Mountainbikes dam

Mountainbikes dam billigt online ✓ Elcyklar, MTB, hybridcyklar, standardcyklar, racingcyklar och cykeltillbehör ✓ Glöm inte cykelhjälm, cykelbelysning och reflexer - säkerhet som är bra och billig ✓ Mountainbikes dam av bra kvalitet och pris

 
Sidor: Första sidanFörra sidan1 2 3 4 5 6 7 8 9 10Nästa sidaSista sidan

Ridley Sablo XT black/Red medium

Ridley Sablo XT black/Red medium
Endast 47 990 kr

Vill du kunna köra barockt fort med full kontroll så är Ridley Sablo XT ett säkert kort. Belgarna har här plockat ner alla dom senaste teknologierna från den absolut översta hyllan och konstruerat ett heldämpat XC-monster på ren elitnivå. Älskar du att forcera fram i en tight racelinje med rappt driv på bakhjulet? Trivs du med vetskapen om att du alltid har suveränt grepp på nästan alla typer av underlag? Håller du helst till i skogen och gillar allt från riktigt stökigt underlag till lite planare stigcykling? Vill du uppnå den där känslan av grymt flyt som bara heldämpat kan leverera? Ja, då kan du nog sluta leta!!! Chassit som utgörs av en superlätt ram i kolfiber vilket skapar en extremt vridstyv grund med imponerande kraftöverföring. Tack vare dess imponerande vridstyvhet och moderna geometri har du tillgång till styrprecision och reaktionssnabbhet i absoluta toppklass, vilket är helt perfekt i lite mer tekniskt krävande partier. Ramens suveräna länkage har utvecklats för att leverera låg vikt, pålitlighet, snabb respons och slagläng. Cykelns smarta kabeldragningen gör dessutom underhållet lite enklare vilket ju är helt perfekt för vårt lite tuffare skandinaviska klimat. Dämpningen hanteras av kvalitetsdämpare från FOX (både framtill och baktill), dämparna har 100 mm slaglängd kombinerat med justerbar rebound och remote lockout, vilket ökar användningsområdet och ger dig möjligheten att kunna åka nästan lika fort på stökiga skogsstigar som på hårda grusvägar. Modellen älskar fart och är självklart utrustad med skivbromsar som matchar fartresurserna. Eftersom skivbromsarna är hydrauliska är kraften busenkel att dosera och du har alltid tillgång till resolut och konsekvent bromsprestanda, dessutom året runt och oavsett om det är lerigt, regnigt eller slaskigt i spåret. Ovanpå detta har Sablo en extremt berövad drivlina med 22 problemfria växlar och lätthanterliga reglage från Shimano (XT). Så det är verkligen inte några dussingrejor, och hjärtat i skapelsen är ett effektivt vevparti med dubbelklinga (36/26T) som kombineras med en kassett på 11-40T, vilket ger en utväxling med imponerande bredd och där fokus ligger på hög fart och maximal tillförlitlighet. Det är nästan ren proffsklass och cykeln har en extremt välbalanserad mix av prylar med låg vikt och hög precision som är hämtade från dom översta hyllorna hos både Fox, Shimano, DT Swiss och Forza. En snabb och mångsidig heldämpad XC-raket för alla former av transport, träning eller tävling som ser till att du kan briljera nästan oavsett vilken terrängen du stöter på. En inbiten fartälskare som levererar massor av cykelglädje och där paradgrenarna heter mångsidighet, komfort, pålitlighet och effektivitet.

