Mountainbikes dam

Mountainbikes dam billigt online ✓ Elcyklar, MTB, hybridcyklar, standardcyklar, racingcyklar och cykeltillbehör ✓ Glöm inte cykelhjälm, cykelbelysning och reflexer - säkerhet som är bra och billig ✓ Mountainbikes dam av bra kvalitet och pris

 
Sidor: Första sidanFörra sidan1 2 3 4 5 6 7 8 9 10Nästa sidaSista sidan

Ibis Ripmo XT CK Edition tangerine sky x-large

Ibis Ripmo XT CK Edition tangerine sky x-large
Endast 50 539 kr

Det efterlängtade kärleksbarnet Ibis Ripmo skulle kunna beskrivas som en ytterst potent kombination mellan de efterfrågade modellerna Ripley och Mojo, men låt dig inte luras, det här är en helt ny tävlingshoj där Ibis plockat några av guldkornen från två av världens absolut bästa cyklar. Ripmo är ett sylvasst endurovapen med långa (145/160 mm) slaglängder som hela Ibis-teamet (inklusive vår egen stolthet Robin Wallner) kör med för att bibehålla greppet om Enduroscenen och för att försvara världsmästartiteln. Ripmo´s progressiva geometri skapar mäktiga fartresurser i absoluta världsklass men levererar samtidigt EWS-vinnarens (Ibis HD4) imponerande stabilitet till 29-tummarna. Modellen har en hyfsat slack geometri men för att för att skapa rätt tryck på framhjulet och minimera trött långtradarkänsla har sadelröret en vinkel på 77-76° (den är dessutom är byggd för gaffel med offset på 44 mm istället för 51 mm) vilket skapar en rapp styrkänsla trots ett relativt långt övre ramrör. Resultatet i praktiken? Du blir nästan overkligt snabb i de raka linjerna men samtidigt överraskande kvick även i knixiga kurvor. Som alltid när det gäller cyklar från Ibis är ramen är tillverkad helt i högklassig kolfiber, både i fram- och baktriangel, och ramen har utrymme för rejäla sulor, bredder på upp till 2,6? är inga som helst problem. Det här är en extremt klättringsvillig tävlingsbåge som levererar imponerande stabilitet i branterna och som ser till att du alltid har möjligheten att alltid välja en aggressiv racelinje. Varje detalj är extremt väl genomtänkt och bara kabeldragningen med interna kabeltunnlar kan få en småsur ingenjör eller ilsken mekaniker att lätta på smilbanden och bli smått lyrisk... vi kallar det normal Ibis-klass! Det extremt genomtänkta DW-länkaget, numera i sin 5:e version (och såklart Dave?s bästa) med lager i övre länken och bussningar i den nedre länken, levererar klassledande kraftöverföring med magisk känsla och blixtsnabb respons. Givetvis kan Ripmo skryta med Boost-teknologi (148 mm bak och 110 mm fram) vilket ger extra vridstyvhet och säkerställer att ingen kraft går till spillo. När det blir riktigt stökigt i spåren är en sänkbar sadelstolpe nästan obligatorisk och nya Ripmo är självklart kompatibel med riktigt långa dropper posts, den är byggd för 175 mm dropper´s (utom storlek S som är byggd för 150 mm), detta eftersom Ibis vill ge dig möjligheten att kunna välja storlek utifrån reach snarare än traditionell skrevhöjd. Modellen tillverkas i 6 olika utrustningsnivåer med drivpaket från både Shimano (XT eller XTR) och från SRAM (NX, GX, X01 eller XX1 Eagle), samtliga versioner har dämpare från FOX, kompletta hjul från Ibis och däck från Maxxis (se specifikationen för detaljerad information om respektive utrustningsnivå). Så vill du slippa att kompromissa och ställa in siktet på att blixtsnabbt fylla skåpet med medaljer och bucklor så är valet ganska enkelt... antingen väljer du färgen Tangerine Sky eller Black Olive, du har nu alla möjligheter i världen att vinna nästa Enduro World Series!

