Merida Big.Nine Vasa Oxberg svart/grön large

Merida Big.Nine Vasa Oxberg svart/grön large billigt till cykel och fritid ✓ Säkra och robusta standardcyklar, hybridcyklar och mountainbikes ✓ Merida Big.Nine Vasa Oxberg svart/grön large av hög kvalitet ✓ Cykelhjälmar, cykelkorgar, cykelkärror/cykelvagnar, belysning, reflexer samt andra cykeltillbehör ✓ Du köper Merida Big.Nine Vasa Oxberg svart/grön large hos Cykelkraft

Det inspirerande mottot "I fäders spår ? för framtids segrar? pryder målgången i Mora och har även legat till grund för framtagande av Merida Big.Nine Vasa Oxberg. Det här är en perfekt hoj för ambitiösa vasacyklister, den har faktiskt allt (och lite till) som du behöver för att kunna ställa upp i det klassiska loppet mellan Sälen och Mora. En officiell produkt i begränsad upplaga som är framtagen i samarbete med Cykelvasan och även har det klassiska sigillet, vilket såklart borgar för en hög kvalité. Stommen utgörs av en nyligen uppdaterad aluminiumram med lägre standover höjd och modern geometri med korta kedjestag som ger grymt skön körställning och en fantastiskt följsam känsla i spåren. Den elegant hydroformade aluminiumramen har såklart invändig vajerdragning och även en av de absolut slätaste svetsarna i klassen. Modellen är lätt (den väger in strax under 13 kg), har en låg tyngdpunkt och är skapad för höga hastigheter, främst på grusvägar och böljande skogsstigar. För att kunna hantera både snabba partier och branta backar har den fått en pålitlig drivlina med 20 växlar och brett register från Shimano (Deore). Dämpningen hanteras av en kvalitativ luftgaffel från Rock Shox (FS30 Silver air) med 100 mm slaglängd och lockout som hanteras via ett reglage på styret, vilket ger dig rätt förutsättningar för att köra snabbt i tuff terräng och även bidrar till en tryggare upplevelse i sadeln. Eftersom cykeln gillar höga farter är den utrustad med effektiva hydrauliska skivbromsar, vilket ger föredömlig kontroll och ser till att du alltid har bästa bromsverkan oavsett underlag, väder eller årstid. Modellen rullar snabbt på ett par stabila 29-tummare med breda däck som ser till att du utan problem flyter fram över både stock och sten. Större hjul rullar såklart snabbare, och vi som är lite längre i strumplästen föredrar oftast 29-tummarna framför de mindre hjulstorlekarna. Som namnet antyder så funkar den perfekt för både träning och tävling, men den passar samtidigt riktigt bra fo?r dagligt bruk tack vare att den har fästen fo?r både stöd, ska?rmar och paketha?llare.