Yeti 2019 SB130 C-SERIES MD SPRUCE 19 GX

Yeti 2019 SB130 C-SERIES MD SPRUCE 19 GX
Endast 57 399 kr

Yeti 2019 SB130 C-SERIES MD SPRUCE 19 GX

Yeti 2019 SB6 T-SERIES SM ANTHRACITE X2 19 XO1 Race

Yeti 2019 SB6 T-SERIES SM ANTHRACITE X2 19 XO1 Race
Endast 77 029 kr

Yeti 2019 SB6 T-SERIES SM ANTHRACITE X2 19 XO1 Race

Yeti 2019 SB6 T-SERIES LG ANTHRACITE X2 19 XO1

Yeti 2019 SB6 T-SERIES LG ANTHRACITE X2 19 XO1
Endast 77 029 kr

Yeti 2019 SB6 T-SERIES LG ANTHRACITE X2 19 XO1

Kross Level 4.0 27.5 svart/grön small

Kross Level 4.0 27.5 svart/grön small
Endast 6 190 kr

Kross Level 4.0 27.5" är en mountainbiken för dig som gillar att cykla snabbt, både på grusvägarna och i skogen, men du tvekar heller inte att sticka ut på lite mer tekniska rundor. Det här är en kapabel MTB som är utrustad med mycket av det som ingår på lite vassare modeller. Visst, det är väl inte direkt proffsklass men det är genomgående pålitliga kvalitetskomponenter som är tillräckligt kompetenta både för dina motionsturer och din pendling. En fin reducerad aluminumram levererar en sportig körställning kombinerat med bra uppsikt och effektiv kraftöverföring. Under motorhuven sitter en pålitlig 27-växlad drivlina från Shimano (Deore/Altus) som tack vare sitt breda register kommer se till att du enkelt tar dig uppför även riktigt tuffa uppförbackar och som du enkelt hanterar med dom lättmanövrerade och tydliga reglagen. En dämpade framgaffel med remote lockout (du kan låsa gaffeln med ett reglage på styret) och 100 mm slaglängd kombinerat med stadiga 27.5"-hjul med Schwalbe-däck ser till att du alltid tar dig fram med hög bekvämlighet och bra grepp, vilket självklart bidrar till en roligare upplevelse i sadeln även när underlaget är riktigt stökigt. Eftersom cykeln gillar äventyr och fart så är det utrustad med bromsar som verkligen matchar fartresurserna, dom hydrauliska skivbromsarna är inte bara extremt effektiva utan levererar också pålitlig bromsförmåga oavsett väder, vind och underlag. Skillnaden mot småsyskonet 3.0 är att du i Level 4.0 får finare komponenter (både bakväxel, vevparti och kassett). Du får dessutom en finare dämpad gaffel och inte minst en cykel som är lite lättare. Kross Level 4.0 är en cykel som inte viker ner sig för lite tuffare förhållanden eller för dåligt väder och den passar lika bra som ditt träningsredskap som din pendlarkompis till och från jobbet eller träningen. Den har dessutom fästen för både skärm och pakethållare vilket kan vara riktigt praktiska kompisar i vårt skandinaviska klimat, med både ur och skur.

Ibis Mojo HD4 XTR CK Edition fireball red medium

Ibis Mojo HD4 XTR CK Edition fireball red medium
Endast 68 809 kr

En sak är säker, har man plockat hem Enduro World Series så har man gjort helt rätt. Det handlar inte om nån turlig lyckoträff i ett enstaka race, utan här pratar vi om en HEL säsong och inte minst ett HELT team. Det är heller ingen slump att Ibis Mojo HD4 är modellen som teamet använde för att välförtjänt plocka hem medaljen. Vad blir då slutsatsen? Vi tycker nog att det är ganska enkelt, det här är en av världens bästa endurohojar, punkt! Ett gediget utvecklingsarbete och tusentals timmar ligger bakom framtagandet av den 4:e generationen av Mojo HD. Det är dock fortfarande en långslagig heldämpad endurohoj med imponerande följsamhet på ojämna underlag och nästan overkligt flyt i branterna som fixar stökiga spårval på ett överraskande enkelt sätt. HD4:an levererar ett makalöst grepp som garanterar att du alltid kommer ur kurvorna med full kontroll, men ännu stabilare och ännu snabbare än tidigare. Jämfört med föregångaren så har HD4:an en längre och slackare geometri med 64,9 graders vinkel på styrhuvudet, vilket ger dig ännu större självförtroende på snabba och stökiga utförslöpor. Den har dessutom ett lite längre topprör, vilket i praktiken ger dig mer utrymme att manövrera ovanpå cykeln och dessutom skapar ytterligare stabilitet. Vi skulle kunna skriva spaltmeter om geometrin men vi nöjer oss med att nämna att ramen är 30 % styvare i övre länkage och hela 40 % styvare i lägre länkaget och att Ibis ytterligare förfinat upplägg för placeringen av kolfibern, vilket resulterat i både ökad styvhet och en effektivare kraftöverföring. Respektingivande slaglängder på 153 mm baktill och 160 mm framtill (klarar ända upp till 170 mm fram). Liksom dess föregångare rullar den med full stabilitet på ett par mäktiga 27,5-tummare och den klarar bredder från 2,35" ända upp till 2.8" utan att du behöver ändra något på cykeln. När det blir riktigt brant och stökigt i spåren är en sänkbar sadelstolpe nästan obligatorisk och HD4:an är självklart kompatibel med riktigt långa dropper posts, den klarar längder ända upp till 170 mm, lite beroende på ramstorlek. Det extremt genomtänkta DW-länkaget numera i sin 5:e (och självklart Dave?s bästa) version levererar en magisk känsla med klassledande kraftöverföring och blixtsnabb respons när du lägger tryck på pedalerna. Givetvis kan Ibis Mojo HD4 skryta med Boost-teknologi (148 mm bak och 110 mm fram) vilket ger extra vridstyvhet och säkerställer att ingen kraft går till spillo. Letar du efter en kompromisslös heldämpad kolfibercykel med massor av snabb lekfullhet som ger dig imponerande stabilitet och ser till att du alltid har möjligheten att alltid välja en aggressiv linje, ja då har du hittat rätt! Varje liten detalj är extremt väl genomtänkt och bara kabeldragningen kan få en småsur ingenjör eller ilsken mekaniker att lätta på smilbanden och bli smått lyrisk... vi kallar det normal Ibis-klass! Modellen tillverkas i 6 olika utrustningsnivåer med drivpaket från både Shimano (XT eller XTR) och från SRAM (NX, GX, X01 eller XX1 Eagle), samtliga versioner har dämpare från FOX, kompletta hjul från Ibis och däck från Maxxis (se specifikationen för detaljerad information om respektive utrustningsnivå). Så vill du...

