Ibis Ripley LS X01 Eagle CK Edition black/silver small

Ibis Ripley LS X01 Eagle CK Edition black/silver small billigt till cykel och fritid ✓ Säkra och robusta standardcyklar, hybridcyklar och mountainbikes ✓ Ibis Ripley LS X01 Eagle CK Edition black/silver small av hög kvalitet ✓ Cykelhjälmar, cykelkorgar, cykelkärror/cykelvagnar, belysning, reflexer samt andra cykeltillbehör ✓ Du köper Ibis Ripley LS X01 Eagle CK Edition black/silver small hos Cykelkraft

Den senaste upplagan av Ibis Ripley LS har dockat moder jord! Även den här 3:e generationen är en sylvass trailracer som kan leverera smått utomjordiska varvtider och anser att inbromsningar är en klart överskattad hobby. En heldämpad stigmumsare med fantastisk framkomlighet och brutalt flyt som ser till att du kan hantera svåra situationer på ett häpnadsväckande enkelt sätt. Precis som sina förlagor har Ripley LS begåvats med slaglängder på 120 mm (baktill) och 130 mm (framtill) och den rullar fortfarande med mäktig stabilitet på ett par snabba 29-tummare, men den klarar numera däcksbredder på ända upp till 2,6" från Schwalbe eller 2.5" Wide Trail däcken från Maxxis. En helt kompromisslös 29-tummare med massor av lekfullhet som ger dig imponerande grepp på nästan alla typer av underlag och som ser till att du utan att tveka alltid kan välja en aggressiv linje. Nya Ripley LS har uppgraderats till den 5:e varsionen av det imponerande DW-länkaget som levererar en smått magisk känsla med klassledande kraftöverföring och blixtsnabb respons. Dämpningen i kombination med en aggressiv geometri samt materialval i absoluta toppklass gör hojen till den perfekt kombinationen för dig som gillar snabba rundor på platten men som vill ha lite tätkänning även i de lite tuffare branterna. Varje liten detalj på Ripley LS är extremt väl genomtänkt och bara kabeldragningen kan få en småsur ingenjör eller ilsken mekaniker att lätta på smilbanden och bli smått lyrisk... vi kallar det normal Ibis-klass! Modellen tillverkas i 6 olika utrustningsnivåer med drivpaket från både Shimano (XT eller XTR) och från SRAM (NX, GX, X01 eller XX1 Eagle), samtliga versioner har kvalitetsdämpare från FOX, mästerliga hjul från Ibis och däck från tyska Schwalbe (se specifikationen för detaljerad information om respektive utrustningsnivå). Så vill du bli befälhavare för en flerfaldig testvinnare som har skåpet fullt med medaljer och bucklor så är valet ganska enkelt... du väljer utrustningsnivå och någon av dom snygga lackerna, du är nu redo att ta över ledartröjan!

