Bianchi Magma 9.2 Alivio/Altus celeste/svart/gul 53 cm

Bianchi Magma 9.2 Alivio/Altus celeste/svart/gul 53 cm billigt till cykel och fritid ✓ Säkra och robusta standardcyklar, hybridcyklar och mountainbikes ✓ Bianchi Magma 9.2 Alivio/Altus celeste/svart/gul 53 cm av hög kvalitet ✓ Cykelhjälmar, cykelkorgar, cykelkärror/cykelvagnar, belysning, reflexer samt andra cykeltillbehör ✓ Du köper Bianchi Magma 9.2 Alivio/Altus celeste/svart/gul 53 cm hos Cykelkraft

Den prisvärda Bianchi Magma 9.2 är en prisvärda MTB för dig som kanske vill testa på mountainbike eller som helt enkelt vill ha en kvalitativ cykel som är perfekt att cykla till skolan eller till jobbet. En modern följeslagare med brett register och beprövade komponenter som mer än gärna ställer upp på äventyrlig cykling på asfalt, grusvägar och lite tuffare skogsstigar. Chassit består av aluminiumram med intern kabeldragning och en geometri som är väl genomtänkt samt speciellt anpassad för att ge dig bra uppsikt, hög komfort och att vara lätthanterlig i det flesta typer av terräng. Modellen är utrustad med en fin dämpad framgaffel från SR Suntour (XCM HLO DS) med 100 mm slaglängd och hydraulisk lockout (du kan låsa gaffeln via ett reglage på dämparen), vilket ser till att du kan cykla bekvämt även i lite stökigare terräng och bibehålla effektiviteten på lite hårdare underlag. Ovanpå detta har cykeln en funktionell drivlina från Shimano med 27 växlar (Acera/Altus) vilket ger dig beprövad funktion och inte minst lätthanterliga reglage som ser till att du enkelt kan skifta mellan växlarna, utan att det känns det minsta ansträngt. Allt rullar på ett par stabila 29-tummare med breda (29x2.20) däck från Kenda (Honey Badger XC) som ser till att du har bra fäste och hyfsad rull på de flesta typer av underlag. Och eftersom Magma trivs när det går undan har den hydrauliska skivbromsar vilket både sänker underhållsbehovet och ser till att du har effektiv bromsverkan året om, och oavsett om det är lerigt, regnigt, slaskigt eller dammigt.

Endast 7 995 kr
 

Relaterade produkter

Kross Lea 2.0 27.5 mörkblå/grön x-small

Kross Lea 2.0 27.5 mörkblå/grön x-small
3 690 kr

Kross Lea 2.0 27.5" är en snygg mountainbiken för tjejer som vill ha en praktisk MTB att cykla till skolan eller jobbet med. Det må vara bland det billigare du kommer hitta bland dämpade MTB-cyklar, men låt dig inte luras av priset! Det här är fortfarande en ganska kompetent cykel som är utrustad med mycket av det som ingår på lite dyrare modeller, men givetvis med något enklare komponenter. Dom enklare komponenter märks främst i bromsarna som är klassiska V-bromsar - inte lika effektiva som skivbromsar med åandrasidan ger dom en avsevärt lägre vikt på cykeln. Samma fina aluminiumram som övriga modeller i Lea-serien och den damanpassade ramen ger en komfortabel körställning kombinerat med bra uppsikt och hög säkerhet. Lea känner sig hemma på nästan alla typer av underlag, oavsett om det handlar om att plöja fram över höga trottoarkanter i betongdjungeln eller att glida fram på grusvägarna utanför stan. Under motorhuven sitter en funktionell 21-växlad drivlina från Shimano (Altus/Tourney) som kommer se till att du enkelt tar dig uppför även riktigt tuffa uppförbackar och som du enkelt hanterar med dom lättmanövrerade vridreglagen. En dämpade framgaffel med 80 mm slaglängd kombinerat med stadiga 27.5"-hjul med breda däck ser till att du alltid tar dig fram med maximal bekvämlighet, vilket självklart bidrar till en tryggare upplevelse i sadeln även när underlaget är riktigt stökigt. Kross Lea 2.0 är en tjejcykel som inte viker ner sig för lite tuffare förhållanden eller för dåligt väder och den passar lika bra som ditt träningsredskap som din pendlarkompis till och från skolan eller fotbollsträningen. Den har dessutom fästen för både skärm och pakethållare vilket kan vara riktigt praktiska kompisar i vårt skandinaviska klimat, med både ur och skur.

