Mountainbikes dam

Mountainbikes dam billigt online ✓ Elcyklar, MTB, hybridcyklar, standardcyklar, racingcyklar och cykeltillbehör ✓ Glöm inte cykelhjälm, cykelbelysning och reflexer - säkerhet som är bra och billig ✓ Mountainbikes dam av bra kvalitet och pris

 
Sidor: Första sidanFörra sidan1 2 3 4 5 6 7 8 9 10Nästa sidaSista sidan

Ibis Mojo 3 NX Eagle CK Edition obsidian black medium

Ibis Mojo 3 NX Eagle CK Edition obsidian black medium
Endast 48 690 kr

Den flerfaldig testvinnaren Ibis Mojo 3 är ett heldämpat trailmonster som ser till att du kan hantera svåra situationer på ett häpnadsväckande enkelt sätt. En av hemligheterna är dess makalöst grepp, som garanterar ett fantastiskt flyt i branterna och som även ser till att du alltid kommer ur kurvorna med full kontroll. Denna heldämpad allrounder har imponerande framkomlighet, fantastisk följsamhet och grymt skönt flyt, och Mojo 3 rullar dessutom både stabilare och snabbare än sina förlagor. Modellen har mycket gemensamt med den klassiska HD3:an men den upplevs som både lättare, smidigare och mer energisk i spåret. Den har generösa slaglängder på 130 mm (baktill) och 140 mm (framtill) och liksom sin föregångare rullar den med en mäktig stabilitet på ett par robusta 27,5-tummare, och den klarar dessutom bredder ända upp till 2.8" utan att du behöver ändra något på cykeln (utprovat med däck från både Schwalbe och Maxxis). Det extremt genomtänkta DW-länkaget som numera är inne i sin 5:e (och självklart Dave?s bästa) version levererar en magisk känsla med klassledande kraftöverföring och blixtsnabb respons när du lägger tryck på pedalerna. Dämpningen i kombination med en vass geometri samt material i världsklass gör Mojo 3 till den perfekt cykeln för dig som letar efter ett lekfullt trailmonster som täcker in ett galet brett register . Geometrin kan enkelt beskrivas som låg, lång och med relativt flacka vinklar samt korta kedjestag. Och givetvis kan Mojo 3 skryta med Boost-teknologi (148 mm baktill och 110 mm framtill) vilket ger extra vridstyvhet och ser till att noll kraft går till spillo. När det blir riktigt stökigt i spåren är en sänkbar sadelstolpe nästan obligatorisk, och självklart är även Mojo 3 utrustad med en dropper post. En kompromisslös kolfibercykel med massor av lekfullhet som ger dig imponerande grepp på nästan alla typer av underlag och som ser till att du alltid har möjligheten att välja en aggressiv linje ute i spåret. Varje detalj på Mojo 3 är extremt väl genomtänkt och bara kabeldragningen kan få en småsur ingenjör eller ilsken mekaniker att lätta på smilbanden och bli smått lyrisk... vi kallar det normal Ibis-klass! Modellen tillverkas i 6 olika utrustningsnivåer med drivpaket från både Shimano (XT eller XTR) och från SRAM (NX, GX, X01 eller XX1 Eagle), samtliga versioner har dämpare från FOX, kompletta hjul från Ibis och däck från Schwalbe (se specifikationen för detaljerad information om respektive utrustningsnivå). Så vill du slippa att kompromissa och ställa in siktet på att blixtsnabbt fylla skåpet med medaljer och bucklor så är valet ganska enkelt... väljer du färgen Shark Bite eller Obsidian Black, du är nu redo att vinna nästa Enduro World Series!

Merida One-Sixty 800 matt svart x-large

Merida One-Sixty 800 matt svart x-large
Endast 28 990 kr

Att trotsa tyngdlagen är enkelt med en Merida One-Sixty 800, den bokstavligen älskar ojämn terräng och levererar överlägsen framkomlighet, imponerande flyt och gränslös smidighet. En heldämpad hoj som passar allt från fartfylld stigsurfning till krävande rundor i tuffa endurospår. Mångsidig skogsmaskin med fantastiskt följsam känsla som har potential att ta din cykling till helt nya nivåer. Tack vare en extremt väl avvägd mix av kvalitativa komponenter och näst intill bottenlös dämpning funkar den lika bra för tävling på EWS-touren som för dina dagliga pass med polarna. Stommen utgörs av en trippelreducerad aluminiumram med modern BOOST-teknologi och en aggressiv geometri med korta kedjestag, lång, låg och flack profil med fullt fokus på enduro, vilket i praktiken ger en grymt följsam känsla i spåren. Ramen är utvecklad för att dominera i alla hastigheter och ger åkaren både smidighet och respons samt en föredömligt låg tyngdpunkt. Den kompetenta dämparupphängningen dig nästan gränslös fjädringsväg, och ser till att du enkelt kan hantera riktigt stökiga äventyr på berget. Den gör det dessutom med hög trampeffektivet och den svarar villigt när du känner för att ytterligare öka farten. Dämpning hanteras av Rock Shox så du är väl omhändertagen, framtill sitter en Yari RC och baktill en Super Deluxe RCT, tack vare enorma slaglängder på 170/160 mm sväljer den effektivt ojämnheter och ser till att du kan köra med full kontroll även när du har maximalt tryck på pedalerna. Båda dämparna och har generöst med inställningar för att kunna hantera kraftfull cykling på olika typer av underlag. När det blir stökigt i branterna är en dropper post nästan obligatoriskt och självklart är även One-Sixty utrustad med en höj- och sänkbar sadelstolpe från KS (LEV Integra) redan från start. För att kunna bemästra allt från snabb stigcykling till stökig utförslöpor så har den en pålitlig 12-växlad drivlina från Sram (GX Eagle) med hög prestanda och imponerande brett register. Eftersom cykeln gillar höga farter är den utrustad med effektiva hydrauliska skivbromsar från Sram (Code R), vilket ger föredömlig kontroll och ser till att du alltid har bästa bromsverkan oavsett underlag, väder eller årstid. Allt rullar på ett par stabila 27.5-tummare med greppvänliga däck från Maxxis (Minion DHR II) som ser till att du greppsäker markkontakt på nästan alla typer av underlag. Den här moderna storleken har massor av fördelar jämfört med sina större syskon både när det handlar om vikt, lekfullhet och acceleration.

