Mountainbikes dam

Mountainbikes dam billigt online ✓ Elcyklar, MTB, hybridcyklar, standardcyklar, racingcyklar och cykeltillbehör ✓ Glöm inte cykelhjälm, cykelbelysning och reflexer - säkerhet som är bra och billig ✓ Mountainbikes dam av bra kvalitet och pris

 
Sidor: Första sidanFörra sidan59 60 61 62 63 64 65 66Nästa sidaSista sidan

Crescent Ultima Team 29" 43 cm

Crescent Ultima Team 29" 43 cm
Endast 56 329 kr

Oavsett om du tävlar på yttersta elitnivå eller helt enkelt är galet passionerad i din cykling så borde Crescent Ultima Team ligga högt på din önskelista. Letar du efter en hardtail som funkar på allt från längre träningsrundor på dammiga grusvägar till högintensiva tävlingar på krävande banor så är Ultima ett självklart val. Ramen är ett högteknologiskt kolfiberbygge med en geometri som självklart utgår från hjulstorleken. Kortfattat är ramen skapad ur en extremt välbalanserad mix bestående av 600 bitar kolfiberväv med olika strukturer som är noggrant placerade för att ge minimal vikt och brutal styrka, galen vridstyvhet och flexibilitet. När det gäller gaffeln har du alltid två olika alternativ, antingen så kör du med den dämpade gaffeln från Rockshox SID med hydraulisk lockout eller så väljer du den stela kolfibergaffeln. Du har med andra ord alltid möjlighet att anpassa cykeln för olika typer av cykling. Växelöra med directmount för exakt positionering av bakhjulet ger dig ökad styrka i den bakre triangeln. Full Shimano XTR (2x11) ger dig exakta växlingar och hjälper dig hålla rätt hastighet på pedalerna i varje tänkbar situation. Vajrar och kablar är fullt integrerade, med direkt dragning för Shimanos Side Swing-växel. Styrhuvud, vevparti och kedjestag är under av vridstyvhet, medan sittstagen är flexibla för att ge ökad kontroll och åkkomfort när du sitter ner. Shimano´s XTR-hjul tillsammans med Rocket Ron-däcken ser till att du alltid har maximalt rull och minimal vikt med brutalt bra fäste på nästan alla typer av underlag. Eftersom Ultima gillar när det går undan så har den kraftfulla hydrauliska XTR-bromsar som dessutom är lätta att anpassa för maximal kontroll. Crescent Ultima Team 29" 2015 i korthet Extrem tävlings MTB för den som jagar pallplats på långloppen Superlätt, vridstyv och stark kolfiberram Rockshox med hydraulisk lockout + kolfibergaffel som kapar 1 kg vikt Precision i växlingen med full Shimano XTR 2 x 11 XTR-hjul med Rocket Ron-däck

Ibis Mojo 3 GX Eagle i9 Carbon CK Edition obsidian black medium

Ibis Mojo 3 GX Eagle i9 Carbon CK Edition obsidian black medium
Endast 76 490 kr

Den flerfaldig testvinnaren Ibis Mojo 3 är ett heldämpat trailmonster som ser till att du kan hantera svåra situationer på ett häpnadsväckande enkelt sätt. En av hemligheterna är dess makalöst grepp, som garanterar ett fantastiskt flyt i branterna och som även ser till att du alltid kommer ur kurvorna med full kontroll. Denna heldämpad allrounder har imponerande framkomlighet, fantastisk följsamhet och grymt skönt flyt, och Mojo 3 rullar dessutom både stabilare och snabbare än sina förlagor. Modellen har mycket gemensamt med den klassiska HD3:an men den upplevs som både lättare, smidigare och mer energisk i spåret. Den har generösa slaglängder på 130 mm (baktill) och 140 mm (framtill) och liksom sin föregångare rullar den med en mäktig stabilitet på ett par robusta 27,5-tummare, och den klarar dessutom bredder ända upp till 2.8" utan att du behöver ändra något på cykeln (utprovat med däck från både Schwalbe och Maxxis). Det extremt genomtänkta DW-länkaget som numera är inne i sin 5:e (och självklart Dave?s bästa) version levererar en magisk känsla med klassledande kraftöverföring och blixtsnabb respons när du lägger tryck på pedalerna. Dämpningen i kombination med en vass geometri samt material i världsklass gör Mojo 3 till den perfekt cykeln för dig som letar efter ett lekfullt trailmonster som täcker in ett galet brett register . Geometrin kan enkelt beskrivas som låg, lång och med relativt flacka vinklar samt korta kedjestag. Och givetvis kan Mojo 3 skryta med Boost-teknologi (148 mm baktill och 110 mm framtill) vilket ger extra vridstyvhet och ser till att noll kraft går till spillo. När det blir riktigt stökigt i spåren är en sänkbar sadelstolpe nästan obligatorisk, och självklart är även Mojo 3 utrustad med en dropper post. En kompromisslös kolfibercykel med massor av lekfullhet som ger dig imponerande grepp på nästan alla typer av underlag och som ser till att du alltid har möjligheten att välja en aggressiv linje ute i spåret. Varje detalj på Mojo 3 är extremt väl genomtänkt och bara kabeldragningen kan få en småsur ingenjör eller ilsken mekaniker att lätta på smilbanden och bli smått lyrisk... vi kallar det normal Ibis-klass! Modellen tillverkas i 6 olika utrustningsnivåer med drivpaket från både Shimano (XT eller XTR) och från SRAM (NX, GX, X01 eller XX1 Eagle), samtliga versioner har dämpare från FOX, kompletta hjul från Ibis och däck från Schwalbe (se specifikationen för detaljerad information om respektive utrustningsnivå). Så vill du slippa att kompromissa och ställa in siktet på att blixtsnabbt fylla skåpet med medaljer och bucklor så är valet ganska enkelt... väljer du färgen Shark Bite eller Obsidian Black, du är nu redo att vinna nästa Enduro World Series!

