Merida Big.Nine 100 grön/röd xx-large

Merida Big.Nine 100 grön/röd xx-large billigt till cykel och fritid ✓ Säkra och robusta standardcyklar, hybridcyklar och mountainbikes ✓ Merida Big.Nine 100 grön/röd xx-large av hög kvalitet ✓ Cykelhjälmar, cykelkorgar, cykelkärror/cykelvagnar, belysning, reflexer samt andra cykeltillbehör ✓ Du köper Merida Big.Nine 100 grön/röd xx-large hos Cykelkraft

Prisvärda Merida Big Nine 100 tål verkligen att jämföras, det här är en gångbar träningskamrat som har potential att ta din cykling till nya nivåer. Till 2018 har modellen fått en helt nyutvecklad aluminiumram med lägre standover höjd och modern geometri med korta kedjestag som ger grymt skön körställning och en fantastiskt följsam känsla i spåren. Den reducerade aluminiumramen har invändig vajerdragning och kanske dom slätaste svetsarna i klassen. Drivlinan består av beprövade komponenter från Shimano (Alivio/Acera). Växelregistret är imponerande brett tack vare 27 växlar, vilket gör att du kan bemästra allt från grusvägsrallyn till tuffa klättringar i terrängen. Modellen har dessutom 29-tummare som rullar snabbt och ser till att du utan problem flyter fram över både stock och sten (större hjul har såklart bättre egenskaper när det handlar om rull... och vi som är lite resligare föredrar oftast 29-tummarna framför de mindre hjulstorlekarna). Dämpningen hanteras av en kvalitativ gaffel från SR Suntour (XCM HLO) vilket ser till att du alltid tar dig fram mjukt och behagligt. Framgaffeln har dessutom smart lockout, vilket ger dig rätt förutsättningar att köra lika snabbt på släta underlag som i lite tuffare terräng. Eftersom cykeln gillar lite högre farter är den utrustad med effektiva hydrauliska skivbromsar, vilket ger föredömlig kontroll och ser till att du alltid har bästa bromsverkan oavsett underlag, väder eller årstid. Tack vare en väl avvägd mix av kvalitativa komponenter och en totalvikt (strax under 14 kg) funkar den bra för träningspassen med kompisarna men passar även fo?r dagligt bruk eftersom den redan från start har fästen för både skärmar och pakethållare.

Endast 6 909 kr
 

Relaterade produkter

Ibis Ripley LS XT CK Edition vitamin pee large

Ibis Ripley LS XT CK Edition vitamin pee large
49 219 kr

Den senaste upplagan av Ibis Ripley LS har dockat moder jord! Även den här 3:e generationen är en sylvass trailracer som kan leverera smått utomjordiska varvtider och anser att inbromsningar är en klart överskattad hobby. En heldämpad stigmumsare med fantastisk framkomlighet och brutalt flyt som ser till att du kan hantera svåra situationer på ett häpnadsväckande enkelt sätt. Precis som sina förlagor har Ripley LS begåvats med slaglängder på 120 mm (baktill) och 130 mm (framtill) och den rullar fortfarande med mäktig stabilitet på ett par snabba 29-tummare, men den klarar numera däcksbredder på ända upp till 2,6" från Schwalbe eller 2.5" Wide Trail däcken från Maxxis. En helt kompromisslös 29-tummare med massor av lekfullhet som ger dig imponerande grepp på nästan alla typer av underlag och som ser till att du utan att tveka alltid kan välja en aggressiv linje. Nya Ripley LS har uppgraderats till den 5:e varsionen av det imponerande DW-länkaget som levererar en smått magisk känsla med klassledande kraftöverföring och blixtsnabb respons. Dämpningen i kombination med en aggressiv geometri samt materialval i absoluta toppklass gör hojen till den perfekt kombinationen för dig som gillar snabba rundor på platten men som vill ha lite tätkänning även i de lite tuffare branterna. Varje liten detalj på Ripley LS är extremt väl genomtänkt och bara kabeldragningen kan få en småsur ingenjör eller ilsken mekaniker att lätta på smilbanden och bli smått lyrisk... vi kallar det normal Ibis-klass! Modellen tillverkas i 6 olika utrustningsnivåer med drivpaket från både Shimano (XT eller XTR) och från SRAM (NX, GX, X01 eller XX1 Eagle), samtliga versioner har kvalitetsdämpare från FOX, mästerliga hjul från Ibis och däck från tyska Schwalbe (se specifikationen för detaljerad information om respektive utrustningsnivå). Så vill du bli befälhavare för en flerfaldig testvinnare som har skåpet fullt med medaljer och bucklor så är valet ganska enkelt... du väljer utrustningsnivå och någon av dom snygga lackerna, du är nu redo att ta över ledartröjan!