Merida One-Sixty 6000 svart medium

Merida One-Sixty 6000 svart medium
Endast 52 990 kr

Den aggressiva enduron Merida One-Sixty 6000 levererar överlägsen framkomlighet och imponerande flyt i riktigt stökig terra?ng. En modern hoj med näst intill bottenlös dämpning som kan tackla de tuffaste EWS-loppen i världen, eller bara ge dig ett stort leende på läpparna på din lokala slinga. Adrenalinstinn skogsmaskin som tåla att jämföras, det här är en extremt gångbar enduro med fantastiskt följsam känsla som har potential att ta din cykling till helt nya nivåer. Stommen utgörs av en ultralätt och extremt vridstyv ram med huvudtriangel i kolfiber och baksving i hydroformad aluminium med modern BOOST-teknologi och en finstämd enduroanpassad geometri med korta kedjestag, lång, låg och slak profil vilket ger en imponerande följsam känsla i spåren. Ramen är utvecklad för singelklinga och är designad för att kunna dominera i alla hastigheter och ger åkaren en föredömligt låg tyngsdpunkt för smidighet och respons samt såklart praktisk invändig kabeldragning. Det genomtänkta länkaget ger dig känslan av bottenlös dämpning, och gör dig redo att kunna hantera riktigt stökiga äventyr. Den gör det dessutom med en imponerande trampeffektivet och den svarar villigt när du vill öka farten ute i spåren. Fjädring och dämpning hanteras av Rock Shox så du är väl omhändertagen, framtill sitter en Lyrik RC och baktill en Super Deluxe RCT, tack vare supergenerös 170/165 mm fjädringsväg sväljer den effektivt ojämnheter och ser till att du kan köra med full kontroll även när du har maximalt tryck på pedalerna. Båda är luftdämpare och har generöst med inställningar för att kunna hantera kraftfull cykling på olika typer av underlag. När det blir stökigt i branterna är en dropper post nästan obligatoriskt och självklart är även One-Sixty utrustad med en höj och sänkbar sadelstolpe från Rock Shox (Reverb Stelth) redan från start. För att kunna hantera både platta partier och branta backar har den en pålitlig drivlina från SRAM (GX Eagle) med modern singelklinga (32T) kombinerat med en 12-delad kassett (10-50T). Eftersom cykeln gillar höga farter är den utrustad med effektiva hydrauliska skivbromsar från SRAM (Code R), vilket ger föredömlig kontroll och ser till att du alltid har bästa bromsverkan oavsett underlag, väder eller årstid. Modellen har dessutom stabila, lätta och tåliga 27.5-tummare från DT Swiss (Spline M1900 6B XD) med Maxxis Minion DHR II EXO däck förtroendeingivande grepp i utförlöporna, den här moderna storleken har massor av fördelar jämfört med sina större syskon både när det handlar om vikt, lekfullhet och acceleration.

Merida Juliet 6. 15-MD röd/gul small

Merida Juliet 6. 15-MD röd/gul small
Endast 5 490 kr

Instegsmodellen med skivbromsar i den klassiska serien med underhållande 26-tummare heter Merida Juliet 6. 15-MD. Det här är en mångsidig MTB för tjejer med bred repertoar och prisvärda komponenter. En funktionell cykel som alltid ställer upp och som kommer ta dig dit du vill. Det spelar ingen roll om du helst kör asfalt, grusvägar eller slingriga skogsstigar... den fungerar faktiskt på de flesta typer av underlag. Den lätta och gedigna aluminiumramen ger en sportig men komfortabel sittställning med riktigt bra uppsikt över omgivningen. I övrigt är den utrustad med en pålitlig 24-växlad drivlina från Shimano (Tourney/Altus). Dess dämpade framgaffel med 100 mm slaglängd ser till att du alltid tar dig fram mjukt och behagligt, vilket självklart bidrar till en tryggare upplevelse i sadeln. Cykeln utrustad med slitstarka 26"-hjul vilket både gör den lättmanövrerad, kvick, tålig och ger bra fäste. Eftersom cykeln trivs även i lite högre farter är den utrustad med effektiva skivbromsar vilket ser till att du alltid har bra bromsverkan, oavsett väder eller årstid. Modellen passar till normal fritidscykling samt lite enklare terra?ngcykling och kan såklart uppgraderas med både skärmar, pakethållare och stöd om så skulle önskas.

Ibis Mojo HD4 NX Eagle CK Edition fireball red x-large

Ibis Mojo HD4 NX Eagle CK Edition fireball red x-large
Endast 42 289 kr

En sak är säker, har man plockat hem Enduro World Series så har man gjort helt rätt. Det handlar inte om nån turlig lyckoträff i ett enstaka race, utan här pratar vi om en HEL säsong och inte minst ett HELT team. Det är heller ingen slump att Ibis Mojo HD4 är modellen som teamet använde för att välförtjänt plocka hem medaljen. Vad blir då slutsatsen? Vi tycker nog att det är ganska enkelt, det här är en av världens bästa endurohojar, punkt! Ett gediget utvecklingsarbete och tusentals timmar ligger bakom framtagandet av den 4:e generationen av Mojo HD. Det är dock fortfarande en långslagig heldämpad endurohoj med imponerande följsamhet på ojämna underlag och nästan overkligt flyt i branterna som fixar stökiga spårval på ett överraskande enkelt sätt. HD4:an levererar ett makalöst grepp som garanterar att du alltid kommer ur kurvorna med full kontroll, men ännu stabilare och ännu snabbare än tidigare. Jämfört med föregångaren så har HD4:an en längre och slackare geometri med 64,9 graders vinkel på styrhuvudet, vilket ger dig ännu större självförtroende på snabba och stökiga utförslöpor. Den har dessutom ett lite längre topprör, vilket i praktiken ger dig mer utrymme att manövrera ovanpå cykeln och dessutom skapar ytterligare stabilitet. Vi skulle kunna skriva spaltmeter om geometrin men vi nöjer oss med att nämna att ramen är 30 % styvare i övre länkage och hela 40 % styvare i lägre länkaget och att Ibis ytterligare förfinat upplägg för placeringen av kolfibern, vilket resulterat i både ökad styvhet och en effektivare kraftöverföring. Respektingivande slaglängder på 153 mm baktill och 160 mm framtill (klarar ända upp till 170 mm fram). Liksom dess föregångare rullar den med full stabilitet på ett par mäktiga 27,5-tummare och den klarar bredder från 2,35" ända upp till 2.8" utan att du behöver ändra något på cykeln. När det blir riktigt brant och stökigt i spåren är en sänkbar sadelstolpe nästan obligatorisk och HD4:an är självklart kompatibel med riktigt långa dropper posts, den klarar längder ända upp till 170 mm, lite beroende på ramstorlek. Det extremt genomtänkta DW-länkaget numera i sin 5:e (och självklart Dave?s bästa) version levererar en magisk känsla med klassledande kraftöverföring och blixtsnabb respons när du lägger tryck på pedalerna. Givetvis kan Ibis Mojo HD4 skryta med Boost-teknologi (148 mm bak och 110 mm fram) vilket ger extra vridstyvhet och säkerställer att ingen kraft går till spillo. Letar du efter en kompromisslös heldämpad kolfibercykel med massor av snabb lekfullhet som ger dig imponerande stabilitet och ser till att du alltid har möjligheten att alltid välja en aggressiv linje, ja då har du hittat rätt! Varje liten detalj är extremt väl genomtänkt och bara kabeldragningen kan få en småsur ingenjör eller ilsken mekaniker att lätta på smilbanden och bli smått lyrisk... vi kallar det normal Ibis-klass! Modellen tillverkas i 6 olika utrustningsnivåer med drivpaket från både Shimano (XT eller XTR) och från SRAM (NX, GX, X01 eller XX1 Eagle), samtliga versioner har dämpare från FOX, kompletta hjul från Ibis och däck från Maxxis (se specifikationen för detaljerad information om respektive utrustningsnivå). Så vill du...