Endast 9 990 kr
 

Relaterade produkter

Merida eOne-Sixty 500 grå/svart x-large

Merida eOne-Sixty 500 grå/svart x-large
39 990 kr

Du, bara lite till! Så känns det när du kör en Merida eOne-Sixty 500, du kommer njuta av hela vägen upp för att sedan bränna nedför alla de roligaste åken, om och om igen. Den här flerfaldigt prisbelönta elassisterade hojen levererar inspirerande rundor i alla typer av terräng, men när det blir riktigt stökigt i utförslöporna kommer den verkligen till sin fulla rätt. Modellen liknar såklart motsvarande serie utan elassistans, men med skillnaden att du har 60 nm extra tryck i benen och det ger verkligen ytterligare dimensioner i åkningen. Stommen utgörs av en trippelreducerad aluminiumram med snygg och prydlig integrering av hela elsystemet. En aggressiv endurospecifik geometri med riktigt korta kedjestag, låg och slak profil ger dig smidiga, kvicka och riktigt lekfulla egenskaper. Ramen har såklart invändig kabeldragning men framför allt ger den åkaren maximal smidighet och kvick responsen tack vare en föredömligt låg tyngdpunkt. Det genomtänkta länkaget skapar känslan av nästan bottenlös dämpning, vilket ser till att du enkelt kan hantera riktigt stökiga överraskningarna. Men det kanske mest imponerande av allt, den gör det med full trampeffektivitet och svarar alltid villigt när du vill öka takten. Hjärtat utgörs av elsystemet STePS (E7000) från Shimano, ett fullt integrerat system som består av en lätt, kompakt och effektiv centermotor med låg ljudnivå samt överlägsen kraftöverföring. Tack vare drivning direkt på vevaxeln har du alla förutsättningar för massor underbara mil med skönt tryck i pedalerna. Den kraftfulla motorn har hela 60 Nm och tre olika assistanslägen och drivs av ett kvalitativt batteri på hela 500 Wh. Datorn visar inte bara de vanliga cykeldatorfunktionerna, utan även vilken växel du använder, räckvidden och batteriets resterande kapacitet. Fjädring och dämpning hanteras av SR Suntour så du är väl omhändertagen, framtill sitter en Aion och baktill en Triair 3CR som tack vare generösa slaglängder på 160/160 mm effektivt sväljer ojämnheter och ser till att du kan köra med full kontroll även när du har maximalt tryck på pedalerna. När det blir stökigt i branterna är en dropper post nästan obligatoriskt och självklart är även eOne-Sixty utrustad med en höj och sänkbar sadelstolpe redan från start. För att kunna hantera allt från plana grusvägar till stökiga branter har den en robust 10-växlad drivlina från Shimano (Deore) med pålitlig prestanda och brett register. Eftersom cykeln gillar höga farter är den utrustad med effektiva hydrauliska skivbromsar med stora skivor, vilket ger föredömlig kontroll och ser till att du alltid har maximal bromsverkan oavsett underlag, väder eller årstid. Allt rullar på stabila och tåliga 27.5-tummare med riktigt feta däck från Maxxis (DHR II) vilket ser till att du har greppsäker markkontakt på nästan alla typer av underlag. Den här moderna hjulstorleken har massor av fördelar jämfört med sina större syskon både när det handlar om vikt, lekfullhet och acceleration.

Ibis Mojo HD4 XX1 Eagle CK Edition fireball red large

Ibis Mojo HD4 XX1 Eagle CK Edition fireball red large
78 139 kr

En sak är säker, har man plockat hem Enduro World Series så har man gjort helt rätt. Det handlar inte om nån turlig lyckoträff i ett enstaka race, utan här pratar vi om en HEL säsong och inte minst ett HELT team. Det är heller ingen slump att Ibis Mojo HD4 är modellen som teamet använde för att välförtjänt plocka hem medaljen. Vad blir då slutsatsen? Vi tycker nog att det är ganska enkelt, det här är en av världens bästa endurohojar, punkt! Ett gediget utvecklingsarbete och tusentals timmar ligger bakom framtagandet av den 4:e generationen av Mojo HD. Det är dock fortfarande en långslagig heldämpad endurohoj med imponerande följsamhet på ojämna underlag och nästan overkligt flyt i branterna som fixar stökiga spårval på ett överraskande enkelt sätt. HD4:an levererar ett makalöst grepp som garanterar att du alltid kommer ur kurvorna med full kontroll, men ännu stabilare och ännu snabbare än tidigare. Jämfört med föregångaren så har HD4:an en längre och slackare geometri med 64,9 graders vinkel på styrhuvudet, vilket ger dig ännu större självförtroende på snabba och stökiga utförslöpor. Den har dessutom ett lite längre topprör, vilket i praktiken ger dig mer utrymme att manövrera ovanpå cykeln och dessutom skapar ytterligare stabilitet. Vi skulle kunna skriva spaltmeter om geometrin men vi nöjer oss med att nämna att ramen är 30 % styvare i övre länkage och hela 40 % styvare i lägre länkaget och att Ibis ytterligare förfinat upplägg för placeringen av kolfibern, vilket resulterat i både ökad styvhet och en effektivare kraftöverföring. Respektingivande slaglängder på 153 mm baktill och 160 mm framtill (klarar ända upp till 170 mm fram). Liksom dess föregångare rullar den med full stabilitet på ett par mäktiga 27,5-tummare och den klarar bredder från 2,35" ända upp till 2.8" utan att du behöver ändra något på cykeln. När det blir riktigt brant och stökigt i spåren är en sänkbar sadelstolpe nästan obligatorisk och HD4:an är självklart kompatibel med riktigt långa dropper posts, den klarar längder ända upp till 170 mm, lite beroende på ramstorlek. Det extremt genomtänkta DW-länkaget numera i sin 5:e (och självklart Dave?s bästa) version levererar en magisk känsla med klassledande kraftöverföring och blixtsnabb respons när du lägger tryck på pedalerna. Givetvis kan Ibis Mojo HD4 skryta med Boost-teknologi (148 mm bak och 110 mm fram) vilket ger extra vridstyvhet och säkerställer att ingen kraft går till spillo. Letar du efter en kompromisslös heldämpad kolfibercykel med massor av snabb lekfullhet som ger dig imponerande stabilitet och ser till att du alltid har möjligheten att alltid välja en aggressiv linje, ja då har du hittat rätt! Varje liten detalj är extremt väl genomtänkt och bara kabeldragningen kan få en småsur ingenjör eller ilsken mekaniker att lätta på smilbanden och bli smått lyrisk... vi kallar det normal Ibis-klass! Modellen tillverkas i 6 olika utrustningsnivåer med drivpaket från både Shimano (XT eller XTR) och från SRAM (NX, GX, X01 eller XX1 Eagle), samtliga versioner har dämpare från FOX, kompletta hjul från Ibis och däck från Maxxis (se specifikationen för detaljerad information om respektive utrustningsnivå). Så vill du...