Endast 62 749 kr
 

Relaterade produkter

Yeti 2019 SB150 T-SERIES XL TURQ X2 19 XO1 Race

Yeti 2019 SB150 T-SERIES XL TURQ X2 19 XO1 Race
78 529 kr

Yeti 2019 SB150 T-SERIES XL TURQ X2 19 XO1 Race

Yeti 2019 SB150 C-SERIES SM TURQ 19 GX

Yeti 2019 SB150 C-SERIES SM TURQ 19 GX
52 829 kr

Yeti 2019 SB150 C-SERIES SM TURQ 19 GX

Rock Machine Catherine CRB 30-29 matt grå/mintgrön/mörkgrå large

Rock Machine Catherine CRB 30-29 matt grå/mintgrön/mörkgrå large
15 139 kr

Har du bestämt dig för att skaffa en hardtail som kan utmana allt och alla! Letar du efter en snabb kolfiberhoj som trivs på allt från kuperade trailspår till snabb XC-cykling på platten? Ja då ska du ta dig en extra titt på adrenalinmaskinen Rock Machine Catherine CRB 30-29. Det här är en tävlingsklar kolfiberkanon som kombinerar kvick respons med den solida kursstabilitet som krävs för att du både ska kunna hålla en tight linje i spåren och kunna dominera på den moderna typen av lite mer teknisk XC eller Maraton. Chassit består av en högteknologisk ram helt i kolfiber (Carbon UD BF-MB05) med låg vikt och hög vridstyvhet som ger en imponerande trampeffektivitet och grym respons när du kliver ut i vänsterfil. Tack vare högkvalitativa materialval och modern boost-teknologi uppnås extrem vridstyvhet, vilket gör att all den kraft som dina muskler genererar går rätt ut till bakhjulet och ser till att du har brutalt driv i spåren. Lägg därtill en geometri med massor av racekänsla kombinerat med en välbalanserad körställning som garanterar att du kan köra både snabbt och länge med imponerande kontroll, dessutom både på platten, utför och uppför! Komponentmässigt har den en pålitlig drivlina med 12 problemfria växlar från SRAM (NX Eagle), ett vevparti med singeldrev kombineras med en kassett på 11-50T vilket ger en bred utväxling. När du väl behöver få stopp på de lättrullande 29-tummarna från WTB (Nano Race) med 2.1" bredd så har du tillgång till hydrauliska skivbromsar med 180/160 mm diskar, vilket ser till att du har kraftfull bromsverkan och en imponerande kort bromssträcka oavsett underlag, väderförhållanden och årstid. Du är väl omhändertagen av en dämpad luftgaffel från Rock Shox (Recon RL) som levererar en slaglängd på 120 mm, vilket både ger dig hög komfort och massor av trygghet i spåret. Dämparen har dessutom generöst med inställningsmöjligheter så att du kan fokusera på att köra fort, oavsett vilket underlag som gäller för dagen. Det här är en välbalanserad mix av pålitliga komponenter som är klar vassare än genomsnittet, på ren svenska skulle man nog kunna säga att det är pålitliga prylar från dom övre hyllorna hos både Sram, Rock Shox, Race Face och WTB. Vad blir då slutresultatet i praktiken? En snabb hardtail med racekänsla och blixtsnabb manöverförmåga med totalvikt runt 12 kilo som både är klättringsvillig och som älskar när det går undan, och dessutom till ett plånboksvänligt pris som nästan alla kan leva med!

Ibis Ripmo XTR CK Edition black olive small

Ibis Ripmo XTR CK Edition black olive small
71 849 kr

Det efterlängtade kärleksbarnet Ibis Ripmo skulle kunna beskrivas som en ytterst potent kombination mellan de efterfrågade modellerna Ripley och Mojo, men låt dig inte luras, det här är en helt ny tävlingshoj där Ibis plockat några av guldkornen från två av världens absolut bästa cyklar. Ripmo är ett sylvasst endurovapen med långa (145/160 mm) slaglängder som hela Ibis-teamet (inklusive vår egen stolthet Robin Wallner) kör med för att bibehålla greppet om Enduroscenen och för att försvara världsmästartiteln. Ripmo´s progressiva geometri skapar mäktiga fartresurser i absoluta världsklass men levererar samtidigt EWS-vinnarens (Ibis HD4) imponerande stabilitet till 29-tummarna. Modellen har en hyfsat slack geometri men för att för att skapa rätt tryck på framhjulet och minimera trött långtradarkänsla har sadelröret en vinkel på 77-76° (den är dessutom är byggd för gaffel med offset på 44 mm istället för 51 mm) vilket skapar en rapp styrkänsla trots ett relativt långt övre ramrör. Resultatet i praktiken? Du blir nästan overkligt snabb i de raka linjerna men samtidigt överraskande kvick även i knixiga kurvor. Som alltid när det gäller cyklar från Ibis är ramen är tillverkad helt i högklassig kolfiber, både i fram- och baktriangel, och ramen har utrymme för rejäla sulor, bredder på upp till 2,6? är inga som helst problem. Det här är en extremt klättringsvillig tävlingsbåge som levererar imponerande stabilitet i branterna och som ser till att du alltid har möjligheten att alltid välja en aggressiv racelinje. Varje detalj är extremt väl genomtänkt och bara kabeldragningen med interna kabeltunnlar kan få en småsur ingenjör eller ilsken mekaniker att lätta på smilbanden och bli smått lyrisk... vi kallar det normal Ibis-klass! Det extremt genomtänkta DW-länkaget, numera i sin 5:e version (och såklart Dave?s bästa) med lager i övre länken och bussningar i den nedre länken, levererar klassledande kraftöverföring med magisk känsla och blixtsnabb respons. Givetvis kan Ripmo skryta med Boost-teknologi (148 mm bak och 110 mm fram) vilket ger extra vridstyvhet och säkerställer att ingen kraft går till spillo. När det blir riktigt stökigt i spåren är en sänkbar sadelstolpe nästan obligatorisk och nya Ripmo är självklart kompatibel med riktigt långa dropper posts, den är byggd för 175 mm dropper´s (utom storlek S som är byggd för 150 mm), detta eftersom Ibis vill ge dig möjligheten att kunna välja storlek utifrån reach snarare än traditionell skrevhöjd. Modellen tillverkas i 6 olika utrustningsnivåer med drivpaket från både Shimano (XT eller XTR) och från SRAM (NX, GX, X01 eller XX1 Eagle), samtliga versioner har dämpare från FOX, kompletta hjul från Ibis och däck från Maxxis (se specifikationen för detaljerad information om respektive utrustningsnivå). Så vill du slippa att kompromissa och ställa in siktet på att blixtsnabbt fylla skåpet med medaljer och bucklor så är valet ganska enkelt... antingen väljer du färgen Tangerine Sky eller Black Olive, du har nu alla möjligheter i världen att vinna nästa Enduro World Series!

