Merida Big.Nine 100 grön/röd xx-large

Merida Big.Nine 100 grön/röd xx-large billigt till cykel och fritid ✓ Säkra och robusta standardcyklar, hybridcyklar och mountainbikes ✓ Merida Big.Nine 100 grön/röd xx-large av hög kvalitet ✓ Cykelhjälmar, cykelkorgar, cykelkärror/cykelvagnar, belysning, reflexer samt andra cykeltillbehör ✓ Du köper Merida Big.Nine 100 grön/röd xx-large hos Cykelkraft

Prisvärda Merida Big Nine 100 tål verkligen att jämföras, det här är en gångbar träningskamrat som har potential att ta din cykling till nya nivåer. Till 2018 har modellen fått en helt nyutvecklad aluminiumram med lägre standover höjd och modern geometri med korta kedjestag som ger grymt skön körställning och en fantastiskt följsam känsla i spåren. Den reducerade aluminiumramen har invändig vajerdragning och kanske dom slätaste svetsarna i klassen. Drivlinan består av beprövade komponenter från Shimano (Alivio/Acera). Växelregistret är imponerande brett tack vare 27 växlar, vilket gör att du kan bemästra allt från grusvägsrallyn till tuffa klättringar i terrängen. Modellen har dessutom 29-tummare som rullar snabbt och ser till att du utan problem flyter fram över både stock och sten (större hjul har såklart bättre egenskaper när det handlar om rull... och vi som är lite resligare föredrar oftast 29-tummarna framför de mindre hjulstorlekarna). Dämpningen hanteras av en kvalitativ gaffel från SR Suntour (XCM HLO) vilket ser till att du alltid tar dig fram mjukt och behagligt. Framgaffeln har dessutom smart lockout, vilket ger dig rätt förutsättningar att köra lika snabbt på släta underlag som i lite tuffare terräng. Eftersom cykeln gillar lite högre farter är den utrustad med effektiva hydrauliska skivbromsar, vilket ger föredömlig kontroll och ser till att du alltid har bästa bromsverkan oavsett underlag, väder eller årstid. Tack vare en väl avvägd mix av kvalitativa komponenter och en totalvikt (strax under 14 kg) funkar den bra för träningspassen med kompisarna men passar även fo?r dagligt bruk eftersom den redan från start har fästen för både skärmar och pakethållare.

Endast 7 990 kr
 

Relaterade produkter

Merida Big.Nine 6000 silver large

Merida Big.Nine 6000 silver large
27 990 kr

Letar du efter en kraftfull hardtail för både träning och tävling så är Merida Big.Nine 6000 ett självskrivet alternativ. En vindsnabb hardtail med aggressiva vinklar och imponerande prestanda, och dessutom till ett fantastiskt överkomligt pris. Det här är helt rätt moutainbike om du vill föra befälet över en speedig fartfantom med modernt drivpaket som är uppbyggd kring en riktigt högklassig kolfiberram med massor av racekänsla. Stommer utgörs av en imponerande kolfiberram (CF3) med aerodynamiskt överrör samt kedje- och sadelstag med vibrationsdämpande bladprofil för optimala egenskaper. Den bygger i grunden på samma tävlingstestade racegeometri som Team modellen, en överraskande tålig kolfiberram med vibrationsdämpande egenskaper som ökar både komfort samt uthållighet, och som dessutom väger in på låga 1.350 gram! Modellen är imponerande lätt (väger in på låga 10,67 kg), har en låg tyngdpunkt och är skapad för höga hastigheter, främst på grusvägar och böljande skogsstigar. För att kunna bemästra allt från snabbt grusvägsrally till blytunga klättringar i stökig terräng har den fått en bombsäker drivlina med singelklinga och 12 växlar med brett register från SRAM (GX Eagle). Dämpningen hanteras av en högkvalitativ luftgaffel från Rock Shox (Reba RL) med 100 mm slaglängd och lockout som hanteras via ett reglage på styret, vilket ger dig rätt förutsättningar för att köra snabbt i tuff terräng och även bidrar till en tryggare upplevelse i sadeln. Eftersom cykeln gillar höga farter är den utrustad med effektiva hydrauliska skivbromsar, vilket ger föredömlig kontroll och ser till att du alltid har bästa bromsverkan oavsett underlag, väder eller årstid. Modellen rullar snabbt på ett par stabila 29-tummare med kvalitetsdäck från Maxxis (Ikon) som ser till att du utan problem flyter fram över både stock och sten. Större hjul rullar såklart snabbare, och vi som är lite resligare föredrar oftast 29-tummarna framför de mindre hjulstorlekarna. Tack vare en extremt väl avvägd mix av rena kvalitetskomponenter och en låg totalvikt funkar den faktiskt lika bra för tävling som för dina dagliga träningspass med kompisarna.