Merida Big.Nine NX-Edition silver/svart xx-large

Merida Big.Nine NX-Edition silver/svart xx-large
15 490 kr

Den kompromisslösa Merida Big.Nine NX-Edition är en snabb hardtail (en av marknadens vassate i den här prisklassen) som lutar sig mot en riktigt fin trippelreducerad aluminiumram! Ett kvickt fullblod med massor av racekänsla som kommer se till att du flyger fram genom kurvorna, perfekt för ambitiösa cyklister som ställer riktigt höga krav på prylarna. Tack vare en extremt väl avvägd mix av rena kvalitetskomponenter och en låg totalvikt funkar den lika bra för tävling som för dina dagliga träningspass med kompisarna. Stommen utgörs av en aluminiumram som hämtat inspiration från Meridas tävlingsmeriterade kolfibermodeller, både när det handlar om geometri och finish. En aggressiv och tydligt tävlingsinriktad geometri har resulterat i en grymt effektiv körställning som levererar imponerande kraftöverföring och massor av skön följsamhet i spåren. Den eleganta aluminiumramen har såklart invändig vajerdragning och vackert släta svetsar. Modellen är imponerande lätt (den väger in på låga 11,95 kg), har en låg tyngdpunkt och är skapad för höga hastigheter, främst på grusvägar och böljande skogsstigar. För att kunna hantera både snabba partier och branta backar har den fått en nästan bombsäker drivlina med singelklinga och 12 växlar med brett register från SRAM (NX Eagle). Dämpningen hanteras av en högkvalitativ luftgaffel från Manitou (Markhor Comp Air) med 100 mm slaglängd och lockout som hanteras via ett reglage på styret, vilket ger dig rätt förutsättningar för att köra snabbt i tuff terräng och även bidrar till en tryggare upplevelse i sadeln. Eftersom cykeln gillar höga farter är den utrustad med effektiva hydrauliska skivbromsar, vilket ger föredömlig kontroll och ser till att du alltid har bästa bromsverkan oavsett underlag, väder eller årstid. Modellen rullar snabbt på ett par stabila 29-tummare med breda däck som ser till att du utan problem flyter fram över både stock och sten. Större hjul rullar såklart snabbare, och vi som är lite resligare föredrar oftast 29-tummarna framför de mindre hjulstorlekarna. En pålitlig och kompromisslös hardtail som funkar perfekt för både träning och tävling, men den passar samtidigt riktigt bra fo?r dagligt bruk tack vare att den har fästen fo?r både stöd, ska?rmar och paketha?llare.

