Mountainbikes dam

Mountainbikes dam billigt online ✓ Elcyklar, MTB, hybridcyklar, standardcyklar, racingcyklar och cykeltillbehör ✓ Glöm inte cykelhjälm, cykelbelysning och reflexer - säkerhet som är bra och billig ✓ Mountainbikes dam av bra kvalitet och pris

 
Sidor: Första sidanFörra sidan1 2 3 4 5 6 7 8 9 10Nästa sidaSista sidan

Rock Machine Catherine 30-29 matt mörkblå/blå/rosa medium

Rock Machine Catherine 30-29 matt mörkblå/blå/rosa medium
Endast 6 990 kr

Letar du efter en modern hardtail med brett register som trivs på allt från stökiga skogsrepor till snabb assfaltscykling? Ja då ska du ta dig en extra titt på roliga och lättkörda Rock Machine Catherine 30-29. Det här är en hardtail för oss vanliga motionärer som kombinerar kvick respons med fin kursstabilitet, perfekt för tjejer som planerar att köra både i skogen eller på grusvägarna. Torrent är även ett smart alternativ för dig som pendlar på underlag där asfalt kanske inte utgör merparten. Chassit består av en stryktålig och lätt ram i hydroformat aluminium som levererar pålitlighet och snabb respons när du lägger fullt mos på pedalerna. Tack vare moderna teknologier så uppnås hög vridstyvhet, vilket i praktiken ser till att den kraft som dina muskler genererar går rätt ner till bakhjulet. Lägg därtill smart intern kabeldragning, en komfortabel geometri samt en välbalanserad körställning som garanterar att du kan köra länge med full kontroll, dessutom både på platten, utför och uppför! Framtill sitter en dämpad gaffel från SR Suntour (XCR 32 Air LO-R) som levererar en slaglängd på 100 mm, vilket både ger dig hög komfort och massor av trygghet ute i spåren. Dämparen har dessutom lockout (du kan låsa gaffeln via ett reglage på dämparen), så att du kan fokusera på att köra för fullt, oavsett vilket underlag som gäller för stunden. Komponentmässigt har den en pålitlig drivlina med 18 välsmorda växlar från Shimano (Alivio/Deore), ett vevparti med dubbelklinga kombineras med en kassett på 11-36T vilket ger en imponerande bred utväxling. När du väl behöver få stopp på de lättrullande 29-tummarna med 2.1" bredd så har du tillgång till hydrauliska skivbromsar med 180/160 mm diskar, vilket ser till att du har kraftfull bromsverkan och en imponerande kort bromssträcka oavsett underlag, väderförhållanden och årstid. Visst, det kanske inte är direkt proffsklass på prylarna men det en välkomponerad mix av tillförlitliga komponenter i material som är betydligt vassare än genomsnittet, vi skulle nog vilja påstå att det är beprövade kvalitetsprylar från både Shimano, SR Suntour, ONE och WTB. Vad blir då slutresultatet i praktiken? En komfortabel hardtail med brett register som levererar pålitlig manöverförmåga och som både är klättringsvillig och trivs när det går undan i spåren, och dessutom till ett pris som vi glada amatörer utan problem kan leva med!

Scott Roxter eRide 24 one-size

Scott Roxter eRide 24 one-size
Endast 23 990 kr

Oavsett hur mycket kraft du har kvar i benen så kommer helt nya Scott Roxter eRide 24 alltid att ställa upp. En tuff juniormodell med horizontbrett register som tack vare sin smidiga eldrift hjälper dig att effektivt transportera dig dit du vill med massor av stil. Precis som sina lite större syskon så lutar den sig självsäkert mot en högteknologisk aluminiumram med funktionell geometri som är speciellt anpassad för att att vara lätthanterlig, ge bra uppsikt och leverera hög komfort. Kortfattat har chassit en genomtänkt design där integrerad smidighet och användarvänlighet ligger i fokus. Kraften levereras av en pålitlig elmotor från Bosch (Active 250w) kombinerat med ett 400 Wh batteri som är integrerat i ramen och som levererar flera timmars extra hjälp på traven. Drivningen sker via en kompakt och effektiv centermotor med låg ljudnivå och pålitlig kraftöverföring. Ovanpå detta har cykeln en beprövad drivlina med 9 växlar från Shimano (Alivio) med brett register kombinerat med komponenter som har pålitlig funktion och hög kvalitet. Motor och växel samarbetar i en nästan sömlös harmoni och allt sker effektivt, underbart tyst och ger dessutom en imponerande räckvidd. All information om kraftpaketet visas via en tydlig Purion display - kan det bli bättre? Modellen är även utrustad med en dämpad gaffel från SR Suntour (XCT Plus NLO) med 70 mm slaglängd och remote lockout (låsning via ett reglage på dämparen), vilket ökar användningsområdet och ger dig möjligheten att kunna åka lika fort på stökiga skogsstigar som på hårda grusvägar. Eftersom den gillar när det går undan så har cykeln begåvats med kraftfulla skivbromsar vilket både sänker underhållsbehovet och ser till att du har maximal bromsverkan oavsett om det är lerigt, regnigt eller slaskigt i spåret. De stabila hjulen rullar fram på ett par riktigt feta däck med en bredd på hela 2,6", vilket ger skön komfort och ser till att du får minst sagt imponerande framkomlighet även i riktigt stökig terräng. Med Scott Roxter eRide 24 går det undan och tack vare dess effektiva eldrift är det inga problem att ligga strax bakom (eller varför inte framför?) föräldrar ute i spåren - och givetvis kommer astronauten på den här raketen garanterat vara först till mars... eller förlåt vi menar såklart plugget.