Yeti SB100 Carbon GX turkos x-large

Yeti SB100 Carbon GX turkos x-large
51 639 kr

Den temperamentsfulla endorfinmaskinen Yeti SB100 C/Series levererar högvis av rapp cykelglädje i ett extremt välbalanserat paket som nästan känns som skräddarsytt för våra skandinaviska förhållanden. Ett helt perfekt redskap för dig som älskar flödande skogsrepor men hatar kompromisser och bara nöjer sig med det bästa! Det här är en riktigt snabb, effektiv och lekfull skogsmaskin för dig som älskar speed och vill kunna bibehålla farten även när spåren börjar bli riktigt knepiga. Grundbulten utgörs av en välbalanserad kinematik och en sund slaglängd som prioriterar hastighet och kvick manöverförmåga men samtidigt ser till att du kan dominera i mer tekniskt utmanade terräng Den högkvalitativa ramen i kolfiber (C/Series) ger dig en imponerande balans mellan styvhet och styrka vilket gör att hojen upplevs som både snabb, solid, och aggressiv. Ramen väger visserligen runt 250 gram mer än TURQ Series men den har samma imponerande egenskaper och är dessutom lite tåligare. Hojen rullar på ett par mästerverk från DT Swiss, ett par speediga 29-tummare med feta gummin från Maxxis, som ser till att du utan tvekan kan välja den tajtaste linjen och som dessutom ger dig pålitligt fäste i kurvorna... slutresultatet är en given vinnare. Modellen har en lite mer slimmad version av det beprövade Switch Infinity länkaget som levererar en mer progressiv kurva men med samma klassledande kontroll på de 100 millimetrarna av dämpning (känns som betydlig fler). Vilket resulterar i en smått magiska känsla kombinerat med en imponerande effektiv kraftöverföring som blixtsnabbt svarar när du vill öka tempot. Teknologin är utvecklad tillsammans med Fox Racing, och det handlar förenklat om avancerad styrning av all den rörelseenergi du pumpar ner i chassit. Resultatet i praktiken? Högpresterande dämpning med massor av racekänsla kombinerat med kraftöverföring i världsklass. Dämpning hanteras av FOX så du är väl omhändertagen, framtill sitter en Performance 34 samt baktill en Performance DPS, och tack vare slaglängder (120/100 mm) så sväljer den effektivt ojämnheter och ser till att du kan köra med full kontroll på nästan alla typer av underlag. Dämparna har givetvis massor av inställningsmöjligheter, så att du enkelt kan anpassa hojen utifrån de önskemål du har för stunden. När det blir stökigt i branterna är en dropper post nästan obligatoriskt, och självklart är den redan från start utrustad med en sänkbar sadelstolpe från Fox (Transfer). För att kunna bemästra allt från plana underlag till stökig terräng så kan du välja mellan några av marknadens vassaste drivlinor. Vi pratar kvalitetskomponenter från SRAM, bara att välja det kit (GX eller GX Comp) som passar dina önskemål bäst (se specifikationen för komplett information). Modellen älskar ett högt tempo och är självklart utrustad med kraftfulla skivbromsar som matchar de imponerande fartresurserna och levererar resolut bromsverkan året runt, oavsett underlag, väder eller årstid. Nytt för i år är att ramen (inklusive Switch Infinity länkaget) har livstids garanti, jo du läste helt rätt den har numera livstids garanti. Vi har full förståelse för ditt giriga habegär och vill du lära dig mer så föreslår vi att du kollar in&nbs...