Ibis Ripmo X01 Eagle CK Edition tangerine sky medium

Ibis Ripmo X01 Eagle CK Edition tangerine sky medium
Endast 67 999 kr

Det efterlängtade kärleksbarnet Ibis Ripmo skulle kunna beskrivas som en ytterst potent kombination mellan de efterfrågade modellerna Ripley och Mojo, men låt dig inte luras, det här är en helt ny tävlingshoj där Ibis plockat några av guldkornen från två av världens absolut bästa cyklar. Ripmo är ett sylvasst endurovapen med långa (145/160 mm) slaglängder som hela Ibis-teamet (inklusive vår egen stolthet Robin Wallner) kör med för att bibehålla greppet om Enduroscenen och för att försvara världsmästartiteln. Ripmo´s progressiva geometri skapar mäktiga fartresurser i absoluta världsklass men levererar samtidigt EWS-vinnarens (Ibis HD4) imponerande stabilitet till 29-tummarna. Modellen har en hyfsat slack geometri men för att för att skapa rätt tryck på framhjulet och minimera trött långtradarkänsla har sadelröret en vinkel på 77-76° (den är dessutom är byggd för gaffel med offset på 44 mm istället för 51 mm) vilket skapar en rapp styrkänsla trots ett relativt långt övre ramrör. Resultatet i praktiken? Du blir nästan overkligt snabb i de raka linjerna men samtidigt överraskande kvick även i knixiga kurvor. Som alltid när det gäller cyklar från Ibis är ramen är tillverkad helt i högklassig kolfiber, både i fram- och baktriangel, och ramen har utrymme för rejäla sulor, bredder på upp till 2,6? är inga som helst problem. Det här är en extremt klättringsvillig tävlingsbåge som levererar imponerande stabilitet i branterna och som ser till att du alltid har möjligheten att alltid välja en aggressiv racelinje. Varje detalj är extremt väl genomtänkt och bara kabeldragningen med interna kabeltunnlar kan få en småsur ingenjör eller ilsken mekaniker att lätta på smilbanden och bli smått lyrisk... vi kallar det normal Ibis-klass! Det extremt genomtänkta DW-länkaget, numera i sin 5:e version (och såklart Dave?s bästa) med lager i övre länken och bussningar i den nedre länken, levererar klassledande kraftöverföring med magisk känsla och blixtsnabb respons. Givetvis kan Ripmo skryta med Boost-teknologi (148 mm bak och 110 mm fram) vilket ger extra vridstyvhet och säkerställer att ingen kraft går till spillo. När det blir riktigt stökigt i spåren är en sänkbar sadelstolpe nästan obligatorisk och nya Ripmo är självklart kompatibel med riktigt långa dropper posts, den är byggd för 175 mm dropper´s (utom storlek S som är byggd för 150 mm), detta eftersom Ibis vill ge dig möjligheten att kunna välja storlek utifrån reach snarare än traditionell skrevhöjd. Modellen tillverkas i 6 olika utrustningsnivåer med drivpaket från både Shimano (XT eller XTR) och från SRAM (NX, GX, X01 eller XX1 Eagle), samtliga versioner har dämpare från FOX, kompletta hjul från Ibis och däck från Maxxis (se specifikationen för detaljerad information om respektive utrustningsnivå). Så vill du slippa att kompromissa och ställa in siktet på att blixtsnabbt fylla skåpet med medaljer och bucklor så är valet ganska enkelt... antingen väljer du färgen Tangerine Sky eller Black Olive, du har nu alla möjligheter i världen att vinna nästa Enduro World Series!

Yeti SB130 Carbon GX Comp grön medium

Yeti SB130 Carbon GX Comp grön medium
Endast 60 079 kr

Den mångsidiga trail-/endurohojen Yeti SB130 C/Series levererar högvis av rapp körglädje i ett extremt välbalanserat paket som är skräddarsytt för oss som gillar att köra i olika typer av förhållanden och på olika typer av underlag. Ett perfekt redskap för oss som gärna håller till på utmanande skogsrepor i knepig terräng men även trivs en heldag i bikeparken. Det här är en lätt, snabb, lekfull och imponerande klättringsvillig allrounder för dig som vill kunna hantera alla typer av cykling. Den här temperamentsfulla och lätthanterliga trail-/endurohojen utklassar nästan allt annat på två hjul och ser till att du får dra nytta av all den kunskap som Yeti samlat på sig under mer än tre årtionden av racing... även om du råkar vara halvsopig i sadeln. Själva stommen utgörs av en progressiv trailgeometri med välbalanserad kinematik som är skapad utifrån 150/130mm av dämpning samt önskemål från Yeti´s teamåkare... vi skulle kunna rabbla både vinklar och mått, men du hittar allt i specifikationen. Vi nöjer oss med att konstatera att den här extremt tålig hojen utan problem lever upp till de höga krav som Yeti´s team ställer på cyklarna. Den högkvalitativa ramen i kolfiber (C/Series) ger dig en imponerande balans mellan styvhet och styrka vilket gör att hojen upplevs som både snabb, solid, och aggressiv. Ramen väger visserligen runt 250 gram mer än TURQ Series men den har samma imponerande egenskaper och är dessutom lite tåligare. Hojen rullar på ett par mästerverk från DT Swiss, ett par superspeediga 29-tummare med kvalitetsgummin från Maxxis, som ser till att du utan tvekan kan välja den tajtaste linjen och som dessutom ger dig pålitligt fäste i kurvorna. Modellen har en uppdaterad version av det klassledande Switch Infinity länkaget och levererar en tydligt progressiv kurva som ger dig klassledande kontroll på alla 130 millimetrar av dämpning. Resultatet är en rent magiska känsla kombinerat med en makalöst effektiv kraftöverföring som blixtsnabbt svarar när du vill öka tempot. Teknologin är utvecklad tillsammans med Fox Racing, och det handlar enkelt förklarat om avancerad styrning av all den rörelseenergi som du pumpar ner i chassit. Och till skillnad mot sina föregångare så medger utformingen numera att du får plats med din dricksflaska i huvudtringeln. Själva dämparna kommer från FOX så du är väl omhändertagen, framtill sitter en Performance 36 samt baktill en Performance DPX2, och tack vare dess extremt generösa slaglängder (150/130 mm) så sväljer hojen effektivt alla ojämnheter och ser till att du kan köra med full kontroll nästan oavsett lutning eller underlag. Dämparna har givetvis högvis av inställningsmöjligheter, så du kan enkelt finjustera dämpningen utifrån de önskemål du har för stunden. När det blir stökigt i branterna är en dropper post nästan obligatoriskt, och självklart är den redan från start utrustad med en sänkbar sadelstolpe från Fox (Transfer). För att kunna bemästra allt från plana underlag till stökig terräng så kan du välja mellan några av marknadens vassaste drivlinor. Vi pratar kvalitetskomponenter från SRAM, bara att välja det kit (GX eller GX Comp) som...

