Mountainbikes dam

Mountainbikes dam billigt online ✓ Elcyklar, MTB, hybridcyklar, standardcyklar, racingcyklar och cykeltillbehör ✓ Glöm inte cykelhjälm, cykelbelysning och reflexer - säkerhet som är bra och billig ✓ Mountainbikes dam av bra kvalitet och pris

 
Sidor: Första sidanFörra sidan1 2 3 4 5 6 7 8 9 10Nästa sidaSista sidan

Ibis Ripley 4 X01 Eagle AXS CK Edition mat black large

Ibis Ripley 4 X01 Eagle AXS CK Edition mat black large
Endast 98 190 kr

Vi firar att Ibis Ripley är inne på sin 4:e generation, den här helt omarbetade upplagan har hämtat stora delar av sitt kraftfulla DNA från den extremt potenta och flerfaldiga testvinnare Ibis Ripmo. Men du kan vara helt lugn, det här är fortfarande en sylvass trailracer med brutalt flyt och sagolik framkomlighet som levererar utomjordiska varvtider och betraktar tidiga inbromsningar som både onödigt och småfegt. Det ultralätta chassit helt i kolfiber väger nästan 300 gram mindre än sin föregångare, men är fortfarande lika imponerande vridstyvt och har begåvats med en helt uppdaterad geometri som ger dig verktygen att kunna hantera svåra situationer på ett förbluffande enkelt sätt. Vi pratar om längre reach, flackare vinkel på styrhuvudet och ett kortare kedjestag som ser till att du kan utmana slentrianmässiga gamla spårval och testa mer aggressiva linjer. Medan kombinationen av en brantare vinkel på sadelstolpsröret och en framgaffel med 44 mm offset skapar både helt rätt flyt och rapp manöverförmåga i mer tekniskt utmanade partier. Precis som sina förlagor har modellen begåvats med välbalanserade slaglängder på 120 mm (baktill) och 130 mm (framtill), men du kan såklart skaffa en framgaffel på 120 mm för en ännu mer raceorienterad känsla eller varför inte en mer endurospecifik framgaffel på 140 mm om du trivs bättre i riktigt stökig terräng. Oavsett framgaffel så kommer du plöja fram på ett par vindsnabba 29-tummare klädda i tyska kvalitetsgummin som ger dig imponerande grepp på alla typer av underlag... och jo, den sväljer däcksbredder upp till 2,6" utan mista problem. Dämpningen i kombination med en aggressiv geometri samt komponenter i toppklass gör den här stigmumsaren optimal för oss som älskar snabba rundor på platten men samtidigt vill kunna dominera i branterna. Minsta lilla detalj är extremt väl genomtänkt och bara kabeldragningen kan få en småsur ingenjör eller ilsken mekaniker att lätta på smilbanden och bli smått lyrisk... vi kallar det Ibis-klass! Det extremt effektiva DW-länkaget, här i sin 5:e version (och såklart Dave Weagle?s bästa) med lager i övre länken och bussningar i den nedre länken, levererar magisk känsla, en mer progressiv kinematik med klassledande kraftöverföring och blixtsnabb respons... oavsett om det går uppför eller utför. När det blir riktigt stökigt i spåren är en sänkbar sadelstolpe numera obligatoriskt och nya Ripley 4 kompatibel med långa dropper posts, den är anpassad för 175 mm dropper´s (utom storlek S som är byggd för 125/150 mm), anledningen är främst att Ibis vill ge dig möjligheten att kunna välja ramstorlek utifrån reach snarare än traditionell skrevhöjd. Modellen tillverkas i 6 olika utrustningsnivåer, med drivlinor från både Shimano (XT eller XTR) och från SRAM (NX Eagle, GX Eagle, X01 Eagle eller XX1 Eagle), samtliga versioner har kvalitetsdämpare från FOX, mästerliga hjul från Ibis och däck från Schwalbe (se specifikationen för detaljerad information om respektive utrustningsnivå). Så vill du bli befälhavare för en fenomenalt snabb 29-tummare med brett register så är valet enkelt... välj bara utrustningsnivå och någon av de två lackerna, du är nu redo att överta ledartröjan och köra ifrån i princip vem ?#& som...

Ibis DV9 X01 Eagle AXS CK Edition black/orange x-large

Ibis DV9 X01 Eagle AXS CK Edition black/orange x-large
Endast 67 690 kr

Hos Ibis är DV en akronym för engelskans development (fritt översatt skulle vi säga utveckling), och det är precis vad nya Ibis DV9 handlar om... ett extremt mångsidigt redskap som ger dig alla möjligheter att kunna utvecklas och bli bättre. Det spelar faktisk ingen större roll om du föredrar att fladdrar fram på platta XC-slingor, förolämpa knepiga singletracks eller droppa ner för hissnande avgrunder på bergets baksida, nya DV9:an levererar! Jämfört med tidigare hardtails så har DV9:an längre reach (mellan 20-24mm) och en slackare gaffelvinkel (mellan 67.4-68.5°) vilket tillsammans med ett par kompromisslösa 29-tummare skapar en rapp styrkänsla, imponerande kursstabilitet och massor av skön lekfullhet. Slutresultatet i praktiken? Du kan bränna på för fulla muggar nere på platten men samtidigt vara galet kvick i de lite mer tekniskt utmanade partierna. Japp, det här är en extremt välbalanserad hardtail som kan hantera svåra situationer på ett häpnadsväckande enkelt sätt och där minsta lilla detalj är noga genomtänkt. Som alltid när det gäller cyklar från Ibis så är ramen tillverkad i högklassig kolfiber och givetvis har den utrymme för rejäla sulor, bredder på upp till 2,6? är inga som helst problem. Den galet vridstyva och ultralätta ramen har en minst sagt imponerande kraftöverföring, mäktig stabilitet och en blixtsnabb respons som ser till att du alltid kan välja den aggressivaste linjen. Givetvis kan DV9:an skryta med modern Boost-teknologi (148 mm bak och 110 mm fram), vilket ger extra vridstyvhet och garanterar att ingen kraft går till spillo. När det blir riktigt stökigt i spåren är en sänkbar sadelstolpe numera nästan obligatorisk, och självklart är även nya DV9:an redan från start utrustad med en dropper post. Modellen tillverkas i 6 olika utrustningsnivåer med drivpaket både från SRAM (NX, GX, X01 eller XX1 Eagle) eller Shimano (XT eller XTR), samtliga har dämpare från FOX, kompletta hjul från Ibis och däck från Schwalbe (se specifikationen för detaljerad information om respektive utrustningsnivå). Så vill du slippa att kompromissa och sikta på att snabbt blixtsnabbt fylla skåpet med medaljer och bucklor så är valet förvånansvärt enkelt... antingen väljer du färgen Bone White/Teal eller Black/Orange, du har nu alla möjligheter att utvecklas och få dra på ledartröjan!