Merida eOne-Twenty M#rida blå/gul large

Merida eOne-Twenty M#rida blå/gul large
54 990 kr

Prioriterar du framkomlighet, smidighet, och lekfullhet så är heldämpade Merida eOne-Twenty M#rida helt rätt när du vill ha kraftfullt drag i spåren. En mångsidig elassisterad hoj som passar allt från fartfylld stigsurfning till avslappnade heldagsturer och som verkligen tål att jämföras. Tack vare en extremt väl avvägd mix av kvalitativa komponenter och avancerad dämpning funkar den lika bra för långa äventyrsrundor som för dina dagliga pass med polarna. Stommen utgörs av en kvalitativ aluminiumram med BOOST-teknologi och en modern trailgeometri med grymt följsam känsla i spåren. Ramen är designad för att kunna dominera i höga hastigheter och ger åkaren en föredömligt låg tyngsdpunkt samt har såklart praktisk invändig kabeldragning. Det genomtänkta länkaget ger dig känslan av ännu mer dämpning, och gör dig redo att kunna hantera stökiga äventyr. Den gör det dessutom med en imponerande trampeffektivet och den svarar villigt när du vill öka farten och få med dig all kraft ute i spåren. Hjärtat utgörs av elsystemet STePS (E8000) från Shimano, ett fullt integrerat system som består av en lätt, kompakt och effektiv centermotor med låg ljudnivå samt överlägsen kraftöverföring. Tack vare drivning direkt på vevaxeln har du alla förutsättningar för massor underbara mil med skönt tryck i pedalerna. Den kraftfulla motorn med hela 70 Nm har tre olika assistanslägen där BOOST ger dig hela 300% assistans och drivs av ett kvalitativt batteri på 500 Wh. Datorn visar inte bara de vanliga cykeldatorfunktionerna, utan även vilken växel du använder, räckvidden och batteriets resterande kapacitet. Fjädring och dämpning hanteras av Rock Shox så du är väl omhändertagen, framtill sitter en Pike RC och baktill en Delux RT, tack vare 130/120 mm fjädringsväg sväljer den effektivt ojämnheter och ser till att du kan köra med full kontroll även när du har maximalt tryck på pedalerna. Båda är kvalitetsdämpare och har generöst med inställningar för att kunna hantera kraftfull cykling på olika typer av underlag. När det blir stökigt i branterna är en dropper post nästan obligatoriskt och självklart är även eOne-Twenty utrustad med en höj och sänkbar sadelstolpe redan från start. För att kunna hantera allt från plana grusvägar till stökiga branter har den pålitlig 12-växlad drivlina från Sram (NX Eagle) med hög prestanda och brett register. Eftersom cykeln gillar höga farter är den utrustad med effektiva hydrauliska skivbromsar med stora skivor, vilket ger föredömlig kontroll och ser till att du alltid har maximal bromsverkan oavsett underlag, väder eller årstid. Allt rullar på ett kvalitativt hjulset från Fulcrum (E- Fire 500) och dessa stbila 27.5-tummare har riktigt feta däck från Maxxis, vilket ser till att du har greppsäker markkontakt på nästan alla typer av underlag. Den här moderna hjulstorleken har massor av fördelar jämfört med sina större syskon både när det handlar om vikt, lekfullhet och acceleration.

Scott Roxter 600 medium

Scott Roxter 600 medium
6 990 kr

Är du en talangfull junior som vill ha en tuff hoj som är briljant att trampa till plugget eller fotbollsträningen med? Du har kanske tröttnat på att kompromissa och vill ge dig själv chansen att kunna bränna om både mamma och pappa, ja då är kapabla Scott Roxter 600 en smart investering och den kommer ge dig maximal avkastning i form av massor av pålitlig cykelglädje. Stommen utgörs av en stabil dubbelreducerad aluminiumram (6061) med en sportig geometri och intern kabeldragning som är speciellt anpassad för att att vara lätthanterlig, ge bra uppsikt samt hög komfort. Modellen är även utrustad med en dämpad framgaffel från Suntour (XCT-HLO) med 100 mm slaglängd och Lockout (du styr gaffeln vi ett reglage på dämparen), vilket både ger dig ökad komfort och skapar betydligt effektivare framkomlighet på hårda underlag. Ovanpå detta har cykeln en beprövad drivlina från Shimano med 24 växlar (Altus) kombinerat med komponenter som har pålitlig funktion och gedigen kvalitet. Visst, det är kanske inte ren proffsklass på prylarna, men modellen har funktionella komponenter som är anpassade för juniorer och som verkligen fungerar i praktiken. Eftersom den trivs när det går undan är den utrustad med effektiva hydrauliska skivbromsar vilket både sänker underhållsbehovet och ser till att du har kraftfull bromsverkan året om, dessutom oavsett om det är lerigt, regnigt, slaskigt eller dammigt i spåren. Tack vare pålitliga 26-tummare så rullar det snabbt och den upplevs verkligen som både rapp och kvick ute i spåren. Modellen trivs i höga farter men passar kanske främst som din vardagliga mountainbike, speciellt med tanke på hur civiliserat den beter sig på hårda underlag med slät struktur. Modellen har genomgående betydligt finare komponenter än vad de flesta mindre cyklister är vana vid, och det vittnar ju om att den här cykeln är skapad för juniorer som verkligen gillar att cykla!