Merida Juliet 7. 20-D vit/rosa large

Merida Juliet 7. 20-D vit/rosa large
6 490 kr

Den prisvärda storsäljaren Merida Juliet 7 20-D tål verkligen att jämföras, det här är en gångbar hardtail som alltid kommer ställa upp när du vill ut på nya äventyr. Den gedigna aluminiumramen ger dig en sportig men fortfarande komfortabel sittställning som både skapar uthållighet och bra uppsikt på dina medtrafikanter. Den funktionella drivlina med berövad funktion och 24 växlar har hämtats från Shimano (Acera/Tourney). Registret är imponerande brett, vilket gör att du kan bemästra allt från snabba grusvägsrallyn till lite tuffare uppförsbackar på väg till skolan eller träningen. Dämpningen hanteras av en gaffel från SR Suntour (XCM) som tack vare en slaglängd på 100 mm ser till att du alltid tar dig fram mjukt och behagligt. Framgaffeln har dessutom lockout, vilket ger dig förutsättningar att köra nästan lika snabbt på plana underlag som i tuffare terräng. Och eftersom cykeln gillar fart är den utrustad med effektiva hydrauliska skivbromsar, vilket ger föredömlig kontroll och ser till att du alltid har bästa bromsverkan oavsett underlag, väder eller årstid. Modellen rullar snabbt på ett par stabila 27,5-tummare med breda däck som ser till att du utan problem flyter fram över både stock och sten. Tack vare en väl avvägd blandning av beprövade komponenter så funkar den bra för dig som vill prova på lite enklare terrängcykling men den passar kanske som bäst för daglig transport och normal fritidscykling.

Ibis Mojo HD4 X01 Eagle CK Edition fireball red small

Ibis Mojo HD4 X01 Eagle CK Edition fireball red small
66 839 kr

En sak är säker, har man plockat hem Enduro World Series så har man gjort helt rätt. Det handlar inte om nån turlig lyckoträff i ett enstaka race, utan här pratar vi om en HEL säsong och inte minst ett HELT team. Det är heller ingen slump att Ibis Mojo HD4 är modellen som teamet använde för att välförtjänt plocka hem medaljen. Vad blir då slutsatsen? Vi tycker nog att det är ganska enkelt, det här är en av världens bästa endurohojar, punkt! Ett gediget utvecklingsarbete och tusentals timmar ligger bakom framtagandet av den 4:e generationen av Mojo HD. Det är dock fortfarande en långslagig heldämpad endurohoj med imponerande följsamhet på ojämna underlag och nästan overkligt flyt i branterna som fixar stökiga spårval på ett överraskande enkelt sätt. HD4:an levererar ett makalöst grepp som garanterar att du alltid kommer ur kurvorna med full kontroll, men ännu stabilare och ännu snabbare än tidigare. Jämfört med föregångaren så har HD4:an en längre och slackare geometri med 64,9 graders vinkel på styrhuvudet, vilket ger dig ännu större självförtroende på snabba och stökiga utförslöpor. Den har dessutom ett lite längre topprör, vilket i praktiken ger dig mer utrymme att manövrera ovanpå cykeln och dessutom skapar ytterligare stabilitet. Vi skulle kunna skriva spaltmeter om geometrin men vi nöjer oss med att nämna att ramen är 30 % styvare i övre länkage och hela 40 % styvare i lägre länkaget och att Ibis ytterligare förfinat upplägg för placeringen av kolfibern, vilket resulterat i både ökad styvhet och en effektivare kraftöverföring. Respektingivande slaglängder på 153 mm baktill och 160 mm framtill (klarar ända upp till 170 mm fram). Liksom dess föregångare rullar den med full stabilitet på ett par mäktiga 27,5-tummare och den klarar bredder från 2,35" ända upp till 2.8" utan att du behöver ändra något på cykeln. När det blir riktigt brant och stökigt i spåren är en sänkbar sadelstolpe nästan obligatorisk och HD4:an är självklart kompatibel med riktigt långa dropper posts, den klarar längder ända upp till 170 mm, lite beroende på ramstorlek. Det extremt genomtänkta DW-länkaget numera i sin 5:e (och självklart Dave?s bästa) version levererar en magisk känsla med klassledande kraftöverföring och blixtsnabb respons när du lägger tryck på pedalerna. Givetvis kan Ibis Mojo HD4 skryta med Boost-teknologi (148 mm bak och 110 mm fram) vilket ger extra vridstyvhet och säkerställer att ingen kraft går till spillo. Letar du efter en kompromisslös heldämpad kolfibercykel med massor av snabb lekfullhet som ger dig imponerande stabilitet och ser till att du alltid har möjligheten att alltid välja en aggressiv linje, ja då har du hittat rätt! Varje liten detalj är extremt väl genomtänkt och bara kabeldragningen kan få en småsur ingenjör eller ilsken mekaniker att lätta på smilbanden och bli smått lyrisk... vi kallar det normal Ibis-klass! Modellen tillverkas i 6 olika utrustningsnivåer med drivpaket från både Shimano (XT eller XTR) och från SRAM (NX, GX, X01 eller XX1 Eagle), samtliga versioner har dämpare från FOX, kompletta hjul från Ibis och däck från Maxxis (se specifikationen för detaljerad information om respektive utrustningsnivå). Så vill du...