Ibis DV9 X01 Eagle AXS CK Edition bone white/teal small

Ibis DV9 X01 Eagle AXS CK Edition bone white/teal small
Endast 54 369 kr

Hos Ibis är DV en akronym för engelskans development (fritt översatt skulle vi säga utveckling), och det är precis vad nya Ibis DV9 handlar om... ett extremt mångsidigt redskap som ger dig alla möjligheter att kunna utvecklas och bli bättre. Det spelar faktisk ingen större roll om du föredrar att fladdrar fram på platta XC-slingor, förolämpa knepiga singletracks eller droppa ner för hissnande avgrunder på bergets baksida, nya DV9:an levererar! Jämfört med tidigare hardtails så har DV9:an längre reach (mellan 20-24mm) och en slackare gaffelvinkel (mellan 67.4-68.5°) vilket tillsammans med ett par kompromisslösa 29-tummare skapar en rapp styrkänsla, imponerande kursstabilitet och massor av skön lekfullhet. Slutresultatet i praktiken? Du kan bränna på för fulla muggar nere på platten men samtidigt vara galet kvick i de lite mer tekniskt utmanade partierna. Japp, det här är en extremt välbalanserad hardtail som kan hantera svåra situationer på ett häpnadsväckande enkelt sätt och där minsta lilla detalj är noga genomtänkt. Som alltid när det gäller cyklar från Ibis så är ramen tillverkad i högklassig kolfiber och givetvis har den utrymme för rejäla sulor, bredder på upp till 2,6? är inga som helst problem. Den galet vridstyva och ultralätta ramen har en minst sagt imponerande kraftöverföring, mäktig stabilitet och en blixtsnabb respons som ser till att du alltid kan välja den aggressivaste linjen. Givetvis kan DV9:an skryta med modern Boost-teknologi (148 mm bak och 110 mm fram), vilket ger extra vridstyvhet och garanterar att ingen kraft går till spillo. När det blir riktigt stökigt i spåren är en sänkbar sadelstolpe numera nästan obligatorisk, och självklart är även nya DV9:an redan från start utrustad med en dropper post. Modellen tillverkas i 6 olika utrustningsnivåer med drivpaket både från SRAM (NX, GX, X01 eller XX1 Eagle) eller Shimano (XT eller XTR), samtliga har dämpare från FOX, kompletta hjul från Ibis och däck från Schwalbe (se specifikationen för detaljerad information om respektive utrustningsnivå). Så vill du slippa att kompromissa och sikta på att snabbt blixtsnabbt fylla skåpet med medaljer och bucklor så är valet förvånansvärt enkelt... antingen väljer du färgen Bone White/Teal eller Black/Orange, du har nu alla möjligheter att utvecklas och få dra på ledartröjan!

Ibis Ripley 4 XT i9 Carbon CK Edition mat black large

Ibis Ripley 4 XT i9 Carbon CK Edition mat black large
Endast 67 389 kr

Vi firar att Ibis Ripley är inne på sin 4:e generation, den här helt omarbetade upplagan har hämtat stora delar av sitt kraftfulla DNA från den extremt potenta och flerfaldiga testvinnare Ibis Ripmo. Men du kan vara helt lugn, det här är fortfarande en sylvass trailracer med brutalt flyt och sagolik framkomlighet som levererar utomjordiska varvtider och betraktar tidiga inbromsningar som både onödigt och småfegt. Det ultralätta chassit helt i kolfiber väger nästan 300 gram mindre än sin föregångare, men är fortfarande lika imponerande vridstyvt och har begåvats med en helt uppdaterad geometri som ger dig verktygen att kunna hantera svåra situationer på ett förbluffande enkelt sätt. Vi pratar om längre reach, flackare vinkel på styrhuvudet och ett kortare kedjestag som ser till att du kan utmana slentrianmässiga gamla spårval och testa mer aggressiva linjer. Medan kombinationen av en brantare vinkel på sadelstolpsröret och en framgaffel med 44 mm offset skapar både helt rätt flyt och rapp manöverförmåga i mer tekniskt utmanade partier. Precis som sina förlagor har modellen begåvats med välbalanserade slaglängder på 120 mm (baktill) och 130 mm (framtill), men du kan såklart skaffa en framgaffel på 120 mm för en ännu mer raceorienterad känsla eller varför inte en mer endurospecifik framgaffel på 140 mm om du trivs bättre i riktigt stökig terräng. Oavsett framgaffel så kommer du plöja fram på ett par vindsnabba 29-tummare klädda i tyska kvalitetsgummin som ger dig imponerande grepp på alla typer av underlag... och jo, den sväljer däcksbredder upp till 2,6" utan mista problem. Dämpningen i kombination med en aggressiv geometri samt komponenter i toppklass gör den här stigmumsaren optimal för oss som älskar snabba rundor på platten men samtidigt vill kunna dominera i branterna. Minsta lilla detalj är extremt väl genomtänkt och bara kabeldragningen kan få en småsur ingenjör eller ilsken mekaniker att lätta på smilbanden och bli smått lyrisk... vi kallar det Ibis-klass! Det extremt effektiva DW-länkaget, här i sin 5:e version (och såklart Dave Weagle?s bästa) med lager i övre länken och bussningar i den nedre länken, levererar magisk känsla, en mer progressiv kinematik med klassledande kraftöverföring och blixtsnabb respons... oavsett om det går uppför eller utför. När det blir riktigt stökigt i spåren är en sänkbar sadelstolpe numera obligatoriskt och nya Ripley 4 kompatibel med långa dropper posts, den är anpassad för 175 mm dropper´s (utom storlek S som är byggd för 125/150 mm), anledningen är främst att Ibis vill ge dig möjligheten att kunna välja ramstorlek utifrån reach snarare än traditionell skrevhöjd. Modellen tillverkas i 6 olika utrustningsnivåer, med drivlinor från både Shimano (XT eller XTR) och från SRAM (NX Eagle, GX Eagle, X01 Eagle eller XX1 Eagle), samtliga versioner har kvalitetsdämpare från FOX, mästerliga hjul från Ibis och däck från Schwalbe (se specifikationen för detaljerad information om respektive utrustningsnivå). Så vill du bli befälhavare för en fenomenalt snabb 29-tummare med brett register så är valet enkelt... välj bara utrustningsnivå och någon av de två lackerna, du är nu redo att överta ledartröjan och köra ifrån i princip vem ?#& som...