Ibis Ripmo XX1 Eagle CK Edition tangerine sky medium

Ibis Ripmo XX1 Eagle CK Edition tangerine sky medium
78 139 kr

Det efterlängtade kärleksbarnet Ibis Ripmo skulle kunna beskrivas som en ytterst potent kombination mellan de efterfrågade modellerna Ripley och Mojo, men låt dig inte luras, det här är en helt ny tävlingshoj där Ibis plockat några av guldkornen från två av världens absolut bästa cyklar. Ripmo är ett sylvasst endurovapen med långa (145/160 mm) slaglängder som hela Ibis-teamet (inklusive vår egen stolthet Robin Wallner) kör med för att bibehålla greppet om Enduroscenen och för att försvara världsmästartiteln. Ripmo´s progressiva geometri skapar mäktiga fartresurser i absoluta världsklass men levererar samtidigt EWS-vinnarens (Ibis HD4) imponerande stabilitet till 29-tummarna. Modellen har en hyfsat slack geometri men för att för att skapa rätt tryck på framhjulet och minimera trött långtradarkänsla har sadelröret en vinkel på 77-76° (den är dessutom är byggd för gaffel med offset på 44 mm istället för 51 mm) vilket skapar en rapp styrkänsla trots ett relativt långt övre ramrör. Resultatet i praktiken? Du blir nästan overkligt snabb i de raka linjerna men samtidigt överraskande kvick även i knixiga kurvor. Som alltid när det gäller cyklar från Ibis är ramen är tillverkad helt i högklassig kolfiber, både i fram- och baktriangel, och ramen har utrymme för rejäla sulor, bredder på upp till 2,6? är inga som helst problem. Det här är en extremt klättringsvillig tävlingsbåge som levererar imponerande stabilitet i branterna och som ser till att du alltid har möjligheten att alltid välja en aggressiv racelinje. Varje detalj är extremt väl genomtänkt och bara kabeldragningen med interna kabeltunnlar kan få en småsur ingenjör eller ilsken mekaniker att lätta på smilbanden och bli smått lyrisk... vi kallar det normal Ibis-klass! Det extremt genomtänkta DW-länkaget, numera i sin 5:e version (och såklart Dave?s bästa) med lager i övre länken och bussningar i den nedre länken, levererar klassledande kraftöverföring med magisk känsla och blixtsnabb respons. Givetvis kan Ripmo skryta med Boost-teknologi (148 mm bak och 110 mm fram) vilket ger extra vridstyvhet och säkerställer att ingen kraft går till spillo. När det blir riktigt stökigt i spåren är en sänkbar sadelstolpe nästan obligatorisk och nya Ripmo är självklart kompatibel med riktigt långa dropper posts, den är byggd för 175 mm dropper´s (utom storlek S som är byggd för 150 mm), detta eftersom Ibis vill ge dig möjligheten att kunna välja storlek utifrån reach snarare än traditionell skrevhöjd. Modellen tillverkas i 6 olika utrustningsnivåer med drivpaket från både Shimano (XT eller XTR) och från SRAM (NX, GX, X01 eller XX1 Eagle), samtliga versioner har dämpare från FOX, kompletta hjul från Ibis och däck från Maxxis (se specifikationen för detaljerad information om respektive utrustningsnivå). Så vill du slippa att kompromissa och ställa in siktet på att blixtsnabbt fylla skåpet med medaljer och bucklor så är valet ganska enkelt... antingen väljer du färgen Tangerine Sky eller Black Olive, du har nu alla möjligheter i världen att vinna nästa Enduro World Series!