Kross Hexagon 7.0 29 svart/grå medium

Kross Hexagon 7.0 29 svart/grå medium
Endast 5 190 kr

Mångsidiga Kross Hexagon 7.0 29" är en praktisk mountainbike med massor av genuin cykelglädje som är skapad för lite enklare turer i skogen, på stigarna och grusvägarna. Visst, det är väl inte direkt proffsklass på prylarna men den har pålitliga komponenter och den passar perfekt dig som inte planerar att cykla stenhårt i skogen. Stommen utgörs av en gedigen aluminumram med bekväm körställning och riktigt bra uppsikt på det som händer i omgivningarna. Under motorhuven sitter en pålitlig 27-växlad drivlina från Shimano (Altus/Deore) med lättmanövrerade och tydliga reglage som tack vare sitt breda register ser till att du enkelt tar dig uppför dom lite tuffare uppförbackarna. En dämpade framgaffel från SR Suntour (XCM RL) med remote lockout (du kan låsa gaffeln med ett reglage på styret) och 100 mm slaglängd kombinerat med stadiga 29"-hjul ser till att du alltid tar dig fram med hög bekvämlighet och bra grepp, vilket självklart bidrar till en roligare upplevelse i sadeln även när underlaget är riktigt stökigt. Eftersom cykeln gillar äventyr och fart så är det utrustad med bromsar som matchar fartresurserna, dom hydrauliska skivbromsarna är inte bara extremt effektiva utan levererar också pålitlig bromsförmåga oavsett väder, vind och underlag. Kross Hexagon 7.0 är en mountauinbike som inte viker ner sig för skogscykling eller för dåligt väder och den har dessutom fästen för både skärm och pakethållare vilket kan vara riktigt praktiska kompisar i vårt skandinaviska klimat, med både ur och skur.

Scott Spark 900 Premium medium

Scott Spark 900 Premium medium
Endast 72 990 kr

Letar du efter en kvick trailmumsare med World Cup-gener som älskar att forcera fram i tight racelinje med suveränt grepp på nästan alla typer av underlag? Då ska du ta en titt på Scott Spark 900 Premium, det här är en snabb heldämpad XC-cykel med riktigt rappt driv på bakhjulet som är helt perfekt för dig som helst håller till i skogen och gillar allt från riktigt stökigt underlag till lite planare stigcykling. Utan att bli det minsta stöddig lutar den sig självsäkert mot den ultrapotenta kolfiberramen i HMX Carbon (givetvis med smart intern kabeldragning) som skördat enorma framgångar i alla möjliga tävlingssammanhang. Ramens suveräna länkage har utvecklats för att leverera låg vikt, pålitlighet, snabb respons och massor av slagläng. Dämpningen hanteras av kvalitetsdämpare från FOX (både framtill och baktill), dämparna har 120 mm slaglängd kombinerat med justerbar rebound och 3 smarta lägen (Lockout - Traction Control - Descend), vilket ökar användningsområdet och ger dig möjligheten att kunna åka nästan lika fort på stökiga skogsstigar som på hårda grusvägar. Scott Spark 900 Premium älskar fart och är självklart utrustad med bromsar som matchar fartresurserna. Eftersom skivbromsarna är hydrauliska är kraften busenkel att dosera och du har alltid tillgång till resolut och konsekvent bromsprestanda, dessutom året runt och oavsett om det är lerigt, regnigt eller slaskigt i spåret. Utöver dämpning i toppklass och en erkänt fin kolfiberram så får du en extremt driftsäker elektronisk drivlina med dubbelklinga (2X11) från Shimano (XT Di2) som levererar pålitlig prestanda i form av en utväxling med riktigt brett register. När det blir riktigt stökigt i branterna är en dropper post nästan obligatoriskt, så den är givetvis utrustad med en justerbar sadelstolpe. Visst, det är kanske inte ren proffsklass på prylarna (men det är bra nära!) och cykeln har betydligt vassare komponenter än många av sina konkurrenter, på ren svenska skulle man nog kunna säga - extremt pålitliga prylar som är hämtade från de översta hyllorna hos både Fox, Shimano, DT Swiss och Syncros. Tack vare den större hjuldiametern (29-tummare) så får du både ökad komfort och bättre grepp, vilket märks extra tydligt i sliriga uppförsbackar. Cykeln blir också lite mer stabil i nedförsbackar samtidigt som den levererar bättre rull och snabbare acceleration - vilket märks extra tydligt när du trycker på i raksträckor. Alla cyklarna i serien passar som din vardagsmountainbike, speciellt med tanke på hur civiliserat de beter sig på planare och hårdare underlag. Så är du en krävande cyklist som värdesätter modern dämpning, effektiv kraftöverföring och pålitlig precision så är du inne på rätt spår. Vill du uppnå den där underbara känslan av grymt flyt av som bara heldämpat kan leverera... och har du dessutom höga ambitioner och siktar på att stå överst på pallen, ja då är det här den perfekta cykel för dig.