Ibis Mojo HD4 X01 Eagle AXS CK Edition back in black small

Ibis Mojo HD4 X01 Eagle AXS CK Edition back in black small
Endast 99 390 kr

En sak är säker, har man plockat hem Enduro World Series så har man gjort helt rätt. Det handlar inte om nån turlig lyckoträff i ett enstaka race, utan här pratar vi om en HEL säsong och inte minst ett HELT team. Det är heller ingen slump att Ibis Mojo HD4 är modellen som teamet använde för att välförtjänt plocka hem medaljen. Vad blir då slutsatsen? Vi tycker nog att det är ganska enkelt, det här är en av världens bästa endurohojar, punkt! Ett gediget utvecklingsarbete och tusentals timmar ligger bakom framtagandet av den 4:e generationen av Mojo HD. Det är dock fortfarande en långslagig heldämpad endurohoj med imponerande följsamhet på ojämna underlag och nästan overkligt flyt i branterna som fixar stökiga spårval på ett överraskande enkelt sätt. HD4:an levererar ett makalöst grepp som garanterar att du alltid kommer ur kurvorna med full kontroll, men ännu stabilare och ännu snabbare än tidigare. Jämfört med föregångaren så har HD4:an en längre och slackare geometri med 64,9 graders vinkel på styrhuvudet, vilket ger dig ännu större självförtroende på snabba och stökiga utförslöpor. Den har dessutom ett lite längre topprör, vilket i praktiken ger dig mer utrymme att manövrera ovanpå cykeln och dessutom skapar ytterligare stabilitet. Vi skulle kunna skriva spaltmeter om geometrin men vi nöjer oss med att nämna att ramen är 30 % styvare i övre länkage och hela 40 % styvare i lägre länkaget och att Ibis ytterligare förfinat upplägg för placeringen av kolfibern, vilket resulterat i både ökad styvhet och en effektivare kraftöverföring. Respektingivande slaglängder på 153 mm baktill och 160 mm framtill (klarar ända upp till 170 mm fram). Liksom dess föregångare rullar den med full stabilitet på ett par mäktiga 27,5-tummare och den klarar bredder från 2,35" ända upp till 2.8" utan att du behöver ändra något på cykeln. När det blir riktigt brant och stökigt i spåren är en sänkbar sadelstolpe nästan obligatorisk och HD4:an är självklart kompatibel med riktigt långa dropper posts, den klarar längder ända upp till 170 mm, lite beroende på ramstorlek. Det extremt genomtänkta DW-länkaget numera i sin 5:e (och självklart Dave?s bästa) version levererar en magisk känsla med klassledande kraftöverföring och blixtsnabb respons när du lägger tryck på pedalerna. Givetvis kan Ibis Mojo HD4 skryta med Boost-teknologi (148 mm bak och 110 mm fram) vilket ger extra vridstyvhet och säkerställer att ingen kraft går till spillo. Letar du efter en kompromisslös heldämpad kolfibercykel med massor av snabb lekfullhet som ger dig imponerande stabilitet och ser till att du alltid har möjligheten att alltid välja en aggressiv linje, ja då har du hittat rätt! Varje liten detalj är extremt väl genomtänkt och bara kabeldragningen kan få en småsur ingenjör eller ilsken mekaniker att lätta på smilbanden och bli smått lyrisk... vi kallar det normal Ibis-klass! Modellen tillverkas i 6 olika utrustningsnivåer med drivpaket från både Shimano (XT eller XTR) och från SRAM (NX, GX, X01 eller XX1 Eagle), samtliga versioner har dämpare från FOX, kompletta hjul från Ibis och däck från Maxxis (se specifikationen för detaljerad information om respektive utrustningsnivå). Så vill du...

Ibis Mojo HD4 NX Eagle CK Edition back in black large

Ibis Mojo HD4 NX Eagle CK Edition back in black large
Endast 50 990 kr

En sak är säker, har man plockat hem Enduro World Series så har man gjort helt rätt. Det handlar inte om nån turlig lyckoträff i ett enstaka race, utan här pratar vi om en HEL säsong och inte minst ett HELT team. Det är heller ingen slump att Ibis Mojo HD4 är modellen som teamet använde för att välförtjänt plocka hem medaljen. Vad blir då slutsatsen? Vi tycker nog att det är ganska enkelt, det här är en av världens bästa endurohojar, punkt! Ett gediget utvecklingsarbete och tusentals timmar ligger bakom framtagandet av den 4:e generationen av Mojo HD. Det är dock fortfarande en långslagig heldämpad endurohoj med imponerande följsamhet på ojämna underlag och nästan overkligt flyt i branterna som fixar stökiga spårval på ett överraskande enkelt sätt. HD4:an levererar ett makalöst grepp som garanterar att du alltid kommer ur kurvorna med full kontroll, men ännu stabilare och ännu snabbare än tidigare. Jämfört med föregångaren så har HD4:an en längre och slackare geometri med 64,9 graders vinkel på styrhuvudet, vilket ger dig ännu större självförtroende på snabba och stökiga utförslöpor. Den har dessutom ett lite längre topprör, vilket i praktiken ger dig mer utrymme att manövrera ovanpå cykeln och dessutom skapar ytterligare stabilitet. Vi skulle kunna skriva spaltmeter om geometrin men vi nöjer oss med att nämna att ramen är 30 % styvare i övre länkage och hela 40 % styvare i lägre länkaget och att Ibis ytterligare förfinat upplägg för placeringen av kolfibern, vilket resulterat i både ökad styvhet och en effektivare kraftöverföring. Respektingivande slaglängder på 153 mm baktill och 160 mm framtill (klarar ända upp till 170 mm fram). Liksom dess föregångare rullar den med full stabilitet på ett par mäktiga 27,5-tummare och den klarar bredder från 2,35" ända upp till 2.8" utan att du behöver ändra något på cykeln. När det blir riktigt brant och stökigt i spåren är en sänkbar sadelstolpe nästan obligatorisk och HD4:an är självklart kompatibel med riktigt långa dropper posts, den klarar längder ända upp till 170 mm, lite beroende på ramstorlek. Det extremt genomtänkta DW-länkaget numera i sin 5:e (och självklart Dave?s bästa) version levererar en magisk känsla med klassledande kraftöverföring och blixtsnabb respons när du lägger tryck på pedalerna. Givetvis kan Ibis Mojo HD4 skryta med Boost-teknologi (148 mm bak och 110 mm fram) vilket ger extra vridstyvhet och säkerställer att ingen kraft går till spillo. Letar du efter en kompromisslös heldämpad kolfibercykel med massor av snabb lekfullhet som ger dig imponerande stabilitet och ser till att du alltid har möjligheten att alltid välja en aggressiv linje, ja då har du hittat rätt! Varje liten detalj är extremt väl genomtänkt och bara kabeldragningen kan få en småsur ingenjör eller ilsken mekaniker att lätta på smilbanden och bli smått lyrisk... vi kallar det normal Ibis-klass! Modellen tillverkas i 6 olika utrustningsnivåer med drivpaket från både Shimano (XT eller XTR) och från SRAM (NX, GX, X01 eller XX1 Eagle), samtliga versioner har dämpare från FOX, kompletta hjul från Ibis och däck från Maxxis (se specifikationen för detaljerad information om respektive utrustningsnivå). Så vill du...