Yeti SB130 Turq X01 Race svart large

Yeti SB130 Turq X01 Race svart large
Endast 77 449 kr

Den mångsidiga trail-/endurohojen Yeti SB130 TURQ Series levererar högvis av rapp körglädje i ett extremt välbalanserat paket som är skräddarsytt för oss som gillar att köra i olika typer av förhållanden och på olika typer av underlag. Ett perfekt redskap för oss som gärna håller till på utmanande skogsrepor i knepig terräng men även trivs en heldag i bikeparken. Det här är en lätt, snabb, lekfull och imponerande klättringsvillig allrounder för dig som vill kunna hantera alla typer av cykling. Den här temperamentsfulla och lätthanterliga trail-/endurohojen utklassar nästan allt annat på två hjul och ser till att du får dra nytta av all den kunskap som Yeti samlat på sig under mer än tre årtionden av racing... även om du råkar vara halvsopig i sadeln. Själva stommen utgörs av en progressiv trailgeometri med välbalanserad kinematik som är skapad utifrån 150/130mm av dämpning samt önskemål från Yeti´s teamåkare... vi skulle kunna rabbla både vinklar och mått, men du hittar allt i specifikationen. Vi nöjer oss med att konstatera att den här extremt tålig hojen utan problem lever upp till de höga krav som Yeti´s team ställer på cyklarna. Den här ultralätt ramen i högkvalitativ kolfiber (TURQ Series) ger dig en optimal balans mellan styvhet och styrka vilket gör att den upplevs som både smidig, effektiv och oerhört aggressiv. Det här är inte bara den lättaste utan också den styvaste ramen med överlägsen racekänsla och en monstruös kraftöverföring. Hojen rullar på ett par mästerverk från DT Swiss, ett par superspeediga 29-tummare med kvalitetsgummin från Maxxis, som ser till att du utan tvekan kan välja den tajtaste linjen och som dessutom ger dig pålitligt fäste i kurvorna. Modellen har en uppdaterad version av det klassledande Switch Infinity länkaget och levererar en tydligt progressiv kurva som ger dig klassledande kontroll på alla 130 millimetrar av dämpning. Resultatet är en rent magiska känsla kombinerat med en makalöst effektiv kraftöverföring som blixtsnabbt svarar när du vill öka tempot. Teknologin är utvecklad tillsammans med Fox Racing, och det handlar enkelt förklarat om avancerad styrning av all den rörelseenergi som du pumpar ner i chassit. Och till skillnad mot sina föregångare så medger utformingen numera att du får plats med din dricksflaska i huvudtringeln. Själva dämparna kommer från FOX så du är väl omhändertagen, framtill sitter en Factory 36 samt baktill en Factory DPX2, och tack vare dess extremt generösa slaglängder (150/130 mm) så sväljer hojen effektivt alla ojämnheter och ser till att du kan köra med full kontroll nästan oavsett lutning eller underlag. Dämparna har givetvis högvis av inställningsmöjligheter, så du kan enkelt finjustera dämpningen utifrån de önskemål du har för stunden. När det blir stökigt i branterna är en dropper post nästan obligatoriskt, och självklart är den redan från start utrustad med en sänkbar sadelstolpe från Fox (Transfer). För att kunna bemästra allt från plana underlag till stökig terräng så kan du välja mellan några av marknadens vassaste drivlinor. Vi pratar tävlingsklara komponenter från ...

Ibis Mojo 3 XX1 Eagle CK Edition obsidian black large

Ibis Mojo 3 XX1 Eagle CK Edition obsidian black large
Endast 117 190 kr

Den flerfaldig testvinnaren Ibis Mojo 3 är ett heldämpat trailmonster som ser till att du kan hantera svåra situationer på ett häpnadsväckande enkelt sätt. En av hemligheterna är dess makalöst grepp, som garanterar ett fantastiskt flyt i branterna och som även ser till att du alltid kommer ur kurvorna med full kontroll. Denna heldämpad allrounder har imponerande framkomlighet, fantastisk följsamhet och grymt skönt flyt, och Mojo 3 rullar dessutom både stabilare och snabbare än sina förlagor. Modellen har mycket gemensamt med den klassiska HD3:an men den upplevs som både lättare, smidigare och mer energisk i spåret. Den har generösa slaglängder på 130 mm (baktill) och 140 mm (framtill) och liksom sin föregångare rullar den med en mäktig stabilitet på ett par robusta 27,5-tummare, och den klarar dessutom bredder ända upp till 2.8" utan att du behöver ändra något på cykeln (utprovat med däck från både Schwalbe och Maxxis). Det extremt genomtänkta DW-länkaget som numera är inne i sin 5:e (och självklart Dave?s bästa) version levererar en magisk känsla med klassledande kraftöverföring och blixtsnabb respons när du lägger tryck på pedalerna. Dämpningen i kombination med en vass geometri samt material i världsklass gör Mojo 3 till den perfekt cykeln för dig som letar efter ett lekfullt trailmonster som täcker in ett galet brett register . Geometrin kan enkelt beskrivas som låg, lång och med relativt flacka vinklar samt korta kedjestag. Och givetvis kan Mojo 3 skryta med Boost-teknologi (148 mm baktill och 110 mm framtill) vilket ger extra vridstyvhet och ser till att noll kraft går till spillo. När det blir riktigt stökigt i spåren är en sänkbar sadelstolpe nästan obligatorisk, och självklart är även Mojo 3 utrustad med en dropper post. En kompromisslös kolfibercykel med massor av lekfullhet som ger dig imponerande grepp på nästan alla typer av underlag och som ser till att du alltid har möjligheten att välja en aggressiv linje ute i spåret. Varje detalj på Mojo 3 är extremt väl genomtänkt och bara kabeldragningen kan få en småsur ingenjör eller ilsken mekaniker att lätta på smilbanden och bli smått lyrisk... vi kallar det normal Ibis-klass! Modellen tillverkas i 6 olika utrustningsnivåer med drivpaket från både Shimano (XT eller XTR) och från SRAM (NX, GX, X01 eller XX1 Eagle), samtliga versioner har dämpare från FOX, kompletta hjul från Ibis och däck från Schwalbe (se specifikationen för detaljerad information om respektive utrustningsnivå). Så vill du slippa att kompromissa och ställa in siktet på att blixtsnabbt fylla skåpet med medaljer och bucklor så är valet ganska enkelt... väljer du färgen Shark Bite eller Obsidian Black, du är nu redo att vinna nästa Enduro World Series!

