet vilket skapar trygg stabilitet, men den har samtidigt tillräckligt med lodrätt flexibilitet för att kunna garantera en bekväm åktur. Att Moustache lägger stor vikt vid utformningen av sina cyklar råder det nog inget tvivel om, högvis med internationella utmärkelser och förtroliga samarbeten med världsledande formgivare som Philippe Starck talar sitt tydliga språk. Kraften kommer från en kraftfull kvalitetsmotor från tyska Bosch (Performance CX - 250W - 40/75 Nm) kombinerat med ett elegant integrerat batteri som kortfattat levererar mer än 500 Wh av miljövänlig kraft, vilket sammantaget ger dig en imponerande räckvidd med en hel del extra krut i både ben och lungor. Motorn samarbetar med de 11 beprövade och näst intill problemfria växlarna från Shimano (SLX) och allt sker effektivt och ger dig dessutom en imponerande räckvidd. Eftersom hela drivpaketet är placerat i ramens nedre del uppnås en föredömligt låg tyngdpunkt, vilket ger dig klanderfri manöverförmåga i terrängen. Lägg därtill en tydlig Purion Display med 5 olika driftslägen (Eco, Tour, eMTB, Turbo, Off) som ger dig full kontroll och visar nästan allt du behöver veta. Tack vare de generösa slaglängderna på 140/140 mm så slipper oroa dig för att tappa greppet, framtill sitter en (Rock Shox Recon RL) och baktill en (MOUSTACHE Air Shock). Dämparna har generöst med justeringsmöjligheter vilket både ökar användningsområdet och ser till att du kan köra riktigt fort på alla typer av underlag. Och när det väl blir riktigt stökigt i spåren så är numera en sänkbar sadelstolpe nästan obligatoriskt, och givetvis är även Samedi 27 Trail 4 redan från start utrustad med en dropper post. De stabila 27.5-tummarna med asymmetriska fälgar samt över 70 mm breda kvalitetsdäck från Maxxis (REKON) adderar givetvis rätt fäste, och de levererar inte bara ett brutalt grepp utan också över...

Ibis Ripmo X01 Eagle AXS CK Edition black olive medium

Ibis Ripmo X01 Eagle AXS CK Edition black olive medium
Endast 99 390 kr

Det efterlängtade kärleksbarnet Ibis Ripmo skulle kunna beskrivas som en ytterst potent kombination mellan de efterfrågade modellerna Ripley och Mojo, men låt dig inte luras, det här är en helt ny tävlingshoj där Ibis plockat några av guldkornen från två av världens absolut bästa cyklar. Ripmo är ett sylvasst endurovapen med långa (145/160 mm) slaglängder som hela Ibis-teamet (inklusive vår egen stolthet Robin Wallner) kör med för att bibehålla greppet om Enduroscenen och för att försvara världsmästartiteln. Ripmo´s progressiva geometri skapar mäktiga fartresurser i absoluta världsklass men levererar samtidigt EWS-vinnarens (Ibis HD4) imponerande stabilitet till 29-tummarna. Modellen har en hyfsat slack geometri men för att för att skapa rätt tryck på framhjulet och minimera trött långtradarkänsla har sadelröret en vinkel på 77-76° (den är dessutom är byggd för gaffel med offset på 44 mm istället för 51 mm) vilket skapar en rapp styrkänsla trots ett relativt långt övre ramrör. Resultatet i praktiken? Du blir nästan overkligt snabb i de raka linjerna men samtidigt överraskande kvick även i knixiga kurvor. Som alltid när det gäller cyklar från Ibis är ramen är tillverkad helt i högklassig kolfiber, både i fram- och baktriangel, och ramen har utrymme för rejäla sulor, bredder på upp till 2,6? är inga som helst problem. Det här är en extremt klättringsvillig tävlingsbåge som levererar imponerande stabilitet i branterna och som ser till att du alltid har möjligheten att alltid välja en aggressiv racelinje. Varje detalj är extremt väl genomtänkt och bara kabeldragningen med interna kabeltunnlar kan få en småsur ingenjör eller ilsken mekaniker att lätta på smilbanden och bli smått lyrisk... vi kallar det normal Ibis-klass! Det extremt genomtänkta DW-länkaget, numera i sin 5:e version (och såklart Dave?s bästa) med lager i övre länken och bussningar i den nedre länken, levererar klassledande kraftöverföring med magisk känsla och blixtsnabb respons. Givetvis kan Ripmo skryta med Boost-teknologi (148 mm bak och 110 mm fram) vilket ger extra vridstyvhet och säkerställer att ingen kraft går till spillo. När det blir riktigt stökigt i spåren är en sänkbar sadelstolpe nästan obligatorisk och nya Ripmo är självklart kompatibel med riktigt långa dropper posts, den är byggd för 175 mm dropper´s (utom storlek S som är byggd för 150 mm), detta eftersom Ibis vill ge dig möjligheten att kunna välja storlek utifrån reach snarare än traditionell skrevhöjd. Modellen tillverkas i 6 olika utrustningsnivåer med drivpaket från både Shimano (XT eller XTR) och från SRAM (NX, GX, X01 eller XX1 Eagle), samtliga versioner har dämpare från FOX, kompletta hjul från Ibis och däck från Maxxis (se specifikationen för detaljerad information om respektive utrustningsnivå). Så vill du slippa att kompromissa och ställa in siktet på att blixtsnabbt fylla skåpet med medaljer och bucklor så är valet ganska enkelt... antingen väljer du färgen Tangerine Sky eller Black Olive, du har nu alla möjligheter i världen att vinna nästa Enduro World Series!