Yeti SB100 Turq X01 turkos x-large

Yeti SB100 Turq X01 turkos x-large
Endast 71 609 kr

Den temperamentsfulla endorfinmaskinen Yeti SB100 TURQ Series levererar högvis av rapp cykelglädje i ett extremt välbalanserat paket som nästan känns som skräddarsytt för våra skandinaviska förhållanden. Ett helt perfekt redskap för dig som älskar flödande skogsrepor men hatar kompromisser och bara nöjer sig med det bästa! Det här är en riktigt snabb, effektiv och lekfull skogsmaskin för dig som älskar speed och vill kunna bibehålla farten även när spåren börjar bli riktigt knepiga. Grundbulten utgörs av en välbalanserad kinematik och en sund slaglängd som prioriterar hastighet och kvick manöverförmåga men samtidigt ser till att du kan dominera i mer tekniskt utmanade terräng. Den ultralätta ramen i högkvalitativ kolfiber (TURQ Series) ger dig optimal balans mellan styvhet och styrka vilket gör att hojen upplevs som både smidig, effektiv och oerhört aggressiv. Den respektingivande ramen har en kompromisslös geometri som ser till att du kan hantera utmanande spårval på ett häpnadsväckande enkelt sätt. Det här är inte bara den lättaste utan också den styvaste ramen med överlägsen racekänsla och en monstruös kraftöverföring. Hojen rullar raskt på ett par mästerverk från DT Swiss, ett par speediga 29-tummare med gummin från Maxxis, som ser till att du utan tvekan kan välja den tajtaste linjen och som dessutom ger dig pålitligt fäste i kurvorna... slutresultatet är en given vinnare. Modellen har en lite mer slimmad version av det beprövade Switch Infinity länkaget som levererar en mer progressiv kurva men med samma klassledande kontroll på de 100 millimetrarna av dämpning (känns som betydlig fler). Vilket resulterar i en smått magiska känsla kombinerat med en imponerande effektiv kraftöverföring som blixtsnabbt svarar när du vill öka tempot. Teknologin är utvecklad tillsammans med Fox Racing, och det handlar förenklat om avancerad styrning av all den rörelseenergi du pumpar ner i chassit. Resultatet i praktiken? Högpresterande dämpning med massor av racekänsla kombinerat med kraftöverföring i världsklass. Dämpning hanteras av FOX så du är väl omhändertagen, framtill sitter en Factory 34 samt baktill en Factory DPS, och tack vare slaglängder (120/100 mm) så sväljer den effektivt ojämnheter och ser till att du kan köra med full kontroll på nästan alla typer av underlag. Dämparna har givetvis massor av inställningsmöjligheter, så att du enkelt kan anpassa hojen utifrån de önskemål du har för stunden. När det blir stökigt i branterna är en dropper post nästan obligatoriskt, och självklart är den redan från start utrustad med en sänkbar sadelstolpe från Fox (Transfer). För att kunna bemästra allt från plana underlag till stökig terräng så kan du välja mellan några av marknadens vassaste drivlinor. Vi pratar tävlingsklara komponenter från SRAM, bara att välja det kit (X01, X01 Race eller XX1) som passar dina önskemål bäst (se specifikationen för komplett information). Modellen älskar ett högt tempo och är självklart utrustad med kraftfulla skivbromsar som matchar de imponerande fartresurserna och levererar resolut bromsverkan året runt, oavsett underlag, väder eller årstid. Nytt för i år är att ramen (inklusive Switch...

Scott Contessa Spark 930 large

Scott Contessa Spark 930 large
Endast 23 990 kr

Letar du efter en snabb XC-missil som ser till att du kan forcera fram med imponerande kontroll på nästan alla typer av underlag så ska du ta en extra titt på Scott Contessa Spark 930. En heldämpad fartfantom med kvick World Cup-DNA och rappt driv på bakhjulet, en prefekt hoj för tjejer som helst håller till i skogen och gärna mumsar tajta racelinjer till frukost. Utan att bli det minsta stöddig lutar den sig självsäkert mot en högteknologiska ram i hydroformad aluminium (med smart intern kabeldragning) som utan problem klarar däcksbredder upp till 2.6". Grundbulten utgör av ett minst sagt imponerade länkage som har utvecklats för att leverera låg vikt, snabb respons och imponerande kraftöverföring. Och jo, självklart bygger den på den klassledande racegeometri som plockat hem flera VM- och OS-medaljer än någon annan XC-cykel i hela världshistorien. Framtill sitter en luftgaffel från Rock Shox (Judy Silver RL Solo Air) och baktill hanteras dämpningen av X-Fusion (NUDE Trunnion), båda dämparna har 120 mm slaglängd och justerbar rebound. Du styr dämparna via Scott´s smarta TwinLock, vilket enkelt förklarat ger dig samtidig kontroll över båda dämparna via ett och samma reglage. Du väljer ett av de tre fasta lägena (Lockout - Traction Control - Descend), ett extremt lätthanterligt system som både ger ökad komfort, ett bredare användningsområde samt möjligheten att kunna åka nästan lika fort på stökiga skogsstigar som på hårda grusvägar. När det blir stökigt i spåren är en reglerbar sadelstolpe nästan obligatoriskt, och därför är Spark givetvis utrustad med en justerbar dropper post redan från start. Utöver avancerad dämpning och en fin aluminiumram så den en pålitlig drivlina med 12 växlar från SRAM (NX Eagle) som levererar driftsäker prestanda i form av problemfri funktion och ett brett register. Visst, det är kanske inte direkt proffsklass på prylarna men det är extremt pålitliga komponenter från det övre skiktet av motionsklassen. Eftersom cykeln älskar fart har den begåvats med kraftfulla hydrauliska skivbromsar som matchar fartresurserna och ser till att du har effektiv bromsverkan året runt, och dessutom oavsett om det är lerigt, regnigt eller slaskigt i spåret. Tack vare sina raska 29-tummare så rullar det alltid snabbt och den upplevs som riktigt stabil i nedförsbackarna samtidigt som den levererar snabb acceleration. Samtliga modeller i serien passar som din vardagliga mountainbike, speciellt om du vill ha lite träningen på sidan av - särskilt med tanke på hur civiliserat den beter sig på hårda underlag med slät struktur. Så är du en krävande cyklist som värdesätter effektiv dämpning, slagkraftig kraftöverföring och hög precision så är du inne på helt rätt spår. Vill du uppnå den där underbara känslan av grymt flyt av som bara heldämpat kan leverera... och har du dessutom höga ambitioner och siktar på köra med ledartröjan, ja då är det här den perfekta cykel för dig.