Ibis Ripmo NX Tangerine Sky large

Ibis Ripmo NX Tangerine Sky large
39 739 kr

Det efterlängtade kärleksbarnet Ibis Ripmo skulle kunna beskrivas som en ytterst potent kombination mellan de beprövade modellerna Ripley och Mojo, men låt dig inte luras, det här är en helt ny tävlingsbåge där Ibis plockat några av guldkornen från två av världens bästa cyklar. Nya Ripmo är ett sylvasst endurovapen med långa (145/160 mm) slaglängder som hela Ibis-teamet (inklusive vår egen stolthet Robin Wallner) kör med för att bibehålla greppet om Enduroscenen och för att försvara världsmästartiteln från i fjol. Ripmo´s progressiva geometri skapar mäktiga fartresurser i absoluta världsklass men levererar samtidigt EWS-vinnarens (Ibis HD4) imponerande stabilitet till 29-tummarna. Modellen har såklart en hyfsat slack geometri men för att för att skapa rätt tryck på framhjulet och minimera trött långtradarkänsla har sadelröret en vinkel på 77-76° (den är dessutom är byggd för gaffel med offset på 44 mm istället för 51 mm) vilket skapar en rapp styrkänsla trots ett relativt långt överrör. Resultatet i praktiken? Du blir nästan overkligt snabb på dom raka linjerna men samtidigt betydligt kvickare genom kurvorna. Som alltid när det gäller cyklar från Ibis är ramen är tillverkad helt i kolfiber, både i fram- och baktriangel och har utrymme för rejäla sulor, upp till 2,6? bredd med 35 mm fälgar. Det här är en extremt klättringsvillig tävlingsbåge med imponerande stabilitet i branterna som ser till att du alltid har möjligheten att alltid välja en aggressiv racelinje. Varje detalj är extremt väl genomtänkt och bara den nya kabeldragningen med interna kabeltunnlar kan få en småsur ingenjör eller ilsken mekaniker att lätta på smilbanden och bli smått lyrisk... vi kallar det Ibis-klass! Det extremt genomtänkta DW-länkaget, numera i sin 5:e version (och såklart Dave?s bästa) med lager i övre länken och bussningar i den nedre länken, levererar klassledande kraftöverföring med magisk känsla och blixtsnabb respons. Givetvis kan Ripmo skryta med Boost-teknologi (148 mm bak och 110 mm fram) vilket ger både hjul och ram extra vridstyvhet och garanterar att ingen kraft går till spillo. När det blir riktigt stökigt i spåren är en dropper post nästan obligatorisk och nya Ripmo är självklart kompatibel med riktigt långa dropper posts, den är byggd för 175 mm dropper´s (utom storlek S som är byggd för 150 mm), detta eftersom Ibis vill ge dig möjligheten att kunna välja storlek utifrån reach snarare än traditionell skrevhöjd. Modellen finns i 5 olika utrustningsnivåer med drivpaket både från Shimano (XT) eller SRAM (finns från NX upp till XX1 Eagle), samtliga har dämpare från Fox, kompletta hjul från Ibis och däck från Maxxis (se specifikationen för detaljerad information). Så vill du slippa att kompromissa och sikta på att snabbt blixtsnabbt fylla skåpet med medaljer och bucklor så är valet faktiskt ganska enkelt... antingen väljer du färgen Tangerine Sky eller BlackOlive, du har nu alla möjligheter i världen att vinna Enduro World Series!