Yeti SB5 Carbon GX turkos large

Yeti SB5 Carbon GX turkos large
Endast 52 919 kr

Letar du efter lekfull glädje i sin renaste form så ska du kika lite extra på stigmumsaren Yeti SB5 C/Series. Det här är ett klättringsvilligt, välbalanserat, stabilt, lätt och lekfullt trailmonster för dig som älskar vild terräng och vill förvärva övertaget i stökiga partier. Det här mångsidiga drömbygget utklassar det mesta på två hjul och du kan verkligen dra nytta av all den kunskap som den kanske mest tongivande tillverkaren (och de mest inflytelserika och framgångsrika teamåkarna) samlat på sig under mer än tre årtionden. Den här ramen i högkvalitativ kolfiber (C/Series) ger dig en imponerande balans mellan styvhet och styrka vilket gör att den upplevs som både solid, aggressiv och smidig. Den respektingivande ramen har en kompromisslös geometri som ser till att du kan hantera extremt utmanande spårval på ett häpnadsväckande enkelt sätt. Ramen väger visserligen runt 250 gram mer än TURQ Series men den har samma imponerande egenskaper och är dessutom lite tåligare. Hojen rullar på ett par mästerverk från DT Swiss, ett par speediga 27,5-tummare med feta gummin från Maxxis, som ser till att du utan tvekan kan välja den tajtaste linjen och som dessutom ger dig pålitligt fäste i kurvorna. Modellen har såklart det tongivande Switch Infinty länkaget som levererar en magisk känsla och ger dig full kontroll på alla 127 mm dämpning. Teknologin är utvecklad tillsammans med Fox Racing, och handlar förenklat om avancerad styrning av den rörelseenergi som du trycker ner i chassit. Och resultatet i praktiken? Högpresterande dämpning med en nästan bottenlös känsla kombinerat med kraftöverföring i absoluta världsklass, med andra ord allt som krävs för att du ska kunna dominera i terrängen! Vi törs påstå att Switch Infinty gör Yeti till de mest klättringsvilliga cyklarna på marknaden med jämförbar geometri och slaglängd. Det imponerande länkaget skapar en skön känslan av att ha tillgång till minst 20 mm extra slaglängd, vilket är rätt så betryggande i lite mer tekniskt utmanande partier. Tvivlar du fortfarande? Kolla in resultatlistorna... även om vi bortser från Richie Rude´s dubbla EWS-titlar så har Yeti sedan introduktionen av Switch Infinity plockat hem en imponerande samling av mästerskapstitlar och podiumplaceringar... vi pratar om alla möjliga sammanhang samt både på herrsidan och på damsidan. Dämpning hanteras av Fox så du är extremt väl omhändertagen, framtill sitter en Performance 36 och baktill en Performance DPX2, och tack vare generösa slaglängder så sväljer den effektivt alla ojämnheter och ser till att du kan köra med full kontroll oavsett lutning eller underlag. Dämparna har givetvis massor av inställningsmöjligheter, så att du enkelt kan anpassa hojen utifrån de önskemål du har för dagen. När det blir stökigt i branterna är en dropper post nästan obligatoriskt, och självklart är den redan från start utrustad med en sänkbar sadelstolpe från Fox (Transfer). För att kunna bemästra allt från plana underlag till struliga branter så kan du välja mellan några av marknadens absolut vassaste drivlinor. Vi pratar om tävlingsklara komponenter från någon av SRAM´s serier (GX, ...