Merida One-Twenty 800 29 svart small

Merida One-Twenty 800 29 svart small
25 990 kr

Prioriterar du framkomlighet, flyt och snabba varvtider i oja?mn terra?ng så är Merida One-Twenty 800 ett självklart alternativ. En smidig heldämpad hoj för dig som gillar bra drag i spåren och som fungera för både fartfylld stigsurfning och krävande heldagsturer med polarna. En mångsidig modell med fantastiskt följsam känsla och generösa slaglängder som har potential att ta din cykling till helt nya nivåer. Tack vare en extremt väl avvägd mix av högkvalitativa komponenter och avancerad dämpning funkar den lika bra för tävling som för dina dagliga träningspass. Stommen utgörs av en kvalitativ trippelreducerad aluminiumram med en modern geometri, korta kedjestag och en fantastisk Float Link dämparupphängning som ger dig känslan av ännu mer dämpning. Ramen ger åkaren en föredömligt låg tyngdpunkt och är designad för att kunna dominera i höga hastigheter. Den gör det dessutom med en imponerande trampeffektivet och den svarar villigt när du vill öka farten och få med dig all kraft. Fjädring och dämpning hanteras av Rock Shox så du är väl omhändertagen, framtill sitter en Revelation RC och baktill en Deluxe RL, tack vare 130/120 mm fjädringsväg sväljer den effektivt ojämnheter och ser till att du kan köra med full kontroll även med maximalt tryck på pedalerna. Båda är luftdämpare och har generöst med inställningar för att kunna hantera kraftfull cykling på underlag med lite olika karaktär. När det blir riktigt stökigt i branterna är en dropper post numera nästan obligatoriskt, så givetvis är den redan från start utrustad med en höj-/sänkbar sadelstolpe. För att kunna bemästra allt från plan grusvägsrally till tunga klättringar i stökig terräng så är den bestyckad med en bombsäker 12-växlad drivlina med singelklinga från Sram (GX Eagle), vilket borgar för både hög precision och pålitlig funktion. Eftersom cykeln gillar höga farter är den utrustad med effektiva hydrauliska skivbromsar, vilket ger föredömlig kontroll och ser till att du alltid har bästa bromsverkan oavsett underlag, väder eller årstid. Modellen rullar på ett par stabila 29-tummare med aggressiva kvalitetsdäck från Maxxis (Minion DHR II) som ser till att du flyter fram över både stock och sten med full kontroll. Större hjul rullar såklart snabbare, och vi som är lite resligare föredrar oftast fullstora 29-tummare framför mindre hjulstorlekar.