Ibis Mojo HD4 GX Eagle CK Edition fireball red medium

Ibis Mojo HD4 GX Eagle CK Edition fireball red medium
Endast 61 390 kr

En sak är säker, har man plockat hem Enduro World Series så har man gjort helt rätt. Det handlar inte om nån turlig lyckoträff i ett enstaka race, utan här pratar vi om en HEL säsong och inte minst ett HELT team. Det är heller ingen slump att Ibis Mojo HD4 är modellen som teamet använde för att välförtjänt plocka hem medaljen. Vad blir då slutsatsen? Vi tycker nog att det är ganska enkelt, det här är en av världens bästa endurohojar, punkt! Ett gediget utvecklingsarbete och tusentals timmar ligger bakom framtagandet av den 4:e generationen av Mojo HD. Det är dock fortfarande en långslagig heldämpad endurohoj med imponerande följsamhet på ojämna underlag och nästan overkligt flyt i branterna som fixar stökiga spårval på ett överraskande enkelt sätt. HD4:an levererar ett makalöst grepp som garanterar att du alltid kommer ur kurvorna med full kontroll, men ännu stabilare och ännu snabbare än tidigare. Jämfört med föregångaren så har HD4:an en längre och slackare geometri med 64,9 graders vinkel på styrhuvudet, vilket ger dig ännu större självförtroende på snabba och stökiga utförslöpor. Den har dessutom ett lite längre topprör, vilket i praktiken ger dig mer utrymme att manövrera ovanpå cykeln och dessutom skapar ytterligare stabilitet. Vi skulle kunna skriva spaltmeter om geometrin men vi nöjer oss med att nämna att ramen är 30 % styvare i övre länkage och hela 40 % styvare i lägre länkaget och att Ibis ytterligare förfinat upplägg för placeringen av kolfibern, vilket resulterat i både ökad styvhet och en effektivare kraftöverföring. Respektingivande slaglängder på 153 mm baktill och 160 mm framtill (klarar ända upp till 170 mm fram). Liksom dess föregångare rullar den med full stabilitet på ett par mäktiga 27,5-tummare och den klarar bredder från 2,35" ända upp till 2.8" utan att du behöver ändra något på cykeln. När det blir riktigt brant och stökigt i spåren är en sänkbar sadelstolpe nästan obligatorisk och HD4:an är självklart kompatibel med riktigt långa dropper posts, den klarar längder ända upp till 170 mm, lite beroende på ramstorlek. Det extremt genomtänkta DW-länkaget numera i sin 5:e (och självklart Dave?s bästa) version levererar en magisk känsla med klassledande kraftöverföring och blixtsnabb respons när du lägger tryck på pedalerna. Givetvis kan Ibis Mojo HD4 skryta med Boost-teknologi (148 mm bak och 110 mm fram) vilket ger extra vridstyvhet och säkerställer att ingen kraft går till spillo. Letar du efter en kompromisslös heldämpad kolfibercykel med massor av snabb lekfullhet som ger dig imponerande stabilitet och ser till att du alltid har möjligheten att alltid välja en aggressiv linje, ja då har du hittat rätt! Varje liten detalj är extremt väl genomtänkt och bara kabeldragningen kan få en småsur ingenjör eller ilsken mekaniker att lätta på smilbanden och bli smått lyrisk... vi kallar det normal Ibis-klass! Modellen tillverkas i 6 olika utrustningsnivåer med drivpaket från både Shimano (XT eller XTR) och från SRAM (NX, GX, X01 eller XX1 Eagle), samtliga versioner har dämpare från FOX, kompletta hjul från Ibis och däck från Maxxis (se specifikationen för detaljerad information om respektive utrustningsnivå). Så vill du...

Scott Spark 930 medium

Scott Spark 930 medium
Endast 33 139 kr

Letar du efter en kvick trailmumsare med World Cup-gener som älskar att forcera fram i en tight racelinje med suveränt grepp på nästan alla typer av underlag? Då ska du ta en titt på Scott Spark 930, det här är en snabb heldämpad XC-cykel med riktigt rappt driv på bakhjulet som är helt perfekt för dig som helst håller till i skogen och gillar allt från riktigt stökigt underlag till lite planare stigcykling. Utan att bli det minsta stöddig lutar den sig självsäkert mot den högteknologiska ramen i hydroformad aluminium (givetvis med smart intern kabeldragning) och den har precis samma racegeometri som de potenta kolfibercyklarna som skördat enorma framgångar i alla möjliga tävlingssammanhang. Ramens beprövade länkage har utvecklats för att leverera både pålitlighet, snabb respons och massor av komfortabel slagläng till ett vettigt pris. Dämpningen hanteras av kvalitetsdämpare från FOX (både framtill och baktill), både har 120 mm slaglängd kombinerat med justerbar rebound och 3 smarta lägen (Lockout - Traction Control - Descend), vilket ökar användningsområdet och ger dig möjligheten att kunna åka nästan lika fort på stökiga skogsstigar som på hårda grusvägar. Scott Spark 930 älskar fart och är självklart utrustad med bromsar som matchar fartresurserna. Eftersom skivbromsarna är hydrauliska är kraften busenkel att dosera och du har alltid tillgång till resolut och konsekvent bromsprestanda, dessutom året runt och oavsett om det är lerigt, regnigt eller slaskigt i spåret. Utöver dämpning i toppklass och en erkänt fin ram så får du en driftsäker drivlina med dubbelklinga (2X11) från Shimano (XT) som levererar pålitlig prestanda i form av en utväxling med otroligt brett register. När det blir riktigt stökigt i branterna är en dropper post nästan obligatoriskt, så den är givetvis utrustad med en justerbar sadelstolpe. Visst, det är kanske inte ren proffsklass på prylarna men cykeln har betydligt vassare komponenter än många av sina konkurrenter, på ren svenska skulle man nog kunna säga - extremt pålitliga prylar som är hämtade från de övre hyllorna hos både Fox, Shimano och Syncros Tack vare den större hjuldiametern (29-tummare) så får du både ökad komfort och bättre grepp, vilket märks extra tydligt i sliriga uppförsbackar. Cykeln blir också lite mer stabil i nedförsbackar samtidigt som den levererar bättre rull och snabbare acceleration - vilket märks extra tydligt när du trycker på i raksträckor. Alla cyklarna i serien passar som din vardagsmountainbike, speciellt med tanke på hur civiliserat de beter sig på planare och hårdare underlag. Så är du en krävande cyklist som värdesätter modern dämpning, effektiv kraftöverföring och pålitlig precision så är du inne på rätt spår. Vill du uppnå den där underbara känslan av grymt flyt av som bara heldämpat kan leverera... och har du dessutom höga ambitioner och siktar på att stå överst på pallen, ja då är det här den perfekta cykel för dig.