Yeti SB5 Turq X01 Race turkos x-small

Yeti SB5 Turq X01 Race turkos x-small
Endast 76 799 kr

Letar du efter lekfull glädje i sin renaste form så ska du kika lite extra på stigmumsaren Yeti SB5 TURQ Series. Det här är ett klättringsvilligt, välbalanserat, stabilt, lätt och lekfullt trailmonster för dig som älskar vild terräng och vill förvärva övertaget i stökiga partier. Det här mångsidiga drömbygget utklassar det mesta på två hjul och du kan verkligen dra nytta av all den kunskap som den kanske mest tongivande tillverkaren (och de mest inflytelserika och framgångsrika teamåkarna) samlat på sig under mer än tre årtionden. Den här ultralätt ramen i högkvalitativ kolfiber (TURQ Series) ger dig en optimal balans mellan styvhet och styrka vilket gör att den upplevs som både smidig, effektiv och oerhört aggressiv. Den respektingivande ramen har en kompromisslös geometri som ser till att du kan hantera extremt utmanande spårval på ett häpnadsväckande enkelt sätt. Det här är inte bara den lättaste utan också den styvaste ramen med överlägsen racekänsla och en monstruös kraftöverföring. Hojen rullar på ett par mästerverk från DT Swiss, ett par speediga 27,5-tummare med feta gummin från Maxxis, som ser till att du utan tvekan kan välja den tajtaste linjen och som dessutom ger dig pålitligt fäste i kurvorna. Modellen har såklart det tongivande Switch Infinty länkaget som levererar en magisk känsla och ger dig full kontroll på alla 127 mm dämpning. Teknologin är utvecklad tillsammans med Fox Racing, och handlar förenklat om avancerad styrning av den rörelseenergi som du trycker ner i chassit. Och resultatet i praktiken? Högpresterande dämpning med en nästan bottenlös känsla kombinerat med kraftöverföring i absoluta världsklass, med andra ord allt som krävs för att du ska kunna dominera i terrängen! Vi törs påstå att Switch Infinty gör Yeti till de mest klättringsvilliga cyklarna på marknaden med jämförbar geometri och slaglängd. Det imponerande länkaget skapar en skön känslan av att ha tillgång till minst 20 mm extra slaglängd, vilket är rätt så betryggande i lite mer tekniskt utmanande partier. Tvivlar du fortfarande? Kolla in resultatlistorna... även om vi bortser från Richie Rude´s dubbla EWS-titlar så har Yeti sedan introduktionen av Switch Infinity plockat hem en imponerande samling av mästerskapstitlar och podiumplaceringar... vi pratar om alla möjliga sammanhang samt både på herrsidan och på damsidan. Dämpning hanteras av Fox så du är extremt väl omhändertagen, framtill sitter en Factory 36 och baktill en Factory DPS, och tack vare generösa slaglängder så sväljer den effektivt alla ojämnheter och ser till att du kan köra med full kontroll oavsett lutning eller underlag. Dämparna har givetvis massor av inställningsmöjligheter, så att du enkelt kan anpassa hojen utifrån de önskemål du har för dagen. När det blir stökigt i branterna är en dropper post nästan obligatoriskt, och självklart är den redan från start utrustad med en sänkbar sadelstolpe från Fox (Transfer). För att kunna bemästra allt från plana underlag till struliga branter så kan du välja mellan några av marknadens absolut vassaste drivlinor. Vi pratar om tävlingsklara kompo...

Moustache Samedi 27 Off 2 400 Wh large

Moustache Samedi 27 Off 2 400 Wh large
Endast 29 490 kr

Instegsmodellen Moustache Samedi 27 Off 2 kan vara beroendeframkallande och den kommer garanterat att för evigt att förändra din syn på cykling. Det låter kanske lite oansvarigt sydländsk, men du kan vara lugn det är helt enkelt en modern MTB som är skapat för oss som letar efter en underhållande, mångsidig och lätthanterlig nöjesmaskin som problemfritt tar sig fram nästan alla typer vilket underlag. En elassisterad hardtail med ett modernt skulpturalt chassi i hydroformat aluminium med rena linjer och ett snyggt integrerat batteri, praktisk intern kabeldragning och en välbalanserad geometri som både är bekväm, funktionell och samtidigt ger dig god uppsikt på allt som händer runt omkring dig. Att Moustache lägger stor vikt vid utformningen av sina cyklar råder det nog inget tvivel om, högvis med internationella utmärkelser och förtroliga samarbeten med världsledande formgivare som Philippe Starck talar sitt tydliga språk. Dess tydligt utmejslade ramform är tveklöst praktiskt funktionell men väcker samtidigt ett enormt begär som bara en tight budget kan tygla. Den är inte bara vacker utan har en innovativ konstruktion med hög lateral styvhet vilket skapar trygg stabilitet, men den har samtidigt tillräckligt med lodrätt flexibilitet för att kunna garantera en bekväm åktur även på lite sämre underlag. Kraften kommer från en centermonterad kvalitetsmotor från tyska Bosch (Performance Cruise - 250W - 40/63 Nm) kombinerat med ett elegant integrerat batteri som kortfattat levererar mer än 400 Wh av miljövänlig kraft, vilket sammantaget ger dig en imponerande räckvidd med en hel del extra krut i både ben och lungor. Motorn samarbetar med de 9 beprövade växlarna från Shimano (Acera) och allt sker effektivt och ger dig dessutom en imponerande räckvidd. Lägg därtill en tydlig Purion Display med 5 olika driftslägen (Eco, Tour, eMTB, Turbo, Off) som ger dig full kontroll och visar nästan allt du behöver veta. Tack vare kombinationen av den dämpade framgaffeln med 100 mm slaglängd, en smart dämpad sadelstolpe och ett par breda däck med generös luftvolym så har du alltid hög komfort. De stabila 27.5-tummarna med asymmetriska fälgar och 53 mm breda kvalitetsdäck hjälper givetvis till med komforten, de levererar inte bara ett pålitligt grepp i kurvorna utan också imponerande rull och snabb acceleration, vilket du tydligt kommer märka när du flyger fram på skogsstigarna eller drar iväg vid rödlysena. Du styr ekipaget från en tydlig cockpit som ger dig en bra överblick och består av bekväma handtag och lätthanterliga reglage som dessutom sitter på precis rätt avstånd, och du sitter givetvis riktigt skönt på en mjuk sadel som skyddar dina känsligaste områden. Och eftersom Samedi 27 Off 2 trivs i höga farter har den utrustats med hydrauliska skivbromsar vilket både sänker underhållsbehovet och ser till att du har tillgång till kraftfull bromsverkan året om, och dessutom oavsett om det är regnigt, dammigt eller slaskigt. Jo, det är visserligen en instegsmodell men det är sannerligen en minst sagt underhållande, kvick och livlig mountainbike med imponerande mångsidighet som gärna hänger med på nya äventyr och som ser till att du med gott samvete kan låta bilen stå kvar där nere i garaget.

Yeti SB6 Carbon GX antracit x-large

Yeti SB6 Carbon GX antracit x-large
Endast 53 919 kr

När Richie Rude (tvåfaldig vinnare av Enduro World Series) får välja så är Yeti SB6 C/Series alltid ett av alternativen. Och att ingen annan har fler etappsegrar på EWS-touren än SB6:an säger kanske det mesta. Det här är ett extremt välbalanserat och effektivt enduromonster med massor av användbar slaglängd för dig som vill dominera i branterna och älskar stökig terräng. Att den är vansinnigt snabb i utförslöporna är ju ingen hemlis, men det som gör den så mäktigt kompetent är dess välbalanserad geometri som ser till att du kan haka på nästan vem som helst i klättringarna... men visst, det är fortfarande utför som den temperamentsfulla SB6:an överskuggar sina konkurrenter. Det här gedigna drömbygget utklassar det mesta på två hjul och du kan verkligen dra nytta av all den kunskap som den kanske mest tongivande tillverkaren (och de mest inflytelserika och framgångsrika teamåkarna) samlat på sig under mer än tre årtionden. Den här ramen i högkvalitativ kolfiber (C/Series) ger dig en imponerande balans mellan styvhet och styrka vilket gör att den upplevs som både solid, aggressiv och smidig. Den respektingivande ramen har en kompromisslös geometri som ser till att du kan hantera extremt utmanande spårval på ett häpnadsväckande enkelt sätt. Ramen väger visserligen runt 250 gram mer än TURQ Series men den har samma imponerande egenskaper och är dessutom lite tåligare. Hojen rullar på ett par mästerverk från DT Swiss, ett par speediga 27,5-tummare med feta gummin från Maxxis, som ser till att du utan tvekan kan välja den tajtaste linjen och som dessutom ger dig pålitligt fäste i branterna Modellen har såklart det tongivande Switch Infinty länkaget som levererar en magisk känsla och ger dig full kontroll på alla 152 mm dämpning. Teknologin är utvecklad tillsammans med Fox Racing, och handlar förenklat om avancerad styrning av den rörelseenergi som du trycker ner i chassit. Och resultatet i praktiken? Högpresterande dämpning med en nästan bottenlös känsla kombinerat med kraftöverföring i absoluta världsklass, med andra ord allt som krävs för att du ska kunna dominera i terrängen! Vi törs påstå att Switch Infinty gör Yeti till de mest klättringsvilliga cyklarna på marknaden med jämförbar geometri och slaglängd. Det imponerande länkaget skapar en skön känslan av att ha tillgång till minst 20 mm extra slaglängd, vilket är rätt så betryggande i lite mer tekniskt utmanande partier. Tvivlar du fortfarande? Kolla in resultatlistorna... även om vi bortser från Richie Rude´s dubbla EWS-titlar så har Yeti sedan introduktionen av Switch Infinity plockat hem en imponerande samling av mästerskapstitlar och podiumplaceringar... vi pratar om alla möjliga sammanhang samt både på herrsidan och på damsidan. Dämpning hanteras av Fox så du är extremt väl omhändertagen, framtill sitter en Performance 36 och baktill en Performance DPX2, och tack vare extremt generösa slaglängder så sväljer den effektivt alla ojämnheter och ser till att du kan köra med full kontroll oavsett lutning eller underlag. Dämparna har givetvis massor av inställningsmöjlighet...