Ibis DV9 GX Eagle CK Edition bone white/teal large

Ibis DV9 GX Eagle CK Edition bone white/teal large
Endast 35 590 kr

Hos Ibis är DV en akronym för engelskans development (fritt översatt skulle vi säga utveckling), och det är precis vad nya Ibis DV9 handlar om... ett extremt mångsidigt redskap som ger dig alla möjligheter att kunna utvecklas och bli bättre. Det spelar faktisk ingen större roll om du föredrar att fladdrar fram på platta XC-slingor, förolämpa knepiga singletracks eller droppa ner för hissnande avgrunder på bergets baksida, nya DV9:an levererar! Jämfört med tidigare hardtails så har DV9:an längre reach (mellan 20-24mm) och en slackare gaffelvinkel (mellan 67.4-68.5°) vilket tillsammans med ett par kompromisslösa 29-tummare skapar en rapp styrkänsla, imponerande kursstabilitet och massor av skön lekfullhet. Slutresultatet i praktiken? Du kan bränna på för fulla muggar nere på platten men samtidigt vara galet kvick i de lite mer tekniskt utmanade partierna. Japp, det här är en extremt välbalanserad hardtail som kan hantera svåra situationer på ett häpnadsväckande enkelt sätt och där minsta lilla detalj är noga genomtänkt. Som alltid när det gäller cyklar från Ibis så är ramen tillverkad i högklassig kolfiber och givetvis har den utrymme för rejäla sulor, bredder på upp till 2,6? är inga som helst problem. Den galet vridstyva och ultralätta ramen har en minst sagt imponerande kraftöverföring, mäktig stabilitet och en blixtsnabb respons som ser till att du alltid kan välja den aggressivaste linjen. Givetvis kan DV9:an skryta med modern Boost-teknologi (148 mm bak och 110 mm fram), vilket ger extra vridstyvhet och garanterar att ingen kraft går till spillo. När det blir riktigt stökigt i spåren är en sänkbar sadelstolpe numera nästan obligatorisk, och självklart är även nya DV9:an redan från start utrustad med en dropper post. Modellen tillverkas i 6 olika utrustningsnivåer med drivpaket både från SRAM (NX, GX, X01 eller XX1 Eagle) eller Shimano (XT eller XTR), samtliga har dämpare från FOX, kompletta hjul från Ibis och däck från Schwalbe (se specifikationen för detaljerad information om respektive utrustningsnivå). Så vill du slippa att kompromissa och sikta på att snabbt blixtsnabbt fylla skåpet med medaljer och bucklor så är valet förvånansvärt enkelt... antingen väljer du färgen Bone White/Teal eller Black/Orange, du har nu alla möjligheter att utvecklas och få dra på ledartröjan!

Scott Genius eRide 910 medium

Scott Genius eRide 910 medium
Endast 66 990 kr

Letar du efter den där härliga känslan av grymt flyt som bara heldämpat kan leverera? Vill du kunna kan hålla en tight linje i branterna och trivs du som bäst i lite mer tekniska utmanade terräng? Vill du samtidigt ha stålmannens benmuskler i form av en kraftfull elektronisk motor? Då du ska du definitivt ta en titt på nya Scott Genius eRide 910. Det här är en vansinnigt rolig berg-och-dal-bane-maskin för dig som föredrar snabb avkastning i form av adrenalinstinna utförslöpor snarare än statliga räntepapper. Utan att bli det minsta stöddig lutar den sig självsäkert mot en stabil ram med både huvudtriangel och baksving i tålig aluminium. Kinematiken i toppklass tack vare smart 4-länks design vars primära mål är att leverera flexibilitet, hög respons och generös slaglängd. Genius har alltid varit cykeln som prioriterar balans och den trivs fortfarande lika ypperligt i branterna, oavsett om det går uppför eller nedför. Jämfört med tidigare upplagor har geometrin uppdaterats rejält och Genius har kortare kedjesteg, brantare sittvinkel och en längre räckvidd för att skapa rätt balans med de långslagiga dämparna. Slaglängder på 150 mm levereras av en FOX 36 Float Performance Elite Air framtill, och av en FOX NUDE T EVOL Trunnion baktill. Båda dämparna har justerbar rebound, lockout och 3-fasta lägen (Lockout-Traction Control-Descend) som smidigt regleras från styret via en smart TwinLoc Remote, vilket både ökar användningsområdet och ger dig möjligheten att kunna köra riktigt fort på alla typer av underlag. När det blir riktigt stökigt i branterna är en reglerbar sadelstolpe nästan obligatoriskt, så givetvis är även den här modellen utrustad med en Dropper Post. Kraften levereras av marknadens kanske bästa elsystem från Shimano (STePS E8000) kombinerat med ett 500 Wh batteri som är imponerande snyggt integrerat i ramen och som levererar många timmars hjälp på traven. Elsystemet består av en kompakt och effektiv centermotor med låg ljudnivå och hela 70Nm pålitlig kraft. Du får dessutom all den information du behöver via en tydlig display - kan det bli bättre? Utöver den klassledande elmotorn så får du en driftsäker drivlina med 12 växlar från SRAM (NX Eagle) som levererar pålitlig prestanda i form av en användarvänlig utväxling. Motor och växel samarbetar i en nästan sömlös harmoni och allt sker effektivt, underbart tyst och ger dig dessutom en imponerande räckvidd. Extra kraftfulla hydrauliska skivbromsar sköter om inbromsningen, vilket ser till att du har maximal bromsverkan oavsett om det är lerigt, regnigt eller slaskigt i spåret. Till skillnad från nästan alla konkurrenter så kan du med nya Genius eRide antingen köra med ett par 27,5-tummare (700-serien) eller med ett par 29-tummare (900-serien) på samma ram. Med den mindre hjulstorleken kan du köra däck med en bredd ända upp till 2,8" och med stora 29-tummarna kan du utan problem köra med bredder ända upp till 2,6"... flexibilitet i världsklass! Vad blir då slutresultatet i praktiken? Du får en makalös manöverförmåga och frikostig slaglängd på en heldämpad elcykel som är klättringsvilligare än spindelmannen och som droppar snabbare än ett skållat trol...