Ibis Mojo HD4 X01 Eagle CK Edition fireball red small

Ibis Mojo HD4 X01 Eagle CK Edition fireball red small
66 839 kr

En sak är säker, har man plockat hem Enduro World Series så har man gjort helt rätt. Det handlar inte om nån turlig lyckoträff i ett enstaka race, utan här pratar vi om en HEL säsong och inte minst ett HELT team. Det är heller ingen slump att Ibis Mojo HD4 är modellen som teamet använde för att välförtjänt plocka hem medaljen. Vad blir då slutsatsen? Vi tycker nog att det är ganska enkelt, det här är en av världens bästa endurohojar, punkt! Ett gediget utvecklingsarbete och tusentals timmar ligger bakom framtagandet av den 4:e generationen av Mojo HD. Det är dock fortfarande en långslagig heldämpad endurohoj med imponerande följsamhet på ojämna underlag och nästan overkligt flyt i branterna som fixar stökiga spårval på ett överraskande enkelt sätt. HD4:an levererar ett makalöst grepp som garanterar att du alltid kommer ur kurvorna med full kontroll, men ännu stabilare och ännu snabbare än tidigare. Jämfört med föregångaren så har HD4:an en längre och slackare geometri med 64,9 graders vinkel på styrhuvudet, vilket ger dig ännu större självförtroende på snabba och stökiga utförslöpor. Den har dessutom ett lite längre topprör, vilket i praktiken ger dig mer utrymme att manövrera ovanpå cykeln och dessutom skapar ytterligare stabilitet. Vi skulle kunna skriva spaltmeter om geometrin men vi nöjer oss med att nämna att ramen är 30 % styvare i övre länkage och hela 40 % styvare i lägre länkaget och att Ibis ytterligare förfinat upplägg för placeringen av kolfibern, vilket resulterat i både ökad styvhet och en effektivare kraftöverföring. Respektingivande slaglängder på 153 mm baktill och 160 mm framtill (klarar ända upp till 170 mm fram). Liksom dess föregångare rullar den med full stabilitet på ett par mäktiga 27,5-tummare och den klarar bredder från 2,35" ända upp till 2.8" utan att du behöver ändra något på cykeln. När det blir riktigt brant och stökigt i spåren är en sänkbar sadelstolpe nästan obligatorisk och HD4:an är självklart kompatibel med riktigt långa dropper posts, den klarar längder ända upp till 170 mm, lite beroende på ramstorlek. Det extremt genomtänkta DW-länkaget numera i sin 5:e (och självklart Dave?s bästa) version levererar en magisk känsla med klassledande kraftöverföring och blixtsnabb respons när du lägger tryck på pedalerna. Givetvis kan Ibis Mojo HD4 skryta med Boost-teknologi (148 mm bak och 110 mm fram) vilket ger extra vridstyvhet och säkerställer att ingen kraft går till spillo. Letar du efter en kompromisslös heldämpad kolfibercykel med massor av snabb lekfullhet som ger dig imponerande stabilitet och ser till att du alltid har möjligheten att alltid välja en aggressiv linje, ja då har du hittat rätt! Varje liten detalj är extremt väl genomtänkt och bara kabeldragningen kan få en småsur ingenjör eller ilsken mekaniker att lätta på smilbanden och bli smått lyrisk... vi kallar det normal Ibis-klass! Modellen tillverkas i 6 olika utrustningsnivåer med drivpaket från både Shimano (XT eller XTR) och från SRAM (NX, GX, X01 eller XX1 Eagle), samtliga versioner har dämpare från FOX, kompletta hjul från Ibis och däck från Maxxis (se specifikationen för detaljerad information om respektive utrustningsnivå). Så vill du...