Scott Genius 760 large

Scott Genius 760 large
Endast 28 990 kr

Letar du efter den där härliga känslan av grymt flyt som bara heldämpat kan leverera? Vill du kunna kan hålla en tight linje i branterna och trivs du som bäst i lite mer tekniska utmanade terräng? Då du ska du definitivt ta en extra titt på nya Scott Genius 760. Det här är en vansinnigt rolig berg-och-dal-bane-maskin för dig som föredrar snabb avkastning i form av adrenalinstinna utförslöpor snarare än statliga garantier. Utan att bli det minsta stöddig lutar den sig självsäkert mot en högteknologisk ram i aluminium (givetvis med praktisk intern kabeldragning) och smart 4-länks design vars primära mål är att leverera flexibilitet, hög respons och generös slaglängd. Genius har alltid varit cykeln som prioriterar balans och den trivs fortfarande lika ypperligt i branterna, oavsett om det går uppför eller nedför. Jämfört med tidigare upplagor har geometrin uppdaterats rejält och nya Genius har både kortare kedjesteg, en brantare sittvinkel och en längre räckvidd, allt för att skapa maximal balans med den långa dämparen. Vad blir då resultatet i praktiken? Du får makalös manöverförmåga och frikostig slaglängd på en cykel som är klättringsvilligare än spindelmannen och som droppar snabbare än ett skållat troll i branterna! Slaglängder på 140/150 mm levereras av en Rock Shox (Recon RL Solo Air) framtill och av en X-Fusion (NUDE Trunnion) baktill. Båda dämparna har justerbar rebound, lockout och 2/3-fasta lägen som smidigt regleras från styret via en smart TwinLoc Remote, vilket både ökar användningsområdet och ger dig möjligheten att kunna köra riktigt fort på alla typer av underlag. När det blir riktigt stökigt i branterna är en reglerbar sadelstolpe nästan obligatoriskt, så givetvis är även den här modellen utrustad med en Dropper Post. Utöver den erkänt fina ramen så får du en driftsäker drivlina med 12 växlar från SRAM (NX Eagle) som levererar pålitlig prestanda i form av en användarvänlig utväxling. Kraftfulla hydrauliska skivbromsar sköter om inbromsningen, vilket ser till att du har maximal bromsverkan oavsett om det är lerigt, regnigt eller slaskigt i spåret. Visst, det är kanske inte ren proffsklass på prylarna men funktionaliteten är pålitligt hög och cykeln har vassare komponenter än många av sina konkurrenter. Hur är det då med mångsidigheten på årets upplaga? Till skillnad från nästan alla konkurrenter ger dig Genius möjligheten köra på både 27,5-tummare och 29-tummare! Och det bästa av allt är att du varken behöver krångla med byta av framgaffel eller plocka fram MIG-svetsen. Allt du behöver göra är en enkel vridning av den asymmetriska brickan på länkaget, byta hjulen och ge dig ut i spåren! Nettot blir en nästan identisk geometri även när du växlar mellan hjulstorlekarna... och som extra bonus kan du med 27,5-tummarna köra både 2,5", 2,6" eller 2,8" bredd på däcken och med 29-tummarna hanterar du allt från 2,4" till 2,6" utan minsta problem... som sagt, mångsidighet och flexibilitet är bara förnamnet på nya Genius!

Ibis Mojo HD4 XX1 Eagle CK Edition fireball red medium

Ibis Mojo HD4 XX1 Eagle CK Edition fireball red medium
Endast 76 539 kr

En sak är säker, har man plockat hem Enduro World Series så har man gjort helt rätt. Det handlar inte om nån turlig lyckoträff i ett enstaka race, utan här pratar vi om en HEL säsong och inte minst ett HELT team. Det är heller ingen slump att Ibis Mojo HD4 är modellen som teamet använde för att välförtjänt plocka hem medaljen. Vad blir då slutsatsen? Vi tycker nog att det är ganska enkelt, det här är en av världens bästa endurohojar, punkt! Ett gediget utvecklingsarbete och tusentals timmar ligger bakom framtagandet av den 4:e generationen av Mojo HD. Det är dock fortfarande en långslagig heldämpad endurohoj med imponerande följsamhet på ojämna underlag och nästan overkligt flyt i branterna som fixar stökiga spårval på ett överraskande enkelt sätt. HD4:an levererar ett makalöst grepp som garanterar att du alltid kommer ur kurvorna med full kontroll, men ännu stabilare och ännu snabbare än tidigare. Jämfört med föregångaren så har HD4:an en längre och slackare geometri med 64,9 graders vinkel på styrhuvudet, vilket ger dig ännu större självförtroende på snabba och stökiga utförslöpor. Den har dessutom ett lite längre topprör, vilket i praktiken ger dig mer utrymme att manövrera ovanpå cykeln och dessutom skapar ytterligare stabilitet. Vi skulle kunna skriva spaltmeter om geometrin men vi nöjer oss med att nämna att ramen är 30 % styvare i övre länkage och hela 40 % styvare i lägre länkaget och att Ibis ytterligare förfinat upplägg för placeringen av kolfibern, vilket resulterat i både ökad styvhet och en effektivare kraftöverföring. Respektingivande slaglängder på 153 mm baktill och 160 mm framtill (klarar ända upp till 170 mm fram). Liksom dess föregångare rullar den med full stabilitet på ett par mäktiga 27,5-tummare och den klarar bredder från 2,35" ända upp till 2.8" utan att du behöver ändra något på cykeln. När det blir riktigt brant och stökigt i spåren är en sänkbar sadelstolpe nästan obligatorisk och HD4:an är självklart kompatibel med riktigt långa dropper posts, den klarar längder ända upp till 170 mm, lite beroende på ramstorlek. Det extremt genomtänkta DW-länkaget numera i sin 5:e (och självklart Dave?s bästa) version levererar en magisk känsla med klassledande kraftöverföring och blixtsnabb respons när du lägger tryck på pedalerna. Givetvis kan Ibis Mojo HD4 skryta med Boost-teknologi (148 mm bak och 110 mm fram) vilket ger extra vridstyvhet och säkerställer att ingen kraft går till spillo. Letar du efter en kompromisslös heldämpad kolfibercykel med massor av snabb lekfullhet som ger dig imponerande stabilitet och ser till att du alltid har möjligheten att alltid välja en aggressiv linje, ja då har du hittat rätt! Varje liten detalj är extremt väl genomtänkt och bara kabeldragningen kan få en småsur ingenjör eller ilsken mekaniker att lätta på smilbanden och bli smått lyrisk... vi kallar det normal Ibis-klass! Modellen tillverkas i 6 olika utrustningsnivåer med drivpaket från både Shimano (XT eller XTR) och från SRAM (NX, GX, X01 eller XX1 Eagle), samtliga versioner har dämpare från FOX, kompletta hjul från Ibis och däck från Maxxis (se specifikationen för detaljerad information om respektive utrustningsnivå). Så vill du...