Rock Machine Blizz e70-29 matt grå/orange/svart x-large

Rock Machine Blizz e70-29 matt grå/orange/svart x-large
Endast 24 949 kr

Funderar du på att byta upp dig till en modern hardtail som älskar allt från stökiga vertikalspår till snabb horisontell stigcykling? Vill du samtidigt ha tillgång till stålmannens benmuskler i form av en elektronisk kvalitetsmotor? Ja då ska du ta en extra titt på den underhållande skogsmaskinen Rock Machine Blizz e70-29. Det här är en modern hardtail med stora hjul som kombinerar kvick respons med all den solida kursstabilitet som krävs för att du både ska kunna hålla en tight linje i branterna och kunna dominera på tekniskt utmanande spår. Chassit består av en stryktålig ram som levererar extrem pålitlighet tillsammans med den låga vikt och vridstyvhet som bara hydroformat aluminium kan erbjuda, kombinerat med hög trampeffektivitet samt blixtsnabb respons när du väl lägger fullt mos på pedalerna. Lägg därtill intern kabeldragning och en extremt välbalanserad geometri som garanterar att du kan köra både fort och länge med imponerande kontroll, dessutom både på platten, utför och uppför! Själva hjärtat utgörs av marknadens kanske bästa drivsystem, Shimano STePS (E8000), som kombinerar en högkvalitativ motor med ett kraftfullt och snyggt integrerat batteri med mer än 500 Wh miljövänlig urkraft, som både ger lysande räckvidd och massor av extra skjuts. Tack vare att hela drivpaketet är placerat i ramens nedre del uppnås dessutom en extremt låg tyngdpunkt, vilket ger dig klanderfri manöverförmåga även i lite tuffare terräng. Övriga drivlinan består av ett extremt beprövat 11-växlat system från Shimano (SLX) med brett register och som hanteras via ett lättmanövrerat reglage som ger dig alla möjligheter att smidigt skifta mellan växlarna utan att det känns ansträngt. Motor och växel samarbetar i nästan sömlös harmoni med effektiv drivning direkt på vevaxeln och allt sker dessutom underbart tyst. Lägg därtill en tydlig display som i realtid visar det mesta du behöver veta och ger dig full kontroll. Framtill sitter en fin dämpad framgaffel från SR Suntour (Raidon 34 LO R Tapered) som levererar en slaglängd på 120 mm, vilket både ger dig hög komfort och massor av trygghet i spåret. Dämparen har dessutom hydraulisk lockout (du kan låsa dämparen via ett reglage på dämparen) så att du kan fokusera på att köra fort oavsett vilket underlag som gäller för stunden. När du väl behöver få stopp på de snabba 29-tummarna med 2.4" bredd så har du tillgång till hydrauliska skivbromsar med 180/180 mm diskar, vilket ser till att du har kraftfull bromsverkan och en imponerande kort bromssträcka oavsett underlag, väderförhållanden och årstid. Det här är en välbalanserad mix av beprövade komponenter som är betydligt vassare än genomsnittet, på ren svenska skulle man nog kunna kalla det för prylar från de övre hyllorna hos både Shimano, SR Suntour och WTB. Vad blir då slutresultatet i praktiken? En snabb elsassisterad hoj som levererar hög manöverförmåga kombinerat med frikostig slaglängd på en hardtail som både är klättringsvillig och trivs i branterna, och dessutom till ett pris som även vi osponsrade cyklister kan leva med!

Rock Machine Blizzard e50-29 matt svart/grön/mörkgrå medium

Rock Machine Blizzard e50-29 matt svart/grön/mörkgrå medium
Endast 31 519 kr

Vill du uppleva den där underbara känslan av grymt flyt som bara generösa slaglängder kan leverera? Vill du samtidigt ha tillgång till stålmannens benmuskler i form av en elektrisk kvalitetsmotor? Funderar du på att byta upp dig till en spänstig trailhoj som älskar allt från på stökiga vertikalspår till horisontell stigcykling så ska du ta dig en extra titt på heldämpade Rock Machine Blizzard e50-29. Det här är en vansinnigt underhållande skogsmaskin som kombinerar kvick respons med den solida kursstabilitet som krävs för att du både ska kunna hålla en tight linje i branterna samt dominera på tekniskt utmanande partier. Chassit består av en stryktålig ram som levererar låg vikt samt all den vridstyvhet som bara hydroformat aluminium kan erbjuda, kombinerat med ett väl beprövat länkage som levererar hög trampeffektivitet och snabb respons när du lägger fullt mos på pedalerna. Tack vare modern Boost-teknologi uppnås extra vridstyvhet, vilket i praktiken ser till att all den kraft som dina muskler genererar går rätt ut till bakhjulet och ser till att du har alla möjligheter att stå överst på pallen. Lägg därtill intern kabeldragning och en extremt välbalanserad geometri som garanterar att du kan köra både fort och länge med imponerande kontroll, dessutom både på platten, utför och uppför! Slaglängderna på 130/130 mm levereras av SR Suntour och Rock Shox, så du är väl omhändertagen av kvalitetsdämpare både framtill (Raidon 34 LO R) och baktill (Deluxe RT DebonAir). Slaglängderna ser till att du slipper oroa dig för att tappa greppet och tack vare att dämparna har masor av justeringsmöjligheter och lockout så har du tillgång till en enorm bredd, så att du helt kan fokusera på att köra overkligt fort på alla typer av underlag. När det blir riktigt stökigt i branterna så är numera en sänkbar sadelstolpe nästan obligatoriskt, så givetvis är även Rock Machine Blizzard e50-29 utrustad med en dropper post från ONE. Själva hjärtat utgörs av ett av marknadens bästa drivsystem, Shimano STePS (E7000), som kombinerar en högkvalitativ motor med ett kraftfullt och smart integrerat batteri med mer än 500 Wh miljövänlig urkraft, som både ger lysande räckvidd och massor av extra skjuts. Tack vare att drivpaketet är placerat i ramens nedre del uppnås dessutom en extremt låg tyngdpunkt, vilket ger dig klanderfri manöverförmåga även i lite tuffare terräng. Övriga drivlinan består av ett pålitligt 11-växlat system från Shimano (SLX) med imponerande brett register och klassledande pålitlighet som hanteras via ett lättmanövrerat reglage som ger dig alla möjligheter att smidigt skifta mellan växlarna utan att det känns ansträngt. Motor och växel samarbetar i nästan sömlös harmoni med effektiv drivning direkt på vevaxeln och allt sker dessutom underbart tyst. Lägg därtill en tydlig display som i realtid visar det mesta du behöver veta och ger dig full kontroll. När du behöver få stopp på de lättrullande 29-tummarna med 2.4" bredd från WTB så har du tillgång till kraftfulla hydrauliska skivbromsar från Tektro med 180/180 mm diskar, vilket ser till att du har effektiv bromsverkan och e...

