Merida Eone-Twenty 900E blå small

Merida Eone-Twenty 900E blå small billigt till cykel och fritid ✓ Säkra och robusta standardcyklar, hybridcyklar och mountainbikes ✓ Merida Eone-Twenty 900E blå small av hög kvalitet ✓ Cykelhjälmar, cykelkorgar, cykelkärror/cykelvagnar, belysning, reflexer samt andra cykeltillbehör ✓ Du köper Merida Eone-Twenty 900E blå small hos Cykelkraft

Prioriterar du framkomlighet, smidighet och lekfullhet så är Merida eOne-Twenty 900E ett givet alternativ. En heldämpad elektrisk MTB som passar allt från fartfylld stigsurfning till avslappnade heldagsturer eller om du helt enkelt bara önskar riktigt bra drag i spåret. Mångsidig modell som verkligen tål att jämföras med fantastiskt följsam känsla som har potential att ta din cykling till helt nya nivåer. Tack vare en extremt väl avvägd mix av kvalitativa komponenter och avancerad dämpning funkar den lika bra för långa äventyrsrundor som för dina dagliga pass med polarna. Stommen utgörs av en kvalitativ aluminiumram med modern BOOST-teknologi och en modern trailgeometri med grymt följsam känsla i spåren. Ramen är designad för att kunna dominera i höga hastigheter och ger åkaren en föredömligt låg tyngsdpunkt samt har såklart praktisk invändig kabeldragning. Det genomtänkta länkaget ger dig känslan av ännu mer dämpning, och gör dig redo att kunna hantera riktigt stökiga äventyr. Den gör det dessutom med en imponerande trampeffektivet och den svarar villigt när du vill öka farten och få med dig all kraft ute i spåren. Elsystemet STEPS från Shimano är ett integrerat system som består av en lätt, kompakt och effektiv centermotor (E8000) med 70 nm och låg ljudnivå samt överlägsen kraftöverföring. Tack vare den smarta drivning direkt på vevaxeln har du förutsättningar för många sköna mil med brutalt tryck i pedalerna när du som bäst behöver det. Motorn drivs av ett kvalitativt batteri (500 Wh, 36v 14 Ah) med lång livslängd och en räckvidd på hela 100 km (Eco-läge under optimala förhållanden) samt har en laddningstid på endast fyra timmar. Datorn visar inte bara de vanliga cykeldatorfunktionerna, utan också vilken växel du använder, räckvidden och batteriets resterande kapacitet. Fjädring och dämpning hanteras av Rock Shox så du är väl omhändertagen, framtill sitter en Pike RCT3 och baktill en Deluxe RT-A2, tack vare 130/120 mm fjädringsväg sväljer den effektivt ojämnheter och ser till att du kan köra med full kontroll även när du har maximalt tryck på pedalerna. Båda är luftdämpare och har generöst med inställningar för att kunna hantera kraftfull cykling på olika typer av underlag. För att kunna hantera både platta partier och branta backar har den en extremt pålitlig drivlina från Shimano (XT Di2) med singelklinga (34T) kombinerat med en 11-delad kassett (11-46T). När det blir stökigt i branterna är en dropper post nästan obligatoriskt och självklart är även eOne-Twenty utrustad med en höj och sänkbar sadelstolpe från Rock Shox (Reverb Stealth) redan från start. Eftersom cykeln gillar höga farter är den utrustad med effektiva hydrauliska skivbromsar, vilket ger föredömlig kontroll och ser till att du alltid har bästa bromsverkan oavsett underlag, väder eller årstid. Modellen har dessutom stabila och smidiga 27.5-tummare med hjul från DT Swiss (HX 1501 Spline One 35) och Maxxis DHR II PLUS däck, den här moderna storleken har massor av fördelar jämfört med sina större syskon både när det handlar om vikt, lekfullhet och acceleration. Vi som inte är så långa i rocken föredrar oftast dom smidiga 27.5-tummarna framför den större...