Ibis Ripley 4 XT i9 Carbon CK Edition pale blue small

Ibis Ripley 4 XT i9 Carbon CK Edition pale blue small
Endast 67 389 kr

Vi firar att Ibis Ripley är inne på sin 4:e generation, den här helt omarbetade upplagan har hämtat stora delar av sitt kraftfulla DNA från den extremt potenta och flerfaldiga testvinnare Ibis Ripmo. Men du kan vara helt lugn, det här är fortfarande en sylvass trailracer med brutalt flyt och sagolik framkomlighet som levererar utomjordiska varvtider och betraktar tidiga inbromsningar som både onödigt och småfegt. Det ultralätta chassit helt i kolfiber väger nästan 300 gram mindre än sin föregångare, men är fortfarande lika imponerande vridstyvt och har begåvats med en helt uppdaterad geometri som ger dig verktygen att kunna hantera svåra situationer på ett förbluffande enkelt sätt. Vi pratar om längre reach, flackare vinkel på styrhuvudet och ett kortare kedjestag som ser till att du kan utmana slentrianmässiga gamla spårval och testa mer aggressiva linjer. Medan kombinationen av en brantare vinkel på sadelstolpsröret och en framgaffel med 44 mm offset skapar både helt rätt flyt och rapp manöverförmåga i mer tekniskt utmanade partier. Precis som sina förlagor har modellen begåvats med välbalanserade slaglängder på 120 mm (baktill) och 130 mm (framtill), men du kan såklart skaffa en framgaffel på 120 mm för en ännu mer raceorienterad känsla eller varför inte en mer endurospecifik framgaffel på 140 mm om du trivs bättre i riktigt stökig terräng. Oavsett framgaffel så kommer du plöja fram på ett par vindsnabba 29-tummare klädda i tyska kvalitetsgummin som ger dig imponerande grepp på alla typer av underlag... och jo, den sväljer däcksbredder upp till 2,6" utan mista problem. Dämpningen i kombination med en aggressiv geometri samt komponenter i toppklass gör den här stigmumsaren optimal för oss som älskar snabba rundor på platten men samtidigt vill kunna dominera i branterna. Minsta lilla detalj är extremt väl genomtänkt och bara kabeldragningen kan få en småsur ingenjör eller ilsken mekaniker att lätta på smilbanden och bli smått lyrisk... vi kallar det Ibis-klass! Det extremt effektiva DW-länkaget, här i sin 5:e version (och såklart Dave Weagle?s bästa) med lager i övre länken och bussningar i den nedre länken, levererar magisk känsla, en mer progressiv kinematik med klassledande kraftöverföring och blixtsnabb respons... oavsett om det går uppför eller utför. När det blir riktigt stökigt i spåren är en sänkbar sadelstolpe numera obligatoriskt och nya Ripley 4 kompatibel med långa dropper posts, den är anpassad för 175 mm dropper´s (utom storlek S som är byggd för 125/150 mm), anledningen är främst att Ibis vill ge dig möjligheten att kunna välja ramstorlek utifrån reach snarare än traditionell skrevhöjd. Modellen tillverkas i 6 olika utrustningsnivåer, med drivlinor från både Shimano (XT eller XTR) och från SRAM (NX Eagle, GX Eagle, X01 Eagle eller XX1 Eagle), samtliga versioner har kvalitetsdämpare från FOX, mästerliga hjul från Ibis och däck från Schwalbe (se specifikationen för detaljerad information om respektive utrustningsnivå). Så vill du bli befälhavare för en fenomenalt snabb 29-tummare med brett register så är valet enkelt... välj bara utrustningsnivå och någon av de två lackerna, du är nu redo att överta ledartröjan och köra ifrån i princip vem ?#& som...

Yeti SB100 Beti Carbon GX rödrosa large

Yeti SB100 Beti Carbon GX rödrosa large
Endast 52 479 kr

Den temperamentsfulla endorfinmaskinen Yeti SB100 Beti C/Series levererar högvis av rapp cykelglädje i ett extremt välbalanserat paket som nästan känns som skräddarsytt för våra skandinaviska förhållanden. Ett helt perfekt redskap för tjejer som älskar flödande skogsrepor men hatar kompromisser och bara nöjer sig med det bästa! Det här är en riktigt snabb, effektiv och lekfull skogsmaskin för dig som älskar speed och vill kunna bibehålla farten även när spåren börjar bli riktigt knepiga. Grundbulten utgörs av en välbalanserad kinematik och en sund slaglängd som prioriterar hastighet och kvick manöverförmåga men samtidigt ser till att du kan dominera i mer tekniskt utmanade terräng. Beti´n är designa för den kvinnliga anatomin, och det som skiljer är att dämparna, vevarmarna, och sadel har en utformning som är helt anpassad för tjejer. Den högkvalitativa ramen i kolfiber (C/Series) ger dig en imponerande balans mellan styvhet och styrka vilket gör att hojen upplevs som både snabb, solid, och aggressiv. Ramen väger visserligen runt 250 gram mer än TURQ Series men den har samma imponerande egenskaper och är dessutom lite tåligare. Hojen rullar på ett par mästerverk från DT Swiss, ett par speediga 29-tummare med gummin från Maxxis, som ser till att du utan tvekan kan välja den tajtaste linjen och som dessutom ger dig pålitligt fäste i kurvorna... slutresultatet är en given vinnare. Modellen har en lite mer slimmad version av det beprövade Switch Infinity länkaget som levererar en mer progressiv kurva men med samma klassledande kontroll på de 100 millimetrarna av dämpning (känns som betydlig fler). Vilket resulterar i en smått magiska känsla kombinerat med en imponerande effektiv kraftöverföring som blixtsnabbt svarar när du vill öka tempot. Teknologin är utvecklad tillsammans med Fox Racing, och det handlar förenklat om avancerad styrning av all den rörelseenergi du pumpar ner i chassit. Resultatet i praktiken? Högpresterande dämpning med massor av racekänsla kombinerat med kraftöverföring i världsklass. Dämpning hanteras av FOX så du är väl omhändertagen, framtill sitter en Performance 34 samt baktill en Performance Beti DPS, och tack vare slaglängder (120/100 mm) så sväljer den effektivt ojämnheter och ser till att du kan köra med full kontroll på nästan alla typer av underlag. Dämparna har givetvis massor av inställningsmöjligheter, så att du enkelt kan anpassa hojen utifrån de önskemål du har för stunden. När det blir stökigt i branterna är en dropper post nästan obligatoriskt, och självklart är den redan från start utrustad med en sänkbar sadelstolpe från Fox (Transfer). För att kunna bemästra allt från plana underlag till stökig terräng så kan du välja mellan några av marknadens vassaste drivlinor. Vi pratar kvalitetskomponenter från SRAM, bara att välja det kit (GX eller GX Comp) som passar dina önskemål bäst (se specifikationen för komplett information). Modellen älskar ett högt tempo och är självklart utrustad med kraftfulla skivbromsar som matchar de imponerande fartresurserna och levererar resolut bromsverkan året runt, oavsett underlag, väder eller årstid. Nytt för i år är att ramen (inklusive Switch Infinity länka...