Scott Contessa Genius 730 small

Scott Contessa Genius 730 small
Endast 28 990 kr

Letar du efter den där härliga känslan av grymt flyt som bara heldämpat kan leverera? Vill du kunna kan hålla en tight linje i branterna och trivs du som bäst i lite mer tekniska utmanade terräng? Då du ska du definitivt ta en extra titt på nya Scott Contessa Genius 730. Det här är en vansinnigt rolig berg-och-dal-bane-maskin för tjejer som föredrar snabb avkastning i form av adrenalinstinna utförslöpor snarare än statliga garantier. Utan att bli det minsta stöddig lutar den sig självsäkert mot en högteknologisk ram i aluminium (givetvis med praktisk intern kabeldragning) och smart 4-länks design vars primära mål är att leverera flexibilitet, hög respons och generös slaglängd. Genius har alltid varit cykeln som prioriterar balans och den trivs fortfarande lika ypperligt i branterna, oavsett om det går uppför eller nedför. Jämfört med tidigare upplagor har geometrin uppdaterats rejält och nya Genius har både kortare kedjesteg, en brantare sittvinkel och en längre räckvidd, allt för att skapa maximal balans med den långa dämparen. Vad blir då resultatet i praktiken? Du får makalös manöverförmåga och frikostig slaglängd på en cykel som är klättringsvilligare än spindelmannen och som droppar snabbare än ett skållat troll i branterna! Slaglängder på 140/150 mm levereras av en Rock Shox (Recon RL Solo Air) framtill och av en X-Fusion (NUDE Trunnion) baktill. Båda dämparna har justerbar rebound, lockout och 2/3-fasta lägen som smidigt regleras från styret via en smart TwinLoc Remote, vilket både ökar användningsområdet och ger dig möjligheten att kunna köra riktigt fort på alla typer av underlag. När det blir riktigt stökigt i branterna är en reglerbar sadelstolpe nästan obligatoriskt, så givetvis är även den här modellen utrustad med en Dropper Post. Utöver den erkänt fina ramen så får du en driftsäker drivlina med 12 växlar från SRAM (NX Eagle) som levererar pålitlig prestanda i form av en användarvänlig utväxling. Kraftfulla hydrauliska skivbromsar sköter om inbromsningen, vilket ser till att du har maximal bromsverkan oavsett om det är lerigt, regnigt eller slaskigt i spåret. Visst, det är kanske inte ren proffsklass på prylarna men funktionaliteten är pålitligt hög och cykeln har vassare komponenter än många av sina konkurrenter. Hur är det då med mångsidigheten på årets upplaga? Till skillnad från nästan alla konkurrenter ger dig Genius möjligheten köra på både 27,5-tummare och 29-tummare! Och det bästa av allt är att du varken behöver krångla med byta av framgaffel eller plocka fram MIG-svetsen. Allt du behöver göra är en enkel vridning av den asymmetriska brickan på länkaget, byta hjulen och ge dig ut i spåren! Nettot blir en nästan identisk geometri även när du växlar mellan hjulstorlekarna... och som extra bonus kan du med 27,5-tummarna köra både 2,5", 2,6" eller 2,8" bredd på däcken och med 29-tummarna hanterar du allt från 2,4" till 2,6" utan minsta problem... som sagt, mångsidighet och flexibilitet är bara förnamnet på nya Genius!