Scott Aspect 910 svart/brons x-large

Scott Aspect 910 svart/brons x-large
11 490 kr

Oavsett om du är ute på en tuff träningsrunda med kompisarna eller bara cruisar omkring med familjen så är Scott Aspect 910 ett riktigt smart val. Den fungerar utmärkt för talangfulla motionärer som kanske funderar på köra nått cykellopp i motionsklassen, men som samtidigt söker bekvämlighet och smidighet för lite mer avslappnade rundor på lättkörda underlag. Det här är även ett klokt alternativ för dig som jobbpendlar på underlag där asfalt kanske inte utgör merparten... eller varför inte bara kalla den för en briljant mountainbike med ett otroligt brett användningsområde. Stommen utgörs av en fin dubbelreducerad aluminiumram (6061) med praktisk intern kabeldragning och en sportig geometri som är speciellt anpassad för att att vara lätthanterlig, ge bra uppsikt samt hög komfort. Modellen är även utrustad med en dämpad luftgaffel från Rock Shox (30 Silver TK Solo Air) med 100 mm slaglängd och en PopLoc lockout (du kan blixtsnabbt reglera framgaffeln via ett smidigt reglage på styret) samt justerbar rebound, vilket ytterligare ökar användningsområdet och ger dig valmöjligheten att prioritera mellan komfort (perfekt på knixiga stigar eller spår) eller snabb framkomlighet (maximerar effektiviteten på grusvägarna när du kör till jobbet)... kort sagt - mycket användbart när underlaget snabbt skiftar karraktär. Ovanpå detta har cykeln en extremt pålitlig drivlina med 20 växlar kombinerat med tåliga komponenter som har beprövad funktion och gedigen kvalitet, och allt detta till ett klart överkomligt pris. Visst, det är kanske inte ren proffsklass men cykeln har betydligt vassare komponenter än sina småsyskon och det är gedigna prylar från det översta skiktet av motionsklassen. Och eftersom den trivs när det går undan är den utrustad med effektiva hydrauliska skivbromsar vilket både sänker underhållsbehovet och ser till att du har kraftfull bromsverkan året om, dessutom oavsett om det är lerigt, regnigt, slaskigt eller dammigt i spåren. En cykel som mer än gärna hänger med på nya äventyr i Scott's värld av pålitliga 29-tummare. Tack vare den större hjuldiametern så får du både ökad komfort och bättre grepp, vilket blir extra tydligt i uppförsbackar med lite sämre underlag. Cykeln blir också lite mer stabil i nedförsbackar samtidigt som den är mer ?förlåtande? än de mindre hjulstorlekarna. Större hjul ger även bättre rull och en snabbare acceleration.