Crescent Ultima Team 27.5" matt orange 43 cm

Crescent Ultima Team 27.5" matt orange 43 cm
Endast 38 589 kr

Oavsett om du tävlar på yttersta elitnivå eller helt enkelt är löjligt passionerad i din cykling så borde Crescent Ultima Team 27,5" ligga högt på din önskelista. Letar du efter en galet lätt hardtail som funkar perfekt på allt från längre träningsrundor på dammiga grusvägar till tävlingar på trixiga banor så är Ultima Team 27,5" ett självklart val. Ramen är helt ny för 2017, vilket bland annat innebär förbättrad dragning av vajrar och kablar som är fullt integrerade i ramen. Det här är Crescent's mest avancerade mtb-ram i en superlight-version. Ramen är ett högteknologiskt kolfiberbygge med en geometri som självklart utgår från hjulstorleken. Kortfattat är ramen skapad ur en extremt välbalanserad mix bestående av 600 olika bitar kolfiberväv med olika strukturer som är noggrant placerade för att ge minimal vikt och brutal styrka, galen vridstyvhet och rätt flexibilitet. Samtliga komponenter är noggrant utvalda för att matcha den helt kompromisslösa ramen. När det gäller gaffeln så har Ultima en riktigt vass dämpade gaffel från Rockshox (Sid XX Full Sprint, RLO, Stealth Solo Air 100 mm) med hydraulisk lockout. I praktiken har du med andra ord alltid möjlighet att anpassa cykeln för olika typer av underlag, allt för att maximera effektivitet och kapa viktiga sekunder. Full Shimano XTR (1x11) ger dig exakta växlingar och hjälper dig hålla rätt hastighet på pedalerna i varje tänkbar situation. Cykel levereras dessutom med en extra främre klinga så att du kan byta mellan 32 och 34 tänder för maximal anpassning till terrängen. Vajrar och kablar är fullt integrerade. Styrhuvud, vevparti och kedjestag är under av vridstyvhet, medan sittstagen är lite mer flexibla för att ge ökad kontroll och åkkomfort när du sitter ner. Kolfiberhjul från TEC (Dormitor) tillsammans med Rocket Ron-däcken ser till att du alltid har maximalt rull och minimal vikt med brutalt bra fäste på nästan alla typer av underlag. Eftersom Ultima älskar när det går undan så har den givetvis hydrauliska XTR-bromsar som brutalt effektiva och dessutom lätta att anpassa för maximal kontroll.

Scott E-Spark 700 Tuned small

Scott E-Spark 700 Tuned small
Endast 72 990 kr

Letar du efter en elassisterad trailmumsare med tävlingsgener som älskar att forcera fram i tight racelinje med fantastiskt grepp på nästan alla typer av underlag? Då ska du ta en extra titt på Scott E-Spark 700 Tuned, det här är flaggskeppet i serien vilket innebär en heldämpad stigcykel med riktigt rappt elektriskt driv som är perfekt för dig som kör allt från planare stigcykling till riktigt tuffa branter i stökig terräng. Utan att bli det minsta stöddig lutar den sig självsäkert mot en potent aluminiumram (givetvis med smart intern kabeldragning) som skördat stora framgångar i alla möjliga sammanhang. Ramens suveräna länkage har utvecklats för att leverera låg vikt, pålitlighet, snabb respons och samtidigt leverera massor av slagläng. Dämpningen hanteras av kvalitetsdämpare från FOX (både framtill och baktill), dämparna har 130 respektive 120 mm slaglängd kombinerat med justerbar rebound och 3 smarta lägen (Lockout - Traction Control - Descend) och allt styrs från ett och samma reglage på styret, vilket ökar användningsområdet och ger dig möjligheten att kunna åka nästan lika fort på stökiga skogsstigar som på hårda grusvägar. Scott E-Spark 700 Tuned älskar fart och är självklart utrustad med bromsar som matchar fartresurserna. Eftersom skivbromsarna är hydrauliska är kraften busenkel att dosera och du har alltid tillgång till resolut och konsekvent bromsprestanda, dessutom året runt och oavsett om det är lerigt, regnigt eller slaskigt i spåret. Kraften levereras av marknadens kanske bästa elsystem från japanska Shimano (STePS E8000 - 250W) kombinerat med ett 500 Wh batteri som är snyggt integrerat i ramen och som levererar många timmars hjälp på traven (och dessutom snabb uppladdning) och du sköter allt enkelt via en tydlig display på styret - kan det bli bättre? Elsystemet består av en kompakt och effektiv centermotor med låg ljudnivå och extremt pålitlig kraftöverföring. Utöver en motor i toppklass så får du en extremt driftsäker drivlina med singelklinga (1X11) från Shimano (XT Di2) som levererar pålitlig elektrisk prestanda i form av en utväxling med riktigt brett register. Motor och växel samarbetar i en nästan sömlös harmoni och allt sker effektivt, underbart tyst och ger dig dessutom en imponerande räckvidd. När det blir riktigt stökigt i branterna är en dropper post nästan obligatoriskt, så den är givetvis utrustad med en justerbar sadelstolpe från Fox. Cykeln har vassare komponenter än många av sina konkurrenter, på ren svenska skulle man nog kunna säga - extremt pålitliga prylar som är hämtade från de övre hyllorna hos både Fox, DT Swiss, Shimano och Syncros. Tack vare en bredd på 2,8" och en hjuldiameter på 27,5" och så får du det bästa av två världar, rappheten och kvickheten från 26:orna och rullfördelen hos 29:orna. Jämfört med den större storleken får du här även högre hållbarhet och bättre kontroll. Jämfört med de mindre hjulstorlekar få du även bättre rull och snabbare acceleration - vilket märks extra tydligt när du cyklar på raksträckor. Så är du en kr&...