Ibis Mojo HD4 XX1 Eagle CK Edition back in black x-large

Ibis Mojo HD4 XX1 Eagle CK Edition back in black x-large
Endast 76 539 kr

En sak är säker, har man plockat hem Enduro World Series så har man gjort helt rätt. Det handlar inte om nån turlig lyckoträff i ett enstaka race, utan här pratar vi om en HEL säsong och inte minst ett HELT team. Det är heller ingen slump att Ibis Mojo HD4 är modellen som teamet använde för att välförtjänt plocka hem medaljen. Vad blir då slutsatsen? Vi tycker nog att det är ganska enkelt, det här är en av världens bästa endurohojar, punkt! Ett gediget utvecklingsarbete och tusentals timmar ligger bakom framtagandet av den 4:e generationen av Mojo HD. Det är dock fortfarande en långslagig heldämpad endurohoj med imponerande följsamhet på ojämna underlag och nästan overkligt flyt i branterna som fixar stökiga spårval på ett överraskande enkelt sätt. HD4:an levererar ett makalöst grepp som garanterar att du alltid kommer ur kurvorna med full kontroll, men ännu stabilare och ännu snabbare än tidigare. Jämfört med föregångaren så har HD4:an en längre och slackare geometri med 64,9 graders vinkel på styrhuvudet, vilket ger dig ännu större självförtroende på snabba och stökiga utförslöpor. Den har dessutom ett lite längre topprör, vilket i praktiken ger dig mer utrymme att manövrera ovanpå cykeln och dessutom skapar ytterligare stabilitet. Vi skulle kunna skriva spaltmeter om geometrin men vi nöjer oss med att nämna att ramen är 30 % styvare i övre länkage och hela 40 % styvare i lägre länkaget och att Ibis ytterligare förfinat upplägg för placeringen av kolfibern, vilket resulterat i både ökad styvhet och en effektivare kraftöverföring. Respektingivande slaglängder på 153 mm baktill och 160 mm framtill (klarar ända upp till 170 mm fram). Liksom dess föregångare rullar den med full stabilitet på ett par mäktiga 27,5-tummare och den klarar bredder från 2,35" ända upp till 2.8" utan att du behöver ändra något på cykeln. När det blir riktigt brant och stökigt i spåren är en sänkbar sadelstolpe nästan obligatorisk och HD4:an är självklart kompatibel med riktigt långa dropper posts, den klarar längder ända upp till 170 mm, lite beroende på ramstorlek. Det extremt genomtänkta DW-länkaget numera i sin 5:e (och självklart Dave?s bästa) version levererar en magisk känsla med klassledande kraftöverföring och blixtsnabb respons när du lägger tryck på pedalerna. Givetvis kan Ibis Mojo HD4 skryta med Boost-teknologi (148 mm bak och 110 mm fram) vilket ger extra vridstyvhet och säkerställer att ingen kraft går till spillo. Letar du efter en kompromisslös heldämpad kolfibercykel med massor av snabb lekfullhet som ger dig imponerande stabilitet och ser till att du alltid har möjligheten att alltid välja en aggressiv linje, ja då har du hittat rätt! Varje liten detalj är extremt väl genomtänkt och bara kabeldragningen kan få en småsur ingenjör eller ilsken mekaniker att lätta på smilbanden och bli smått lyrisk... vi kallar det normal Ibis-klass! Modellen tillverkas i 6 olika utrustningsnivåer med drivpaket från både Shimano (XT eller XTR) och från SRAM (NX, GX, X01 eller XX1 Eagle), samtliga versioner har dämpare från FOX, kompletta hjul från Ibis och däck från Maxxis (se specifikationen för detaljerad information om respektive utrustningsnivå). Så vill du...

Ibis DV9 XTR CK Edition black/orange large

Ibis DV9 XTR CK Edition black/orange large
Endast 61 489 kr

Hos Ibis är DV en akronym för engelskans development (fritt översatt skulle vi säga utveckling), och det är precis vad nya Ibis DV9 handlar om... ett extremt mångsidigt redskap som ger dig alla möjligheter att kunna utvecklas och bli bättre. Det spelar faktisk ingen större roll om du föredrar att fladdrar fram på platta XC-slingor, förolämpa knepiga singletracks eller droppa ner för hissnande avgrunder på bergets baksida, nya DV9:an levererar! Jämfört med tidigare hardtails så har DV9:an längre reach (mellan 20-24mm) och en slackare gaffelvinkel (mellan 67.4-68.5°) vilket tillsammans med ett par kompromisslösa 29-tummare skapar en rapp styrkänsla, imponerande kursstabilitet och massor av skön lekfullhet. Slutresultatet i praktiken? Du kan bränna på för fulla muggar nere på platten men samtidigt vara galet kvick i de lite mer tekniskt utmanade partierna. Japp, det här är en extremt välbalanserad hardtail som kan hantera svåra situationer på ett häpnadsväckande enkelt sätt och där minsta lilla detalj är noga genomtänkt. Som alltid när det gäller cyklar från Ibis så är ramen tillverkad i högklassig kolfiber och givetvis har den utrymme för rejäla sulor, bredder på upp till 2,6? är inga som helst problem. Den galet vridstyva och ultralätta ramen har en minst sagt imponerande kraftöverföring, mäktig stabilitet och en blixtsnabb respons som ser till att du alltid kan välja den aggressivaste linjen. Givetvis kan DV9:an skryta med modern Boost-teknologi (148 mm bak och 110 mm fram), vilket ger extra vridstyvhet och garanterar att ingen kraft går till spillo. När det blir riktigt stökigt i spåren är en sänkbar sadelstolpe numera nästan obligatorisk, och självklart är även nya DV9:an redan från start utrustad med en dropper post. Modellen tillverkas i 6 olika utrustningsnivåer med drivpaket både från SRAM (NX, GX, X01 eller XX1 Eagle) eller Shimano (XT eller XTR), samtliga har dämpare från FOX, kompletta hjul från Ibis och däck från Schwalbe (se specifikationen för detaljerad information om respektive utrustningsnivå). Så vill du slippa att kompromissa och sikta på att snabbt blixtsnabbt fylla skåpet med medaljer och bucklor så är valet förvånansvärt enkelt... antingen väljer du färgen Bone White/Teal eller Black/Orange, du har nu alla möjligheter att utvecklas och få dra på ledartröjan!