Merida Juliet 7. 100 blå medium

Merida Juliet 7. 100 blå medium
7 990 kr

Letar du efter en prisvärd hardtail så är Merida Juliet 7. 100 en potent tjejcykel som verkligen tål att jämföras, det här är en gångbar träningskamrat som har potential att ta din cykling till nya nivåer. Modellen har en nyutvecklad aluminiumram med lägre standover höjd och modern geometri med korta kedjestag som ger grymt skön körställning och en fantastiskt följsam känsla i spåren. Den reducerade aluminiumramen har invändig vajerdragning och kanske dom slätaste svetsarna i klassen. Drivlinan består av beprövade komponenter från Shimano (Alivio). Växelregistret är imponerande brett tack vare 27 växlar, vilket gör att du kan bemästra allt från grusvägsrallyn till tuffa klättringar i terrängen. Modellen har dessutom stabila och smidiga 27.5-tummare, den här moderna storleken har massor av fördelar jämfört med sina större syskon både när det handlar om vikt, lekfullhet och acceleration. Vi som inte är så långa i rocken föredrar oftast dom smidiga 27.5-tummarna framför den större hjulstorleken. Dämpningen hanteras av en kvalitativ gaffel från SR Suntour (XCM HLO) vilket ser till att du alltid tar dig fram mjukt och behagligt. Framgaffeln har dessutom smart lockout, vilket ger dig rätt förutsättningar att köra lika snabbt på släta underlag som i lite tuffare terräng. Eftersom cykeln gillar lite högre farter är den utrustad med effektiva hydrauliska skivbromsar, vilket ger föredömlig kontroll och ser till att du alltid har bästa bromsverkan oavsett underlag, väder eller årstid. Tack vare en väl avvägd mix av kvalitativa komponenter och en totalvikt (strax över 13.5 kg) funkar den bra för träningspassen med kompisarna men passar även fo?r dagligt bruk eftersom den redan från start har fästen för både skärmar och pakethållare.

Ibis Ripley LS GX Eagle CK Edition ti-ho silver large

Ibis Ripley LS GX Eagle CK Edition ti-ho silver large
43 339 kr

Den senaste upplagan av Ibis Ripley LS har dockat moder jord! Även den här 3:e generationen är en sylvass trailracer som kan leverera smått utomjordiska varvtider och anser att inbromsningar är en klart överskattad hobby. En heldämpad stigmumsare med fantastisk framkomlighet och brutalt flyt som ser till att du kan hantera svåra situationer på ett häpnadsväckande enkelt sätt. Precis som sina förlagor har Ripley LS begåvats med slaglängder på 120 mm (baktill) och 130 mm (framtill) och den rullar fortfarande med mäktig stabilitet på ett par snabba 29-tummare, men den klarar numera däcksbredder på ända upp till 2,6" från Schwalbe eller 2.5" Wide Trail däcken från Maxxis. En helt kompromisslös 29-tummare med massor av lekfullhet som ger dig imponerande grepp på nästan alla typer av underlag och som ser till att du utan att tveka alltid kan välja en aggressiv linje. Nya Ripley LS har uppgraderats till den 5:e varsionen av det imponerande DW-länkaget som levererar en smått magisk känsla med klassledande kraftöverföring och blixtsnabb respons. Dämpningen i kombination med en aggressiv geometri samt materialval i absoluta toppklass gör hojen till den perfekt kombinationen för dig som gillar snabba rundor på platten men som vill ha lite tätkänning även i de lite tuffare branterna. Varje liten detalj på Ripley LS är extremt väl genomtänkt och bara kabeldragningen kan få en småsur ingenjör eller ilsken mekaniker att lätta på smilbanden och bli smått lyrisk... vi kallar det normal Ibis-klass! Modellen tillverkas i 6 olika utrustningsnivåer med drivpaket från både Shimano (XT eller XTR) och från SRAM (NX, GX, X01 eller XX1 Eagle), samtliga versioner har kvalitetsdämpare från FOX, mästerliga hjul från Ibis och däck från tyska Schwalbe (se specifikationen för detaljerad information om respektive utrustningsnivå). Så vill du bli befälhavare för en flerfaldig testvinnare som har skåpet fullt med medaljer och bucklor så är valet ganska enkelt... du väljer utrustningsnivå och någon av dom snygga lackerna, du är nu redo att ta över ledartröjan!