Scott Scale 980 gul/svart xx-large

Scott Scale 980 gul/svart xx-large
Endast 11 990 kr

Funderar du på att börja cykla lite mer seriöst? Du har kanske kört på en lite mer komfortinriktad cykel och tröttnat på att kompromissa, ja då är Scott Scale 980 en given modell. Vill du kunna köra hårt, både i skogen och på vägen, så är det här en klockren investering och den kommer ge dig maximal avkastning i form av 100% ren cykelglädje. Det här är en vass hardtail som självsäkert lutar sig mot en lätt ram i högteknologisk aluminium med intern kabeldragning och som har hämtat massor av inspiration från de potenta kolfiberramarna som skördat enorma framgångar i alla möjliga tävlingssammanhang. Modellen är dessutom utrustad med en dämpad framgaffel från Rock Shox (30 Silver TK Solo Air) med 100 mm slaglängd, justerbar rebound, hydraulisk lockout och en RideLoc Remote (som enkelt regleras via ett reglage på styret), vilket dramatiskt ökar användningsområdet och ger dig möjligheten att kunna åka nästan lika fort på stökiga skogsstigar som på hårda grusvägar. Ovanpå detta har den en pålitlig drivlina från SRAM (NX Eagle) med 12 växlar som levererar driftsäker prestanda i form av problemfri funktion och ett brett register. Visst, det är kanske inte proffsklass på prylarna men det är pålitliga komponenter från det övre skiktet av motionsklassen. Eftersom cykeln älskar fart har den begåvats med kraftfulla hydrauliska skivbromsar vilket både sänker underhållsbehovet samt ser till att du har effektiv bromsverkan året runt, och dessutom oavsett om det är lerigt, regnigt eller slaskigt i spåret. Tack vare den större hjuldiametern (29-tummare) så rullar det alltid snabbt och den upplevs även som riktigt stabil i nedförsbackarna samtidigt som den levererar snabb acceleration. Samtliga modeller i serien passar som din vardagliga mountainbike, speciellt om du vill ha lite träningen på sidan av - särskilt med tanke på hur civiliserat den beter sig på hårda underlag med slät struktur. Så är du en talangfull vardagsmotionär som värdesätter en effektiv sittställning, effektiv kraftöverföring och hög precision, ja då är du inne på helt rätt spår. Har du dessutom höga ambitioner och siktar på att stå överst på pallen, ja då är det här helt perfekt cykel för dig.

Ibis Ripmo XX1 Eagle CK Edition tangerine sky large

Ibis Ripmo XX1 Eagle CK Edition tangerine sky large
Endast 82 279 kr

Det efterlängtade kärleksbarnet Ibis Ripmo skulle kunna beskrivas som en ytterst potent kombination mellan de efterfrågade modellerna Ripley och Mojo, men låt dig inte luras, det här är en helt ny tävlingshoj där Ibis plockat några av guldkornen från två av världens absolut bästa cyklar. Ripmo är ett sylvasst endurovapen med långa (145/160 mm) slaglängder som hela Ibis-teamet (inklusive vår egen stolthet Robin Wallner) kör med för att bibehålla greppet om Enduroscenen och för att försvara världsmästartiteln. Ripmo´s progressiva geometri skapar mäktiga fartresurser i absoluta världsklass men levererar samtidigt EWS-vinnarens (Ibis HD4) imponerande stabilitet till 29-tummarna. Modellen har en hyfsat slack geometri men för att för att skapa rätt tryck på framhjulet och minimera trött långtradarkänsla har sadelröret en vinkel på 77-76° (den är dessutom är byggd för gaffel med offset på 44 mm istället för 51 mm) vilket skapar en rapp styrkänsla trots ett relativt långt övre ramrör. Resultatet i praktiken? Du blir nästan overkligt snabb i de raka linjerna men samtidigt överraskande kvick även i knixiga kurvor. Som alltid när det gäller cyklar från Ibis är ramen är tillverkad helt i högklassig kolfiber, både i fram- och baktriangel, och ramen har utrymme för rejäla sulor, bredder på upp till 2,6? är inga som helst problem. Det här är en extremt klättringsvillig tävlingsbåge som levererar imponerande stabilitet i branterna och som ser till att du alltid har möjligheten att alltid välja en aggressiv racelinje. Varje detalj är extremt väl genomtänkt och bara kabeldragningen med interna kabeltunnlar kan få en småsur ingenjör eller ilsken mekaniker att lätta på smilbanden och bli smått lyrisk... vi kallar det normal Ibis-klass! Det extremt genomtänkta DW-länkaget, numera i sin 5:e version (och såklart Dave?s bästa) med lager i övre länken och bussningar i den nedre länken, levererar klassledande kraftöverföring med magisk känsla och blixtsnabb respons. Givetvis kan Ripmo skryta med Boost-teknologi (148 mm bak och 110 mm fram) vilket ger extra vridstyvhet och säkerställer att ingen kraft går till spillo. När det blir riktigt stökigt i spåren är en sänkbar sadelstolpe nästan obligatorisk och nya Ripmo är självklart kompatibel med riktigt långa dropper posts, den är byggd för 175 mm dropper´s (utom storlek S som är byggd för 150 mm), detta eftersom Ibis vill ge dig möjligheten att kunna välja storlek utifrån reach snarare än traditionell skrevhöjd. Modellen tillverkas i 6 olika utrustningsnivåer med drivpaket från både Shimano (XT eller XTR) och från SRAM (NX, GX, X01 eller XX1 Eagle), samtliga versioner har dämpare från FOX, kompletta hjul från Ibis och däck från Maxxis (se specifikationen för detaljerad information om respektive utrustningsnivå). Så vill du slippa att kompromissa och ställa in siktet på att blixtsnabbt fylla skåpet med medaljer och bucklor så är valet ganska enkelt... antingen väljer du färgen Tangerine Sky eller Black Olive, du har nu alla möjligheter i världen att vinna nästa Enduro World Series!