Rock Machine Blizz CRB 30-29 matt svart/blå/mörkgrå x-large

Rock Machine Blizz CRB 30-29 matt svart/blå/mörkgrå x-large
Endast 14 039 kr

Har du bestämt dig för att skaffa en hardtail som kan utmana allt och alla! Letar du efter en snabb kolfiberhoj som trivs på allt från kuperade trailspår till snabb XC-cykling på platten? Ja då ska du ta dig en extra titt på adrenalinmaskinen Rock Machine Blizz CRB 30-29. Det här är en tävlingsklar kolfiberkanon som kombinerar kvick respons med den solida kursstabilitet som krävs för att du både ska kunna hålla en tight linje i spåren och kunna dominera på den moderna typen av lite mer teknisk XC eller Maraton. Chassit består av en högteknologisk ram helt i kolfiber (Carbon UD BF-MB05) med låg vikt och hög vridstyvhet som ger en imponerande trampeffektivitet och grym respons när du kliver ut i vänsterfil. Tack vare högkvalitativa materialval och modern boost-teknologi uppnås extrem vridstyvhet, vilket gör att all den kraft som dina muskler genererar går rätt ut till bakhjulet och ser till att du har brutalt driv i spåren. Lägg därtill en geometri med massor av racekänsla kombinerat med en välbalanserad körställning som garanterar att du kan köra både snabbt och länge med imponerande kontroll, dessutom både på platten, utför och uppför! Komponentmässigt har den en pålitlig drivlina med 12 problemfria växlar från SRAM (NX Eagle), ett vevparti med singeldrev kombineras med en kassett på 11-50T vilket ger en bred utväxling. När du väl behöver få stopp på de lättrullande 29-tummarna från WTB (Nine Line Comp) med 2.25" bredd så har du tillgång till hydrauliska skivbromsar med 180/160 mm diskar, vilket ser till att du har kraftfull bromsverkan och en imponerande kort bromssträcka oavsett underlag, väderförhållanden och årstid. Du är väl omhändertagen av en dämpad luftgaffel från Rock Shox (Recon RL) som levererar en slaglängd på 120 mm, vilket både ger dig hög komfort och massor av trygghet i spåret. Dämparen har dessutom generöst med inställningsmöjligheter så att du kan fokusera på att köra fort, oavsett vilket underlag som gäller för dagen. Det här är en välbalanserad mix av pålitliga komponenter som är klar vassare än genomsnittet, på ren svenska skulle man nog kunna säga att det är pålitliga prylar från dom övre hyllorna hos både Sram, Rock Shox, Race Face och WTB. Vad blir då slutresultatet i praktiken? En snabb hardtail med racekänsla och blixtsnabb manöverförmåga med totalvikt på strax över 12 kilo som både är klättringsvillig och som älskar när det går undan, och dessutom till ett plånboksvänligt pris som nästan alla kan leva med!