Merida One-Twenty 8000 29" röd/svart x-large

Merida One-Twenty 8000 29" röd/svart x-large
52 939 kr

Stävar du efter snabba varvtider, maximal framkomlighet, podiumplats och överlägset flyt i oja?mn terra?ng så är flaggskeppet Merida One-Twenty 8000 ett riktigt smart alternativ. En helt tävlingsklar hoj i kolfiber som passar allt från fartfylld stigsurfning till krävande heldagsturer och som kommer se till att du flyger fram genom kurvorna med full kontroll. Modell med massor av racekänsla som verkligen tåla att jämföras, det här är ett fullblod med välrenommérad stamtavla som har potential att ta din cykling till helt nya nivåer. Tack vare en extremt väl avvägd mix av kvalitativa komponenter och avancerad dämpning funkar den lika bra för tävling som för dina dagliga träningspass med polarna. Stommen utgörs av en ultralätt och extremt vridstyv ram med huvudtriangel i kolfiber och baksving i hydroformad aluminium med modern BOOST-teknologi och en finstämd trailgeometri som ger grymt följsam känsla i spåren. Ramen är designad för att kunna dominera i höga hastigheter och ger åkaren en föredömligt låg tyngdpunkt samt har såklart praktisk invändig kabeldragning. Det genomtänkta länkaget ger dig känslan av ännu mer dämpning, och gör dig redo att kunna hantera riktigt stökiga äventyr. Den gör det dessutom med en imponerande trampeffektivet och den svarar verkligen direkt när pedaltrycket ökas. Fjädring och dämpning hanteras av Rock Shox så du är väl omhändertagen, framtill sitter en Pike RC Air och baktill en Monarch RT3, tack vare 130/120 mm fjädringsväg sväljer den effektivt ojämnheter och ser till att du kan köra med full kontroll även när du har maximalt tryck på pedalerna. Båda är högkvalitativa luftdämpare och har generöst med inställningar för att kunna bemästra kraftfull cykling på en mängd olika underlag och lutningar. När det blir stökigt i branterna är en dropper post nästan obligatoriskt och självklart är även One-Twenty utrustad med en höj och sänkbar sadelstolpe från Rock Shox (Reverb Stealth) redan från start. För att kunna hantera både platta partier och branta backar har den en extremt pålitlig drivlina från SRAM (X01 Eagle), med singelklinga (30T) som kombineras med en 12-delad kassett (10-50T) med brett register. Eftersom cykeln gillar höga farter är den utrustad med effektiva hydrauliska skivbromsar från SRAM (Code RSC), vilket ger föredömlig kontroll och ser till att du alltid har bästa bromsverkan oavsett underlag, väder eller årstid. För greppvänlig markkontakt är cykeln utrustad med Continental Mountain King II däck som har ypperligt renommé. Däcken sitter dessutom på ett par snabba 29-tummare från DT Swiss (Spine EX 1501 ONE30) som ser till att du utan problem flyter fram över både stock och sten (större hjul har såklart bättre egenskaper när det handlar om rull... och vi som är lite resligare föredrar oftast 29-tummarna framför de mindre hjulstorlekarna).