Bianchi Nitron 9.4 NX Eagle röd/svart/vit 43 cm

Bianchi Nitron 9.4 NX Eagle röd/svart/vit 43 cm
22 995 kr

Vill du skaffa en potent italiensk hardtail med en vass kolfiberram där effektiv prestanda ligger i fokus så kan Bianchi Nitron 9.4 vara en smart investering. Ett uthålligt fartvidunder med snabb respons och fantastisk kraftöverföring som utan problem kan handskas med både stenhårda träningspass och tuffa långlopp. Hjärtat i denna välbyggda skapelse är en högkvalitativ ram i kolfiber med praktisk intern kabeldragning, låg vikt och massor av vridstyvhet på rätt ställen. Tack vare sina korta kedjestag (429mm) och en i övrigt helt tävlingsklar geometri så ges du både klättringsvillig kvickhet och pålitlig kurstabilitet även på mer tekniskt utmanande partier. Den vridstyva ramen har massor av skön racekänsla och utgör en stabil plattform som ser till att du har alla möjligheter att kunna kliva högst upp på pallen när dagen är summerad. Givetvis är den förbered för reglerbara sadelstolpar (tack vare sin smarta interna kabeldragning) och den är såklart även anpassad för stickaxlar med Boost-standard (12x148mm). Dämpningen hanteras av en vass luftgaffel från Rock Shox (Judy Gold RL 29" Solo Air) med 100 mm slaglängd och lockout (du styr dämparen via ett reglage på styret), vilket lyfter cykeln rejält samt ökar användningsområdet eftersom det ger dig möjligheten att kunna köra nästan lika fort på stökiga skogsstigar som på hårda grusvägar. Ovanpå detta har cykeln en pålitlig drivlina med 12 problemfria växlar (NX Eagle) från SRAM. Italiensk design på högsta nivå utesluter såklart mediokra dussingrejor, och hjärtat i skapelsen är ett effektivt vevparti med singelklinga (32T) som kombineras med en kassett på 11-50T, vilket ger en bred utväxling där fokus ligger på höga farter. Allt rullar på ett par snabba 29-tummare från WTB (KOM light i25) med hög slitstyrka och låg vikt. Eftersom cykeln älskar hög fart har den begåvats med kraftfulla hydrauliska skivbromsar vilket både sänker underhållsbehovet och ser till att du har maximal bromsverkan oavsett om det är lerigt, regnigt eller slaskigt i dit favoritspår. I övrigt är modellen utrustad med tåliga komponenter från den övre hyllorna hos både Shimano, Rock Shox, WTB och TEC. Det här är en imponerande konditionsstark italienare med fin respons och kvalitativa komponenter som älskar fartvind och som dessutom är väl anpassade för vårt lite tuffare skandinaviska klimat. Tävlingsklar modell med effektiv kraftöverföring och grym kontroll som kommer ställa upp oavsett om det är lite lättare träning eller viktig tävling som gäller för dagen.

Ibis Ripmo X01 Eagle CK Edition black olive small

Ibis Ripmo X01 Eagle CK Edition black olive small
66 909 kr

Det efterlängtade kärleksbarnet Ibis Ripmo skulle kunna beskrivas som en ytterst potent kombination mellan de efterfrågade modellerna Ripley och Mojo, men låt dig inte luras, det här är en helt ny tävlingshoj där Ibis plockat några av guldkornen från två av världens absolut bästa cyklar. Ripmo är ett sylvasst endurovapen med långa (145/160 mm) slaglängder som hela Ibis-teamet (inklusive vår egen stolthet Robin Wallner) kör med för att bibehålla greppet om Enduroscenen och för att försvara världsmästartiteln. Ripmo´s progressiva geometri skapar mäktiga fartresurser i absoluta världsklass men levererar samtidigt EWS-vinnarens (Ibis HD4) imponerande stabilitet till 29-tummarna. Modellen har en hyfsat slack geometri men för att för att skapa rätt tryck på framhjulet och minimera trött långtradarkänsla har sadelröret en vinkel på 77-76° (den är dessutom är byggd för gaffel med offset på 44 mm istället för 51 mm) vilket skapar en rapp styrkänsla trots ett relativt långt övre ramrör. Resultatet i praktiken? Du blir nästan overkligt snabb i de raka linjerna men samtidigt överraskande kvick även i knixiga kurvor. Som alltid när det gäller cyklar från Ibis är ramen är tillverkad helt i högklassig kolfiber, både i fram- och baktriangel, och ramen har utrymme för rejäla sulor, bredder på upp till 2,6? är inga som helst problem. Det här är en extremt klättringsvillig tävlingsbåge som levererar imponerande stabilitet i branterna och som ser till att du alltid har möjligheten att alltid välja en aggressiv racelinje. Varje detalj är extremt väl genomtänkt och bara kabeldragningen med interna kabeltunnlar kan få en småsur ingenjör eller ilsken mekaniker att lätta på smilbanden och bli smått lyrisk... vi kallar det normal Ibis-klass! Det extremt genomtänkta DW-länkaget, numera i sin 5:e version (och såklart Dave?s bästa) med lager i övre länken och bussningar i den nedre länken, levererar klassledande kraftöverföring med magisk känsla och blixtsnabb respons. Givetvis kan Ripmo skryta med Boost-teknologi (148 mm bak och 110 mm fram) vilket ger extra vridstyvhet och säkerställer att ingen kraft går till spillo. När det blir riktigt stökigt i spåren är en sänkbar sadelstolpe nästan obligatorisk och nya Ripmo är självklart kompatibel med riktigt långa dropper posts, den är byggd för 175 mm dropper´s (utom storlek S som är byggd för 150 mm), detta eftersom Ibis vill ge dig möjligheten att kunna välja storlek utifrån reach snarare än traditionell skrevhöjd. Modellen tillverkas i 6 olika utrustningsnivåer med drivpaket från både Shimano (XT eller XTR) och från SRAM (NX, GX, X01 eller XX1 Eagle), samtliga versioner har dämpare från FOX, kompletta hjul från Ibis och däck från Maxxis (se specifikationen för detaljerad information om respektive utrustningsnivå). Så vill du slippa att kompromissa och ställa in siktet på att blixtsnabbt fylla skåpet med medaljer och bucklor så är valet ganska enkelt... antingen väljer du färgen Tangerine Sky eller Black Olive, du har nu alla möjligheter i världen att vinna nästa Enduro World Series!