Merida Big.Nine NX-Edition silver/svart medium

Merida Big.Nine NX-Edition silver/svart medium
Endast 15 490 kr

Den kompromisslösa Merida Big.Nine NX-Edition är en snabb hardtail (en av marknadens vassate i den här prisklassen) som lutar sig mot en riktigt fin trippelreducerad aluminiumram! Ett kvickt fullblod med massor av racekänsla som kommer se till att du flyger fram genom kurvorna, perfekt för ambitiösa cyklister som ställer riktigt höga krav på prylarna. Tack vare en extremt väl avvägd mix av rena kvalitetskomponenter och en låg totalvikt funkar den lika bra för tävling som för dina dagliga träningspass med kompisarna. Stommen utgörs av en aluminiumram som hämtat inspiration från Meridas tävlingsmeriterade kolfibermodeller, både när det handlar om geometri och finish. En aggressiv och tydligt tävlingsinriktad geometri har resulterat i en grymt effektiv körställning som levererar imponerande kraftöverföring och massor av skön följsamhet i spåren. Den eleganta aluminiumramen har såklart invändig vajerdragning och vackert släta svetsar. Modellen är imponerande lätt (den väger in på låga 11,95 kg), har en låg tyngdpunkt och är skapad för höga hastigheter, främst på grusvägar och böljande skogsstigar. För att kunna hantera både snabba partier och branta backar har den fått en nästan bombsäker drivlina med singelklinga och 12 växlar med brett register från SRAM (NX Eagle). Dämpningen hanteras av en högkvalitativ luftgaffel från Manitou (Markhor Comp Air) med 100 mm slaglängd och lockout som hanteras via ett reglage på styret, vilket ger dig rätt förutsättningar för att köra snabbt i tuff terräng och även bidrar till en tryggare upplevelse i sadeln. Eftersom cykeln gillar höga farter är den utrustad med effektiva hydrauliska skivbromsar, vilket ger föredömlig kontroll och ser till att du alltid har bästa bromsverkan oavsett underlag, väder eller årstid. Modellen rullar snabbt på ett par stabila 29-tummare med breda däck som ser till att du utan problem flyter fram över både stock och sten. Större hjul rullar såklart snabbare, och vi som är lite resligare föredrar oftast 29-tummarna framför de mindre hjulstorlekarna. En pålitlig och kompromisslös hardtail som funkar perfekt för både träning och tävling, men den passar samtidigt riktigt bra fo?r dagligt bruk tack vare att den har fästen fo?r både stöd, ska?rmar och paketha?llare.

Merida Juliet 7. 20-D vit/rosa small

Merida Juliet 7. 20-D vit/rosa small
Endast 6 490 kr

Den prisvärda storsäljaren Merida Juliet 7 20-D tål verkligen att jämföras, det här är en gångbar hardtail som alltid kommer ställa upp när du vill ut på nya äventyr. Den gedigna aluminiumramen ger dig en sportig men fortfarande komfortabel sittställning som både skapar uthållighet och bra uppsikt på dina medtrafikanter. Den funktionella drivlina med berövad funktion och 24 växlar har hämtats från Shimano (Acera/Tourney). Registret är imponerande brett, vilket gör att du kan bemästra allt från snabba grusvägsrallyn till lite tuffare uppförsbackar på väg till skolan eller träningen. Dämpningen hanteras av en gaffel från SR Suntour (XCM) som tack vare en slaglängd på 100 mm ser till att du alltid tar dig fram mjukt och behagligt. Framgaffeln har dessutom lockout, vilket ger dig förutsättningar att köra nästan lika snabbt på plana underlag som i tuffare terräng. Och eftersom cykeln gillar fart är den utrustad med effektiva hydrauliska skivbromsar, vilket ger föredömlig kontroll och ser till att du alltid har bästa bromsverkan oavsett underlag, väder eller årstid. Modellen rullar snabbt på ett par stabila 27,5-tummare med breda däck som ser till att du utan problem flyter fram över både stock och sten. Tack vare en väl avvägd blandning av beprövade komponenter så funkar den bra för dig som vill prova på lite enklare terrängcykling men den passar kanske som bäst för daglig transport och normal fritidscykling.