Rock Machine Catherine CRB 30-29 matt grå/mintgrön/mörkgrå large

Rock Machine Catherine CRB 30-29 matt grå/mintgrön/mörkgrå large
15 139 kr

Har du bestämt dig för att skaffa en hardtail som kan utmana allt och alla! Letar du efter en snabb kolfiberhoj som trivs på allt från kuperade trailspår till snabb XC-cykling på platten? Ja då ska du ta dig en extra titt på adrenalinmaskinen Rock Machine Catherine CRB 30-29. Det här är en tävlingsklar kolfiberkanon som kombinerar kvick respons med den solida kursstabilitet som krävs för att du både ska kunna hålla en tight linje i spåren och kunna dominera på den moderna typen av lite mer teknisk XC eller Maraton. Chassit består av en högteknologisk ram helt i kolfiber (Carbon UD BF-MB05) med låg vikt och hög vridstyvhet som ger en imponerande trampeffektivitet och grym respons när du kliver ut i vänsterfil. Tack vare högkvalitativa materialval och modern boost-teknologi uppnås extrem vridstyvhet, vilket gör att all den kraft som dina muskler genererar går rätt ut till bakhjulet och ser till att du har brutalt driv i spåren. Lägg därtill en geometri med massor av racekänsla kombinerat med en välbalanserad körställning som garanterar att du kan köra både snabbt och länge med imponerande kontroll, dessutom både på platten, utför och uppför! Komponentmässigt har den en pålitlig drivlina med 12 problemfria växlar från SRAM (NX Eagle), ett vevparti med singeldrev kombineras med en kassett på 11-50T vilket ger en bred utväxling. När du väl behöver få stopp på de lättrullande 29-tummarna från WTB (Nano Race) med 2.1" bredd så har du tillgång till hydrauliska skivbromsar med 180/160 mm diskar, vilket ser till att du har kraftfull bromsverkan och en imponerande kort bromssträcka oavsett underlag, väderförhållanden och årstid. Du är väl omhändertagen av en dämpad luftgaffel från Rock Shox (Recon RL) som levererar en slaglängd på 120 mm, vilket både ger dig hög komfort och massor av trygghet i spåret. Dämparen har dessutom generöst med inställningsmöjligheter så att du kan fokusera på att köra fort, oavsett vilket underlag som gäller för dagen. Det här är en välbalanserad mix av pålitliga komponenter som är klar vassare än genomsnittet, på ren svenska skulle man nog kunna säga att det är pålitliga prylar från dom övre hyllorna hos både Sram, Rock Shox, Race Face och WTB. Vad blir då slutresultatet i praktiken? En snabb hardtail med racekänsla och blixtsnabb manöverförmåga med totalvikt runt 12 kilo som både är klättringsvillig och som älskar när det går undan, och dessutom till ett plånboksvänligt pris som nästan alla kan leva med!