Rock Machine Blizzard XCM 90-29 25th Anniversary matt svart/silver/svart medium

Rock Machine Blizzard XCM 90-29 25th Anniversary matt svart/silver/svart medium
Endast 26 949 kr

Vill du uppleva den där underbara känslan av grymt flyt som bara heldämpat kan leverera? Funderar du på att byta upp dig till en spänstig hoj som trivs på allt från stökiga skogspartier till hypersnabb horisontell stigcykling så ska du ta en noggrann titt på nya Rock Machine Blizzard XCM 90-29 25th Anniversary. Det här är en vansinnigt rolig skogsmaskin som du får loss utan att du behöver bränna hela familjens semesterbudget och som garanterat kommer sudda bort alla dina sura miner! En modern crosscountry som kombinerar kvick respons med den solida kursstabilitet som krävs för att du både ska kunna hålla en tight racelinje i spåren och samtidigt kunna dominera på de lite mer tekniskt utmanande partierna av banan? Chassit består av en stryktålig ram som levererar extrem pålitlighet tillsammans med den låga vikt och vridstyvhet som bara hydroformat aluminium kan erbjuda, kombinerat med ett genomtänkt länkage som levererar trampeffektivitet samt blixtsnabb respons när du lägger fullt mos på pedalerna. Tack vare modern Boost-teknologi i både vevparti och hjulnav uppnås imponerande vridstyvhet, vilket i praktiken ser till att all den kraft som dina muskler genererar går rätt ut till bakhjulet. Lägg därtill en välbalanserad geometri med rätt vinklar som garanterar att du kan köra både fort och länge med imponerande kontroll, dessutom både på platten, utför och uppför! Slaglängder på 120/120 mm levereras av Rock Shox, så du är omhändertagen är kvalitativa dämpare både framtill (SID RL Tapered) och baktill (Deluxe RT DebonAir). Slaglängderna ser till att du helt slipper oroa dig för att tappa greppet och tack vare att dämparna har högvis med justeringsmöjligheter så har du tillgång till en enorm bredd, du kan med andra ord helt fokusera på att köra overkligt fort på nästan alla typer av underlag. Komponentmässigt har den en extremt pålitlig drivlina med 12 problemfria växlar från SRAM (X01 Eagle) med singelklinga och en kassett med 10-50T vilket ger en imponerande bred utväxling. När du vill få stopp på de snabba 29-tummarna med 2.25" bredd så har du tillgång till ett par effektiva hydrauliska skivbromsar från SRAM (Level TLM) med 180 mm diskar, vilket ser till att du har kraftfull bromsverkan och en imponerande kort bromssträcka oavsett underlag, väderförhållanden och årstid. Visst, det är kanske inte ren proffsklass på prylarna men det en extremt välkomponerad mix av tillförlitliga komponenter i kvalitativa material som är betydligt vassare än genomsnittet, vi skulle nog vilja påstå att det prylar från dom övre hyllorna hos både SRAM, Rock Shox, Race Face och WTB. Vad blir då slutresultatet i praktiken? Tack vare en effektiv kraftöverföring och en makalös manöverförmåga glänser den som starkast när den får flyga fram på snabba XC-lopp eller långa maratonlopp, men den är samtidigt imponerande klättringsvillig och och droppar snabbare i branterna än det mesta på två hjul...och dessutom till ett pris som även glada amatörer kan leva med!

Ibis Mojo HD4 XTR CK Edition fireball red large

Ibis Mojo HD4 XTR CK Edition fireball red large
Endast 113 690 kr

En sak är säker, har man plockat hem Enduro World Series så har man gjort helt rätt. Det handlar inte om nån turlig lyckoträff i ett enstaka race, utan här pratar vi om en HEL säsong och inte minst ett HELT team. Det är heller ingen slump att Ibis Mojo HD4 är modellen som teamet använde för att välförtjänt plocka hem medaljen. Vad blir då slutsatsen? Vi tycker nog att det är ganska enkelt, det här är en av världens bästa endurohojar, punkt! Ett gediget utvecklingsarbete och tusentals timmar ligger bakom framtagandet av den 4:e generationen av Mojo HD. Det är dock fortfarande en långslagig heldämpad endurohoj med imponerande följsamhet på ojämna underlag och nästan overkligt flyt i branterna som fixar stökiga spårval på ett överraskande enkelt sätt. HD4:an levererar ett makalöst grepp som garanterar att du alltid kommer ur kurvorna med full kontroll, men ännu stabilare och ännu snabbare än tidigare. Jämfört med föregångaren så har HD4:an en längre och slackare geometri med 64,9 graders vinkel på styrhuvudet, vilket ger dig ännu större självförtroende på snabba och stökiga utförslöpor. Den har dessutom ett lite längre topprör, vilket i praktiken ger dig mer utrymme att manövrera ovanpå cykeln och dessutom skapar ytterligare stabilitet. Vi skulle kunna skriva spaltmeter om geometrin men vi nöjer oss med att nämna att ramen är 30 % styvare i övre länkage och hela 40 % styvare i lägre länkaget och att Ibis ytterligare förfinat upplägg för placeringen av kolfibern, vilket resulterat i både ökad styvhet och en effektivare kraftöverföring. Respektingivande slaglängder på 153 mm baktill och 160 mm framtill (klarar ända upp till 170 mm fram). Liksom dess föregångare rullar den med full stabilitet på ett par mäktiga 27,5-tummare och den klarar bredder från 2,35" ända upp till 2.8" utan att du behöver ändra något på cykeln. När det blir riktigt brant och stökigt i spåren är en sänkbar sadelstolpe nästan obligatorisk och HD4:an är självklart kompatibel med riktigt långa dropper posts, den klarar längder ända upp till 170 mm, lite beroende på ramstorlek. Det extremt genomtänkta DW-länkaget numera i sin 5:e (och självklart Dave?s bästa) version levererar en magisk känsla med klassledande kraftöverföring och blixtsnabb respons när du lägger tryck på pedalerna. Givetvis kan Ibis Mojo HD4 skryta med Boost-teknologi (148 mm bak och 110 mm fram) vilket ger extra vridstyvhet och säkerställer att ingen kraft går till spillo. Letar du efter en kompromisslös heldämpad kolfibercykel med massor av snabb lekfullhet som ger dig imponerande stabilitet och ser till att du alltid har möjligheten att alltid välja en aggressiv linje, ja då har du hittat rätt! Varje liten detalj är extremt väl genomtänkt och bara kabeldragningen kan få en småsur ingenjör eller ilsken mekaniker att lätta på smilbanden och bli smått lyrisk... vi kallar det normal Ibis-klass! Modellen tillverkas i 6 olika utrustningsnivåer med drivpaket från både Shimano (XT eller XTR) och från SRAM (NX, GX, X01 eller XX1 Eagle), samtliga versioner har dämpare från FOX, kompletta hjul från Ibis och däck från Maxxis (se specifikationen för detaljerad information om respektive utrustningsnivå). Så vill du...