Merida Big.Nine 4000 grön x-large

Merida Big.Nine 4000 grön x-large
Endast 20 990 kr

Kolfiber på instegsnivå heter till i år Merida Big.Nine 4000 och det är en vindsnabb hardtail för XC eller Marathon med imponerande prestanda till ett fantastiskt överkomligt pris. Här får du både ram och utrustning som utan problem kan assistera hela vägen in i mål även på riktigt tuffa lopp. Ett ren fartfantom med vass kolfiberram, imponerande kursstabilitet och massor av racekänsla som kommer se till att du flyger fram i spåren. Stommer utgörs av en imponerande kolfiberram (CF3) med aerodynamiskt överrör samt kedje- och sadelstag med vibrationsdämpande bladprofil för optimala egenskaper. Den bygger i grunden på samma tävlingstestade racegeometri som Team modellen, en överraskande tålig kolfiberram med vibrationsdämpande egenskaper som ökar både komfort samt uthållighet, och som dessutom väger in på låga 1.350 gram! Modellen är imponerande lätt (väger in på låga 11,28 kg), har en låg tyngdpunkt och är skapad för höga hastigheter, främst på grusvägar och böljande skogsstigar. För att kunna bemästra allt från snabbt grusvägsrally till blytunga klättringar i stökig terräng har den fått en nästan bombsäker drivlina med singelklinga och 12 växlar med brett register från SRAM (NX Eagle). Dämpningen hanteras av en kvalitativ luftgaffel från Manitou (Markhor Comp Air) med 100 mm slaglängd och lockout som hanteras via ett reglage på styret, vilket ger dig rätt förutsättningar för att köra snabbt i tuff terräng och även bidrar till en tryggare upplevelse i sadeln. Eftersom cykeln gillar höga farter är den utrustad med effektiva hydrauliska skivbromsar, vilket ger föredömlig kontroll och ser till att du alltid har bästa bromsverkan oavsett underlag, väder eller årstid. Modellen rullar snabbt på ett par stabila 29-tummare med breda däck som ser till att du utan problem flyter fram över både stock och sten. Större hjul rullar såklart snabbare, och vi som är lite resligare föredrar oftast 29-tummarna framför de mindre hjulstorlekarna. Tack vare en extremt väl avvägd mix av rena kvalitetskomponenter och en låg totalvikt funkar den faktiskt lika bra för tävling som för dina dagliga träningspass med kompisarna.

Ibis Ripley LS GX Eagle CK Edition ti-ho silver medium

Ibis Ripley LS GX Eagle CK Edition ti-ho silver medium
Endast 41 829 kr

Den senaste upplagan av Ibis Ripley LS har dockat moder jord! Även den här 3:e generationen är en sylvass trailracer som kan leverera smått utomjordiska varvtider och anser att inbromsningar är en klart överskattad hobby. En heldämpad stigmumsare med fantastisk framkomlighet och brutalt flyt som ser till att du kan hantera svåra situationer på ett häpnadsväckande enkelt sätt. Precis som sina förlagor har Ripley LS begåvats med slaglängder på 120 mm (baktill) och 130 mm (framtill) och den rullar fortfarande med mäktig stabilitet på ett par snabba 29-tummare, men den klarar numera däcksbredder på ända upp till 2,6" från Schwalbe eller 2.5" Wide Trail däcken från Maxxis. En helt kompromisslös 29-tummare med massor av lekfullhet som ger dig imponerande grepp på nästan alla typer av underlag och som ser till att du utan att tveka alltid kan välja en aggressiv linje. Nya Ripley LS har uppgraderats till den 5:e varsionen av det imponerande DW-länkaget som levererar en smått magisk känsla med klassledande kraftöverföring och blixtsnabb respons. Dämpningen i kombination med en aggressiv geometri samt materialval i absoluta toppklass gör hojen till den perfekt kombinationen för dig som gillar snabba rundor på platten men som vill ha lite tätkänning även i de lite tuffare branterna. Varje liten detalj på Ripley LS är extremt väl genomtänkt och bara kabeldragningen kan få en småsur ingenjör eller ilsken mekaniker att lätta på smilbanden och bli smått lyrisk... vi kallar det normal Ibis-klass! Modellen tillverkas i 6 olika utrustningsnivåer med drivpaket från både Shimano (XT eller XTR) och från SRAM (NX, GX, X01 eller XX1 Eagle), samtliga versioner har kvalitetsdämpare från FOX, mästerliga hjul från Ibis och däck från tyska Schwalbe (se specifikationen för detaljerad information om respektive utrustningsnivå). Så vill du bli befälhavare för en flerfaldig testvinnare som har skåpet fullt med medaljer och bucklor så är valet ganska enkelt... du väljer utrustningsnivå och någon av dom snygga lackerna, du är nu redo att ta över ledartröjan!