Ibis Ripmo GX Eagle i9 Carbon CK Edition black olive medium

Ibis Ripmo GX Eagle i9 Carbon CK Edition black olive medium
Endast 76 890 kr

Det efterlängtade kärleksbarnet Ibis Ripmo skulle kunna beskrivas som en ytterst potent kombination mellan de efterfrågade modellerna Ripley och Mojo, men låt dig inte luras, det här är en helt ny tävlingshoj där Ibis plockat några av guldkornen från två av världens absolut bästa cyklar. Ripmo är ett sylvasst endurovapen med långa (145/160 mm) slaglängder som hela Ibis-teamet (inklusive vår egen stolthet Robin Wallner) kör med för att bibehålla greppet om Enduroscenen och för att försvara världsmästartiteln. Ripmo´s progressiva geometri skapar mäktiga fartresurser i absoluta världsklass men levererar samtidigt EWS-vinnarens (Ibis HD4) imponerande stabilitet till 29-tummarna. Modellen har en hyfsat slack geometri men för att för att skapa rätt tryck på framhjulet och minimera trött långtradarkänsla har sadelröret en vinkel på 77-76° (den är dessutom är byggd för gaffel med offset på 44 mm istället för 51 mm) vilket skapar en rapp styrkänsla trots ett relativt långt övre ramrör. Resultatet i praktiken? Du blir nästan overkligt snabb i de raka linjerna men samtidigt överraskande kvick även i knixiga kurvor. Som alltid när det gäller cyklar från Ibis är ramen är tillverkad helt i högklassig kolfiber, både i fram- och baktriangel, och ramen har utrymme för rejäla sulor, bredder på upp till 2,6? är inga som helst problem. Det här är en extremt klättringsvillig tävlingsbåge som levererar imponerande stabilitet i branterna och som ser till att du alltid har möjligheten att alltid välja en aggressiv racelinje. Varje detalj är extremt väl genomtänkt och bara kabeldragningen med interna kabeltunnlar kan få en småsur ingenjör eller ilsken mekaniker att lätta på smilbanden och bli smått lyrisk... vi kallar det normal Ibis-klass! Det extremt genomtänkta DW-länkaget, numera i sin 5:e version (och såklart Dave?s bästa) med lager i övre länken och bussningar i den nedre länken, levererar klassledande kraftöverföring med magisk känsla och blixtsnabb respons. Givetvis kan Ripmo skryta med Boost-teknologi (148 mm bak och 110 mm fram) vilket ger extra vridstyvhet och säkerställer att ingen kraft går till spillo. När det blir riktigt stökigt i spåren är en sänkbar sadelstolpe nästan obligatorisk och nya Ripmo är självklart kompatibel med riktigt långa dropper posts, den är byggd för 175 mm dropper´s (utom storlek S som är byggd för 150 mm), detta eftersom Ibis vill ge dig möjligheten att kunna välja storlek utifrån reach snarare än traditionell skrevhöjd. Modellen tillverkas i 6 olika utrustningsnivåer med drivpaket från både Shimano (XT eller XTR) och från SRAM (NX, GX, X01 eller XX1 Eagle), samtliga versioner har dämpare från FOX, kompletta hjul från Ibis och däck från Maxxis (se specifikationen för detaljerad information om respektive utrustningsnivå). Så vill du slippa att kompromissa och ställa in siktet på att blixtsnabbt fylla skåpet med medaljer och bucklor så är valet ganska enkelt... antingen väljer du färgen Tangerine Sky eller Black Olive, du har nu alla möjligheter i världen att vinna nästa Enduro World Series!

Ibis Ripley 4 XT CK Edition mat black medium

Ibis Ripley 4 XT CK Edition mat black medium
Endast 68 490 kr

Ibis Ripley 4 XT CK Edition mat black medium

Rock Machine Storm 26 grå/gul/blå small

Rock Machine Storm 26 grå/gul/blå small
Endast 3 290 kr

Den tuffa juniormodellen Rock Machine Storm 26 är en prisvärd MTB med dämpad framgaffel som trivs när det går undan och som inte backar för nya utmaningar. Chassit består av en tålig aluminiumram som har samma fina kvalitet (6061 T6) och låga vikt som vuxenmodellerna. En populär modell med genomtänkt konstruktion och skön komfort som passar perfekt för juniorer som gärna hänger med föräldrarna ute i spåren. Den rätta farten uppnås med hjälp av en beprövad drivlina med 21 växlar från Shimano (Tourney) som både är pålitlig och och inkluderar ett lätthanterligt reglage som är idealiskt för mindre händer. När backarna blir lite brantare kommer räddningen att vara den moderna utväxlingen som ser till att cykeln lever upp till förväntningarna, även i lite tuffare uppförsbackarna. Modellen är utrustad med en dämpad framgaffel från SR Suntour (XCT) som är anpassad för lite lättare cyklister samt funktionella v-bromsar med lätthanterliga bromsreglage som även dom är anpassade för lite mindre händer, vilket ser till att du som förälder kan vara säker på att bromsförmågan finns på plats. Kombinationen av en kvalitativ aluminiumram, dämpad framgaffel, pålitliga komponenter, ett rakt MTB-styre, en upprätt körställning och lätta v-bromsar ger både säkerhet, kontroll och fin respons. En annan smart liten detaljer är det praktiska kedjeskyddet som både ökar säkerheten och ser till byxorna inte blir smutsiga.

Moustache Samedi 27 Trail 2 medium

Moustache Samedi 27 Trail 2 medium
Endast 41 590 kr

Den lätthanterliga nöjesmaskinen Moustache Samedi 27 Trail 2 är extremt välbalanserad och ser till att både uppför och utför är den rätta riktning. Lite skryt - Visst, modellen är helt ny men ingår i serien som förra året blev vald till "Electric MTB of the year 2018", vilket såklart utgjorde en hyfsat solid grund när arbetet med årets upplaga drog igång. Vidareutvecklingen rör ett stort antal punkter, men den kanske enskilt största förbättringen handlar om att tyngdpunkten något ligger längre bak och dessutom är lägre placerad än tidigare. Resultatet? En livligare heldämpad cykel med imponerande stadga och klassledande balans. Den här beroendeframkallande franska mästaren passar oss som vill ha möjligheten att kunna ta nästa kliv i utvecklingen, oavsett om det för dagen råkar handla om att bränna på för fullt eller att avslappnat glida fram och bara njuta av omgivningarna. En lätthanterlig trailhoj för oss som letar efter en elassisterad nöjesmaskin som problemfritt tar sig fram på alla typer av underlag och i alla typer av lutningar. Dess tydligt utmejslade ramform i hydroformat aluminium är tveklöst praktiskt funktionell men väcker samtidigt ett habegär som endast en tight budget kan tygla. Den är inte bara vacker utan har en innovativ konstruktion med hög lateral styvhet vilket skapar trygg stabilitet, men den har samtidigt tillräckligt med lodrätt flexibilitet för att kunna garantera en bekväm åktur. Att Moustache lägger stor vikt vid utformningen av sina cyklar råder det nog inget tvivel om, högvis med internationella utmärkelser och förtroliga samarbeten med världsledande formgivare som Philippe Starck talar sitt tydliga språk. Kraften kommer från en kraftfull kvalitetsmotor från tyska Bosch (Performance CX - 250W - 40/75 Nm) kombinerat med ett elegant integrerat batteri som kortfattat levererar mer än 500 Wh av miljövänlig kraft, vilket sammantaget ger dig en imponerande räckvidd med en hel del extra krut i både ben och lungor. Motorn samarbetar med de 10 beprövade och näst intill problemfria växlarna från Shimano (Deore) och allt sker effektivt och ger dig dessutom en imponerande räckvidd. Eftersom hela drivpaketet är placerat i ramens nedre del uppnås en föredömligt låg tyngdpunkt, vilket ger dig klanderfri manöverförmåga i terrängen. Lägg därtill en tydlig Purion Display med 5 olika driftslägen (Eco, Tour, eMTB, Turbo, Off) som ger dig full kontroll och visar nästan allt du behöver veta. Tack vare slaglängderna på 120/110 mm så slipper oroa dig för att tappa greppet, framtill sitter en (Suntour XCR 34 LO R) och baktill en (MOUSTACHE Air Shock). Dämparna har generöst med justeringsmöjligheter vilket både ökar användningsområdet och ser till att du kan köra riktigt fort på alla typer av underlag. Och när det väl blir riktigt stökigt i spåren så är numera en sänkbar sadelstolpe nästan obligatoriskt, och givetvis är även Samedi 27 Trail 2 redan från start utrustad med en dropper post. De stabila 27.5-tummarna med asymmetriska fälgar samt över 70 mm breda kvalitetsdäck från Maxxis (REKON) adderar givetvis rätt fäste, och de levererar inte bara ett brutalt grepp utan också överraskande ...