Ibis Ripley 4 NX Eagle i9 Carbon CK Edition mat black x-large

Ibis Ripley 4 NX Eagle i9 Carbon CK Edition mat black x-large
Endast 67 290 kr

Vi firar att Ibis Ripley är inne på sin 4:e generation, den här helt omarbetade upplagan har hämtat stora delar av sitt kraftfulla DNA från den extremt potenta och flerfaldiga testvinnare Ibis Ripmo. Men du kan vara helt lugn, det här är fortfarande en sylvass trailracer med brutalt flyt och sagolik framkomlighet som levererar utomjordiska varvtider och betraktar tidiga inbromsningar som både onödigt och småfegt. Det ultralätta chassit helt i kolfiber väger nästan 300 gram mindre än sin föregångare, men är fortfarande lika imponerande vridstyvt och har begåvats med en helt uppdaterad geometri som ger dig verktygen att kunna hantera svåra situationer på ett förbluffande enkelt sätt. Vi pratar om längre reach, flackare vinkel på styrhuvudet och ett kortare kedjestag som ser till att du kan utmana slentrianmässiga gamla spårval och testa mer aggressiva linjer. Medan kombinationen av en brantare vinkel på sadelstolpsröret och en framgaffel med 44 mm offset skapar både helt rätt flyt och rapp manöverförmåga i mer tekniskt utmanade partier. Precis som sina förlagor har modellen begåvats med välbalanserade slaglängder på 120 mm (baktill) och 130 mm (framtill), men du kan såklart skaffa en framgaffel på 120 mm för en ännu mer raceorienterad känsla eller varför inte en mer endurospecifik framgaffel på 140 mm om du trivs bättre i riktigt stökig terräng. Oavsett framgaffel så kommer du plöja fram på ett par vindsnabba 29-tummare klädda i tyska kvalitetsgummin som ger dig imponerande grepp på alla typer av underlag... och jo, den sväljer däcksbredder upp till 2,6" utan mista problem. Dämpningen i kombination med en aggressiv geometri samt komponenter i toppklass gör den här stigmumsaren optimal för oss som älskar snabba rundor på platten men samtidigt vill kunna dominera i branterna. Minsta lilla detalj är extremt väl genomtänkt och bara kabeldragningen kan få en småsur ingenjör eller ilsken mekaniker att lätta på smilbanden och bli smått lyrisk... vi kallar det Ibis-klass! Det extremt effektiva DW-länkaget, här i sin 5:e version (och såklart Dave Weagle?s bästa) med lager i övre länken och bussningar i den nedre länken, levererar magisk känsla, en mer progressiv kinematik med klassledande kraftöverföring och blixtsnabb respons... oavsett om det går uppför eller utför. När det blir riktigt stökigt i spåren är en sänkbar sadelstolpe numera obligatoriskt och nya Ripley 4 kompatibel med långa dropper posts, den är anpassad för 175 mm dropper´s (utom storlek S som är byggd för 125/150 mm), anledningen är främst att Ibis vill ge dig möjligheten att kunna välja ramstorlek utifrån reach snarare än traditionell skrevhöjd. Modellen tillverkas i 6 olika utrustningsnivåer, med drivlinor från både Shimano (XT eller XTR) och från SRAM (NX Eagle, GX Eagle, X01 Eagle eller XX1 Eagle), samtliga versioner har kvalitetsdämpare från FOX, mästerliga hjul från Ibis och däck från Schwalbe (se specifikationen för detaljerad information om respektive utrustningsnivå). Så vill du bli befälhavare för en fenomenalt snabb 29-tummare med brett register så är valet enkelt... välj bara utrustningsnivå och någon av de två lackerna, du är nu redo att överta ledartröjan och köra ifrån i princip vem ?#& som...

Kross Lea 8.0 svart/blå/rosa medium

Kross Lea 8.0 svart/blå/rosa medium
Endast 7 639 kr

Kross Lea 8.0 är en mountainbiken för tjejer som gillar att cykla snabbt, både på grusvägarna och i skogen, men som heller inte tvekar att sticka ut på lite mer tekniska rundor. Det här är en kompetent hardtail som är utrustad med mycket av det som ingår på betydligt vassare modeller. Visst, det är väl inte direkt proffsklass men det är genomgående pålitliga kvalitetskomponenter som är tillräckligt kapabla både för dina motionsturer och din dagliga pendling. En fin aluminumram levererar en sportig körställning kombinerat med bra uppsikt och effektiv kraftöverföring. Under motorhuven sitter en pålitlig 20-växlad (2x10) drivlina från Shimano (Deore) som tack vare sitt breda register kommer se till att du enkelt tar dig uppför även riktigt tuffa uppförbackar och som du enkelt hanterar med dom lättmanövrerade reglagen. En dämpade framgaffel från SR Suntour (XCM RL) med remote lockout (du kan låsa gaffeln med ett reglage på styret) och 100 mm slaglängd kombinerat med stadiga 27.5"-hjul med Schwalbe-däck ser till att du alltid tar dig fram med hög bekvämlighet och bra grepp, vilket självklart bidrar till en roligare upplevelse i sadeln även när underlaget är stökigt. Eftersom cykeln gillar äventyr och fart så är det utrustad med bromsar som verkligen matchar fartresurserna, dom hydrauliska skivbromsarna är inte bara extremt effektiva utan levererar också pålitlig bromsförmåga oavsett väder, vind och underlag. Skillnaden mot småsyskonen är att du i Lea 8.0 får finare nav, drivlina och reglage, vilket både ger högre precision och bättre slitstyrka. Du får dessutom en fin dämpad gaffel och inte minst en cykel som är lättare. Smarta Kross Lea 8.0 är en modern tjejcykel som inte viker ner sig för lite tuffare förhållanden eller för dåligt väder och den passar lika bra som ditt träningsredskap som din pendlarkompis till och från jobbet eller träningen. Den har dessutom fästpunkter för både skärmar och pakethållare vilket kan vara riktigt praktiska kompisar i vårt skandinaviska klimat, med både ur och skur.