Bianchi Grizzly 9.2 NX Eagle matt svart/grå/celeste 43 cm

Bianchi Grizzly 9.2 NX Eagle matt svart/grå/celeste 43 cm
Endast 14 995 kr

Värdesätter du effektiv kraftöverföring så kan prisvärda Bianchi Grizzly 9.2 vara ett riktigt smart alternativ. Vill du ha möjligheten att kunna bränna på ordentligt ute i spåren så är det här en smart investering som kommer ge dig hög avkastning i form av massor cykelglädje och hög komfort. Funderar du på att ställa upp i ett eller annat lopp eller bara kanske börja cykla lite mer seriöst så är det här helt rätt modell. Chassit består av en tålig trippelreducerad aluminiumram med intern kabeldragning och låg vikt, som hämtat massor av inspiration från sina lite vassare kusiner med kolfiberramar. Ramen har en användarvänlig och väl genomtänkt geometri som är speciellt anpassad för att vara lätthanterlig och komfortabel i det flesta typer av terräng. Grizzly har dessutom en fin luftgaffel från Rock Shox (Recon RL) med 100 mm slaglängd samt PopLoc Remote (du kan enkelt låsa dämparen från ett reglage på styret), vilket lyfter cykeln rejält samt ökar användningsområdet eftersom det ger dig möjligheten att kunna köra nästan lika fort på stökiga skogsstigar som på hårda grusvägar. Ovanpå detta har cykeln en extremt pålitlig drivlina från SRAM med 12 växlar (NX Eagle) som ger dig en utväxling med brett register samt driftsäker funktion, och även lätthanterliga reglage som ser till att du enkelt kan skifta mellan växlarna utan att det känns det minsta ansträngt. Och eftersom hojen älskar fart har den begåvats med kraftfulla hydrauliska skivbromsar vilket både sänker underhållsbehovet och ser till att du har maximal bromsverkan oavsett om det är lerigt, regnigt eller slaskigt i dit favoritspår. Visst, det är kanske inte ren proffsklass på prylarna men modellen har en välbalanserad mix av beprövade komponenter som är klart vassare än genomsnittet, vi skulle nog vilja kalla det pålitliga prylar från dom övre hyllorna hos både SRAM, Shimano, Rock Shox och Tec. Tack vare den större hjuldiametern (29-tummare) så upplevs den som stabil i nedförsbackar samtidigt som den levererar bra rull och snabb acceleration. Samtliga modeller i serien passar som din vardagliga mountainbike, speciellt om du vill ha lite träningen på sidan av - särskilt med tanke på hur civiliserat den beter sig på hårda underlag med slät struktur. Så är du en talangfull vardagsmotionär som värdesätter en effektiv sittställning, effektiv kraftöverföring och hög precision, ja då är du inne på helt rätt spår.