Endast 61 439 kr
 

Relaterade produkter

Yeti 2019 SB130 C-SERIES MD SPRUCE 19 GX Comp

Yeti 2019 SB130 C-SERIES MD SPRUCE 19 GX Comp
59 059 kr

Yeti 2019 SB130 C-SERIES MD SPRUCE 19 GX Comp

Merida eBig.Seven 500 röd/svart small

Merida eBig.Seven 500 röd/svart small
30 990 kr

Den populära Merida eBig.Seven 500 är en robust, smidig och mångsidig allroundcykel med ett imponerande brett användningsområde som passar för både daglig pendling och skogscykling. Trots sin tydligt sportiga design fungerar den utmärkt som ett praktiskt transportmedel i din vardag, och ger dig samtidigt möjligheten att kunna montera praktisk utrustning som skärmar och pakethållare. Modell som ger en väl avvägd balans mellan nytta och nöje samt är försedd med ett av marknadens bästa elsystem som levereras nästan gränslös styrka och ger dig en fantastisk räckvidd. Modellen är skapad kring en hyllad aluminiumram med praktisk intern kabeldragning och sportig geometri som ger dig en bekväm men samtidigt effektiv position i sadeln, helt perfekt för dig som både vill kunna känna fartvinden i ansiktet och samtidigt ha bra uppsikt över dina medtrafikanter. Lägg därtill BOOST nav (vilket både öka styrkan och styvheten på hjulen) samt en kvalitativ dämpad luftgaffel från SR Suntour (Raidon 32 LO-R) som ger skön komfort och dessutom ser till att du kan köra riktigt fort på de flesta typer av underlag. Hjärtat utgörs av elsystemet STePS (E7000) från Shimano, ett integrerat system som består av en lätt, kompakt och effektiv centermotor med låg ljudnivå samt överlägsen kraftöverföring. Tack vare den smarta drivning direkt på vevaxeln har du förutsättningar för många sköna mil med brutalt tryck i pedalerna, när du som bäst behöver det. Den kraftfulla motorn har hela 60 nm och drivs av ett kvalitativt batteri (500 Wh) med lång livslängd och generös räckvidd samt har en imponerande kort uppladdningstid. Datorn visar inte bara de vanliga cykeldatorfunktionerna, utan även vilken växel du använder, räckvidden och batteriets resterande kapacitet. Rätt fart uppnås med en högkvalitativ drivlina med 10 växlar från Shimano (Deore) med både pålitlig prestanda och brett register. Modellen rullar på ett pålitligt hjulset med superstabila 27,5-tummare som fått ett par lättrullande däck från Maxxis (Forecaster 2.2 EXO TL), vilket i praktiken som ser till att du vindsnabbt flyger fram över både stock och sten, speciellt på torra underlag. Eftersom cykeln trivs i höga farter är den utrustad med effektiva hydrauliska skivbromsar för kraftfull och effektiv bromsförmåga, oavsett väder eller årstid. Kanske det optimala fordonet för oss med en sportig livsstil som vill kunna kombinera dagligt pendlande med en adrenalinstinn omväg i skogen på väg hem från jobbet...

Bianchi Magma 9.1 Deore Mix matt svart/silver/gul 43 cm

Bianchi Magma 9.1 Deore Mix matt svart/silver/gul 43 cm
9 995 kr

Den kompetenta Bianchi Magma 9.1 Deore Mix är en rolig hardtail för dig som vill ha en pålitlig MTB med fullstora hjul. En modern följeslagare med brett register och beprövade komponenter som mer än gärna ställer upp på äventyrlig cykling på asfalt, grusvägar och lite tuffare skogsstigar. Chassit består av aluminiumram med intern kabeldragning och en geometri som är väl genomtänkt samt speciellt anpassad för att ge dig bra uppsikt, hög komfort och att vara lätthanterlig i det flesta typer av terräng. Modellen är utrustad med en fin dämpad framgaffel från SR Suntour (XCR32 RL-R DS) med 100 mm slaglängd och hydraulisk lockout (du kan enkelt låsa gaffeln via ett reglage på styret), vilket ser till att du kan cykla bekvämt även i lite stökigare terräng och bibehålla effektiviteten på lite hårdare underlag. Ovanpå detta har cykeln en beprövad drivlina från Shimano med 18 välsmorda växlar (Deore/Alivio) och lätthanterliga reglage som både ger dig pålitlig funktion och ser till att du enkelt kan skifta mellan växlarna utan att det känns ansträngt. Allt rullar på ett par stabila 29-tummare med breda (29x2.20) däck från Kenda (Honey Badger XC) som ser till att du har bra fäste och hyfsad rull på de flesta typer av underlag. Och eftersom Magma trivs när det går undan har den hydrauliska skivbromsar vilket både sänker underhållsbehovet och ser till att du har effektiv bromsverkan året om, och oavsett om det är lerigt, regnigt, slaskigt eller dammigt.