Crescent Ultima Team 29" matt orange 43 cm

Crescent Ultima Team 29" matt orange 43 cm
38 189 kr

Oavsett om du tävlar på yttersta elitnivå eller helt enkelt är löjligt passionerad i din cykling så borde Crescent Ultima Team 29" ligga högt på din önskelista. Letar du efter en galet lätt hardtail som funkar på allt från längre träningsrundor på dammiga grusvägar till högintensiva tävlingar på krävande banor så är Ultima Team ett självklart val. Ramen är ett högteknologiskt kolfiberbygge med en geometri som självklart utgår från hjulstorleken. Kortfattat är ramen skapad ur en extremt välbalanserad mix bestående av 600 olika bitar kolfiberväv med olika strukturer som är noggrant placerade för att ge minimal vikt och brutal styrka, galen vridstyvhet och rätt flexibilitet. Samtliga komponenter är noggrant utvalda för att matcha den helt kompromisslösa ramen. När det gäller gaffeln så har Ultima en riktigt vass dämpade gaffel från Rockshox (Sid XX Full Sprint, RLO, Stealth Solo Air 100 mm) med hydraulisk lockout. I praktiken har du med andra ord alltid möjlighet att anpassa cykeln för olika typer av underlag, allt för att maximera effektivitet och kapa viktiga sekunder. Full Shimano XTR (1x11) ger dig exakta växlingar och hjälper dig hålla rätt hastighet på pedalerna i varje tänkbar situation. Cykel levereras dessutom med en extra främre klinga så att du kan byta mellan 32 och 34 tänder för maximal anpassning till terrängen. Vajrar och kablar är fullt integrerade. Styrhuvud, vevparti och kedjestag är under av vridstyvhet, medan sittstagen är lite mer flexibla för att ge ökad kontroll och åkkomfort när du sitter ner. Kolfiberhjul från TEC (Dormitor) tillsammans med Rocket Ron-däcken ser till att du alltid har maximalt rull och minimal vikt med brutalt bra fäste på nästan alla typer av underlag. Eftersom Ultima älskar när det går undan så har den givetvis hydrauliska XTR-bromsar som brutalt effektiva och dessutom lätta att anpassa för maximal kontroll.