Yeti SB5 Beti Turq X01 blå x-small

Yeti SB5 Beti Turq X01 blå x-small
Endast 71 809 kr

Letar du efter lekfull glädje i sin renaste form så ska du kika lite extra på stigmumsaren Yeti SB5 Beti TURQ Series. Det här är ett klättringsvilligt, välbalanserat, stabilt, lätt och lekfullt trailmonster för tjejer som älskar vild terräng och vill förvärva övertaget i stökiga partier. Det här mångsidiga drömbygget utklassar det mesta på två hjul och du kan verkligen dra nytta av all den kunskap som den kanske mest tongivande tillverkaren (och de mest inflytelserika och framgångsrika teamåkarna) samlat på sig under mer än tre årtionden. Den här ultralätt ramen i högkvalitativ kolfiber (TURQ Series) ger dig en optimal balans mellan styvhet och styrka vilket gör att den upplevs som både smidig, effektiv och oerhört aggressiv. Den respektingivande ramen har en kompromisslös geometri som ser till att du kan hantera extremt utmanande spårval på ett häpnadsväckande enkelt sätt. Det här är inte bara den lättaste utan också den styvaste ramen med överlägsen racekänsla och en monstruös kraftöverföring. Hojen rullar på ett par mästerverk från DT Swiss, ett par speediga 27,5-tummare med feta gummin från Maxxis, som ser till att du utan tvekan kan välja den tajtaste linjen och som dessutom ger dig pålitligt fäste i branterna. Modellen har såklart det tongivande Switch Infinty länkaget som levererar en magisk känsla och ger dig full kontroll på alla 127 mm dämpning. Teknologin är utvecklad tillsammans med Fox Racing, och handlar förenklat om avancerad styrning av den rörelseenergi som du trycker ner i chassit. Och resultatet i praktiken? Högpresterande dämpning med en nästan bottenlös känsla kombinerat med kraftöverföring i absoluta världsklass, med andra ord allt som krävs för att du ska kunna dominera i terrängen! Vi törs påstå att Switch Infinty gör Yeti till de mest klättringsvilliga cyklarna på marknaden med jämförbar geometri och slaglängd. Det imponerande länkaget skapar en skön känslan av att ha tillgång till minst 20 mm extra slaglängd, vilket är rätt så betryggande i lite mer tekniskt utmanande partier. Tvivlar du fortfarande? Kolla in resultatlistorna... även om vi bortser från Richie Rude´s dubbla EWS-titlar så har Yeti sedan introduktionen av Switch Infinity plockat hem en imponerande samling av mästerskapstitlar och podiumplaceringar... vi pratar om alla möjliga sammanhang samt både på herrsidan och på damsidan. Dämpning hanteras av Fox så du är extremt väl omhändertagen, framtill sitter en Factory 36 och baktill en Factory Beti DPS, och tack vare generösa slaglängder så sväljer den effektivt alla ojämnheter och ser till att du kan köra med full kontroll oavsett lutning eller underlag. Dämparna har givetvis massor av inställningsmöjligheter, så att du enkelt kan anpassa hojen utifrån de önskemål du har för dagen. När det blir stökigt i branterna är en dropper post nästan obligatoriskt, och självklart är den redan från start utrustad med en sänkbar sadelstolpe från Fox (Transfer). För att kunna bemästra allt från plana underlag till struliga branter så kan du välja mellan några av marknadens absolut vassaste drivlinor. Vi pratar om tävlingskl...

Rock Machine Blizzard INT e90-27+ matt grå/orange/svart large

Rock Machine Blizzard INT e90-27+ matt grå/orange/svart large
Endast 39 749 kr

Vill du uppleva den där underbara känslan av grymt flyt som bara generösa slaglängder kan leverera? Vill du samtidigt ha tillgång till stålmannens benmuskler i form av en elektrisk kvalitetsmotor? Funderar du på att byta upp dig till en kraftfull trail-/endurohoj som älskar allt från på stökiga vertikalspår till horisontell stigcykling så ska du ta dig en extra titt på heldämpade Rock Machine Blizzard INT e90-27+. Det här är en vansinnigt rolig berg-och-dal-bane-maskin som kombinerar kvick respons med den solida kursstabilitet som krävs för att du både ska kunna hålla en tight linje i branterna samt dominera på tekniskt utmanande partier. Chassit består av en stryktålig ram som levererar låg vikt samt all den vridstyvhet som bara hydroformat aluminium kan erbjuda, kombinerat med ett tävlingstestat länkage som levererar grym trampeffektivitet och blixtsnabb respons när du lägger fullt mos på pedalerna. Tack vare modern Boost-teknologi uppnås extra vridstyvhet, vilket i praktiken ser till att all den kraft som dina muskler genererar går rätt ut till bakhjulet och ser till att du har alla möjligheter att stå överst på pallen. Lägg därtill intern kabeldragning och en extremt välbalanserad racegeometri som garanterar att du kan köra både fort och länge med imponerande kontroll, dessutom både på platten, utför och uppför! Slaglängderna på hela 150/140 mm levereras av Rock Shox, så du är väl omhändertagen av kvalitetsdämpare både framtill (Revelation RC Tapered) och baktill (Deluxe RT DebonAir). Den generösa slaglängden ser till att du helt slipper oroa dig för att tappa greppet och tack vare att dämparna har högvis med justeringsmöjligheter så har du tillgång till en enorm bredd, så att du helt kan fokusera på att köra overkligt fort på alla typer av underlag. När det blir riktigt stökigt i branterna så är numera en sänkbar sadelstolpe nästan obligatoriskt, så givetvis är även Rock Machine Blizzard INT e90-27+ utrustad med en dropper post från ONE. Själva hjärtat utgörs av marknadens kanske bästa drivsystem, Shimano STePS (E8000), som kombinerar en högkvalitativ motor med ett kraftfullt och snyggt integrerat batteri med mer än 500 Wh miljövänlig urkraft, som både ger lysande räckvidd och massor av extra skjuts. Tack vare att hela drivpaketet är placerat i ramens nedre del uppnås dessutom en extremt låg tyngdpunkt, vilket ger dig klanderfri manöverförmåga även i lite tuffare terräng. Övriga drivlinan består av ett bombsäkert 11-växlat system från Shimano (XT Di2) med imponerande brett register och klassledande pålitlighet som hanteras via ett lättmanövrerat elektroniskt reglage som ger dig alla möjligheter att smidigt skifta mellan växlarna utan att det känns ansträngt. Motor och växel samarbetar i nästan sömlös harmoni med effektiv drivning direkt på vevaxeln och allt sker dessutom underbart tyst. Lägg därtill en tydlig display som i realtid visar det mesta du behöver veta och ger dig full kontroll. När du behöver få stopp på de stabila 27,5-tummarna med 2.65" bredd från WTB så har du tillgång till hydrauliska skivbromsar i världsklass från TRP (Slate G-Sp...