Yeti 2019 SB130 C-SERIES MD TURQ 19 GX Comp

Yeti 2019 SB130 C-SERIES MD TURQ 19 GX Comp
Endast 57 399 kr

Yeti 2019 SB130 C-SERIES MD TURQ 19 GX Comp

Ibis Ripmo XX1 Eagle CK Edition tangerine sky medium

Ibis Ripmo XX1 Eagle CK Edition tangerine sky medium
Endast 76 539 kr

Det efterlängtade kärleksbarnet Ibis Ripmo skulle kunna beskrivas som en ytterst potent kombination mellan de efterfrågade modellerna Ripley och Mojo, men låt dig inte luras, det här är en helt ny tävlingshoj där Ibis plockat några av guldkornen från två av världens absolut bästa cyklar. Ripmo är ett sylvasst endurovapen med långa (145/160 mm) slaglängder som hela Ibis-teamet (inklusive vår egen stolthet Robin Wallner) kör med för att bibehålla greppet om Enduroscenen och för att försvara världsmästartiteln. Ripmo´s progressiva geometri skapar mäktiga fartresurser i absoluta världsklass men levererar samtidigt EWS-vinnarens (Ibis HD4) imponerande stabilitet till 29-tummarna. Modellen har en hyfsat slack geometri men för att för att skapa rätt tryck på framhjulet och minimera trött långtradarkänsla har sadelröret en vinkel på 77-76° (den är dessutom är byggd för gaffel med offset på 44 mm istället för 51 mm) vilket skapar en rapp styrkänsla trots ett relativt långt övre ramrör. Resultatet i praktiken? Du blir nästan overkligt snabb i de raka linjerna men samtidigt överraskande kvick även i knixiga kurvor. Som alltid när det gäller cyklar från Ibis är ramen är tillverkad helt i högklassig kolfiber, både i fram- och baktriangel, och ramen har utrymme för rejäla sulor, bredder på upp till 2,6? är inga som helst problem. Det här är en extremt klättringsvillig tävlingsbåge som levererar imponerande stabilitet i branterna och som ser till att du alltid har möjligheten att alltid välja en aggressiv racelinje. Varje detalj är extremt väl genomtänkt och bara kabeldragningen med interna kabeltunnlar kan få en småsur ingenjör eller ilsken mekaniker att lätta på smilbanden och bli smått lyrisk... vi kallar det normal Ibis-klass! Det extremt genomtänkta DW-länkaget, numera i sin 5:e version (och såklart Dave?s bästa) med lager i övre länken och bussningar i den nedre länken, levererar klassledande kraftöverföring med magisk känsla och blixtsnabb respons. Givetvis kan Ripmo skryta med Boost-teknologi (148 mm bak och 110 mm fram) vilket ger extra vridstyvhet och säkerställer att ingen kraft går till spillo. När det blir riktigt stökigt i spåren är en sänkbar sadelstolpe nästan obligatorisk och nya Ripmo är självklart kompatibel med riktigt långa dropper posts, den är byggd för 175 mm dropper´s (utom storlek S som är byggd för 150 mm), detta eftersom Ibis vill ge dig möjligheten att kunna välja storlek utifrån reach snarare än traditionell skrevhöjd. Modellen tillverkas i 6 olika utrustningsnivåer med drivpaket från både Shimano (XT eller XTR) och från SRAM (NX, GX, X01 eller XX1 Eagle), samtliga versioner har dämpare från FOX, kompletta hjul från Ibis och däck från Maxxis (se specifikationen för detaljerad information om respektive utrustningsnivå). Så vill du slippa att kompromissa och ställa in siktet på att blixtsnabbt fylla skåpet med medaljer och bucklor så är valet ganska enkelt... antingen väljer du färgen Tangerine Sky eller Black Olive, du har nu alla möjligheter i världen att vinna nästa Enduro World Series!

Yeti 2019 SB100 T-SERIES MD TURQ XO1

Yeti 2019 SB100 T-SERIES MD TURQ XO1
Endast 73 999 kr

Yeti 2019 SB100 T-SERIES MD TURQ XO1

Yeti 2019 SB150 T-SERIES SM TURQ X2 19 FO

Yeti 2019 SB150 T-SERIES SM TURQ X2 19 FO
Endast 43 890 kr

Yeti 2019 SB150 T-SERIES SM TURQ X2 19 FO

Yeti 2019 SB5 T-SERIES BETI XS MOONLIGHT 19 XO1 Race

Yeti 2019 SB5 T-SERIES BETI XS MOONLIGHT 19 XO1 Race
Endast 74 329 kr

Yeti 2019 SB5 T-SERIES BETI XS MOONLIGHT 19 XO1 Race

Yeti 2019 SB5 LR T-SERIES LG TURQ DPX2 19 LR

Yeti 2019 SB5 LR T-SERIES LG TURQ DPX2 19 LR
Endast 74 949 kr

Yeti 2019 SB5 LR T-SERIES LG TURQ DPX2 19 LR

Scott Aspect 910 svart/brons x-large

Scott Aspect 910 svart/brons x-large
Endast 11 490 kr

Oavsett om du är ute på en tuff träningsrunda med kompisarna eller bara cruisar omkring med familjen så är Scott Aspect 910 ett riktigt smart val. Den fungerar utmärkt för talangfulla motionärer som kanske funderar på köra nått cykellopp i motionsklassen, men som samtidigt söker bekvämlighet och smidighet för lite mer avslappnade rundor på lättkörda underlag. Det här är även ett klokt alternativ för dig som jobbpendlar på underlag där asfalt kanske inte utgör merparten... eller varför inte bara kalla den för en briljant mountainbike med ett otroligt brett användningsområde. Stommen utgörs av en fin dubbelreducerad aluminiumram (6061) med praktisk intern kabeldragning och en sportig geometri som är speciellt anpassad för att att vara lätthanterlig, ge bra uppsikt samt hög komfort. Modellen är även utrustad med en dämpad luftgaffel från Rock Shox (30 Silver TK Solo Air) med 100 mm slaglängd och en PopLoc lockout (du kan blixtsnabbt reglera framgaffeln via ett smidigt reglage på styret) samt justerbar rebound, vilket ytterligare ökar användningsområdet och ger dig valmöjligheten att prioritera mellan komfort (perfekt på knixiga stigar eller spår) eller snabb framkomlighet (maximerar effektiviteten på grusvägarna när du kör till jobbet)... kort sagt - mycket användbart när underlaget snabbt skiftar karraktär. Ovanpå detta har cykeln en extremt pålitlig drivlina med 20 växlar kombinerat med tåliga komponenter som har beprövad funktion och gedigen kvalitet, och allt detta till ett klart överkomligt pris. Visst, det är kanske inte ren proffsklass men cykeln har betydligt vassare komponenter än sina småsyskon och det är gedigna prylar från det översta skiktet av motionsklassen. Och eftersom den trivs när det går undan är den utrustad med effektiva hydrauliska skivbromsar vilket både sänker underhållsbehovet och ser till att du har kraftfull bromsverkan året om, dessutom oavsett om det är lerigt, regnigt, slaskigt eller dammigt i spåren. En cykel som mer än gärna hänger med på nya äventyr i Scott's värld av pålitliga 29-tummare. Tack vare den större hjuldiametern så får du både ökad komfort och bättre grepp, vilket blir extra tydligt i uppförsbackar med lite sämre underlag. Cykeln blir också lite mer stabil i nedförsbackar samtidigt som den är mer ?förlåtande? än de mindre hjulstorlekarna. Större hjul ger även bättre rull och en snabbare acceleration.