Ibis Mojo 3 XX1 Eagle CK Edition obsidian black x-large

Ibis Mojo 3 XX1 Eagle CK Edition obsidian black x-large
Endast 76 539 kr

Den flerfaldig testvinnaren Ibis Mojo 3 är ett heldämpat trailmonster som ser till att du kan hantera svåra situationer på ett häpnadsväckande enkelt sätt. En av hemligheterna är dess makalöst grepp, som garanterar ett fantastiskt flyt i branterna och som även ser till att du alltid kommer ur kurvorna med full kontroll. Denna heldämpad allrounder har imponerande framkomlighet, fantastisk följsamhet och grymt skönt flyt, och Mojo 3 rullar dessutom både stabilare och snabbare än sina förlagor. Modellen har mycket gemensamt med den klassiska HD3:an men den upplevs som både lättare, smidigare och mer energisk i spåret. Den har generösa slaglängder på 130 mm (baktill) och 140 mm (framtill) och liksom sin föregångare rullar den med en mäktig stabilitet på ett par robusta 27,5-tummare, och den klarar dessutom bredder ända upp till 2.8" utan att du behöver ändra något på cykeln (utprovat med däck från både Schwalbe och Maxxis). Det extremt genomtänkta DW-länkaget som numera är inne i sin 5:e (och självklart Dave?s bästa) version levererar en magisk känsla med klassledande kraftöverföring och blixtsnabb respons när du lägger tryck på pedalerna. Dämpningen i kombination med en vass geometri samt material i världsklass gör Mojo 3 till den perfekt cykeln för dig som letar efter ett lekfullt trailmonster som täcker in ett galet brett register . Geometrin kan enkelt beskrivas som låg, lång och med relativt flacka vinklar samt korta kedjestag. Och givetvis kan Mojo 3 skryta med Boost-teknologi (148 mm baktill och 110 mm framtill) vilket ger extra vridstyvhet och ser till att noll kraft går till spillo. När det blir riktigt stökigt i spåren är en sänkbar sadelstolpe nästan obligatorisk, och självklart är även Mojo 3 utrustad med en dropper post. En kompromisslös kolfibercykel med massor av lekfullhet som ger dig imponerande grepp på nästan alla typer av underlag och som ser till att du alltid har möjligheten att välja en aggressiv linje ute i spåret. Varje detalj på Mojo 3 är extremt väl genomtänkt och bara kabeldragningen kan få en småsur ingenjör eller ilsken mekaniker att lätta på smilbanden och bli smått lyrisk... vi kallar det normal Ibis-klass! Modellen tillverkas i 6 olika utrustningsnivåer med drivpaket från både Shimano (XT eller XTR) och från SRAM (NX, GX, X01 eller XX1 Eagle), samtliga versioner har dämpare från FOX, kompletta hjul från Ibis och däck från Schwalbe (se specifikationen för detaljerad information om respektive utrustningsnivå). Så vill du slippa att kompromissa och ställa in siktet på att blixtsnabbt fylla skåpet med medaljer och bucklor så är valet ganska enkelt... väljer du färgen Shark Bite eller Obsidian Black, du är nu redo att vinna nästa Enduro World Series!