Ibis Ripley 4 XTR CK Edition pale blue large

Ibis Ripley 4 XTR CK Edition pale blue large
Endast 90 329 kr

Ibis Ripley 4 XTR CK Edition pale blue large

Moustache Samedi 27 Race 9 Carbon blå medium

Moustache Samedi 27 Race 9 Carbon blå medium
Endast 64 169 kr

Den temperamentsfulla Moustache Samedi 27 Race 9 Carbon är en kraftfull elassisterad enduro med slack racegeometri, 160 mm slaglängd och riktigt feta bromsar. En heldämpad kombo för dig som kör aktivt och ställer höga krav på prestanda, effektivitet och symmetri, oavsett om det är uppför och utför som gäller för stunden. En vass nöjesmaskinen med klassledande balans och imponerande stabilitet och som verkligen briljerar i lite mer tekniskt utmanande partier. En beroendeframkallande berg-och-dal-bane-maskin för oss som vill kunna ta nästa kliv i utvecklingen, oavsett om det för dagen råkar handla om att bränna på för fullt eller att avslappnat glida fram och bara njuta av omgivningarna. En adrenalinstinn och intensiv enduro som problemfritt tar sig fram på alla typer av underlag, och dessutom i alla typer av lutningar. Dess tydligt utmejslade ramform med en främre triangel helt i kolfiber (Toray T700 fiber) och en bakre triangel i hydroformad aluminium är tveklöst praktiskt funktionell men väcker samtidigt ett habegär som endast en tight budget kan tygla. Den är inte bara vacker utan har en innovativ konstruktion med hög lateral styvhet vilket skapar trygg stabilitet, men den har samtidigt tillräckligt med lodrätt flexibilitet för att kunna garantera en bekväm åktur. Att Moustache lägger stor vikt vid utformningen av sina cyklar råder det nog inget tvivel om, högvis med internationella utmärkelser och förtroliga samarbeten med världsledande formgivare som Philippe Starck talar sitt tydliga språk. Kraften kommer från en kraftfull kvalitetsmotor från tyska Bosch (Performance CX - 250W - 40/75 Nm) kombinerat med ett elegant integrerat batteri som kortfattat levererar mer än 500 Wh av miljövänlig kraft, vilket sammantaget ger dig en imponerande räckvidd med en hel del extra krut i både ben och lungor. Motorn samarbetar med de 11 beprövade och näst intill problemfria växlarna från Shimano (XT) och allt sker effektivt och ger dig dessutom en imponerande räckvidd. Eftersom hela drivpaketet är placerat i ramens nedre del uppnås en föredömligt låg tyngdpunkt, vilket ger dig klanderfri manöverförmåga i terrängen. Lägg därtill en tydlig Purion Display med 5 olika driftslägen (Eco, Tour, eMTB, Turbo, Off) som ger dig full kontroll och visar nästan allt du behöver veta. Tack vare extremt generösa slaglängder på 160/160 mm så slipper oroa dig för att tappa greppet, framtill sitter en (Fox 36 Float Performance) och baktill en (MOUSTACHE Air Shock). Dämparna har generöst med justeringsmöjligheter vilket ger dig tillgång till en kolossal bredd, och borgar för att du effektivt kan ta dig fram oavsett underlag eller lutning. Och när det blir riktigt stökigt i spåren så är numera en sänkbar sadelstolpe nästan obligatoriskt, och givetvis är även Samedi 27 Race 9 Carbon redan från start utrustad med en dropper post. Som befälhavare greppar du ett styre i kolfiber och håller kursen via en tydlig cockpit som ger dig en bra överblick och består av bekväma handtag och lätthanterliga reglage som dessutom är placerade på precis rätt avstånd. Eftersom denna intensivt temperamentsfull skogsmaskin trivs i höga farter har den utrustats med sylvassa hydrauliska bromsar från Formula (Cura) ...

Yeti SB150 Turq X01 turkos large

Yeti SB150 Turq X01 turkos large
Endast 74 639 kr

Den moderna endurospecialisten Yeti SB150 TURQ Series levererar högvis av rapp körglädje i ett extremt välbalanserat paket som är skräddarsytt för oss som gillar riktigt stökiga förhållanden. Ett perfekt redskap för oss som helst håller till i bikeparken men även trivs på utmanande skogsrepor i knepig terräng. Det här är en snabb, lekfull, kursstabil och förvånansvärt klättringsvillig bergsget för dig som vill kunna dominera i kluriga utförslut. Det här lättkörda men samtidigt temperamentsfulla endurobygget utklassar nästan allt annat på två hjul och ser till att du får dra nytta av all den kunskap som Yeti samlat på sig under mer än tre årtionden av racing... även om du råkar vara en halvsopig i sadeln. Själva stommen utgörs av en progressivt enduroinspirerad geometri med välbalanserad kinematik som är skapad utifrån önskemål från åkarna i Yeti´s EWS-team... kortfattat handlar det om lägre, slackare och längre (vi skulle kunna rabbla både vinklar och mått, men du hittar allt i specifikationen). Vi nöjer oss med att konstatera att den här extremt tålig endurohojen utan problem lever upp till de skyhöga krav som Yeti´s teamcyklister ställer på cyklarna. Den här ultralätt ramen i högkvalitativ kolfiber (TURQ Series) ger dig en optimal balans mellan styvhet och styrka vilket gör att den upplevs som både smidig, effektiv och oerhört aggressiv. Den respektingivande ramen har en progressiv geometri som ser till att du kan hantera utmanande spårval på ett häpnadsväckande enkelt sätt. Det här är inte bara den lättaste utan också den styvaste ramen med överlägsen racekänsla och en monstruös kraftöverföring. Hojen rullar på ett par mästerverk från DT Swiss, ett par superspeediga 29-tummare med kvalitetsgummin från Maxxis, som ser till att du utan tvekan kan välja den tajtaste linjen och som dessutom ger dig pålitligt fäste i kurvorna. Modellen har en uppdaterad version av det klassledande Switch Infinity länkaget och levererar en tydligt progressiv kurva som ger dig klassledande kontroll på alla 150 millimetrar av dämpning. Resultatet är en rent magiska känsla kombinerat med en makalöst effektiv kraftöverföring som blixtsnabbt svarar när du vill öka tempot. Teknologin är utvecklad tillsammans med Fox Racing, och det handlar enkelt förklarat om avancerad styrning av all den rörelseenergi som du pumpar ner i chassit. Och till skillnad mot sina föregångare så medger utformingen numera att du får plats med din dricksflaska i huvudtringeln. Själva dämparna kommer från FOX så du är väl omhändertagen, framtill sitter en Factory 36 samt baktill en Factory X2, och tack vare dess extremt generösa slaglängder (170/150 mm) så sväljer hojen effektivt alla ojämnheter och ser till att du kan köra med full kontroll oavsett lutning eller underlag. Dämparna har givetvis högvis av inställningsmöjligheter, så du kan enkelt finjustera dämpningen utifrån de önskemål du har för stunden. När det blir stökigt i branterna är en dropper post nästan obligatoriskt, och självklart är den redan från start utrustad med en sänkbar sadelstolpe från Fox (Transfer). För att kunna bemäs...