Rock Machine Blizz Int E90-27+ blankorange/gul/svart large

Rock Machine Blizz Int E90-27+ blankorange/gul/svart large
Endast 32 189 kr

Funderar du på att byta upp dig till en spänstig hardtail som älskar allt från stökiga vertikalspår till snabb horisontell stigcykling? Vill du sammtidigt ha tillgång till stålmannens benmuskler i form av en elektronisk kvalitetsmotor? Ja då ska du ta en extra titt på den vansinnigt rolig skogsmaskinen Rock Machine Blizz INT e90-27+. Det här är en modern hardtail som kombinerar kvick respons med all den solida kursstabilitet som krävs för att du både ska kunna hålla en tight linje i branterna och kunna hantra på den moderna typen av lite mer tekniska singletracks? Chassit består av en stryktålig ram som levererar extrem pålitlighet tillsammans med den låga vikt och vridstyvhet som bara hydroformat aluminium kan erbjuda, kombinerat med hög trampeffektivitet samt blixtsnabb respons när du väl lägger fullt mos på pedalerna. Tack vare modern Boost-teknologi uppnås hög vridstyvhet, vilket i praktiken gör att all den kraft som dina muskler genererar går rätt ut till bakhjulet och ser till att du har alla möjligheter att stå överst på pallen. Lägg därtill intern kabeldragning och en extremt välbalanserad geometri som garanterar att du kan köra både fort och länge med imponerande kontroll, dessutom både på platten, utför och uppför! Komponentmässigt pratar vi en bombsäker drivlina med 11 problemfria växlar från Shimano (XT), ett vevparti med singeldrev kombineras med en kassett på 11-46T vilket ger en imponerande utväxling. Kraften levereras av marknadens kanske bästa elsystem från japanska Shimano (STePS E8000 - 250w - 70nm) kombinerat med ett 504 Wh batteri som är snyggt integrerat i ramen och som levererar många timmars hjälp på traven (och dessutom med snabb uppladdning) och du sköter allt enkelt via en tydlig display på styret - kan det bli bättre? Elsystemet består av en kompakt och effektiv centermotor med låg ljudnivå och extremt pålitlig kraftöverföring. Du är väl omhändertagen av en dämpad luftgaffel från SR Suntour (Raidon 34 LO R) som levererar en slaglängd på 130 mm, vilket både ger dig hög komfort och massor av trygghet i spåret. Dämparen har dessutom hydraulisk lockout (du kan låsa dämparen) så att du kan fokusera på att köra fort oavsett vilket underlag som gäller för dagen. Om det blir riktigt stökigt i branterna är en dropper post nästan obligatoriskt, så givetvis är även Rock Machine Blizz INT e90-27+ utrustad med en reglerbar sadelstolpe med 125 mm drop. När du väl behöver få stopp på de superstabila 27,5-tummarna med 2.65" bredd så har du tillgång till hydrauliska skivbromsar med 180/180 mm diskar, vilket ser till att du har kraftfull bromsverkan och en imponerande kort bromssträcka oavsett underlag, väderförhållanden och årstid. Det här är en välbalanserad mix av beprövade komponenter som är betydligt vassare än genomsnittet, på ren svenska skulle man nog kunna säga att det är prylar från dom övre hyllorna hos både Shimano, Suntour, Race Face, Tektro och WTB. Vad blir då slutresultatet i praktiken? En snabb elsassisterad hoj som levererar hög manöverförmåga kombinerat med frikostig slaglängd på en hardtail s...

Crescent Rask R30 29 svart 48 cm

Crescent Rask R30 29 svart 48 cm
Endast 22 990 kr

Snabba och lätta Crescent Rask R30 är en mountainbike för dig som vill göra långlopp som Cykelvasan så korta som möjligt. Varenda liten detalj är noga utvald för att ge dig rätt förutsättningar för de lite längre loppen, och alla de härliga träningsturerna inför dem. Det här är en imponerande kapabel MTB som gör träningen till ett nöje och som ger dig alla möjligheter att bli en bättre cyklist. Så siktar du på ta din cykling till nästa nivå så kommer den här speediga fartmaskinen att se till att du kan spöa kompisarna på nästa långrunda. Stommen utgörs av en lätt prestandaram helt i kolfiber och den har försetts med en extremt välbalanserad geometri som får orken att räcka i många långa timmar ute i spåren. Ramen levererar både imponerande kraftöverföring samt fin respons och kan skryta med en vridstyvhet och garanterar att nästan ingen kraft går till spillo. Ojämnheterna hanteras av en framgaffel från Rock Shox (Judy Gold RL) med 100 mm slaglängd och remote lockout (du kan enkelt reglera dämparna vi reglage på styret), vilket ser till att du blixtsnabbt kan ställa in dämpningen efter underlaget. Vilket i praktiken innebär att du både kommer kunna vara kvick i de mer tekniskt utmanade partierna och kunna bränna på för fulla muggar när det planar ut i spåren. Rätt farter uppnås med hjälp av en extremt driftsäker 12-växlad drivlina med singelklinga från SRAM (GX Eagle). Växlarna styrs via ett lättmanövrerat reglage som ser till att du smidigt kan skifta mellan växlarna utan att det känns det minsta ansträngt. Och när klättringarna blir tuffa kommer den låga vikten tillsammans med den breda utväxlingen se till att cykeln överträffar även högt ställda förväntningar och krav. Allt rullar på ett par stabila 29-tummare som är utvecklade för att tåla hårda tag och som försetts med kvalitetsdäck från Schwalbe som levererar både kursstabilitet, rätt fäste i kurvorna och givetvis riktigt bra rull. Ju snabbare det går, ju större krav ställs det på bromsarna och därför är Crescent Rask R30 utrustad med effektiva hydrauliska skivbromsar som matchar fartresurserna och levererar pålitlig prestanda året runt - dessutom oavsett om det regnar, snöar eller är dammigt ute i spåren.