Yeti 2019 SB150 C-SERIES SM TURQ 19 GX

Yeti 2019 SB150 C-SERIES SM TURQ 19 GX
52 829 kr

Yeti 2019 SB150 C-SERIES SM TURQ 19 GX

Ibis Ripmo NX Eagle CK Edition black olive x-large

Ibis Ripmo NX Eagle CK Edition black olive x-large
41 799 kr

Det efterlängtade kärleksbarnet Ibis Ripmo skulle kunna beskrivas som en ytterst potent kombination mellan de efterfrågade modellerna Ripley och Mojo, men låt dig inte luras, det här är en helt ny tävlingshoj där Ibis plockat några av guldkornen från två av världens absolut bästa cyklar. Ripmo är ett sylvasst endurovapen med långa (145/160 mm) slaglängder som hela Ibis-teamet (inklusive vår egen stolthet Robin Wallner) kör med för att bibehålla greppet om Enduroscenen och för att försvara världsmästartiteln. Ripmo´s progressiva geometri skapar mäktiga fartresurser i absoluta världsklass men levererar samtidigt EWS-vinnarens (Ibis HD4) imponerande stabilitet till 29-tummarna. Modellen har en hyfsat slack geometri men för att för att skapa rätt tryck på framhjulet och minimera trött långtradarkänsla har sadelröret en vinkel på 77-76° (den är dessutom är byggd för gaffel med offset på 44 mm istället för 51 mm) vilket skapar en rapp styrkänsla trots ett relativt långt övre ramrör. Resultatet i praktiken? Du blir nästan overkligt snabb i de raka linjerna men samtidigt överraskande kvick även i knixiga kurvor. Som alltid när det gäller cyklar från Ibis är ramen är tillverkad helt i högklassig kolfiber, både i fram- och baktriangel, och ramen har utrymme för rejäla sulor, bredder på upp till 2,6? är inga som helst problem. Det här är en extremt klättringsvillig tävlingsbåge som levererar imponerande stabilitet i branterna och som ser till att du alltid har möjligheten att alltid välja en aggressiv racelinje. Varje detalj är extremt väl genomtänkt och bara kabeldragningen med interna kabeltunnlar kan få en småsur ingenjör eller ilsken mekaniker att lätta på smilbanden och bli smått lyrisk... vi kallar det normal Ibis-klass! Det extremt genomtänkta DW-länkaget, numera i sin 5:e version (och såklart Dave?s bästa) med lager i övre länken och bussningar i den nedre länken, levererar klassledande kraftöverföring med magisk känsla och blixtsnabb respons. Givetvis kan Ripmo skryta med Boost-teknologi (148 mm bak och 110 mm fram) vilket ger extra vridstyvhet och säkerställer att ingen kraft går till spillo. När det blir riktigt stökigt i spåren är en sänkbar sadelstolpe nästan obligatorisk och nya Ripmo är självklart kompatibel med riktigt långa dropper posts, den är byggd för 175 mm dropper´s (utom storlek S som är byggd för 150 mm), detta eftersom Ibis vill ge dig möjligheten att kunna välja storlek utifrån reach snarare än traditionell skrevhöjd. Modellen tillverkas i 6 olika utrustningsnivåer med drivpaket från både Shimano (XT eller XTR) och från SRAM (NX, GX, X01 eller XX1 Eagle), samtliga versioner har dämpare från FOX, kompletta hjul från Ibis och däck från Maxxis (se specifikationen för detaljerad information om respektive utrustningsnivå). Så vill du slippa att kompromissa och ställa in siktet på att blixtsnabbt fylla skåpet med medaljer och bucklor så är valet ganska enkelt... antingen väljer du färgen Tangerine Sky eller Black Olive, du har nu alla möjligheter i världen att vinna nästa Enduro World Series!

Scott Genius 910 medium

Scott Genius 910 medium
58 990 kr

Letar du efter den där härliga känslan av grymt flyt som bara heldämpat kan leverera? Vill du kunna kan hålla en tight linje i branterna och trivs du som bäst i lite mer tekniska utmanade terräng? Då du ska du definitivt ta en extra titt på Scott Genius 910. Det här är en vansinnigt rolig berg-och-dal-bane-maskin för dig som föredrar snabb avkastning i form av adrenalinstinna utförslöpor snarare än statliga garantier. Utan att bli det minsta stöddig lutar den sig självsäkert mot en högteknologisk ram med lätt kolfiber i (HMF) i huvudtriangeln och tålig aluminium (Alloy SL 6011) i baksvingen. Kinematiken i toppklass tack vare smart 4-länks design vars primära mål är att leverera flexibilitet, hög respons och generös slaglängd. Genius har alltid varit cykeln som prioriterar balans och den trivs fortfarande lika ypperligt i branterna, oavsett om det går uppför eller nedför. Jämfört med tidigare upplagor har geometrin uppdaterats rejält och Genius har både kortare kedjesteg, en brantare sittvinkel och en längre räckvidd, allt för att skapa maximal balans med den långa dämparen. Vad blir då resultatet i praktiken? Du får makalös manöverförmåga och frikostig slaglängd på en cykel som är klättringsvilligare än spindelmannen och som droppar snabbare än ett skållat troll i branterna! Slaglängder på 150 mm levereras av en FOX 34 Float Performance Air framtill, och av en FOX NUDE T EVOL Trunnion baktill. Båda dämparna har justerbar rebound, lockout och 3-fasta lägen (Lockout-Trail-Descend) som smidigt regleras från styret via en smart TwinLoc Remote, vilket både ökar användningsområdet och ger dig möjligheten att kunna köra riktigt fort på alla typer av underlag. När det blir riktigt stökigt i branterna är en reglerbar sadelstolpe nästan obligatoriskt, så givetvis är även den här modellen utrustad med en Dropper Post (FOX Transfer Dropper). Utöver den erkänt fina ramen och dämpare i toppklass så får du en extremt driftsäker drivlina med 12 växlar från SRAM (X01/X1 Eagle) som levererar pålitlig prestanda i form av en användarvänlig utväxling. Kraftfulla hydrauliska skivbromsar sköter om inbromsningen, vilket ser till att du har maximal bromsverkan oavsett om det är lerigt, regnigt eller slaskigt i spåret. Visst, det är kanske inte ren proffsklass på prylarna men funktionaliteten är extremt hög och cykeln har betydligt vassare komponenter än många av sina konkurrenter. Hur är det då med mångsidigheten på årets upplaga? Till skillnad från nästan alla konkurrenter ger dig Genius möjligheten köra på både 27,5-tummare och 29-tummare! Och det bästa av allt är att du varken behöver krångla med byta av framgaffel eller plocka fram MIG-svetsen. Allt du behöver göra är en enkel vridning av den asymmetriska brickan på länkaget, byta hjulen och ge dig ut i spåren! Nettot blir en nästan identisk geometri även när du växlar mellan hjulstorlekarna... och som extra bonus kan du med 27,5-tummarna köra både 2,5", 2,6" eller 2,8" bredd på däcken och med 29-tummarna hanterar du allt från 2,4" till 2,6" utan minsta problem... som sagt, mångsidighet och flexibilitet är bara förnamnet på nya ...