Yeti SB130 Carbon GX Comp grön small

Yeti SB130 Carbon GX Comp grön small
Endast 60 079 kr

Den mångsidiga trail-/endurohojen Yeti SB130 C/Series levererar högvis av rapp körglädje i ett extremt välbalanserat paket som är skräddarsytt för oss som gillar att köra i olika typer av förhållanden och på olika typer av underlag. Ett perfekt redskap för oss som gärna håller till på utmanande skogsrepor i knepig terräng men även trivs en heldag i bikeparken. Det här är en lätt, snabb, lekfull och imponerande klättringsvillig allrounder för dig som vill kunna hantera alla typer av cykling. Den här temperamentsfulla och lätthanterliga trail-/endurohojen utklassar nästan allt annat på två hjul och ser till att du får dra nytta av all den kunskap som Yeti samlat på sig under mer än tre årtionden av racing... även om du råkar vara halvsopig i sadeln. Själva stommen utgörs av en progressiv trailgeometri med välbalanserad kinematik som är skapad utifrån 150/130mm av dämpning samt önskemål från Yeti´s teamåkare... vi skulle kunna rabbla både vinklar och mått, men du hittar allt i specifikationen. Vi nöjer oss med att konstatera att den här extremt tålig hojen utan problem lever upp till de höga krav som Yeti´s team ställer på cyklarna. Den högkvalitativa ramen i kolfiber (C/Series) ger dig en imponerande balans mellan styvhet och styrka vilket gör att hojen upplevs som både snabb, solid, och aggressiv. Ramen väger visserligen runt 250 gram mer än TURQ Series men den har samma imponerande egenskaper och är dessutom lite tåligare. Hojen rullar på ett par mästerverk från DT Swiss, ett par superspeediga 29-tummare med kvalitetsgummin från Maxxis, som ser till att du utan tvekan kan välja den tajtaste linjen och som dessutom ger dig pålitligt fäste i kurvorna. Modellen har en uppdaterad version av det klassledande Switch Infinity länkaget och levererar en tydligt progressiv kurva som ger dig klassledande kontroll på alla 130 millimetrar av dämpning. Resultatet är en rent magiska känsla kombinerat med en makalöst effektiv kraftöverföring som blixtsnabbt svarar när du vill öka tempot. Teknologin är utvecklad tillsammans med Fox Racing, och det handlar enkelt förklarat om avancerad styrning av all den rörelseenergi som du pumpar ner i chassit. Och till skillnad mot sina föregångare så medger utformingen numera att du får plats med din dricksflaska i huvudtringeln. Själva dämparna kommer från FOX så du är väl omhändertagen, framtill sitter en Performance 36 samt baktill en Performance DPX2, och tack vare dess extremt generösa slaglängder (150/130 mm) så sväljer hojen effektivt alla ojämnheter och ser till att du kan köra med full kontroll nästan oavsett lutning eller underlag. Dämparna har givetvis högvis av inställningsmöjligheter, så du kan enkelt finjustera dämpningen utifrån de önskemål du har för stunden. När det blir stökigt i branterna är en dropper post nästan obligatoriskt, och självklart är den redan från start utrustad med en sänkbar sadelstolpe från Fox (Transfer). För att kunna bemästra allt från plana underlag till stökig terräng så kan du välja mellan några av marknadens vassaste drivlinor. Vi pratar kvalitetskomponenter från SRAM, bara att välja det kit (GX eller GX Comp) som...

Crescent Stark S30 29 matt svart 48 cm

Crescent Stark S30 29 matt svart 48 cm
Endast 22 349 kr

Om du har höga ambitioner och vill skaffa en hoj som gör cyklingen till ett nöje i alla typer förhållanden så är Crescent Stark S30 ett riktigt bra val. En heldämpad mountainbike som är ovanligt lätt att hantera även när underlaget inte är det, vilket ger dig det där sköna flytet i åkningen som är näst intill omöjligt att få till på en hardtail. Helt perfekt för krävande XC-åkare som vill kunna köra snabbt med full kontroll även när underlaget är riktigt stökigt och ojämnt. Stommen utgörs av en ram som är sammansatt av högkvalitativa trippelreducerade aluminiumrör, vilket gör den både lätt, stark och riktigt stryktålig. En välbalanserad och effektiv geometri tillsammans med ett beprövat länkage ger dig den där magiska känsla av grymt flyt, och dessutom utan att massa kraft går till spillo när du lägger tryck på pedalerna. De värsta ojämnheter hanteras framtill av en luftgaffel från Rock Shox (Recon Air) med 100 mm slaglängd och baktill av en dämpare från X-FUSION (O2 Pro RLR). Båda dämparna har generöst med inställningsmöjligheter samt remote lockout (du kan enkelt låsa dämparna vi reglage på styret), vilket gör att du blixtsnabbt kan ställa om på plana partier där allt handlar om att trampa snabbt med minimal kraftförlust. Imponerande farter uppnås med hjälp av en extremt pålitlig 11-växlad drivlina från Shimano (XT/SLX). Växlar styrs via lättmanövrerade reglage som ser till att du smidigt kan skifta mellan växlarna utan att det känns det minsta ansträngt. När klättringarna blir tuffa kommer cykelns låga vikt tillsammans med en bred utväxling se till att hojen överträffar även högt ställda förväntningar. En hoj med en imponerande mix av beprövade komponenter som är konstruerade för det hårda livet och som fungerar i alla typer av väder. Allt rullar på ett par stabila 29-tummare som är utvecklade för att tåla hårda tag och som försetts med kvalitetsdäck från Schwalbe som levererar både kursstabilitet, rätt fäste i kurvorna och givetvis riktigt bra rull. Ju snabbare det går, ju större krav ställs det på bromsarna och därför är Crescent Strak S30 utrustad med effektiva hydrauliska skivbromsar som matchar fartresurserna och levererar pålitlig prestanda året runt - dessutom oavsett om det regnar, snöar eller är dammigt ute i spåren.