Merida Big.Nine 20-D grå/blå x-large

Merida Big.Nine 20-D grå/blå x-large
Endast 5 609 kr

Instegsmodellen Merida Big Nine 20-D tål att jämföras, det här är en gångbar kamrat som alltid kommer ställa upp när du vill ut på nya äventyr. Den gedigna aluminiumramen ger dig en sportig men fortfarande komfortabel sittställning som även ger dig bra uppsikt på dina medtraffikanter. Drivlinan består av beprövade komponenter från Shimano (Acera/Tourney). Växelregistret är brett tack vare 24 växlar, vilket gör att du kan bemästra allt från grusvägsrallyn till dom lite tuffare uppförsbackarna på väg till fotbollsträningen. Modellen har dessutom 29-tummare som rullar snabbt och ser till att du utan problem flyter fram över både stock och sten (större hjul har såklart bättre egenskaper när det handlar om rull... och vi som är lite resligare föredrar oftast 29-tummarna framför de mindre hjulstorlekarna). Dämpningen hanteras av en kvalitativ gaffel från SR Suntour (XCM HLO) vilket ser till att du alltid tar dig fram mjukt och behagligt. Framgaffeln har dessutom smart lockout, vilket ger dig rätt förutsättningar att köra lika snabbt på släta underlag som i lite tuffare terräng. Eftersom cykeln gillar fart är den utrustad med effektiva hydrauliska skivbromsar, vilket ger föredömlig kontroll och ser till att du alltid har bästa bromsverkan oavsett underlag, väder eller årstid. Tack vare en väl avvägd mix av beprövade komponenter och en totalvikt på strax över 15 kg funkar den bra för dig som vill prova på lite enklare terrängcykling men den passar som bäst för daglig transport och normal fritidscykling.

Merida Ninety-Six 600 Vasa Evertsberg svart/blå medium

Merida Ninety-Six 600 Vasa Evertsberg svart/blå medium
Endast 21 990 kr

Den blivande klassikern Merida Ninety-Six 600 Vasa Evertsberg är speciellt designad för dig som helst kör XC eller Marathon i höga hastigheter och är en av marknadens snabbaste heldämpade cyklar på den här prisnivån. Ett allsidigt fullblod med massor av racekänsla som kommer se till att du flyger fram genom kurvorna, perfekt för ambitiösa cyklister som ställer höga krav på prylarna. Tack vare en väl avvägd mix av kvalitativa komponenter och låg vikt funkar den lika bra för cykelvasan som för dina dagliga träningspass med stallkamraterna. Stommen utgörs av en trippelreducerad och hydroformad aluminiumram med modern BOOST-teknologi och en finstämd geometri som ger dig en relativt aggressiv position i sadeln och en grymt följsam känsla i spåren. Den lätta ramen är designad för att kunna briljera i höga hastigheter och leverera trampeffektivitet i toppklass. Den kompressionseffektiva dämparupphängningen ger effektiv kraftöverföring är dessutom imponerande lätt, så all den kraft du investerar omvandlas till vägvinnande hastighet och medaljer av ädlare valörer. Dämpning hanteras av Manitou och Rock Shox så du är väl omhändertagen, i nosen sitter en Markhor Comp och baktill en Monarch RL, tack vare 100/100 mm fjädringsväg så sväljer cykeln effektivt ojämnheter och ser till att du kan köra med full kontroll i alla lägen. Eftersom cykeln gillar höga farter är den utrustad med effektiva hydrauliska skivbromsar, vilket ger föredömlig kontroll och ser till att du alltid har maximal bromsverkan oavsett underlag, väder eller årstid. För att kunna hantera både plana partier och branta uppförsbackar har den en pålitlig drivlina från Sram (NX Eagle) med hög precision och brett register. Modellen har dessutom ett kvalitativt hjulset med stabila 29-tummare som tack vare sin kvalitetsdäck från Maxxis (Ikon) rullar snabbt och ser till att du utan problem flyter fram över både stock och sten. Den lämpar sig som bäst när det går undan och det gör det ofta på den här cykeln... det kommer definitivt inte vara materialet som sätter gränserna på dina rundor!