Bianchi Grizzly 9.3 Deore celeste/svart/grå 48 cm

Bianchi Grizzly 9.3 Deore celeste/svart/grå 48 cm
Endast 12 495 kr

Värdesätter du effektiv kraftöverföring så kan prisvärda Bianchi Grizzly 9.3 vara ett riktigt smart alternativ. Vill du ha möjligheten att kunna bränna på ordentligt ute i spåren så är det här en smart investering som kommer ge dig hög avkastning i form av massor cykelglädje och hög komfort. Funderar du på att ställa upp i ett eller annat lopp eller bara kanske börja cykla lite mer seriöst så är det här helt rätt modell. Chassit består av en tålig trippelreducerad aluminiumram med intern kabeldragning och låg vikt, som hämtat massor av inspiration från sina lite vassare kusiner med kolfiberramar. Ramen har en användarvänlig och väl genomtänkt geometri som är speciellt anpassad för att vara lätthanterlig och komfortabel i det flesta typer av terräng. Grizzly har dessutom en fin luftgaffel från Rock Shox (30 Silver TK) med 100 mm slaglängd samt PopLoc Remote (du kan enkelt låsa dämparen från ett reglage på styret), vilket lyfter cykeln rejält samt ökar användningsområdet eftersom det ger dig möjligheten att kunna köra nästan lika fort på stökiga skogsstigar som på hårda grusvägar. Ovanpå detta har cykeln en driftsäker drivlina från Shimano med 20 växlar (Deore) som ger dig en utväxling med brett register samt pålitlig funktion, och även lätthanterliga reglage som ser till att du enkelt kan skifta mellan växlarna utan att det känns det minsta ansträngt. Och eftersom hojen älskar fart har den begåvats med kraftfulla hydrauliska skivbromsar vilket både sänker underhållsbehovet och ser till att du har maximal bromsverkan oavsett om det är lerigt, regnigt eller slaskigt i dit favoritspår. Visst, det är kanske inte ren proffsklass på prylarna men modellen har en välbalanserad mix av beprövade komponenter som är klart vassare än genomsnittet, vi skulle nog vilja kalla det pålitliga prylar från dom övre hyllorna hos både Shimano, Rock Shox och Tec. Tack vare den större hjuldiametern (29-tummare) så upplevs den som stabil i nedförsbackar samtidigt som den levererar bra rull och snabb acceleration. Samtliga modeller i serien passar som din vardagliga mountainbike, speciellt om du vill ha lite träningen på sidan av - särskilt med tanke på hur civiliserat den beter sig på hårda underlag med slät struktur. Så är du en talangfull vardagsmotionär som värdesätter en effektiv sittställning, effektiv kraftöverföring och hög precision, ja då är du inne på helt rätt spår.

Ibis Ripmo X01 Eagle CK Edition tangerine sky medium

Ibis Ripmo X01 Eagle CK Edition tangerine sky medium
Endast 67 349 kr

Det efterlängtade kärleksbarnet Ibis Ripmo skulle kunna beskrivas som en ytterst potent kombination mellan de efterfrågade modellerna Ripley och Mojo, men låt dig inte luras, det här är en helt ny tävlingshoj där Ibis plockat några av guldkornen från två av världens absolut bästa cyklar. Ripmo är ett sylvasst endurovapen med långa (145/160 mm) slaglängder som hela Ibis-teamet (inklusive vår egen stolthet Robin Wallner) kör med för att bibehålla greppet om Enduroscenen och för att försvara världsmästartiteln. Ripmo´s progressiva geometri skapar mäktiga fartresurser i absoluta världsklass men levererar samtidigt EWS-vinnarens (Ibis HD4) imponerande stabilitet till 29-tummarna. Modellen har en hyfsat slack geometri men för att för att skapa rätt tryck på framhjulet och minimera trött långtradarkänsla har sadelröret en vinkel på 77-76° (den är dessutom är byggd för gaffel med offset på 44 mm istället för 51 mm) vilket skapar en rapp styrkänsla trots ett relativt långt övre ramrör. Resultatet i praktiken? Du blir nästan overkligt snabb i de raka linjerna men samtidigt överraskande kvick även i knixiga kurvor. Som alltid när det gäller cyklar från Ibis är ramen är tillverkad helt i högklassig kolfiber, både i fram- och baktriangel, och ramen har utrymme för rejäla sulor, bredder på upp till 2,6? är inga som helst problem. Det här är en extremt klättringsvillig tävlingsbåge som levererar imponerande stabilitet i branterna och som ser till att du alltid har möjligheten att alltid välja en aggressiv racelinje. Varje detalj är extremt väl genomtänkt och bara kabeldragningen med interna kabeltunnlar kan få en småsur ingenjör eller ilsken mekaniker att lätta på smilbanden och bli smått lyrisk... vi kallar det normal Ibis-klass! Det extremt genomtänkta DW-länkaget, numera i sin 5:e version (och såklart Dave?s bästa) med lager i övre länken och bussningar i den nedre länken, levererar klassledande kraftöverföring med magisk känsla och blixtsnabb respons. Givetvis kan Ripmo skryta med Boost-teknologi (148 mm bak och 110 mm fram) vilket ger extra vridstyvhet och säkerställer att ingen kraft går till spillo. När det blir riktigt stökigt i spåren är en sänkbar sadelstolpe nästan obligatorisk och nya Ripmo är självklart kompatibel med riktigt långa dropper posts, den är byggd för 175 mm dropper´s (utom storlek S som är byggd för 150 mm), detta eftersom Ibis vill ge dig möjligheten att kunna välja storlek utifrån reach snarare än traditionell skrevhöjd. Modellen tillverkas i 6 olika utrustningsnivåer med drivpaket från både Shimano (XT eller XTR) och från SRAM (NX, GX, X01 eller XX1 Eagle), samtliga versioner har dämpare från FOX, kompletta hjul från Ibis och däck från Maxxis (se specifikationen för detaljerad information om respektive utrustningsnivå). Så vill du slippa att kompromissa och ställa in siktet på att blixtsnabbt fylla skåpet med medaljer och bucklor så är valet ganska enkelt... antingen väljer du färgen Tangerine Sky eller Black Olive, du har nu alla möjligheter i världen att vinna nästa Enduro World Series!

Scott Aspect 980 blå/gul x-large

Scott Aspect 980 blå/gul x-large
Endast 4 990 kr

Oavsett om du cyklar i skogsterräng, på jämna grusvägar eller bara på väg till fotbollsplanen så ställer Scott Aspect 980 alltid upp. Detta är en trygg mountainbike med pålitliga komponenter som är mer än tillräckliga för äventyrlig cykling på asfalt, grusvägar och lite enklare skogsstigar. Stommen utgörs av en stabil aluminiumram (6061) med en geometri som är väl genomtänkt och som är speciellt anpassad för att ge dig bra uppsikt, hög komfort och att vara lätthanterlig - helt perfekt för dig som kanske precis börjat cykla mountainbike. Modellen är även utrustad med en dämpad framgaffel med 100 mm slaglängd, allt för att maximera komfort och ge dig effektiv framkomlighet även på lite sämre underlag. Ovanpå detta har cykeln en funktionell drivlina med 21 växlar kombinerat med noga utvalda komponenter som har pålitlig funktion och ger dig väl avvägd balans mellan kvalitet och ett rimligt pris. Visst, det är lite enklare komponenter än storesyskonen - men för dig som vill börja med enklare skogscykling eller bara vill ha en tuff cykel till och från skolan så räcker detta mer än väl. En cykel som mer än gärna hänger med på nya äventyr i Scott's värld av pålitliga 29-tummare. Tack vare den större hjuldiametern så får du både ökad komfort och bättre grepp, vilket blir extra tydligt i uppförsbackar med lite sämre underlag. Cykeln blir också lite mer stabil i nedförsbackar samtidigt som den är mer ?förlåtande? än de mindre hjulstorlekarna. Större hjul ger även bättre rull och en snabbare acceleration.