Ibis Mojo 3 XX1 Eagle CK Edition shark bite small

Ibis Mojo 3 XX1 Eagle CK Edition shark bite small
Endast 117 190 kr

Den flerfaldig testvinnaren Ibis Mojo 3 är ett heldämpat trailmonster som ser till att du kan hantera svåra situationer på ett häpnadsväckande enkelt sätt. En av hemligheterna är dess makalöst grepp, som garanterar ett fantastiskt flyt i branterna och som även ser till att du alltid kommer ur kurvorna med full kontroll. Denna heldämpad allrounder har imponerande framkomlighet, fantastisk följsamhet och grymt skönt flyt, och Mojo 3 rullar dessutom både stabilare och snabbare än sina förlagor. Modellen har mycket gemensamt med den klassiska HD3:an men den upplevs som både lättare, smidigare och mer energisk i spåret. Den har generösa slaglängder på 130 mm (baktill) och 140 mm (framtill) och liksom sin föregångare rullar den med en mäktig stabilitet på ett par robusta 27,5-tummare, och den klarar dessutom bredder ända upp till 2.8" utan att du behöver ändra något på cykeln (utprovat med däck från både Schwalbe och Maxxis). Det extremt genomtänkta DW-länkaget som numera är inne i sin 5:e (och självklart Dave?s bästa) version levererar en magisk känsla med klassledande kraftöverföring och blixtsnabb respons när du lägger tryck på pedalerna. Dämpningen i kombination med en vass geometri samt material i världsklass gör Mojo 3 till den perfekt cykeln för dig som letar efter ett lekfullt trailmonster som täcker in ett galet brett register . Geometrin kan enkelt beskrivas som låg, lång och med relativt flacka vinklar samt korta kedjestag. Och givetvis kan Mojo 3 skryta med Boost-teknologi (148 mm baktill och 110 mm framtill) vilket ger extra vridstyvhet och ser till att noll kraft går till spillo. När det blir riktigt stökigt i spåren är en sänkbar sadelstolpe nästan obligatorisk, och självklart är även Mojo 3 utrustad med en dropper post. En kompromisslös kolfibercykel med massor av lekfullhet som ger dig imponerande grepp på nästan alla typer av underlag och som ser till att du alltid har möjligheten att välja en aggressiv linje ute i spåret. Varje detalj på Mojo 3 är extremt väl genomtänkt och bara kabeldragningen kan få en småsur ingenjör eller ilsken mekaniker att lätta på smilbanden och bli smått lyrisk... vi kallar det normal Ibis-klass! Modellen tillverkas i 6 olika utrustningsnivåer med drivpaket från både Shimano (XT eller XTR) och från SRAM (NX, GX, X01 eller XX1 Eagle), samtliga versioner har dämpare från FOX, kompletta hjul från Ibis och däck från Schwalbe (se specifikationen för detaljerad information om respektive utrustningsnivå). Så vill du slippa att kompromissa och ställa in siktet på att blixtsnabbt fylla skåpet med medaljer och bucklor så är valet ganska enkelt... väljer du färgen Shark Bite eller Obsidian Black, du är nu redo att vinna nästa Enduro World Series!

Crescent Draupner 29 FS matt grå 48 cm

Crescent Draupner 29 FS matt grå 48 cm
Endast 19 149 kr

Ju mer du kan hålla däcken i kontakt med marken desto fortare och säkrare går det. Oftast blir det dessutom roligare. Många klarar den utmaningen bra med en hardtail men ju ojämnare och stökigare bana desto mer kan man sakna lite fjädringsväg även baktill, om så bara sisådär en 80 till 100 mm. Crescent Draupner 29 FS är en heldämpad MTB som delar både filosofi och geometri med storebror Mjölner, men prislappen är inte anpassad till proffs utan snarare till dig som siktar på att en dag bli det. Ramen är sammansatt av trippelreducerade aluminuimrör. Det gör den lätt, stark och stryktålig. Växelgruppen är Shimano XT/SLX 2×11. De hydrauliska skivbromsarna presterar på topp, liksom TEC-fälgarna och Vittorias Mezcal däck. Framför dig på styret har du lockoutreglagen till luftdämparen bak och Rock Shox Recon Gold Air RL-gaffeln. Ska du bara ha en enda cykel som ska funka till alla förhållanden så är Draupner ett väldigt bra val.

Merida Big.Nine 20 blå/grön large

Merida Big.Nine 20 blå/grön large
Endast 4 969 kr

Instegsmodellen Merida Big.Nine 20 tål verkligen att jämföras, det här är en gångbar hardtail som alltid kommer ställa upp när du vill ut på nya äventyr. Den gedigna aluminiumramen ger dig en sportig men fortfarande komfortabel sittställning som både skapar uthållighet och bra uppsikt på dina medtrafikanter. Den funktionella drivlina med berövad funktion och 24 växlar har hämtats från Shimano (Acera/Torney). Register är imponerande brett, vilket gör att du kan bemästra allt från snabba grusvägsrallyn till lite tuffare uppförsbackar på väg till fotbollsträningen. Dämpningen hanteras av en gaffel från SR Suntour (XCM) som tack vare en slaglängd på 100 mm ser till att du alltid tar dig fram mjukt och behagligt. Framgaffeln har dessutom lockout, vilket ger dig förutsättningar att köra nästan lika snabbt på plana underlag som i tuffare terräng. Och eftersom cykeln gillar fart är den utrustad med effektiva hydrauliska skivbromsar, vilket ger föredömlig kontroll och ser till att du alltid har bästa bromsverkan oavsett underlag, väder eller årstid. Modellen rullar snabbt på ett par stabila 29-tummare med breda däck som ser till att du utan problem flyter fram över både stock och sten. Större hjul rullar såklart snabbare, och vi som är lite resligare föredrar oftast 29-tummarna framför de mindre hjulstorlekarna. Tack vare en väl avvägd blandning av beprövade komponenter så funkar den bra för dig som vill prova på lite enklare terrängcykling men den passar kanske som bäst för daglig transport och normal fritidscykling.

Sidor: first pageprev page59 60 61 62 63 64 65 66next pagelast page