Ibis Mojo HD4 X01 Eagle CK Edition fireball red small

Ibis Mojo HD4 X01 Eagle CK Edition fireball red small
Endast 64 979 kr

En sak är säker, har man plockat hem Enduro World Series så har man gjort helt rätt. Det handlar inte om nån turlig lyckoträff i ett enstaka race, utan här pratar vi om en HEL säsong och inte minst ett HELT team. Det är heller ingen slump att Ibis Mojo HD4 är modellen som teamet använde för att välförtjänt plocka hem medaljen. Vad blir då slutsatsen? Vi tycker nog att det är ganska enkelt, det här är en av världens bästa endurohojar, punkt! Ett gediget utvecklingsarbete och tusentals timmar ligger bakom framtagandet av den 4:e generationen av Mojo HD. Det är dock fortfarande en långslagig heldämpad endurohoj med imponerande följsamhet på ojämna underlag och nästan overkligt flyt i branterna som fixar stökiga spårval på ett överraskande enkelt sätt. HD4:an levererar ett makalöst grepp som garanterar att du alltid kommer ur kurvorna med full kontroll, men ännu stabilare och ännu snabbare än tidigare. Jämfört med föregångaren så har HD4:an en längre och slackare geometri med 64,9 graders vinkel på styrhuvudet, vilket ger dig ännu större självförtroende på snabba och stökiga utförslöpor. Den har dessutom ett lite längre topprör, vilket i praktiken ger dig mer utrymme att manövrera ovanpå cykeln och dessutom skapar ytterligare stabilitet. Vi skulle kunna skriva spaltmeter om geometrin men vi nöjer oss med att nämna att ramen är 30 % styvare i övre länkage och hela 40 % styvare i lägre länkaget och att Ibis ytterligare förfinat upplägg för placeringen av kolfibern, vilket resulterat i både ökad styvhet och en effektivare kraftöverföring. Respektingivande slaglängder på 153 mm baktill och 160 mm framtill (klarar ända upp till 170 mm fram). Liksom dess föregångare rullar den med full stabilitet på ett par mäktiga 27,5-tummare och den klarar bredder från 2,35" ända upp till 2.8" utan att du behöver ändra något på cykeln. När det blir riktigt brant och stökigt i spåren är en sänkbar sadelstolpe nästan obligatorisk och HD4:an är självklart kompatibel med riktigt långa dropper posts, den klarar längder ända upp till 170 mm, lite beroende på ramstorlek. Det extremt genomtänkta DW-länkaget numera i sin 5:e (och självklart Dave?s bästa) version levererar en magisk känsla med klassledande kraftöverföring och blixtsnabb respons när du lägger tryck på pedalerna. Givetvis kan Ibis Mojo HD4 skryta med Boost-teknologi (148 mm bak och 110 mm fram) vilket ger extra vridstyvhet och säkerställer att ingen kraft går till spillo. Letar du efter en kompromisslös heldämpad kolfibercykel med massor av snabb lekfullhet som ger dig imponerande stabilitet och ser till att du alltid har möjligheten att alltid välja en aggressiv linje, ja då har du hittat rätt! Varje liten detalj är extremt väl genomtänkt och bara kabeldragningen kan få en småsur ingenjör eller ilsken mekaniker att lätta på smilbanden och bli smått lyrisk... vi kallar det normal Ibis-klass! Modellen tillverkas i 6 olika utrustningsnivåer med drivpaket från både Shimano (XT eller XTR) och från SRAM (NX, GX, X01 eller XX1 Eagle), samtliga versioner har dämpare från FOX, kompletta hjul från Ibis och däck från Maxxis (se specifikationen för detaljerad information om respektive utrustningsnivå). Så vill du...

Ibis Ripley LS GX Eagle CK Edition vitamin pee large

Ibis Ripley LS GX Eagle CK Edition vitamin pee large
Endast 41 829 kr

Den senaste upplagan av Ibis Ripley LS har dockat moder jord! Även den här 3:e generationen är en sylvass trailracer som kan leverera smått utomjordiska varvtider och anser att inbromsningar är en klart överskattad hobby. En heldämpad stigmumsare med fantastisk framkomlighet och brutalt flyt som ser till att du kan hantera svåra situationer på ett häpnadsväckande enkelt sätt. Precis som sina förlagor har Ripley LS begåvats med slaglängder på 120 mm (baktill) och 130 mm (framtill) och den rullar fortfarande med mäktig stabilitet på ett par snabba 29-tummare, men den klarar numera däcksbredder på ända upp till 2,6" från Schwalbe eller 2.5" Wide Trail däcken från Maxxis. En helt kompromisslös 29-tummare med massor av lekfullhet som ger dig imponerande grepp på nästan alla typer av underlag och som ser till att du utan att tveka alltid kan välja en aggressiv linje. Nya Ripley LS har uppgraderats till den 5:e varsionen av det imponerande DW-länkaget som levererar en smått magisk känsla med klassledande kraftöverföring och blixtsnabb respons. Dämpningen i kombination med en aggressiv geometri samt materialval i absoluta toppklass gör hojen till den perfekt kombinationen för dig som gillar snabba rundor på platten men som vill ha lite tätkänning även i de lite tuffare branterna. Varje liten detalj på Ripley LS är extremt väl genomtänkt och bara kabeldragningen kan få en småsur ingenjör eller ilsken mekaniker att lätta på smilbanden och bli smått lyrisk... vi kallar det normal Ibis-klass! Modellen tillverkas i 6 olika utrustningsnivåer med drivpaket från både Shimano (XT eller XTR) och från SRAM (NX, GX, X01 eller XX1 Eagle), samtliga versioner har kvalitetsdämpare från FOX, mästerliga hjul från Ibis och däck från tyska Schwalbe (se specifikationen för detaljerad information om respektive utrustningsnivå). Så vill du bli befälhavare för en flerfaldig testvinnare som har skåpet fullt med medaljer och bucklor så är valet ganska enkelt... du väljer utrustningsnivå och någon av dom snygga lackerna, du är nu redo att ta över ledartröjan!