Scott Aspect 730 svart/orange x-large

Scott Aspect 730 svart/orange x-large
Endast 9 490 kr

Pålitliga Scott Aspect 730 utgör rentav definitionen för en mångsidig mountainbike med brett användningsområde. Den fungerar utmärkt för talangfulla motionärerna som vill köra lite lättare träningspass i skogen eller ute på grusvägarna och kanske t.om. funderar på köra nått enstaka cykellopp i motionsklassen. Samtidigt som det är en helt perfekt cykel för dig som pendlar på underlag där asfalt kanske inte utgör merparten, eller varför inte bara kalla den för en tuff hoj som är smått briljant att trampa till jobbet med. Stommen utgörs av en fin dubbelreducerad aluminiumram (6061) med praktisk intern kabeldragning och en sportig geometri som är speciellt anpassad för att att vara lätthanterlig, ge bra uppsikt samt hög komfort. Modellen är även utrustad med en dämpad framgaffel med 100 mm slaglängd och hydraulisk lockout (du kan reglera framgaffeln efter underlaget) samt justerbar rebound, vilket ytterligare ökar användningsområdet och ger dig valmöjligheten att prioritera mellan komfort eller effektiv framkomlighet, mycket användbart när underlaget snabbt skiftar. Ovanpå detta har cykeln en pålitlig drivlina med 18 växlar kombinerat med komponenter som har beprövad funktion och gedigen kvalitet till ett minst sagt plånboksvänligt pris. Visst, det är kanske inte proffsklass på prylarna, men modellen har betydligt vassare komponenter än sina småsyskon och det är mestadels prylar från det övre skiktet av motionsklassen. Och du värdesätter troligen en bekväm sittställning och stabila egenskaper mer än maximal hastighet och extrem precision. Men eftersom den trivs när det går undan är den utrustad med hydrauliska skivbromsar vilket både sänker underhållsbehovet och ser till att du har effektiv bromsverkan året om, dessutom oavsett om det är lerigt, regnigt, slaskigt eller dammigt i spåren. En cykel som mer än gärna hänger med på nya äventyr i Scott's värld av pålitliga 27,5-tummare. Tack vare hjuldiametern så får du det bästa av två världar, rappheten och kvickheten från 26:orna och rullfördelen hos 29:orna. Jämfört med den större storleken får du här högre hållbarhet samt bättre kontroll, och jämfört med de mindre hjulstorlekar få du bättre rull och lite snabbare acceleration.

Merida eOne-Twenty 800 matt svart/röd small

Merida eOne-Twenty 800 matt svart/röd small
Endast 44 990 kr

Prioriterar du framkomlighet, smidighet, och lekfullhet så är heldämpade Merida eOne-Twenty 800 helt rätt när du vill ha kraftfullt drag i spåren. En mångsidig elassisterad hoj som passar allt från fartfylld stigsurfning till avslappnade heldagsturer och som verkligen tål att jämföras. Tack vare en extremt väl avvägd mix av kvalitativa komponenter och avancerad dämpning funkar den lika bra för långa äventyrsrundor som för dina dagliga pass med polarna. Stommen utgörs av en kvalitativ aluminiumram med BOOST-teknologi och en modern trailgeometri med grymt följsam känsla i spåren. Ramen är designad för att kunna dominera i höga hastigheter och ger åkaren en föredömligt låg tyngdpunkt samt har såklart praktisk invändig kabeldragning. Det genomtänkta länkaget ger dig känslan av ännu mer dämpning, och gör dig redo att kunna hantera stökiga äventyr. Den gör det dessutom med en imponerande trampeffektivitet och den svarar villigt när du vill öka farten och få med dig all kraft ute i spåren. Hjärtat utgörs av elsystemet STePS (E8000) från Shimano, ett fullt integrerat system som består av en lätt, kompakt och effektiv centermotor med låg ljudnivå samt överlägsen kraftöverföring. Tack vare drivning direkt på vevaxeln har du alla förutsättningar för massor underbara mil med skönt tryck i pedalerna. Den kraftfulla motorn med hela 70 Nm har tre olika assistanslägen där BOOST ger dig hela 300% assistans och drivs av ett kvalitativt batteri på 500 Wh. Datorn visar inte bara de vanliga cykeldatorfunktionerna, utan även vilken växel du använder, räckvidden och batteriets resterande kapacitet. Fjädring och dämpning hanteras av Rock Shox så du är väl omhändertagen, framtill sitter en Revelation RC och baktill en Delux RT, tack vare 130/120 mm fjädringsväg sväljer den effektivt ojämnheter och ser till att du kan köra med full kontroll även när du har maximalt tryck på pedalerna. Båda är kvalitetsdämpare och har generöst med inställningar för att kunna hantera kraftfull cykling på olika typer av underlag. När det blir stökigt i branterna är en dropper post nästan obligatoriskt och självklart är även eOne-Twenty utrustad med en höj och sänkbar sadelstolpe redan från start. För att kunna hantera allt från plana grusvägar till stökiga branter har den extremt pålitlig 11-växlad drivlina från Shimano (XT) med hög prestanda och brett register. Eftersom cykeln gillar höga farter är den utrustad med effektiva hydrauliska skivbromsar med stora skivor, vilket ger föredömlig kontroll och ser till att du alltid har maximal bromsverkan oavsett underlag, väder eller årstid. Allt rullar på stabila 27.5-tummare med feta däck från Maxxis (DHR II) vilket ser till att du har greppsäker markkontakt på nästan alla typer av underlag. Den här moderna hjulstorleken har massor av fördelar jämfört med sina större syskon både när det handlar om vikt, lekfullhet och acceleration.