Scott Contessa Genius 720 small

Scott Contessa Genius 720 small
Endast 39 990 kr

Letar du efter den där härliga känslan av grymt flyt som bara heldämpat kan leverera? Vill du kunna kan hålla en tight linje i branterna och trivs du som bäst i lite mer tekniska utmanade terräng? Då du ska du definitivt ta en extra titt på Scott Contessa Genius 720. Det här är en vansinnigt rolig berg-och-dal-bane-maskin för tjejer som föredrar snabb avkastning i form av adrenalinstinna utförslöpor snarare än statliga garantier. Utan att bli det minsta stöddig lutar den sig självsäkert mot en högteknologisk ram i aluminium (givetvis med praktisk intern kabeldragning) och smart 4-länks design vars primära mål är att leverera flexibilitet, hög respons och generös slaglängd. Genius har alltid varit cykeln som prioriterar balans och den trivs fortfarande lika ypperligt i branterna, oavsett om det går uppför eller nedför. Jämfört med tidigare upplagor har geometrin uppdaterats rejält och Genius har både kortare kedjesteg, en brantare sittvinkel och en längre räckvidd, allt för att skapa maximal balans med den långa dämparen. Vad blir då resultatet i praktiken? Du får makalös manöverförmåga och frikostig slaglängd på en cykel som är klättringsvilligare än spindelmannen och som droppar snabbare än ett skållat troll i branterna! Slaglängder på 150 mm levereras av en FOX 34 Float Performance Air framtill, och av en FOX NUDE T EVOL Trunnion baktill. Båda dämparna har justerbar rebound, lockout och 3-fasta lägen (Lockout-Trail-Descend) som smidigt regleras från styret via en smart TwinLoc Remote, vilket både ökar användningsområdet och ger dig möjligheten att kunna köra riktigt fort på alla typer av underlag. När det blir riktigt stökigt i branterna är en reglerbar sadelstolpe nästan obligatoriskt, så givetvis är även den här modellen utrustad med en Dropper Post. Utöver den erkänt fina ramen så får du en extremt driftsäker drivlina med 12 växlar från SRAM (GX Eagle) som levererar pålitlig prestanda i form av en användarvänlig utväxling. Kraftfulla hydrauliska skivbromsar sköter om inbromsningen, vilket ser till att du har maximal bromsverkan oavsett om det är lerigt, regnigt eller slaskigt i spåret. Visst, det är kanske inte ren proffsklass på prylarna men funktionaliteten är pålitligt hög och cykeln har vassare komponenter än många av sina konkurrenter. Hur är det då med mångsidigheten på årets upplaga? Till skillnad från nästan alla konkurrenter ger dig Genius möjligheten köra på både 27,5-tummare och 29-tummare! Och det bästa av allt är att du varken behöver krångla med byta av framgaffel eller plocka fram MIG-svetsen. Allt du behöver göra är en enkel vridning av den asymmetriska brickan på länkaget, byta hjulen och ge dig ut i spåren! Nettot blir en nästan identisk geometri även när du växlar mellan hjulstorlekarna... och som extra bonus kan du med 27,5-tummarna köra både 2,5", 2,6" eller 2,8" bredd på däcken och med 29-tummarna hanterar du allt från 2,4" till 2,6" utan minsta problem... som sagt, mångsidighet och flexibilitet är bara förnamnet på nya Genius!