Merida Big.Nine 100 grå/gul x-large

Merida Big.Nine 100 grå/gul x-large
Endast 7 990 kr

Den prisvärda storsäljaren Merida Big.Nine 100 tål verkligen att jämföras, det här är en mycket gångbar träningskamrat som har potential att ta din cykling till nya nivåer. Modellen har nyligen fått en uppdaterad aluminiumram med lägre standover höjd och modern geometri med korta kedjestag som ger grymt skön körställning och en fantastiskt följsam känsla i spåren. Den elegant hydroformade aluminiumramen har såklart invändig vajerdragning och även en av de slätaste svetsarna i klassen. Den beprövade drivlina med pålitlig funktion och 27 växlar har hämtats från Shimano (Alivio/Acera). Register är imponerande brett, vilket gör att du kan bemästra allt från grusvägsrallyn till tuffa klättringar i terrängen. Dämpningen hanteras av en gaffel från SR Suntour (XCM HLO) som tack vare en slaglängd på 100 mm ser till att du tar dig fram både mjukt, behagligt och effektivt. Framgaffeln har dessutom lockout, vilket ger dig förutsättningar att köra nästan lika snabbt på plana underlag som i tuffare terräng. Och eftersom cykeln gillar fart är den utrustad med effektiva hydrauliska skivbromsar, vilket ger föredömlig kontroll och ser till att du alltid har bästa bromsverkan oavsett underlag, väder eller årstid. Modellen rullar snabbt på ett par stabila 29-tummare med breda däck som ser till att du utan problem flyter fram över både stock och sten. Större hjul rullar såklart snabbare, och vi som är lite resligare föredrar oftast 29-tummarna framför de mindre hjulstorlekarna. Tack vare en väl avvägd mix av kvalitativa komponenter så funkar den bra för tuffa träningspass med kompisarna men passar även fo?r normalt dagligt bruk.

Ibis Mojo HD4 XT i9 Carbon CK Edition fireball red x-large

Ibis Mojo HD4 XT i9 Carbon CK Edition fireball red x-large
Endast 86 790 kr

En sak är säker, har man plockat hem Enduro World Series så har man gjort helt rätt. Det handlar inte om nån turlig lyckoträff i ett enstaka race, utan här pratar vi om en HEL säsong och inte minst ett HELT team. Det är heller ingen slump att Ibis Mojo HD4 är modellen som teamet använde för att välförtjänt plocka hem medaljen. Vad blir då slutsatsen? Vi tycker nog att det är ganska enkelt, det här är en av världens bästa endurohojar, punkt! Ett gediget utvecklingsarbete och tusentals timmar ligger bakom framtagandet av den 4:e generationen av Mojo HD. Det är dock fortfarande en långslagig heldämpad endurohoj med imponerande följsamhet på ojämna underlag och nästan overkligt flyt i branterna som fixar stökiga spårval på ett överraskande enkelt sätt. HD4:an levererar ett makalöst grepp som garanterar att du alltid kommer ur kurvorna med full kontroll, men ännu stabilare och ännu snabbare än tidigare. Jämfört med föregångaren så har HD4:an en längre och slackare geometri med 64,9 graders vinkel på styrhuvudet, vilket ger dig ännu större självförtroende på snabba och stökiga utförslöpor. Den har dessutom ett lite längre topprör, vilket i praktiken ger dig mer utrymme att manövrera ovanpå cykeln och dessutom skapar ytterligare stabilitet. Vi skulle kunna skriva spaltmeter om geometrin men vi nöjer oss med att nämna att ramen är 30 % styvare i övre länkage och hela 40 % styvare i lägre länkaget och att Ibis ytterligare förfinat upplägg för placeringen av kolfibern, vilket resulterat i både ökad styvhet och en effektivare kraftöverföring. Respektingivande slaglängder på 153 mm baktill och 160 mm framtill (klarar ända upp till 170 mm fram). Liksom dess föregångare rullar den med full stabilitet på ett par mäktiga 27,5-tummare och den klarar bredder från 2,35" ända upp till 2.8" utan att du behöver ändra något på cykeln. När det blir riktigt brant och stökigt i spåren är en sänkbar sadelstolpe nästan obligatorisk och HD4:an är självklart kompatibel med riktigt långa dropper posts, den klarar längder ända upp till 170 mm, lite beroende på ramstorlek. Det extremt genomtänkta DW-länkaget numera i sin 5:e (och självklart Dave?s bästa) version levererar en magisk känsla med klassledande kraftöverföring och blixtsnabb respons när du lägger tryck på pedalerna. Givetvis kan Ibis Mojo HD4 skryta med Boost-teknologi (148 mm bak och 110 mm fram) vilket ger extra vridstyvhet och säkerställer att ingen kraft går till spillo. Letar du efter en kompromisslös heldämpad kolfibercykel med massor av snabb lekfullhet som ger dig imponerande stabilitet och ser till att du alltid har möjligheten att alltid välja en aggressiv linje, ja då har du hittat rätt! Varje liten detalj är extremt väl genomtänkt och bara kabeldragningen kan få en småsur ingenjör eller ilsken mekaniker att lätta på smilbanden och bli smått lyrisk... vi kallar det normal Ibis-klass! Modellen tillverkas i 6 olika utrustningsnivåer med drivpaket från både Shimano (XT eller XTR) och från SRAM (NX, GX, X01 eller XX1 Eagle), samtliga versioner har dämpare från FOX, kompletta hjul från Ibis och däck från Maxxis (se specifikationen för detaljerad information om respektive utrustningsnivå). Så vill du...