Yeti SB150 Turq X01 Race turkos small

Yeti SB150 Turq X01 Race turkos small
74 839 kr

Den moderna endurospecialisten Yeti SB150 TURQ Series levererar högvis av rapp körglädje i ett extremt välbalanserat paket som är skräddarsytt för oss som gillar riktigt stökiga förhållanden. Ett perfekt redskap för oss som helst håller till i bikeparken men även trivs på utmanande skogsrepor i knepig terräng. Det här är en snabb, lekfull, kursstabil och förvånansvärt klättringsvillig bergsget för dig som vill kunna dominera i kluriga utförslut. Det här lättkörda men samtidigt temperamentsfulla endurobygget utklassar nästan allt annat på två hjul och ser till att du får dra nytta av all den kunskap som Yeti samlat på sig under mer än tre årtionden av racing... även om du råkar vara en halvsopig i sadeln. Själva stommen utgörs av en progressivt enduroinspirerad geometri med välbalanserad kinematik som är skapad utifrån önskemål från åkarna i Yeti´s EWS-team... kortfattat handlar det om lägre, slackare och längre (vi skulle kunna rabbla både vinklar och mått, men du hittar allt i specifikationen). Vi nöjer oss med att konstatera att den här extremt tålig endurohojen utan problem lever upp till de skyhöga krav som Yeti´s teamcyklister ställer på cyklarna. Den här ultralätt ramen i högkvalitativ kolfiber (TURQ Series) ger dig en optimal balans mellan styvhet och styrka vilket gör att den upplevs som både smidig, effektiv och oerhört aggressiv. Den respektingivande ramen har en progressiv geometri som ser till att du kan hantera utmanande spårval på ett häpnadsväckande enkelt sätt. Det här är inte bara den lättaste utan också den styvaste ramen med överlägsen racekänsla och en monstruös kraftöverföring. Hojen rullar på ett par mästerverk från DT Swiss, ett par superspeediga 29-tummare med kvalitetsgummin från Maxxis, som ser till att du utan tvekan kan välja den tajtaste linjen och som dessutom ger dig pålitligt fäste i kurvorna. Modellen har en uppdaterad version av det klassledande Switch Infinity länkaget och levererar en tydligt progressiv kurva som ger dig klassledande kontroll på alla 150 millimetrar av dämpning. Resultatet är en rent magiska känsla kombinerat med en makalöst effektiv kraftöverföring som blixtsnabbt svarar när du vill öka tempot. Teknologin är utvecklad tillsammans med Fox Racing, och det handlar enkelt förklarat om avancerad styrning av all den rörelseenergi som du pumpar ner i chassit. Och till skillnad mot sina föregångare så medger utformingen numera att du får plats med din dricksflaska i huvudtringeln. Själva dämparna kommer från FOX så du är väl omhändertagen, framtill sitter en Factory 36 samt baktill en Factory X2, och tack vare dess extremt generösa slaglängder (170/150 mm) så sväljer hojen effektivt alla ojämnheter och ser till att du kan köra med full kontroll oavsett lutning eller underlag. Dämparna har givetvis högvis av inställningsmöjligheter, så du kan enkelt finjustera dämpningen utifrån de önskemål du har för stunden. När det blir stökigt i branterna är en dropper post nästan obligatoriskt, och självklart är den redan från start utrustad med en sänkbar sadelstolpe från Fox (Transfer). För att kunna bemäs...

Merida Ninety-Six 600 Vasa Evertsberg svart/blå medium

Merida Ninety-Six 600 Vasa Evertsberg svart/blå medium
21 990 kr

Den blivande klassikern Merida Ninety-Six 600 Vasa Evertsberg är speciellt designad för dig som helst kör XC eller Marathon i höga hastigheter och är en av marknadens snabbaste heldämpade cyklar på den här prisnivån. Ett allsidigt fullblod med massor av racekänsla som kommer se till att du flyger fram genom kurvorna, perfekt för ambitiösa cyklister som ställer höga krav på prylarna. Tack vare en väl avvägd mix av kvalitativa komponenter och låg vikt funkar den lika bra för cykelvasan som för dina dagliga träningspass med stallkamraterna. Stommen utgörs av en trippelreducerad och hydroformad aluminiumram med modern BOOST-teknologi och en finstämd geometri som ger dig en relativt aggressiv position i sadeln och en grymt följsam känsla i spåren. Den lätta ramen är designad för att kunna briljera i höga hastigheter och leverera trampeffektivitet i toppklass. Den kompressionseffektiva dämparupphängningen ger effektiv kraftöverföring är dessutom imponerande lätt, så all den kraft du investerar omvandlas till vägvinnande hastighet och medaljer av ädlare valörer. Dämpning hanteras av Manitou och Rock Shox så du är väl omhändertagen, i nosen sitter en Markhor Comp och baktill en Monarch RL, tack vare 100/100 mm fjädringsväg så sväljer cykeln effektivt ojämnheter och ser till att du kan köra med full kontroll i alla lägen. Eftersom cykeln gillar höga farter är den utrustad med effektiva hydrauliska skivbromsar, vilket ger föredömlig kontroll och ser till att du alltid har maximal bromsverkan oavsett underlag, väder eller årstid. För att kunna hantera både plana partier och branta uppförsbackar har den en pålitlig drivlina från Sram (NX Eagle) med hög precision och brett register. Modellen har dessutom ett kvalitativt hjulset med stabila 29-tummare som tack vare sin kvalitetsdäck från Maxxis (Ikon) rullar snabbt och ser till att du utan problem flyter fram över både stock och sten. Den lämpar sig som bäst när det går undan och det gör det ofta på den här cykeln... det kommer definitivt inte vara materialet som sätter gränserna på dina rundor!