Yeti 2019 SB130 C-SERIES XL TURQ 19 GX Comp

Yeti 2019 SB130 C-SERIES XL TURQ 19 GX Comp
59 059 kr

Yeti 2019 SB130 C-SERIES XL TURQ 19 GX Comp

Ibis Mojo 3 XTR CK Edition obsidian black medium

Ibis Mojo 3 XTR CK Edition obsidian black medium
68 849 kr

Den flerfaldig testvinnaren Ibis Mojo 3 är ett heldämpat trailmonster som ser till att du kan hantera svåra situationer på ett häpnadsväckande enkelt sätt. En av hemligheterna är dess makalöst grepp, som garanterar ett fantastiskt flyt i branterna och som även ser till att du alltid kommer ur kurvorna med full kontroll. Denna heldämpad allrounder har imponerande framkomlighet, fantastisk följsamhet och grymt skönt flyt, och Mojo 3 rullar dessutom både stabilare och snabbare än sina förlagor. Modellen har mycket gemensamt med den klassiska HD3:an men den upplevs som både lättare, smidigare och mer energisk i spåret. Den har generösa slaglängder på 130 mm (baktill) och 140 mm (framtill) och liksom sin föregångare rullar den med en mäktig stabilitet på ett par robusta 27,5-tummare, och den klarar dessutom bredder ända upp till 2.8" utan att du behöver ändra något på cykeln (utprovat med däck från både Schwalbe och Maxxis). Det extremt genomtänkta DW-länkaget som numera är inne i sin 5:e (och självklart Dave?s bästa) version levererar en magisk känsla med klassledande kraftöverföring och blixtsnabb respons när du lägger tryck på pedalerna. Dämpningen i kombination med en vass geometri samt material i världsklass gör Mojo 3 till den perfekt cykeln för dig som letar efter ett lekfullt trailmonster som täcker in ett galet brett register . Geometrin kan enkelt beskrivas som låg, lång och med relativt flacka vinklar samt korta kedjestag. Och givetvis kan Mojo 3 skryta med Boost-teknologi (148 mm baktill och 110 mm framtill) vilket ger extra vridstyvhet och ser till att noll kraft går till spillo. När det blir riktigt stökigt i spåren är en sänkbar sadelstolpe nästan obligatorisk, och självklart är även Mojo 3 utrustad med en dropper post. En kompromisslös kolfibercykel med massor av lekfullhet som ger dig imponerande grepp på nästan alla typer av underlag och som ser till att du alltid har möjligheten att välja en aggressiv linje ute i spåret. Varje detalj på Mojo 3 är extremt väl genomtänkt och bara kabeldragningen kan få en småsur ingenjör eller ilsken mekaniker att lätta på smilbanden och bli smått lyrisk... vi kallar det normal Ibis-klass! Modellen tillverkas i 6 olika utrustningsnivåer med drivpaket från både Shimano (XT eller XTR) och från SRAM (NX, GX, X01 eller XX1 Eagle), samtliga versioner har dämpare från FOX, kompletta hjul från Ibis och däck från Schwalbe (se specifikationen för detaljerad information om respektive utrustningsnivå). Så vill du slippa att kompromissa och ställa in siktet på att blixtsnabbt fylla skåpet med medaljer och bucklor så är valet ganska enkelt... väljer du färgen Shark Bite eller Obsidian Black, du är nu redo att vinna nästa Enduro World Series!