Rock Machine Blizzard Int E50-27+ matt blå/gul/svart x-large

Rock Machine Blizzard Int E50-27+ matt blå/gul/svart x-large
Endast 35 549 kr

Vill du uppleva den där sköna känslan av grymt flyt som bara riktigt generösa slaglängder kan leverera? Vill du tillgång till stålmannens benmuskler i form av en elektronisk kvalitetsmotor? Funderar du på att byta upp dig till en spänstig trail-/endurohoj som älskar allt från på stökiga vertikalspår till horisontell stigcykling så ska du ta en extra titt på Rock Machine Blizzard INT e50-27+. Det här är en vansinnigt rolig berg-och-dal-bane-maskin som kombinerar kvick respons med den solida kursstabilitet som krävs för att du både ska kunna hålla en tight racelinje i branterna och kunna dominera på den moderna typen av tekniska singletracks? Chassit består av en stryktålig ram som levererar extrem pålitlighet tillsammans med den låga vikt och vridstyvhet som bara hydroformat aluminium kan erbjuda, kombinerat med ett genomtänkt och välbeprövat länkage som levererar trampeffektivitet samt blixtsnabb respons när du lägger fullt mos på pedalerna. Tack vare modern Boost-teknologi i både ram och nav uppnås extra vridstyvhet, vilket i praktiken ser till att all den kraft som dina muskler genererar går rätt ut till bakhjulet och ser till att du har alla möjligheter att stå överst på pallen. Lägg därtill intern kabeldragning och en extremt välbalanserad geometri som garanterar att du kan köra både fort och länge med imponerande kontroll, dessutom både på platten, utför och uppför! Slaglängderna på hela 150/140 mm levereras av Rock Shox och SR Suntour, så du är väl omhändertagen av kvalitetsdämpare både framtill (AION 35 LO R) och baktill (Deluxe RT DebonAir). Den generösa slaglängden ser till att du helt slipper oroa dig för att tappa greppet och tack vare att dämparna har massor av justeringsmöjligheter så har du tillgång till en enorm bredd, vilket låter dig fokusera på att köra overkligt fort på nästan alla typer av underlag. Komponentmässigt pratar vi en bombsäker drivlina med 11 problemfria växlar från Shimano (XT) och ett modernt vevparti med singelklinga kombinerat med en kassett med 11-46T vilket ger en imponerande utväxling. Kraften levereras av marknadens kanske bästa elsystem från japanska Shimano (STePS E8000 - 250w - 70nm) kombinerat med ett 504 Wh batteri som är snyggt integrerat i ramen och som levererar många timmars hjälp på traven (och dessutom med snabb uppladdning) och du sköter allt enkelt via en tydlig display på styret - kan det bli bättre? Elsystemet består av en kompakt och effektiv centermotor med låg ljudnivå och extremt pålitlig kraftöverföring. När du behöver få stopp på de stabila 27,5-tummarna med 2.65" bredd så har du tillgång till hydrauliska skivbromsar med 203/180 mm diskar, vilket ser till att du har kraftfull bromsverkan och en imponerande kort bromssträcka oavsett underlag, väderförhållanden och årstid. Det här är prylar av riktigt hög klass och en extremt välkomponerad mix av komponenter i fina material som är betydligt vassare än genomsnittet, på ren svenska skulle man nog kunna säga att det är prylar från dom övre hyllorna hos både Shimano, Rock Shox, Suntour, WTB, Tektro och Race Face. Vad blir då slutresultatet i praktiken? En e...

Ibis Ripmo NX Eagle CK Edition black olive x-large

Ibis Ripmo NX Eagle CK Edition black olive x-large
Endast 50 990 kr

Det efterlängtade kärleksbarnet Ibis Ripmo skulle kunna beskrivas som en ytterst potent kombination mellan de efterfrågade modellerna Ripley och Mojo, men låt dig inte luras, det här är en helt ny tävlingshoj där Ibis plockat några av guldkornen från två av världens absolut bästa cyklar. Ripmo är ett sylvasst endurovapen med långa (145/160 mm) slaglängder som hela Ibis-teamet (inklusive vår egen stolthet Robin Wallner) kör med för att bibehålla greppet om Enduroscenen och för att försvara världsmästartiteln. Ripmo´s progressiva geometri skapar mäktiga fartresurser i absoluta världsklass men levererar samtidigt EWS-vinnarens (Ibis HD4) imponerande stabilitet till 29-tummarna. Modellen har en hyfsat slack geometri men för att för att skapa rätt tryck på framhjulet och minimera trött långtradarkänsla har sadelröret en vinkel på 77-76° (den är dessutom är byggd för gaffel med offset på 44 mm istället för 51 mm) vilket skapar en rapp styrkänsla trots ett relativt långt övre ramrör. Resultatet i praktiken? Du blir nästan overkligt snabb i de raka linjerna men samtidigt överraskande kvick även i knixiga kurvor. Som alltid när det gäller cyklar från Ibis är ramen är tillverkad helt i högklassig kolfiber, både i fram- och baktriangel, och ramen har utrymme för rejäla sulor, bredder på upp till 2,6? är inga som helst problem. Det här är en extremt klättringsvillig tävlingsbåge som levererar imponerande stabilitet i branterna och som ser till att du alltid har möjligheten att alltid välja en aggressiv racelinje. Varje detalj är extremt väl genomtänkt och bara kabeldragningen med interna kabeltunnlar kan få en småsur ingenjör eller ilsken mekaniker att lätta på smilbanden och bli smått lyrisk... vi kallar det normal Ibis-klass! Det extremt genomtänkta DW-länkaget, numera i sin 5:e version (och såklart Dave?s bästa) med lager i övre länken och bussningar i den nedre länken, levererar klassledande kraftöverföring med magisk känsla och blixtsnabb respons. Givetvis kan Ripmo skryta med Boost-teknologi (148 mm bak och 110 mm fram) vilket ger extra vridstyvhet och säkerställer att ingen kraft går till spillo. När det blir riktigt stökigt i spåren är en sänkbar sadelstolpe nästan obligatorisk och nya Ripmo är självklart kompatibel med riktigt långa dropper posts, den är byggd för 175 mm dropper´s (utom storlek S som är byggd för 150 mm), detta eftersom Ibis vill ge dig möjligheten att kunna välja storlek utifrån reach snarare än traditionell skrevhöjd. Modellen tillverkas i 6 olika utrustningsnivåer med drivpaket från både Shimano (XT eller XTR) och från SRAM (NX, GX, X01 eller XX1 Eagle), samtliga versioner har dämpare från FOX, kompletta hjul från Ibis och däck från Maxxis (se specifikationen för detaljerad information om respektive utrustningsnivå). Så vill du slippa att kompromissa och ställa in siktet på att blixtsnabbt fylla skåpet med medaljer och bucklor så är valet ganska enkelt... antingen väljer du färgen Tangerine Sky eller Black Olive, du har nu alla möjligheter i världen att vinna nästa Enduro World Series!