Ibis Mojo 3 GX Eagle CK Edition obsidian black small

Ibis Mojo 3 GX Eagle CK Edition obsidian black small
Endast 58 190 kr

Den flerfaldig testvinnaren Ibis Mojo 3 är ett heldämpat trailmonster som ser till att du kan hantera svåra situationer på ett häpnadsväckande enkelt sätt. En av hemligheterna är dess makalöst grepp, som garanterar ett fantastiskt flyt i branterna och som även ser till att du alltid kommer ur kurvorna med full kontroll. Denna heldämpad allrounder har imponerande framkomlighet, fantastisk följsamhet och grymt skönt flyt, och Mojo 3 rullar dessutom både stabilare och snabbare än sina förlagor. Modellen har mycket gemensamt med den klassiska HD3:an men den upplevs som både lättare, smidigare och mer energisk i spåret. Den har generösa slaglängder på 130 mm (baktill) och 140 mm (framtill) och liksom sin föregångare rullar den med en mäktig stabilitet på ett par robusta 27,5-tummare, och den klarar dessutom bredder ända upp till 2.8" utan att du behöver ändra något på cykeln (utprovat med däck från både Schwalbe och Maxxis). Det extremt genomtänkta DW-länkaget som numera är inne i sin 5:e (och självklart Dave?s bästa) version levererar en magisk känsla med klassledande kraftöverföring och blixtsnabb respons när du lägger tryck på pedalerna. Dämpningen i kombination med en vass geometri samt material i världsklass gör Mojo 3 till den perfekt cykeln för dig som letar efter ett lekfullt trailmonster som täcker in ett galet brett register . Geometrin kan enkelt beskrivas som låg, lång och med relativt flacka vinklar samt korta kedjestag. Och givetvis kan Mojo 3 skryta med Boost-teknologi (148 mm baktill och 110 mm framtill) vilket ger extra vridstyvhet och ser till att noll kraft går till spillo. När det blir riktigt stökigt i spåren är en sänkbar sadelstolpe nästan obligatorisk, och självklart är även Mojo 3 utrustad med en dropper post. En kompromisslös kolfibercykel med massor av lekfullhet som ger dig imponerande grepp på nästan alla typer av underlag och som ser till att du alltid har möjligheten att välja en aggressiv linje ute i spåret. Varje detalj på Mojo 3 är extremt väl genomtänkt och bara kabeldragningen kan få en småsur ingenjör eller ilsken mekaniker att lätta på smilbanden och bli smått lyrisk... vi kallar det normal Ibis-klass! Modellen tillverkas i 6 olika utrustningsnivåer med drivpaket från både Shimano (XT eller XTR) och från SRAM (NX, GX, X01 eller XX1 Eagle), samtliga versioner har dämpare från FOX, kompletta hjul från Ibis och däck från Schwalbe (se specifikationen för detaljerad information om respektive utrustningsnivå). Så vill du slippa att kompromissa och ställa in siktet på att blixtsnabbt fylla skåpet med medaljer och bucklor så är valet ganska enkelt... väljer du färgen Shark Bite eller Obsidian Black, du är nu redo att vinna nästa Enduro World Series!

Ibis Mojo HD4 XX1 Eagle CK Edition back in black large

Ibis Mojo HD4 XX1 Eagle CK Edition back in black large
Endast 82 279 kr

En sak är säker, har man plockat hem Enduro World Series så har man gjort helt rätt. Det handlar inte om nån turlig lyckoträff i ett enstaka race, utan här pratar vi om en HEL säsong och inte minst ett HELT team. Det är heller ingen slump att Ibis Mojo HD4 är modellen som teamet använde för att välförtjänt plocka hem medaljen. Vad blir då slutsatsen? Vi tycker nog att det är ganska enkelt, det här är en av världens bästa endurohojar, punkt! Ett gediget utvecklingsarbete och tusentals timmar ligger bakom framtagandet av den 4:e generationen av Mojo HD. Det är dock fortfarande en långslagig heldämpad endurohoj med imponerande följsamhet på ojämna underlag och nästan overkligt flyt i branterna som fixar stökiga spårval på ett överraskande enkelt sätt. HD4:an levererar ett makalöst grepp som garanterar att du alltid kommer ur kurvorna med full kontroll, men ännu stabilare och ännu snabbare än tidigare. Jämfört med föregångaren så har HD4:an en längre och slackare geometri med 64,9 graders vinkel på styrhuvudet, vilket ger dig ännu större självförtroende på snabba och stökiga utförslöpor. Den har dessutom ett lite längre topprör, vilket i praktiken ger dig mer utrymme att manövrera ovanpå cykeln och dessutom skapar ytterligare stabilitet. Vi skulle kunna skriva spaltmeter om geometrin men vi nöjer oss med att nämna att ramen är 30 % styvare i övre länkage och hela 40 % styvare i lägre länkaget och att Ibis ytterligare förfinat upplägg för placeringen av kolfibern, vilket resulterat i både ökad styvhet och en effektivare kraftöverföring. Respektingivande slaglängder på 153 mm baktill och 160 mm framtill (klarar ända upp till 170 mm fram). Liksom dess föregångare rullar den med full stabilitet på ett par mäktiga 27,5-tummare och den klarar bredder från 2,35" ända upp till 2.8" utan att du behöver ändra något på cykeln. När det blir riktigt brant och stökigt i spåren är en sänkbar sadelstolpe nästan obligatorisk och HD4:an är självklart kompatibel med riktigt långa dropper posts, den klarar längder ända upp till 170 mm, lite beroende på ramstorlek. Det extremt genomtänkta DW-länkaget numera i sin 5:e (och självklart Dave?s bästa) version levererar en magisk känsla med klassledande kraftöverföring och blixtsnabb respons när du lägger tryck på pedalerna. Givetvis kan Ibis Mojo HD4 skryta med Boost-teknologi (148 mm bak och 110 mm fram) vilket ger extra vridstyvhet och säkerställer att ingen kraft går till spillo. Letar du efter en kompromisslös heldämpad kolfibercykel med massor av snabb lekfullhet som ger dig imponerande stabilitet och ser till att du alltid har möjligheten att alltid välja en aggressiv linje, ja då har du hittat rätt! Varje liten detalj är extremt väl genomtänkt och bara kabeldragningen kan få en småsur ingenjör eller ilsken mekaniker att lätta på smilbanden och bli smått lyrisk... vi kallar det normal Ibis-klass! Modellen tillverkas i 6 olika utrustningsnivåer med drivpaket från både Shimano (XT eller XTR) och från SRAM (NX, GX, X01 eller XX1 Eagle), samtliga versioner har dämpare från FOX, kompletta hjul från Ibis och däck från Maxxis (se specifikationen för detaljerad information om respektive utrustningsnivå). Så vill du...

Sidor: first pageprev page1 2 3 4 5 6 7 8 9 10next pagelast page