Ibis Mojo HD4 X01 Eagle AXS i9 Carbon CK Edition fireball red medium

Ibis Mojo HD4 X01 Eagle AXS i9 Carbon CK Edition fireball red medium
Endast 114 890 kr

En sak är säker, har man plockat hem Enduro World Series så har man gjort helt rätt. Det handlar inte om nån turlig lyckoträff i ett enstaka race, utan här pratar vi om en HEL säsong och inte minst ett HELT team. Det är heller ingen slump att Ibis Mojo HD4 är modellen som teamet använde för att välförtjänt plocka hem medaljen. Vad blir då slutsatsen? Vi tycker nog att det är ganska enkelt, det här är en av världens bästa endurohojar, punkt! Ett gediget utvecklingsarbete och tusentals timmar ligger bakom framtagandet av den 4:e generationen av Mojo HD. Det är dock fortfarande en långslagig heldämpad endurohoj med imponerande följsamhet på ojämna underlag och nästan overkligt flyt i branterna som fixar stökiga spårval på ett överraskande enkelt sätt. HD4:an levererar ett makalöst grepp som garanterar att du alltid kommer ur kurvorna med full kontroll, men ännu stabilare och ännu snabbare än tidigare. Jämfört med föregångaren så har HD4:an en längre och slackare geometri med 64,9 graders vinkel på styrhuvudet, vilket ger dig ännu större självförtroende på snabba och stökiga utförslöpor. Den har dessutom ett lite längre topprör, vilket i praktiken ger dig mer utrymme att manövrera ovanpå cykeln och dessutom skapar ytterligare stabilitet. Vi skulle kunna skriva spaltmeter om geometrin men vi nöjer oss med att nämna att ramen är 30 % styvare i övre länkage och hela 40 % styvare i lägre länkaget och att Ibis ytterligare förfinat upplägg för placeringen av kolfibern, vilket resulterat i både ökad styvhet och en effektivare kraftöverföring. Respektingivande slaglängder på 153 mm baktill och 160 mm framtill (klarar ända upp till 170 mm fram). Liksom dess föregångare rullar den med full stabilitet på ett par mäktiga 27,5-tummare och den klarar bredder från 2,35" ända upp till 2.8" utan att du behöver ändra något på cykeln. När det blir riktigt brant och stökigt i spåren är en sänkbar sadelstolpe nästan obligatorisk och HD4:an är självklart kompatibel med riktigt långa dropper posts, den klarar längder ända upp till 170 mm, lite beroende på ramstorlek. Det extremt genomtänkta DW-länkaget numera i sin 5:e (och självklart Dave?s bästa) version levererar en magisk känsla med klassledande kraftöverföring och blixtsnabb respons när du lägger tryck på pedalerna. Givetvis kan Ibis Mojo HD4 skryta med Boost-teknologi (148 mm bak och 110 mm fram) vilket ger extra vridstyvhet och säkerställer att ingen kraft går till spillo. Letar du efter en kompromisslös heldämpad kolfibercykel med massor av snabb lekfullhet som ger dig imponerande stabilitet och ser till att du alltid har möjligheten att alltid välja en aggressiv linje, ja då har du hittat rätt! Varje liten detalj är extremt väl genomtänkt och bara kabeldragningen kan få en småsur ingenjör eller ilsken mekaniker att lätta på smilbanden och bli smått lyrisk... vi kallar det normal Ibis-klass! Modellen tillverkas i 6 olika utrustningsnivåer med drivpaket från både Shimano (XT eller XTR) och från SRAM (NX, GX, X01 eller XX1 Eagle), samtliga versioner har dämpare från FOX, kompletta hjul från Ibis och däck från Maxxis (se specifikationen för detaljerad information om respektive utrustningsnivå). Så vill du...

Scott Aspect 740 svart/grön small

Scott Aspect 740 svart/grön small
Endast 8 490 kr

Pålitliga Scott Aspect 740 utgör rentav definitionen för en mångsidig mountainbike med brett användningsområde. Den fungerar utmärkt för talangfulla motionärerna som vill köra lite lättare träningspass i skogen eller ute på grusvägarna. Samtidigt som det är en helt perfekt cykel för dig som pendlar på underlag där asfalt kanske inte utgör merparten, eller varför inte bara kalla den för en tuff hoj som är smått briljant att trampa till plugget med. Stommen utgörs av en fin dubbelreducerad aluminiumram (6061) med praktisk intern kabeldragning och en sportig geometri som är speciellt anpassad för att att vara lätthanterlig, ge bra uppsikt samt hög komfort. Modellen är även utrustad med en dämpad framgaffel med 100 mm slaglängd och hydraulisk lockout (du kan reglera framgaffeln efter underlaget), vilket ytterligare ökar användningsområdet och ger dig valmöjligheten att prioritera mellan komfort eller effektiv framkomlighet. Ovanpå detta har cykeln en pålitlig drivlina med 27 växlar kombinerat med komponenter som har beprövad funktion och gedigen kvalitet till ett minst sagt plånboksvänligt pris. Visst, det är kanske inte proffsklass på prylarna, men modellen har betydligt vassare komponenter än sina småsyskon. Och du värdesätter troligen en bekväm sittställning och stabila egenskaper mer än maximal hastighet och extrem precision. Men eftersom den trivs när det går undan är den utrustad med hydrauliska skivbromsar vilket både sänker underhållsbehovet och ser till att du har effektiv bromsverkan året om, dessutom oavsett om det är lerigt, regnigt, slaskigt eller dammigt i spåren. En cykel som mer än gärna hänger med på nya äventyr i Scott's värld av pålitliga 27,5-tummare. Tack vare hjuldiametern så får du det bästa av två världar, rappheten och kvickheten från 26:orna och rullfördelen hos 29:orna. Jämfört med den större storleken får du här högre hållbarhet samt bättre kontroll, och jämfört med de mindre hjulstorlekar få du bättre rull och lite snabbare acceleration.

Ibis DV9 XT CK Edition black/orange x-large

Ibis DV9 XT CK Edition black/orange x-large
Endast 43 990 kr

Hos Ibis är DV en akronym för engelskans development (fritt översatt skulle vi säga utveckling), och det är precis vad nya Ibis DV9 handlar om... ett extremt mångsidigt redskap som ger dig alla möjligheter att kunna utvecklas och bli bättre. Det spelar faktisk ingen större roll om du föredrar att fladdrar fram på platta XC-slingor, förolämpa knepiga singletracks eller droppa ner för hissnande avgrunder på bergets baksida, nya DV9:an levererar! Jämfört med tidigare hardtails så har DV9:an längre reach (mellan 20-24mm) och en slackare gaffelvinkel (mellan 67.4-68.5°) vilket tillsammans med ett par kompromisslösa 29-tummare skapar en rapp styrkänsla, imponerande kursstabilitet och massor av skön lekfullhet. Slutresultatet i praktiken? Du kan bränna på för fulla muggar nere på platten men samtidigt vara galet kvick i de lite mer tekniskt utmanade partierna. Japp, det här är en extremt välbalanserad hardtail som kan hantera svåra situationer på ett häpnadsväckande enkelt sätt och där minsta lilla detalj är noga genomtänkt. Som alltid när det gäller cyklar från Ibis så är ramen tillverkad i högklassig kolfiber och givetvis har den utrymme för rejäla sulor, bredder på upp till 2,6? är inga som helst problem. Den galet vridstyva och ultralätta ramen har en minst sagt imponerande kraftöverföring, mäktig stabilitet och en blixtsnabb respons som ser till att du alltid kan välja den aggressivaste linjen. Givetvis kan DV9:an skryta med modern Boost-teknologi (148 mm bak och 110 mm fram), vilket ger extra vridstyvhet och garanterar att ingen kraft går till spillo. När det blir riktigt stökigt i spåren är en sänkbar sadelstolpe numera nästan obligatorisk, och självklart är även nya DV9:an redan från start utrustad med en dropper post. Modellen tillverkas i 6 olika utrustningsnivåer med drivpaket både från SRAM (NX, GX, X01 eller XX1 Eagle) eller Shimano (XT eller XTR), samtliga har dämpare från FOX, kompletta hjul från Ibis och däck från Schwalbe (se specifikationen för detaljerad information om respektive utrustningsnivå). Så vill du slippa att kompromissa och sikta på att snabbt blixtsnabbt fylla skåpet med medaljer och bucklor så är valet förvånansvärt enkelt... antingen väljer du färgen Bone White/Teal eller Black/Orange, du har nu alla möjligheter att utvecklas och få dra på ledartröjan!