Kross Level 5.0 29 grå/röd medium

Kross Level 5.0 29 grå/röd medium
6 790 kr

Kompetenta Kross Level 5.0 29" är en mountainbiken för dig som gillar att cykla snabbt, både på grusvägarna och i skogen, men du tvekar heller inte att sticka ut på lite mer tekniska rundor. Det här är en kapabel MTB som är utrustad med mycket av det som ingår på lite vassare modeller. Visst, det är väl inte direkt proffsklass men det är genomgående pålitliga kvalitetskomponenter som är tillräckligt kompetenta både för lite längre motionsturer eller jobbpendling. En kvalitativ reducerad aluminumram (Aluminium Lite 6061) levererar en modern körställning med bra uppsikt kombinerat med effektiv kraftöverföring. Under motorhuven sitter en beprövad 27-växlad drivlina från Shimano (Deore/Alivio) som tack vare sitt breda register kommer se till att du enkelt tar dig uppför även riktigt tuffa uppförbackar och som du enkelt hanterar med dom lättmanövrerade och tydliga reglagen. En dämpade framgaffel från SR Suntour (XCR 32) med remote lockout (du kan låsa gaffeln med ett reglage på styret) och 100 mm slaglängd kombinerat med stadiga 29"-hjul med Schwalbe-däck ser till att du alltid tar dig fram med hög bekvämlighet och bra grepp, vilket självklart bidrar till en roligare upplevelse i sadeln även när underlaget är riktigt stökigt. Eftersom cykeln gillar äventyr och fart så är det utrustad med bromsar som matchar fartresurserna, dom hydrauliska skivbromsarna är inte bara extremt effektiva utan levererar också pålitlig bromsförmåga oavsett väder, vind och underlag. Kross Level 5.0 har dessutom fästen för både skärm och pakethållare vilket kan vara riktigt praktiska kompisar i vårt skandinaviska klimat, med både ur och skur. Det här är en MTB som inte viker ner sig för lite tuffare förhållanden eller för dåligt väder och den passar lika bra som ditt träningsredskap som din pendlarkompis till och från jobbet eller träningen.

Merida One-Forty 800 gul/svart medium

Merida One-Forty 800 gul/svart medium
30 689 kr

Flerfalldiga testvinnaren Merida One-Forty 800 levererar överlägsen framkomlighet, lekfullt flyt och imponerande smidighet i oja?mn terra?ng. En heldämpad MTB för både stig och enduro som passar allt från fartfylld stigsurfning till krävande heldagsturer. Mångsidig hoj som verkligen tåla att jämföras, det här är en gångbar modell med fantastiskt följsam känsla som har potential att ta din cykling till helt nya nivåer. Tack vare en extremt väl avvägd mix av kvalitativa komponenter och avancerad dämpning funkar den lika bra för tävling som för dina dagliga träningspass med polarna. Stommen utgörs av en nyutvecklad aluminiumram med modern BOOST-teknologi och en modern enduroanpassad geometri med superkorta kedjestag (435 mm) och lång reach vilket ger en underbart följsam känsla i spåren. Ramen är utvecklad för singelklinga och är designad för att kunna dominera i höga hastigheter och ger åkaren en föredömligt låg tyngsdpunkt för smidighet och respons samt såklart praktisk invändig kabeldragning. Det genomtänkta länkaget ger dig känslan av ännu mer dämpning, och gör dig redo att kunna hantera riktigt stökiga äventyr. Den gör det dessutom med en imponerande trampeffektivet och den svarar villigt när du vill öka farten och få med dig all kraft ute i spåren. Fjädring och dämpning hanteras av Rock Shox /Fox så du är väl omhändertagen, framtill sitter en Revelation RC och baktill en Performance Float, tack vare generös 150/140 mm fjädringsväg sväljer den effektivt ojämnheter och ser till att du kan köra med full kontroll även när du har maximalt tryck på pedalerna. Båda är luftdämpare och har generöst med inställningar för att kunna hantera kraftfull cykling på olika typer av underlag. När det blir stökigt i branterna är en dropper post nästan obligatoriskt och självklart är även One-Fourty utrustad med en höj och sänkbar sadelstolpe från K-Shock (LEV Integra) redan från start. För att kunna hantera både platta partier och branta backar har den en extremt pålitlig drivlina från SRAM (GX Eagle) med singelklinga (32T) kombinerat med en 11-delad kassett (10-50T). Eftersom cykeln gillar höga farter är den utrustad med effektiva hydrauliska skivbromsar från SRAM (Code R), vilket ger föredömlig kontroll och ser till att du alltid har bästa bromsverkan oavsett underlag, väder eller årstid. Modellen har dessutom stabila och smidiga 27.5-tummare, den här moderna storleken har massor av fördelar jämfört med sina större syskon både när det handlar om vikt, lekfullhet och acceleration. Vi som inte är så långa i rocken föredrar oftast dom smidiga 27.5-tummarna framför den större hjulstorleken.