Ibis Mojo HD4 XTR CK Edition back in black x-large

Ibis Mojo HD4 XTR CK Edition back in black x-large
Endast 113 690 kr

En sak är säker, har man plockat hem Enduro World Series så har man gjort helt rätt. Det handlar inte om nån turlig lyckoträff i ett enstaka race, utan här pratar vi om en HEL säsong och inte minst ett HELT team. Det är heller ingen slump att Ibis Mojo HD4 är modellen som teamet använde för att välförtjänt plocka hem medaljen. Vad blir då slutsatsen? Vi tycker nog att det är ganska enkelt, det här är en av världens bästa endurohojar, punkt! Ett gediget utvecklingsarbete och tusentals timmar ligger bakom framtagandet av den 4:e generationen av Mojo HD. Det är dock fortfarande en långslagig heldämpad endurohoj med imponerande följsamhet på ojämna underlag och nästan overkligt flyt i branterna som fixar stökiga spårval på ett överraskande enkelt sätt. HD4:an levererar ett makalöst grepp som garanterar att du alltid kommer ur kurvorna med full kontroll, men ännu stabilare och ännu snabbare än tidigare. Jämfört med föregångaren så har HD4:an en längre och slackare geometri med 64,9 graders vinkel på styrhuvudet, vilket ger dig ännu större självförtroende på snabba och stökiga utförslöpor. Den har dessutom ett lite längre topprör, vilket i praktiken ger dig mer utrymme att manövrera ovanpå cykeln och dessutom skapar ytterligare stabilitet. Vi skulle kunna skriva spaltmeter om geometrin men vi nöjer oss med att nämna att ramen är 30 % styvare i övre länkage och hela 40 % styvare i lägre länkaget och att Ibis ytterligare förfinat upplägg för placeringen av kolfibern, vilket resulterat i både ökad styvhet och en effektivare kraftöverföring. Respektingivande slaglängder på 153 mm baktill och 160 mm framtill (klarar ända upp till 170 mm fram). Liksom dess föregångare rullar den med full stabilitet på ett par mäktiga 27,5-tummare och den klarar bredder från 2,35" ända upp till 2.8" utan att du behöver ändra något på cykeln. När det blir riktigt brant och stökigt i spåren är en sänkbar sadelstolpe nästan obligatorisk och HD4:an är självklart kompatibel med riktigt långa dropper posts, den klarar längder ända upp till 170 mm, lite beroende på ramstorlek. Det extremt genomtänkta DW-länkaget numera i sin 5:e (och självklart Dave?s bästa) version levererar en magisk känsla med klassledande kraftöverföring och blixtsnabb respons när du lägger tryck på pedalerna. Givetvis kan Ibis Mojo HD4 skryta med Boost-teknologi (148 mm bak och 110 mm fram) vilket ger extra vridstyvhet och säkerställer att ingen kraft går till spillo. Letar du efter en kompromisslös heldämpad kolfibercykel med massor av snabb lekfullhet som ger dig imponerande stabilitet och ser till att du alltid har möjligheten att alltid välja en aggressiv linje, ja då har du hittat rätt! Varje liten detalj är extremt väl genomtänkt och bara kabeldragningen kan få en småsur ingenjör eller ilsken mekaniker att lätta på smilbanden och bli smått lyrisk... vi kallar det normal Ibis-klass! Modellen tillverkas i 6 olika utrustningsnivåer med drivpaket från både Shimano (XT eller XTR) och från SRAM (NX, GX, X01 eller XX1 Eagle), samtliga versioner har dämpare från FOX, kompletta hjul från Ibis och däck från Maxxis (se specifikationen för detaljerad information om respektive utrustningsnivå). Så vill du...