Rock Machine Storm e60-29 matt svart/silver/mörkgrå medium

Rock Machine Storm e60-29 matt svart/silver/mörkgrå medium
Endast 12 109 kr

Letar du efter en hardtail som trivs på allt från stökiga spår till snabb asfaltcykling? Vill du samtidigt ha tillgång till stålmannens benmuskler i form av en elektronisk motor? Ja då ska du ta dig en extra titt på den underhållande Rock Machine Storm e60-29. Det här är en lättkörd MTB som kombinerar kvick respons med fin stabilitet, perfekt för dig som friktionsfritt vill kunna flyga fram i nästan alla typer av terräng. Den är dessutom ett riktigt smart val för dig som jobbpendlar på underlag där asfalt kanske inte utgör merparten av sträckan. Chassit består av en stryktålig ram i hydroformat aluminium som levererar pålitlighet och kvick respons när du lägger fullt mos på pedalerna. Tack vare moderna tillverkningsmetoder har ramen en imponerande hög vridstyvhet, vilket i praktiken ser till att den kraft som dina muskler genererar effektivt omvandlas till hög fart. Lägg därtill smart intern kabeldragning, en komfortabel geometri samt en välbalanserad körställning som garanterar att du bekvämt kan köra länge med full kontroll. Själva hjärtat utgörs av ett kraftfullt drivsystem från DAPU (MD250S), som kombinerar en kvalitativ mittmotor med ett kraftfullt och snyggt integrerat batteri, som både ger lysande räckvidd och massor av extra skjuts med miljövänlig kraft. Tack vare att hela drivpaketet är placerat i ramens nedre del uppnås dessutom en extremt låg tyngdpunkt, vilket ger dig klanderfri manöverförmåga även i lite tuffare terräng. Övriga drivlinan består av ett beprövat 9-växlat system från Shimano (Altus) med brett register och som hanteras via ett lättmanövrerat reglage som ger dig alla möjligheter att smidigt skifta mellan växlarna utan att det känns ansträngt. Motor och växel samarbetar i nästan sömlös harmoni med effektiv drivning direkt på vevaxeln och allt sker dessutom underbart tyst. Lägg därtill en tydlig display som i realtid visar det mesta du behöver veta och ger dig full kontroll. Framtill sitter en dämpad framgaffel från SR Suntour (XCM-ATB DS) som levererar en slaglängd på 100 mm, vilket både ger dig hög komfort och massor av trygghet bakom styret. Dämparen har dessutom hydraulisk lockout (du kan låsa gaffeln), så att du kan fokusera på att köra snabbt och bekvämt, oavsett vilket underlag som gäller för stunden. När du väl behöver få stopp på de lättrullande 29-tummarna med 2.1" bredd så har du tillgång till hydrauliska skivbromsar med 160/160 mm diskar, vilket ser till att du har kraftfull bromsverkan och en imponerande kort bromssträcka oavsett underlag, väderförhållanden och årstid. Visst, det är kanske inte direkt proffsklass på prylarna men det är en välkomponerad mix av funktinella komponenter, på ren svenska skulle man nog kunna säga att det är kvalitetsprylar från både Shimano, SR Suntour, DAPU och WTB. Vad blir då slutresultatet i praktiken? En komfortabel elassisterad hardtail som levererar fin manöverförmåga och som gärna hänger med på nya äventyr, och dessutom till ett imponerande plånboksvänligt pris!

Merida Big.Nine Vasa Sälen svart/grön x-large

Merida Big.Nine Vasa Sälen svart/grön x-large
Endast 12 990 kr

Det inspirerande mottot "I fäders spår ? för framtids segrar? pryder målgången i Mora och har även legat till grund för framtagande av Merida Big.Nine Vasa Sälen. Det här är en perfekt hoj för ambitiösa vasacyklister, den har faktiskt allt (och lite till) som du behöver för att kunna ställa upp i det klassiska loppet mellan Sälen och Mora. En officiell produkt i begränsad upplaga som är framtagen i samarbete med Cykelvasan och även har det klassiska sigillet, vilket såklart borgar för en hög kvalité. Stommen utgörs av en nyligen uppdaterad aluminiumram med lägre standover höjd och modern geometri med korta kedjestag som ger grymt skön körställning och en fantastiskt följsam känsla i spåren. Den elegant hydroformade aluminiumramen har såklart invändig vajerdragning och även en av de absolut slätaste svetsarna i klassen. Modellen är riktigt lätt (väger in strax över 12 kg), har en låg tyngdpunkt och är skapad för höga hastigheter, främst på grusvägar och böljande skogsstigar. För att kunna hantera både snabba partier och branta backar har den fått en extremt pålitlig drivlina med 20 växlar och imponerande brett register från Shimano (Deore/XT). Dämpningen hanteras av en gedigen luftgaffel från Rock Shox (FS30 Gold Air) med 100 mm slaglängd och lockout som hanteras via ett reglage på styret, vilket ger dig rätt förutsättningar för att köra snabbt i tuff terräng och även bidrar till en tryggare upplevelse i sadeln. Eftersom cykeln gillar höga farter är den utrustad med effektiva hydrauliska skivbromsar, vilket ger föredömlig kontroll och ser till att du alltid har bästa bromsverkan oavsett underlag, väder eller årstid. Modellen rullar snabbt på ett par stabila 29-tummare med breda däck som ser till att du utan problem flyter fram över både stock och sten. Större hjul rullar såklart snabbare, och vi som är lite resligare föredrar oftast 29-tummarna framför de mindre hjulstorlekarna. Som namnet antyder så funkar den perfekt för både träning och tävling, men den passar samtidigt riktigt bra fo?r dagligt bruk tack vare att den har fästen fo?r både stöd, ska?rmar och paketha?llare.