Scott Scale 990 medium

Scott Scale 990 medium
9 990 kr

Funderar du på att börja cykla lite mer seriöst? Du har kanske kört på en lite mer komfortinriktad cykel och tröttnat på att kompromissa, ja då är Scott Scale 990 en given modell. Vill du kunna köra hårt, både i skogen och på vägen, så är det här en klockren investering och den kommer ge dig maximal avkastning i form av 100% ren cykelglädje. Det här är en hardtail som självsäkert lutar sig mot en lätt ram i högteknologisk aluminium med intern kabeldragning och som har hämtat massor av inspiration från de potenta kolfiberramarna som skördat enorma framgångar i alla möjliga tävlingssammanhang. Modellen är utrustad med en dämpad framgaffel från Suntour (XCR RL-R) med 100 mm slaglängd och hydraulisk lockout (som enkelt regleras via ett reglage på styret) samt justerbar rebound, vilket ökar användningsområdet och ger dig möjligheten att kunna åka lika fort på stökiga skogsstigar som på hårda grusvägar. Ovanpå detta har den en driftsäker drivlina från Shimano (Deore) med 20 växlar som levererar hög prestanda i form av en utväxling med brett register. Visst, det är kanske inte proffsklass på prylarna men det är extremt pålitliga prylar från det övre skiktet av motionsklassen. Eftersom den älskar fart har cykeln begåvats med kraftfulla hydrauliska skivbromsar vilket både sänker underhållsbehovet och ser till att du har maximal bromsverkan oavsett om det är lerigt, regnigt eller slaskigt i spåret. Tack vare den större hjuldiametern (29-tummare) så upplevs den som lite mer stabil i nedförsbackar samtidigt som den levererar bättre rull och snabbare acceleration. Samtliga modeller i serien passar som din vardagliga mountainbike, speciellt om du vill ha lite träningen på sidan av - särskilt med tanke på hur civiliserat den beter sig på hårda underlag med slät struktur. Så är du en talangfull vardagsmotionär som värdesätter en effektiv sittställning, effektiv kraftöverföring och hög precision, ja då är du inne på helt rätt spår. Har du dessutom höga ambitioner och siktar på att stå överst på pallen, ja då är det här helt perfekt cykel för dig.

Crescent Mjölner 29 FS svart/orange 48 cm

Crescent Mjölner 29 FS svart/orange 48 cm
52 979 kr

Har du någon gång önskat att ditt bakhjul var mer väluppfostrat och höll sig på marken lite oftare, så alla watt du kämpar för att pressa ur benen kunde resultera i mer fart framåt istället för att försvinna i tomma intet? Då borde du titta närmare på Crescent Mjölner 29 FS, en heldämpad mountainbike som stortrivs på XC-banan. Rock Shox Monarch bakdämpare och Rock Shox Sid XX Full Sprint framgaffel med ett gemensamt lockoutreglage på styret ger dig all hjälp du behöver för att kontrollera cykeln även på ordentligt stötiga banor. Förutom att heldämpat gör omöjliga spårval möjliga och höjer farten så ger det en helt annan känsla åt åkningen. En roligare känsla. Men det krävs ju mer än bra fjädring för att locka fram den, och mer är något Mjölner har mycket av. Under dig har du en lätt, stark ram i kolfiber. Varenda bit av den dyrbara väven är vald med tanke på att det ska sitta en dämpare i varje ända av cykeln. Shimano XTR 1×11 driver cykeln framåt och den rullar på DT X 1900 Spline med Vittoria Mezcal TNT-däck. Thru-axel bak och fram håller hjulen exakt där de ska sitta oavsett hur hårt du kör.