Yeti 2019 SB5 C-SERIES SM RAW/TQ 19 GX

Yeti 2019 SB5 C-SERIES SM RAW/TQ 19 GX
Endast 56 449 kr

Yeti 2019 SB5 C-SERIES SM RAW/TQ 19 GX

Yeti 2019 SB5 C-SERIES BETI MD MOONLIGHT 19 GX

Yeti 2019 SB5 C-SERIES BETI MD MOONLIGHT 19 GX
Endast 56 449 kr

Yeti 2019 SB5 C-SERIES BETI MD MOONLIGHT 19 GX

Merida Juliet 7. 20-D vit/rosa medium

Merida Juliet 7. 20-D vit/rosa medium
Endast 6 490 kr

Den prisvärda storsäljaren Merida Juliet 7 20-D tål verkligen att jämföras, det här är en gångbar hardtail som alltid kommer ställa upp när du vill ut på nya äventyr. Den gedigna aluminiumramen ger dig en sportig men fortfarande komfortabel sittställning som både skapar uthållighet och bra uppsikt på dina medtrafikanter. Den funktionella drivlina med berövad funktion och 24 växlar har hämtats från Shimano (Acera/Tourney). Registret är imponerande brett, vilket gör att du kan bemästra allt från snabba grusvägsrallyn till lite tuffare uppförsbackar på väg till skolan eller träningen. Dämpningen hanteras av en gaffel från SR Suntour (XCM) som tack vare en slaglängd på 100 mm ser till att du alltid tar dig fram mjukt och behagligt. Framgaffeln har dessutom lockout, vilket ger dig förutsättningar att köra nästan lika snabbt på plana underlag som i tuffare terräng. Och eftersom cykeln gillar fart är den utrustad med effektiva hydrauliska skivbromsar, vilket ger föredömlig kontroll och ser till att du alltid har bästa bromsverkan oavsett underlag, väder eller årstid. Modellen rullar snabbt på ett par stabila 27,5-tummare med breda däck som ser till att du utan problem flyter fram över både stock och sten. Tack vare en väl avvägd blandning av beprövade komponenter så funkar den bra för dig som vill prova på lite enklare terrängcykling men den passar kanske som bäst för daglig transport och normal fritidscykling.

Ibis Ripmo XT CK Edition black olive x-large

Ibis Ripmo XT CK Edition black olive x-large
Endast 50 539 kr

Det efterlängtade kärleksbarnet Ibis Ripmo skulle kunna beskrivas som en ytterst potent kombination mellan de efterfrågade modellerna Ripley och Mojo, men låt dig inte luras, det här är en helt ny tävlingshoj där Ibis plockat några av guldkornen från två av världens absolut bästa cyklar. Ripmo är ett sylvasst endurovapen med långa (145/160 mm) slaglängder som hela Ibis-teamet (inklusive vår egen stolthet Robin Wallner) kör med för att bibehålla greppet om Enduroscenen och för att försvara världsmästartiteln. Ripmo´s progressiva geometri skapar mäktiga fartresurser i absoluta världsklass men levererar samtidigt EWS-vinnarens (Ibis HD4) imponerande stabilitet till 29-tummarna. Modellen har en hyfsat slack geometri men för att för att skapa rätt tryck på framhjulet och minimera trött långtradarkänsla har sadelröret en vinkel på 77-76° (den är dessutom är byggd för gaffel med offset på 44 mm istället för 51 mm) vilket skapar en rapp styrkänsla trots ett relativt långt övre ramrör. Resultatet i praktiken? Du blir nästan overkligt snabb i de raka linjerna men samtidigt överraskande kvick även i knixiga kurvor. Som alltid när det gäller cyklar från Ibis är ramen är tillverkad helt i högklassig kolfiber, både i fram- och baktriangel, och ramen har utrymme för rejäla sulor, bredder på upp till 2,6? är inga som helst problem. Det här är en extremt klättringsvillig tävlingsbåge som levererar imponerande stabilitet i branterna och som ser till att du alltid har möjligheten att alltid välja en aggressiv racelinje. Varje detalj är extremt väl genomtänkt och bara kabeldragningen med interna kabeltunnlar kan få en småsur ingenjör eller ilsken mekaniker att lätta på smilbanden och bli smått lyrisk... vi kallar det normal Ibis-klass! Det extremt genomtänkta DW-länkaget, numera i sin 5:e version (och såklart Dave?s bästa) med lager i övre länken och bussningar i den nedre länken, levererar klassledande kraftöverföring med magisk känsla och blixtsnabb respons. Givetvis kan Ripmo skryta med Boost-teknologi (148 mm bak och 110 mm fram) vilket ger extra vridstyvhet och säkerställer att ingen kraft går till spillo. När det blir riktigt stökigt i spåren är en sänkbar sadelstolpe nästan obligatorisk och nya Ripmo är självklart kompatibel med riktigt långa dropper posts, den är byggd för 175 mm dropper´s (utom storlek S som är byggd för 150 mm), detta eftersom Ibis vill ge dig möjligheten att kunna välja storlek utifrån reach snarare än traditionell skrevhöjd. Modellen tillverkas i 6 olika utrustningsnivåer med drivpaket från både Shimano (XT eller XTR) och från SRAM (NX, GX, X01 eller XX1 Eagle), samtliga versioner har dämpare från FOX, kompletta hjul från Ibis och däck från Maxxis (se specifikationen för detaljerad information om respektive utrustningsnivå). Så vill du slippa att kompromissa och ställa in siktet på att blixtsnabbt fylla skåpet med medaljer och bucklor så är valet ganska enkelt... antingen väljer du färgen Tangerine Sky eller Black Olive, du har nu alla möjligheter i världen att vinna nästa Enduro World Series!

Sidor: first pageprev page1 2 3 4 5 6 7 8 9 10next pagelast page