Ibis Mojo HD4 Custom fireball red large

Ibis Mojo HD4 Custom fireball red large
Endast 49 890 kr

Ibis Mojo HD4 Custom fireball red large

Yeti SB100 Beti Carbon GX rödrosa small

Yeti SB100 Beti Carbon GX rödrosa small
Endast 52 649 kr

Den temperamentsfulla endorfinmaskinen Yeti SB100 Beti C/Series levererar högvis av rapp cykelglädje i ett extremt välbalanserat paket som nästan känns som skräddarsytt för våra skandinaviska förhållanden. Ett helt perfekt redskap för tjejer som älskar flödande skogsrepor men hatar kompromisser och bara nöjer sig med det bästa! Det här är en riktigt snabb, effektiv och lekfull skogsmaskin för dig som älskar speed och vill kunna bibehålla farten även när spåren börjar bli riktigt knepiga. Grundbulten utgörs av en välbalanserad kinematik och en sund slaglängd som prioriterar hastighet och kvick manöverförmåga men samtidigt ser till att du kan dominera i mer tekniskt utmanade terräng. Beti´n är designa för den kvinnliga anatomin, och det som skiljer är att dämparna, vevarmarna, och sadel har en utformning som är helt anpassad för tjejer. Den högkvalitativa ramen i kolfiber (C/Series) ger dig en imponerande balans mellan styvhet och styrka vilket gör att hojen upplevs som både snabb, solid, och aggressiv. Ramen väger visserligen runt 250 gram mer än TURQ Series men den har samma imponerande egenskaper och är dessutom lite tåligare. Hojen rullar på ett par mästerverk från DT Swiss, ett par speediga 29-tummare med gummin från Maxxis, som ser till att du utan tvekan kan välja den tajtaste linjen och som dessutom ger dig pålitligt fäste i kurvorna... slutresultatet är en given vinnare. Modellen har en lite mer slimmad version av det beprövade Switch Infinity länkaget som levererar en mer progressiv kurva men med samma klassledande kontroll på de 100 millimetrarna av dämpning (känns som betydlig fler). Vilket resulterar i en smått magiska känsla kombinerat med en imponerande effektiv kraftöverföring som blixtsnabbt svarar när du vill öka tempot. Teknologin är utvecklad tillsammans med Fox Racing, och det handlar förenklat om avancerad styrning av all den rörelseenergi du pumpar ner i chassit. Resultatet i praktiken? Högpresterande dämpning med massor av racekänsla kombinerat med kraftöverföring i världsklass. Dämpning hanteras av FOX så du är väl omhändertagen, framtill sitter en Performance 34 samt baktill en Performance Beti DPS, och tack vare slaglängder (120/100 mm) så sväljer den effektivt ojämnheter och ser till att du kan köra med full kontroll på nästan alla typer av underlag. Dämparna har givetvis massor av inställningsmöjligheter, så att du enkelt kan anpassa hojen utifrån de önskemål du har för stunden. När det blir stökigt i branterna är en dropper post nästan obligatoriskt, och självklart är den redan från start utrustad med en sänkbar sadelstolpe från Fox (Transfer). För att kunna bemästra allt från plana underlag till stökig terräng så kan du välja mellan några av marknadens vassaste drivlinor. Vi pratar kvalitetskomponenter från SRAM, bara att välja det kit (GX eller GX Comp) som passar dina önskemål bäst (se specifikationen för komplett information). Modellen älskar ett högt tempo och är självklart utrustad med kraftfulla skivbromsar som matchar de imponerande fartresurserna och levererar resolut bromsverkan året runt, oavsett underlag, väder eller årstid. Nytt för i år är att ramen (inklusive Switch Infinity länka...

Ibis Mojo 3 NX Eagle i9 Carbon CK Edition shark bite small

Ibis Mojo 3 NX Eagle i9 Carbon CK Edition shark bite small
Endast 67 290 kr

Den flerfaldig testvinnaren Ibis Mojo 3 är ett heldämpat trailmonster som ser till att du kan hantera svåra situationer på ett häpnadsväckande enkelt sätt. En av hemligheterna är dess makalöst grepp, som garanterar ett fantastiskt flyt i branterna och som även ser till att du alltid kommer ur kurvorna med full kontroll. Denna heldämpad allrounder har imponerande framkomlighet, fantastisk följsamhet och grymt skönt flyt, och Mojo 3 rullar dessutom både stabilare och snabbare än sina förlagor. Modellen har mycket gemensamt med den klassiska HD3:an men den upplevs som både lättare, smidigare och mer energisk i spåret. Den har generösa slaglängder på 130 mm (baktill) och 140 mm (framtill) och liksom sin föregångare rullar den med en mäktig stabilitet på ett par robusta 27,5-tummare, och den klarar dessutom bredder ända upp till 2.8" utan att du behöver ändra något på cykeln (utprovat med däck från både Schwalbe och Maxxis). Det extremt genomtänkta DW-länkaget som numera är inne i sin 5:e (och självklart Dave?s bästa) version levererar en magisk känsla med klassledande kraftöverföring och blixtsnabb respons när du lägger tryck på pedalerna. Dämpningen i kombination med en vass geometri samt material i världsklass gör Mojo 3 till den perfekt cykeln för dig som letar efter ett lekfullt trailmonster som täcker in ett galet brett register . Geometrin kan enkelt beskrivas som låg, lång och med relativt flacka vinklar samt korta kedjestag. Och givetvis kan Mojo 3 skryta med Boost-teknologi (148 mm baktill och 110 mm framtill) vilket ger extra vridstyvhet och ser till att noll kraft går till spillo. När det blir riktigt stökigt i spåren är en sänkbar sadelstolpe nästan obligatorisk, och självklart är även Mojo 3 utrustad med en dropper post. En kompromisslös kolfibercykel med massor av lekfullhet som ger dig imponerande grepp på nästan alla typer av underlag och som ser till att du alltid har möjligheten att välja en aggressiv linje ute i spåret. Varje detalj på Mojo 3 är extremt väl genomtänkt och bara kabeldragningen kan få en småsur ingenjör eller ilsken mekaniker att lätta på smilbanden och bli smått lyrisk... vi kallar det normal Ibis-klass! Modellen tillverkas i 6 olika utrustningsnivåer med drivpaket från både Shimano (XT eller XTR) och från SRAM (NX, GX, X01 eller XX1 Eagle), samtliga versioner har dämpare från FOX, kompletta hjul från Ibis och däck från Schwalbe (se specifikationen för detaljerad information om respektive utrustningsnivå). Så vill du slippa att kompromissa och ställa in siktet på att blixtsnabbt fylla skåpet med medaljer och bucklor så är valet ganska enkelt... väljer du färgen Shark Bite eller Obsidian Black, du är nu redo att vinna nästa Enduro World Series!

Sidor: first pageprev page5 6 7 8 9 10 11 12 13 14next pagelast page