Scott Strike eRide 720 small

Scott Strike eRide 720 small
Endast 54 990 kr

Letar du efter den där härliga känslan av grymt flyt som bara heldämpat kan leverera? Vill du kunna kan hålla en tight linje och trivs du som allra bäst i lite mer tekniska utmanade terräng? Vill du samtidigt ha stålmannens benmuskler i form av en kraftfull elektronisk motor? Då du ska du definitivt ta en titt på nya Scott Strike eRide 720. Det här är en vansinnigt rolig berg-och-dal-bane-maskin för dig som föredrar snabb avkastning i form av adrenalinstinna utförslöpor snarare än statliga garantier. Utan att bli det minsta stöddig lutar den sig självsäkert mot en stabil ram med både huvudtriangel och baksving i tålig aluminium. Modern geometri med massor av komfort kombineras med kinematiken i toppklass, främst tack vare en smart 4-länks design som levererar både flexibilitet, kvick respons och generös slaglängd. Spike eRide har en väl avvägd balans och den trivs verkligen ypperligt i alla typer av lite tuffare terräng, oavsett om det går uppför eller nedför. Slaglängder på 140 mm levereras av en FOX 34 Rhythm Air framtill, och av en FOX Float EVOL Performace Trunnion baktill. Båda dämparna har justerbar rebound, lockout och 3-fasta lägen (Lockout-Trail-Descend) som smidigt regleras från styret via en smart TwinLoc Remote, vilket både ökar användningsområdet och ger dig möjligheten att kunna köra riktigt fort på alla typer av underlag. När det blir riktigt stökigt i branterna är en reglerbar sadelstolpe nästan obligatoriskt, så givetvis är även den här modellen utrustad med en Dropper Post. Kraften levereras av ett av marknadens bästa elsystem från Bosch (Performance CX 250W) kombinerat med ett 500 Wh batteri som är imponerande snyggt integrerat i ramen och som levererar många timmars hjälp på traven. Elsystemet består av en kompakt och effektiv centermotor med låg ljudnivå och hela 75Nm pålitlig kraft. Du får dessutom all den information du behöver via en tydlig Purion display - kan det bli bättre? Utöver den klassledande elmotorn så får du en driftsäker drivlina med 12 växlar från SRAM (NX Eagle) som levererar pålitlig prestanda i form av en användarvänlig utväxling. Motor och växel samarbetar i en nästan sömlös harmoni och allt sker effektivt, underbart tyst och ger dig dessutom en imponerande räckvidd. Extra kraftfulla hydrauliska skivbromsar sköter om inbromsningen, vilket ser till att du har maximal bromsverkan oavsett om det är lerigt, regnigt eller slaskigt i spåret. Till skillnad från nästan alla konkurrenter så kan du med nya Strike eRide antingen köra med ett par 27,5-tummare (700-serien) eller med ett par 29-tummare (900-serien) på samma ram. Med den mindre hjulstorleken kan du köra däck med en bredd ända upp till 2,8" och med stora 29-tummarna kan du utan problem köra med bredder ända upp till 2,6"... flexibilitet i världsklass! Vad blir då slutresultatet i praktiken? Du får en makalös manöverförmåga och frikostig slaglängd på en heldämpad elcykel som är klättringsvilligare än spindelmannen och som droppar snabbare än ett skållat troll i branterna!

Ibis Ripmo XTR CK Edition tangerine sky medium

Ibis Ripmo XTR CK Edition tangerine sky medium
Endast 113 690 kr

Det efterlängtade kärleksbarnet Ibis Ripmo skulle kunna beskrivas som en ytterst potent kombination mellan de efterfrågade modellerna Ripley och Mojo, men låt dig inte luras, det här är en helt ny tävlingshoj där Ibis plockat några av guldkornen från två av världens absolut bästa cyklar. Ripmo är ett sylvasst endurovapen med långa (145/160 mm) slaglängder som hela Ibis-teamet (inklusive vår egen stolthet Robin Wallner) kör med för att bibehålla greppet om Enduroscenen och för att försvara världsmästartiteln. Ripmo´s progressiva geometri skapar mäktiga fartresurser i absoluta världsklass men levererar samtidigt EWS-vinnarens (Ibis HD4) imponerande stabilitet till 29-tummarna. Modellen har en hyfsat slack geometri men för att för att skapa rätt tryck på framhjulet och minimera trött långtradarkänsla har sadelröret en vinkel på 77-76° (den är dessutom är byggd för gaffel med offset på 44 mm istället för 51 mm) vilket skapar en rapp styrkänsla trots ett relativt långt övre ramrör. Resultatet i praktiken? Du blir nästan overkligt snabb i de raka linjerna men samtidigt överraskande kvick även i knixiga kurvor. Som alltid när det gäller cyklar från Ibis är ramen är tillverkad helt i högklassig kolfiber, både i fram- och baktriangel, och ramen har utrymme för rejäla sulor, bredder på upp till 2,6? är inga som helst problem. Det här är en extremt klättringsvillig tävlingsbåge som levererar imponerande stabilitet i branterna och som ser till att du alltid har möjligheten att alltid välja en aggressiv racelinje. Varje detalj är extremt väl genomtänkt och bara kabeldragningen med interna kabeltunnlar kan få en småsur ingenjör eller ilsken mekaniker att lätta på smilbanden och bli smått lyrisk... vi kallar det normal Ibis-klass! Det extremt genomtänkta DW-länkaget, numera i sin 5:e version (och såklart Dave?s bästa) med lager i övre länken och bussningar i den nedre länken, levererar klassledande kraftöverföring med magisk känsla och blixtsnabb respons. Givetvis kan Ripmo skryta med Boost-teknologi (148 mm bak och 110 mm fram) vilket ger extra vridstyvhet och säkerställer att ingen kraft går till spillo. När det blir riktigt stökigt i spåren är en sänkbar sadelstolpe nästan obligatorisk och nya Ripmo är självklart kompatibel med riktigt långa dropper posts, den är byggd för 175 mm dropper´s (utom storlek S som är byggd för 150 mm), detta eftersom Ibis vill ge dig möjligheten att kunna välja storlek utifrån reach snarare än traditionell skrevhöjd. Modellen tillverkas i 6 olika utrustningsnivåer med drivpaket från både Shimano (XT eller XTR) och från SRAM (NX, GX, X01 eller XX1 Eagle), samtliga versioner har dämpare från FOX, kompletta hjul från Ibis och däck från Maxxis (se specifikationen för detaljerad information om respektive utrustningsnivå). Så vill du slippa att kompromissa och ställa in siktet på att blixtsnabbt fylla skåpet med medaljer och bucklor så är valet ganska enkelt... antingen väljer du färgen Tangerine Sky eller Black Olive, du har nu alla möjligheter i världen att vinna nästa Enduro World Series!

Sidor: first pageprev page1 2 3 4 5 6 7 8 9 10next pagelast page