Yeti SB130 Turq X01 grön small

Yeti SB130 Turq X01 grön small
Endast 72 609 kr

Den mångsidiga trail-/endurohojen Yeti SB130 TURQ Series levererar högvis av rapp körglädje i ett extremt välbalanserat paket som är skräddarsytt för oss som gillar att köra i olika typer av förhållanden och på olika typer av underlag. Ett perfekt redskap för oss som gärna håller till på utmanande skogsrepor i knepig terräng men även trivs en heldag i bikeparken. Det här är en lätt, snabb, lekfull och imponerande klättringsvillig allrounder för dig som vill kunna hantera alla typer av cykling. Den här temperamentsfulla och lätthanterliga trail-/endurohojen utklassar nästan allt annat på två hjul och ser till att du får dra nytta av all den kunskap som Yeti samlat på sig under mer än tre årtionden av racing... även om du råkar vara halvsopig i sadeln. Själva stommen utgörs av en progressiv trailgeometri med välbalanserad kinematik som är skapad utifrån 150/130mm av dämpning samt önskemål från Yeti´s teamåkare... vi skulle kunna rabbla både vinklar och mått, men du hittar allt i specifikationen. Vi nöjer oss med att konstatera att den här extremt tålig hojen utan problem lever upp till de höga krav som Yeti´s team ställer på cyklarna. Den här ultralätt ramen i högkvalitativ kolfiber (TURQ Series) ger dig en optimal balans mellan styvhet och styrka vilket gör att den upplevs som både smidig, effektiv och oerhört aggressiv. Det här är inte bara den lättaste utan också den styvaste ramen med överlägsen racekänsla och en monstruös kraftöverföring. Hojen rullar på ett par mästerverk från DT Swiss, ett par superspeediga 29-tummare med kvalitetsgummin från Maxxis, som ser till att du utan tvekan kan välja den tajtaste linjen och som dessutom ger dig pålitligt fäste i kurvorna. Modellen har en uppdaterad version av det klassledande Switch Infinity länkaget och levererar en tydligt progressiv kurva som ger dig klassledande kontroll på alla 130 millimetrar av dämpning. Resultatet är en rent magiska känsla kombinerat med en makalöst effektiv kraftöverföring som blixtsnabbt svarar när du vill öka tempot. Teknologin är utvecklad tillsammans med Fox Racing, och det handlar enkelt förklarat om avancerad styrning av all den rörelseenergi som du pumpar ner i chassit. Och till skillnad mot sina föregångare så medger utformingen numera att du får plats med din dricksflaska i huvudtringeln. Själva dämparna kommer från FOX så du är väl omhändertagen, framtill sitter en Factory 36 samt baktill en Factory DPX2, och tack vare dess extremt generösa slaglängder (150/130 mm) så sväljer hojen effektivt alla ojämnheter och ser till att du kan köra med full kontroll nästan oavsett lutning eller underlag. Dämparna har givetvis högvis av inställningsmöjligheter, så du kan enkelt finjustera dämpningen utifrån de önskemål du har för stunden. När det blir stökigt i branterna är en dropper post nästan obligatoriskt, och självklart är den redan från start utrustad med en sänkbar sadelstolpe från Fox (Transfer). För att kunna bemästra allt från plana underlag till stökig terräng så kan du välja mellan några av marknadens vassaste drivlinor. Vi pratar tävlingsklara komponenter från ...

Moustache Samedi 27 SX 9 Carbon small

Moustache Samedi 27 SX 9 Carbon small
Endast 72 190 kr

Den kraftfulla Moustache Samedi 27 SX 9 är en temperamentsfull elassisterad gravity med slack racegeometri, brutal slaglängd och galet feta bromsar. En heldämpad kombo för dig som kör aktivt och ställer höga krav på prestanda, effektivitet och symmetri, oavsett om det är uppför och utför som gäller för stunden. En sylvass nöjesmaskinen med klassledande balans och imponerande stabilitet och som verkligen briljerar i tekniskt utmanande partier. En beroendeframkallande berg-och-dal-bane-maskin för oss som vill kunna ta nästa kliv i utvecklingen, oavsett om det för dagen råkar handla om att bränna på för fullt eller att avslappnat glida fram och njuta av omgivningarna. En adrenalinstinn och intensiv hoj som problemfritt tar sig fram på alla typer av underlag, och dessutom i alla typer av lutningar. Dess tydligt utmejslade ramform med en främre triangel helt i kolfiber (Toray T700 fiber) och en bakre triangel i hydroformad aluminium är tveklöst praktiskt funktionell men väcker samtidigt ett habegär som endast en tight budget kan tygla. Den är inte bara vacker utan har en innovativ konstruktion med hög lateral styvhet vilket skapar trygg stabilitet, men den har samtidigt tillräckligt med lodrätt flexibilitet för att kunna garantera en bekväm åktur. Att Moustache lägger stor vikt vid utformningen av sina cyklar råder det nog inget tvivel om, högvis med internationella utmärkelser och förtroliga samarbeten med världsledande formgivare som Philippe Starck talar sitt tydliga språk. Kraften kommer från en kraftfull kvalitetsmotor från tyska Bosch (Performance CX - 250W - 40/75 Nm) kombinerat med ett elegant integrerat batteri som kortfattat levererar mer än 500 Wh av miljövänlig kraft, vilket sammantaget ger dig en imponerande räckvidd med en hel del extra krut i både ben och lungor. Motorn samarbetar med de 11 beprövade och näst intill problemfria växlarna från Shimano (XT) och allt sker effektivt och ger dig dessutom en imponerande räckvidd. Eftersom hela drivpaketet är placerat i ramens nedre del uppnås en föredömligt låg tyngdpunkt, vilket ger dig klanderfri manöverförmåga i terrängen. Lägg därtill en tydlig Purion Display med 5 olika driftslägen (Eco, Tour, eMTB, Turbo, Off) som ger dig full kontroll och visar nästan allt du behöver veta. Tack vare extremt generösa slaglängder på 170/160 mm så slipper oroa dig för att tappa greppet, framtill sitter en (Fox 36 Float Performance) och baktill en (Fox Float Performance DPX2). Dämparna har generöst med justeringsmöjligheter vilket ger dig tillgång till en kolossal bredd, och borgar för att du effektivt kan ta dig fram oavsett underlag eller lutning. Och när det blir riktigt stökigt i spåren så är numera en sänkbar sadelstolpe nästan obligatoriskt, och givetvis är även Samedi 27 SX 9 redan från start utrustad med en dropper post. Som befälhavare håller kursen via en tydlig cockpit som ger dig en bra överblick och består av bekväma handtag och lätthanterliga reglage som dessutom är placerade på precis rätt avstånd. Eftersom denna intensivt temperamentsfull skogsmaskin trivs bäst i höga farter har den utrustats med sylvassa hydrauliska bromsar från Formula (Cura 4) med feta skivor som ser till att du har tillgång ...

Sidor: first pageprev page1 2 3 4 5 6 7 8 9 10next pagelast page