Ibis Mojo HD4 X01 Eagle CK Edition fireball red large

Ibis Mojo HD4 X01 Eagle CK Edition fireball red large
66 839 kr

En sak är säker, har man plockat hem Enduro World Series så har man gjort helt rätt. Det handlar inte om nån turlig lyckoträff i ett enstaka race, utan här pratar vi om en HEL säsong och inte minst ett HELT team. Det är heller ingen slump att Ibis Mojo HD4 är modellen som teamet använde för att välförtjänt plocka hem medaljen. Vad blir då slutsatsen? Vi tycker nog att det är ganska enkelt, det här är en av världens bästa endurohojar, punkt! Ett gediget utvecklingsarbete och tusentals timmar ligger bakom framtagandet av den 4:e generationen av Mojo HD. Det är dock fortfarande en långslagig heldämpad endurohoj med imponerande följsamhet på ojämna underlag och nästan overkligt flyt i branterna som fixar stökiga spårval på ett överraskande enkelt sätt. HD4:an levererar ett makalöst grepp som garanterar att du alltid kommer ur kurvorna med full kontroll, men ännu stabilare och ännu snabbare än tidigare. Jämfört med föregångaren så har HD4:an en längre och slackare geometri med 64,9 graders vinkel på styrhuvudet, vilket ger dig ännu större självförtroende på snabba och stökiga utförslöpor. Den har dessutom ett lite längre topprör, vilket i praktiken ger dig mer utrymme att manövrera ovanpå cykeln och dessutom skapar ytterligare stabilitet. Vi skulle kunna skriva spaltmeter om geometrin men vi nöjer oss med att nämna att ramen är 30 % styvare i övre länkage och hela 40 % styvare i lägre länkaget och att Ibis ytterligare förfinat upplägg för placeringen av kolfibern, vilket resulterat i både ökad styvhet och en effektivare kraftöverföring. Respektingivande slaglängder på 153 mm baktill och 160 mm framtill (klarar ända upp till 170 mm fram). Liksom dess föregångare rullar den med full stabilitet på ett par mäktiga 27,5-tummare och den klarar bredder från 2,35" ända upp till 2.8" utan att du behöver ändra något på cykeln. När det blir riktigt brant och stökigt i spåren är en sänkbar sadelstolpe nästan obligatorisk och HD4:an är självklart kompatibel med riktigt långa dropper posts, den klarar längder ända upp till 170 mm, lite beroende på ramstorlek. Det extremt genomtänkta DW-länkaget numera i sin 5:e (och självklart Dave?s bästa) version levererar en magisk känsla med klassledande kraftöverföring och blixtsnabb respons när du lägger tryck på pedalerna. Givetvis kan Ibis Mojo HD4 skryta med Boost-teknologi (148 mm bak och 110 mm fram) vilket ger extra vridstyvhet och säkerställer att ingen kraft går till spillo. Letar du efter en kompromisslös heldämpad kolfibercykel med massor av snabb lekfullhet som ger dig imponerande stabilitet och ser till att du alltid har möjligheten att alltid välja en aggressiv linje, ja då har du hittat rätt! Varje liten detalj är extremt väl genomtänkt och bara kabeldragningen kan få en småsur ingenjör eller ilsken mekaniker att lätta på smilbanden och bli smått lyrisk... vi kallar det normal Ibis-klass! Modellen tillverkas i 6 olika utrustningsnivåer med drivpaket från både Shimano (XT eller XTR) och från SRAM (NX, GX, X01 eller XX1 Eagle), samtliga versioner har dämpare från FOX, kompletta hjul från Ibis och däck från Maxxis (se specifikationen för detaljerad information om respektive utrustningsnivå). Så vill du...