Yeti SB150 Turq X01 turkos medium

Yeti SB150 Turq X01 turkos medium
70 099 kr

Den moderna endurospecialisten Yeti SB150 TURQ Series levererar högvis av rapp körglädje i ett extremt välbalanserat paket som är skräddarsytt för oss som gillar riktigt stökiga förhållanden. Ett perfekt redskap för oss som helst håller till i bikeparken men även trivs på utmanande skogsrepor i knepig terräng. Det här är en snabb, lekfull, kursstabil och förvånansvärt klättringsvillig bergsget för dig som vill kunna dominera i kluriga utförslut. Det här lättkörda men samtidigt temperamentsfulla endurobygget utklassar nästan allt annat på två hjul och ser till att du får dra nytta av all den kunskap som Yeti samlat på sig under mer än tre årtionden av racing... även om du råkar vara en halvsopig i sadeln. Själva stommen utgörs av en progressivt enduroinspirerad geometri med välbalanserad kinematik som är skapad utifrån önskemål från åkarna i Yeti´s EWS-team... kortfattat handlar det om lägre, slackare och längre (vi skulle kunna rabbla både vinklar och mått, men du hittar allt i specifikationen). Vi nöjer oss med att konstatera att den här extremt tålig endurohojen utan problem lever upp till de skyhöga krav som Yeti´s teamcyklister ställer på cyklarna. Den här ultralätt ramen i högkvalitativ kolfiber (TURQ Series) ger dig en optimal balans mellan styvhet och styrka vilket gör att den upplevs som både smidig, effektiv och oerhört aggressiv. Den respektingivande ramen har en progressiv geometri som ser till att du kan hantera utmanande spårval på ett häpnadsväckande enkelt sätt. Det här är inte bara den lättaste utan också den styvaste ramen med överlägsen racekänsla och en monstruös kraftöverföring. Hojen rullar på ett par mästerverk från DT Swiss, ett par superspeediga 29-tummare med kvalitetsgummin från Maxxis, som ser till att du utan tvekan kan välja den tajtaste linjen och som dessutom ger dig pålitligt fäste i kurvorna. Modellen har en uppdaterad version av det klassledande Switch Infinity länkaget och levererar en tydligt progressiv kurva som ger dig klassledande kontroll på alla 150 millimetrar av dämpning. Resultatet är en rent magiska känsla kombinerat med en makalöst effektiv kraftöverföring som blixtsnabbt svarar när du vill öka tempot. Teknologin är utvecklad tillsammans med Fox Racing, och det handlar enkelt förklarat om avancerad styrning av all den rörelseenergi som du pumpar ner i chassit. Och till skillnad mot sina föregångare så medger utformingen numera att du får plats med din dricksflaska i huvudtringeln. Själva dämparna kommer från FOX så du är väl omhändertagen, framtill sitter en Factory 36 samt baktill en Factory X2, och tack vare dess extremt generösa slaglängder (170/150 mm) så sväljer hojen effektivt alla ojämnheter och ser till att du kan köra med full kontroll oavsett lutning eller underlag. Dämparna har givetvis högvis av inställningsmöjligheter, så du kan enkelt finjustera dämpningen utifrån de önskemål du har för stunden. När det blir stökigt i branterna är en dropper post nästan obligatoriskt, och självklart är den redan från start utrustad med en sänkbar sadelstolpe från Fox (Transfer). För att kunna bemäs...