Scott Contessa Genius eRide 720 small

Scott Contessa Genius eRide 720 small
Endast 54 990 kr

Letar du efter den där härliga känslan av grymt flyt som bara heldämpat kan leverera? Vill du kunna kan hålla en tight linje i branterna och trivs du som bäst i lite mer tekniska utmanade terräng? Vill du samtidigt ha stålmannens benmuskler i form av en kraftfull elektronisk motor? Då du ska du definitivt ta en titt på nya Scott Contessa Genius eRide 720. Det här är en vansinnigt rolig berg-och-dal-bane-maskin för tjejer som föredrar snabb avkastning i form av adrenalinstinna utförslöpor snarare än statliga garantier. Utan att bli det minsta stöddig lutar den sig självsäkert mot en stabil ram med både huvudtriangel och baksving i tålig aluminium. Kinematiken i toppklass tack vare smart 4-länks design vars primära mål är att leverera flexibilitet, hög respons och generös slaglängd. Genius har alltid varit cykeln som prioriterar balans och den trivs fortfarande lika ypperligt i branterna, oavsett om det går uppför eller nedför. Jämfört med tidigare upplagor har geometrin uppdaterats rejält och Genius har kortare kedjesteg, brantare sittvinkel och en längre räckvidd för att skapa rätt balans med de långslagiga dämparna. Slaglängder på 150 mm levereras av en FOX 36 Rhythm Air framtill, och av en FOX Float EVOL Performace Trunnion baktill. Båda dämparna har justerbar rebound, lockout och 3-fasta lägen (Lockout-Trail-Descend) som smidigt regleras från styret via en smart TwinLoc Remote, vilket både ökar användningsområdet och ger dig möjligheten att kunna köra riktigt fort på alla typer av underlag. När det blir riktigt stökigt i branterna är en reglerbar sadelstolpe nästan obligatoriskt, så givetvis är även den här modellen utrustad med en Dropper Post. Kraften levereras av marknadens kanske bästa elsystem från Shimano (STePS E8000) kombinerat med ett 500 Wh batteri som är imponerande snyggt integrerat i ramen och som levererar många timmars hjälp på traven. Elsystemet består av en kompakt och effektiv centermotor med låg ljudnivå och hela 70Nm pålitlig kraft.Du får dessutom all den information du behöver via en tydlig display - kan det bli bättre? Utöver den klassledande elmotorn så får du en driftsäker drivlina med 12 växlar från SRAM (NX Eagle) som levererar pålitlig prestanda i form av en användarvänlig utväxling. Motor och växel samarbetar i en nästan sömlös harmoni och allt sker effektivt, underbart tyst och ger dig dessutom en imponerande räckvidd. Allt rullar på ett par snabba 27.5-tummare med 2,8" däcksbredd från Schwalbe och när du väl vill få stopp på ekipaget så har du tillgång till ett par kraftfulla hydrauliska skivbromsar, vilket ser till att du har imponerande bromsverkan oavsett om det är lerigt, regnigt eller slaskigt i spåret. Vad blir då slutresultatet i praktiken? Du får en makalös manöverförmåga och frikostig slaglängd på en heldämpad elcykel som är klättringsvilligare än spindelmannen och som droppar snabbare än ett skållat troll i branterna!

Ibis Mojo 3 XT CK Edition obsidian black large

Ibis Mojo 3 XT CK Edition obsidian black large
Endast 57 099 kr

Den flerfaldig testvinnaren Ibis Mojo 3 är ett heldämpat trailmonster som ser till att du kan hantera svåra situationer på ett häpnadsväckande enkelt sätt. En av hemligheterna är dess makalöst grepp, som garanterar ett fantastiskt flyt i branterna och som även ser till att du alltid kommer ur kurvorna med full kontroll. Denna heldämpad allrounder har imponerande framkomlighet, fantastisk följsamhet och grymt skönt flyt, och Mojo 3 rullar dessutom både stabilare och snabbare än sina förlagor. Modellen har mycket gemensamt med den klassiska HD3:an men den upplevs som både lättare, smidigare och mer energisk i spåret. Den har generösa slaglängder på 130 mm (baktill) och 140 mm (framtill) och liksom sin föregångare rullar den med en mäktig stabilitet på ett par robusta 27,5-tummare, och den klarar dessutom bredder ända upp till 2.8" utan att du behöver ändra något på cykeln (utprovat med däck från både Schwalbe och Maxxis). Det extremt genomtänkta DW-länkaget som numera är inne i sin 5:e (och självklart Dave?s bästa) version levererar en magisk känsla med klassledande kraftöverföring och blixtsnabb respons när du lägger tryck på pedalerna. Dämpningen i kombination med en vass geometri samt material i världsklass gör Mojo 3 till den perfekt cykeln för dig som letar efter ett lekfullt trailmonster som täcker in ett galet brett register . Geometrin kan enkelt beskrivas som låg, lång och med relativt flacka vinklar samt korta kedjestag. Och givetvis kan Mojo 3 skryta med Boost-teknologi (148 mm baktill och 110 mm framtill) vilket ger extra vridstyvhet och ser till att noll kraft går till spillo. När det blir riktigt stökigt i spåren är en sänkbar sadelstolpe nästan obligatorisk, och självklart är även Mojo 3 utrustad med en dropper post. En kompromisslös kolfibercykel med massor av lekfullhet som ger dig imponerande grepp på nästan alla typer av underlag och som ser till att du alltid har möjligheten att välja en aggressiv linje ute i spåret. Varje detalj på Mojo 3 är extremt väl genomtänkt och bara kabeldragningen kan få en småsur ingenjör eller ilsken mekaniker att lätta på smilbanden och bli smått lyrisk... vi kallar det normal Ibis-klass! Modellen tillverkas i 6 olika utrustningsnivåer med drivpaket från både Shimano (XT eller XTR) och från SRAM (NX, GX, X01 eller XX1 Eagle), samtliga versioner har dämpare från FOX, kompletta hjul från Ibis och däck från Schwalbe (se specifikationen för detaljerad information om respektive utrustningsnivå). Så vill du slippa att kompromissa och ställa in siktet på att blixtsnabbt fylla skåpet med medaljer och bucklor så är valet ganska enkelt... väljer du färgen Shark Bite eller Obsidian Black, du är nu redo att vinna nästa Enduro World Series!

Sidor: first pageprev page1 2 3 4 5 6 7 8 9 10next pagelast page