Yeti 2019 SB6 C-SERIES SM TURQ 19 GX Comp

Yeti 2019 SB6 C-SERIES SM TURQ 19 GX Comp
57 399 kr

Yeti 2019 SB6 C-SERIES SM TURQ 19 GX Comp

Yeti 2019 SB130 T-SERIES XL TURQ 19 FO

Yeti 2019 SB130 T-SERIES XL TURQ 19 FO
41 590 kr

Yeti 2019 SB130 T-SERIES XL TURQ 19 FO

Yeti 2019 SB5 LR T-SERIES XL TURQ DPX2 19 FO

Yeti 2019 SB5 LR T-SERIES XL TURQ DPX2 19 FO
40 390 kr

Yeti 2019 SB5 LR T-SERIES XL TURQ DPX2 19 FO

Ibis Mojo 3 X01 Eagle CK Edition shark bite medium

Ibis Mojo 3 X01 Eagle CK Edition shark bite medium
60 549 kr

Den flerfaldig testvinnaren Ibis Mojo 3 är ett heldämpat trailmonster som ser till att du kan hantera svåra situationer på ett häpnadsväckande enkelt sätt. En av hemligheterna är dess makalöst grepp, som garanterar ett fantastiskt flyt i branterna och som även ser till att du alltid kommer ur kurvorna med full kontroll. Denna heldämpad allrounder har imponerande framkomlighet, fantastisk följsamhet och grymt skönt flyt, och Mojo 3 rullar dessutom både stabilare och snabbare än sina förlagor. Modellen har mycket gemensamt med den klassiska HD3:an men den upplevs som både lättare, smidigare och mer energisk i spåret. Den har generösa slaglängder på 130 mm (baktill) och 140 mm (framtill) och liksom sin föregångare rullar den med en mäktig stabilitet på ett par robusta 27,5-tummare, och den klarar dessutom bredder ända upp till 2.8" utan att du behöver ändra något på cykeln (utprovat med däck från både Schwalbe och Maxxis). Det extremt genomtänkta DW-länkaget som numera är inne i sin 5:e (och självklart Dave?s bästa) version levererar en magisk känsla med klassledande kraftöverföring och blixtsnabb respons när du lägger tryck på pedalerna. Dämpningen i kombination med en vass geometri samt material i världsklass gör Mojo 3 till den perfekt cykeln för dig som letar efter ett lekfullt trailmonster som täcker in ett galet brett register . Geometrin kan enkelt beskrivas som låg, lång och med relativt flacka vinklar samt korta kedjestag. Och givetvis kan Mojo 3 skryta med Boost-teknologi (148 mm baktill och 110 mm framtill) vilket ger extra vridstyvhet och ser till att noll kraft går till spillo. När det blir riktigt stökigt i spåren är en sänkbar sadelstolpe nästan obligatorisk, och självklart är även Mojo 3 utrustad med en dropper post. En kompromisslös kolfibercykel med massor av lekfullhet som ger dig imponerande grepp på nästan alla typer av underlag och som ser till att du alltid har möjligheten att välja en aggressiv linje ute i spåret. Varje detalj på Mojo 3 är extremt väl genomtänkt och bara kabeldragningen kan få en småsur ingenjör eller ilsken mekaniker att lätta på smilbanden och bli smått lyrisk... vi kallar det normal Ibis-klass! Modellen tillverkas i 6 olika utrustningsnivåer med drivpaket från både Shimano (XT eller XTR) och från SRAM (NX, GX, X01 eller XX1 Eagle), samtliga versioner har dämpare från FOX, kompletta hjul från Ibis och däck från Schwalbe (se specifikationen för detaljerad information om respektive utrustningsnivå). Så vill du slippa att kompromissa och ställa in siktet på att blixtsnabbt fylla skåpet med medaljer och bucklor så är valet ganska enkelt... väljer du färgen Shark Bite eller Obsidian Black, du är nu redo att vinna nästa Enduro World Series!

Scott Aspect 750 ljusblå/röd x-large

Scott Aspect 750 ljusblå/röd x-large
6 990 kr

Pålitliga Scott Aspect 750 utgör rentav definitionen för en mångsidig mountainbike med brett användningsområde. Den fungerar utmärkt för talangfulla motionärerna som vill köra lite lättare träningspass i skogen eller ute på grusvägarna. Samtidigt som det är en helt perfekt cykel för dig som pendlar på underlag där asfalt kanske inte utgör merparten, eller varför inte bara kalla den för en tuff hoj som är smått briljant att trampa till plugget med. Stommen utgörs av en fin dubbelreducerad aluminiumram (6061) med praktisk intern kabeldragning och en sportig geometri som är speciellt anpassad för att att vara lätthanterlig, ge bra uppsikt samt hög komfort. Modellen är även utrustad med en dämpad framgaffel med 100 mm slaglängd och hydraulisk lockout (du kan reglera framgaffeln efter underlaget), vilket ytterligare ökar användningsområdet och ger dig valmöjligheten att prioritera mellan komfort eller effektiv framkomlighet. Ovanpå detta har cykeln en pålitlig drivlina med 24 växlar kombinerat med komponenter som har beprövad funktion och gedigen kvalitet till ett minst sagt plånboksvänligt pris. Visst, det är kanske inte proffsklass på prylarna, men modellen har vassare komponenter än sina småsyskon. Och du värdesätter troligen en bekväm sittställning och stabila egenskaper mer än maximal hastighet och extrem precision. Men eftersom den trivs när det går undan är den utrustad med hydrauliska skivbromsar vilket både sänker underhållsbehovet och ser till att du har effektiv bromsverkan året om, dessutom oavsett om det är lerigt, regnigt, slaskigt eller dammigt i spåren. En cykel som mer än gärna hänger med på nya äventyr i Scott's värld av pålitliga 27,5-tummare. Tack vare hjuldiametern så får du det bästa av två världar, rappheten och kvickheten från 26:orna och rullfördelen hos 29:orna. Jämfört med den större storleken får du här högre hållbarhet samt bättre kontroll, och jämfört med de mindre hjulstorlekar få du bättre rull och lite snabbare acceleration.