Surly Karate Monkey 27.5+ svart x-large

Surly Karate Monkey 27.5+ svart x-large
17 809 kr

Den robusta klassikern Surly Karate Monkey 27.5+ är en modern 27.5-tummare med hög driftsäkerhet och oerhörd slitstyrka som alltid hungrar efter stökiga stigar med stenbumlingar, lera och elaka rötter. En tålig hardtail med som levererar extremt pålitlig funktion tack vare kombinationen av en modern drivlina, effektiva skivbromsar och en pålitlig stålram med dom rätta vinklarna. En näst intill självklar setup för envisa vinnarskallar som ser till att materialet aldrig sätter begränsningarna. Givetvis är ramen konstruerad av kvalitativ 4130 CroMoly och har en design med relativt kort hjulbas samt en gaffel med klassiskt raka blad, vilket sammantaget ger en responsiv och livliga känsla för den som sitter bakom spakarna. Lägg därtill en geometri som skriker trail så får du en aggressiv och smidig hoj som alltid ger dig grymt flyt i spåret. Dessutom är ramen redan från start preparerad med stabila fästpunkter så att du enkelt kan montera all den extrautrustning du kan tänkas vilja ha, så att du kan utrusta cykeln efter just dina behov. Ramen och gaffeln är designad kring moderna 27.5-tummare med 3.0" bredd (plus-size) vilket ser till att du kan köra overkligt fort även på sträckningar där underlaget är riktigt stökigt. Ytterdiametern på dessa 27.5-tummare är faktiskt samma som på ett par vanliga 29-tummare, och om du skulle vilja så kan den köras med ett par lite smalare 29-tummare utan problem. En pålitlig och modern drivlina med 11 växlar från SRAM (NX-serien) tar hand om fartresurserna och när det blir dags att sakta ner gör du det med effektiva skivbromsar från SRAM (Level), vilket ger dig grym bromsförmåga oavsett årstid, underlag eller väderlek. En föredömligt clean hardtail med kort hjulbas som är skräddarsydd för dig som trivs på stökiga underlag som alltid ger sin ägare en väl avvägd balans mellan framkomlighet, mångsidighet, funktion och litstyrka. Modellen har även Surly´s smarta Gnot-Boost och om du vill veta mer om hur Gnot-Boost fungerar så kollar du in videon här nedanför.

Merida One-Twenty 600 29 svart/silver x-large

Merida One-Twenty 600 29 svart/silver x-large
23 990 kr

Prioriterar du framkomlighet, flyt och snabba varvtider i oja?mn terra?ng så är Merida One-Twenty 600 ett självklart alternativ. En smidig heldämpad hoj för dig som gillar bra drag i spåren och som fungera för både fartfylld stigsurfning och krävande heldagsturer med polarna. En mångsidig modell med fantastiskt följsam känsla och generösa slaglängder som har potential att ta din cykling till helt nya nivåer. Tack vare en väl avvägd mix av kvalitativa komponenter och avancerad dämpning funkar den nästan lika bra för tävling som för dina dagliga träningspass. Stommen utgörs av en kvalitativ aluminiumram trippelreducerad aluminiumram med en modern geometri, korta kedjestag och en fantastisk Float Link dämparupphängning som ger dig känslan av ännu mer dämpning. Ramen ger åkaren en föredömligt låg tyngsdpunkt och är designad för att kunna dominera i höga hastigheter. Den gör det dessutom med en imponerande trampeffektivet och den svarar villigt när du vill öka farten och få med dig all kraft. Fjädring och dämpning hanteras av Rock Shox så du är väl omhändertagen, framtill sitter en Sektor RL och baktill en Deluxe RL, tack vare 130/120 mm fjädringsväg sväljer den effektivt ojämnheter och ser till att du kan köra med full kontroll även med maximalt tryck på pedalerna. Båda dämparna har generöst med inställningar för att kunna hantera kraftfull cykling på underlag av lite olika karraktär. När det blir stökigt i branterna är en dropper post numera nästan obligatoriskt, så givetvis är den redan från start utrustad med en höj-/sänkbar sadelstolpe. För att kunna bemästra allt från plan grusvägsrally till tuffa klättringar i stökig terräng så är den bestyckad med en pålitlig 12-växlad drivlina med singelklinga från Sram (NX Eagle), vilket borgar för både precision och funktion. Eftersom cykeln gillar höga farter är den utrustad med effektiva hydrauliska skivbromsar, vilket ger föredömlig kontroll och ser till att du alltid har bästa bromsverkan oavsett underlag, väder eller årstid. Modellen rullar på ett par stabila 29-tummare med aggressiva kvalitetsdäck från Maxxis (Forecaster) som ser till att du flyter fram över både stock och sten med full kontroll. Större hjul rullar såklart snabbare, och vi som är lite resligare föredrar oftast 29-tummare framför mindre hjulstorlekar.

Yeti 2019 SB150 T-SERIES LG TURQ X2 19 XO1 Race

Yeti 2019 SB150 T-SERIES LG TURQ X2 19 XO1 Race
78 529 kr

Yeti 2019 SB150 T-SERIES LG TURQ X2 19 XO1 Race

Yeti 2019 SB5 C-SERIES SM TURQ 19 GX Comp

Yeti 2019 SB5 C-SERIES SM TURQ 19 GX Comp
58 079 kr

Yeti 2019 SB5 C-SERIES SM TURQ 19 GX Comp

Ibis Mojo 3 NX Eagle CK Edition shark bite large

Ibis Mojo 3 NX Eagle CK Edition shark bite large
41 229 kr

Den flerfaldig testvinnaren Ibis Mojo 3 är ett heldämpat trailmonster som ser till att du kan hantera svåra situationer på ett häpnadsväckande enkelt sätt. En av hemligheterna är dess makalöst grepp, som garanterar ett fantastiskt flyt i branterna och som även ser till att du alltid kommer ur kurvorna med full kontroll. Denna heldämpad allrounder har imponerande framkomlighet, fantastisk följsamhet och grymt skönt flyt, och Mojo 3 rullar dessutom både stabilare och snabbare än sina förlagor. Modellen har mycket gemensamt med den klassiska HD3:an men den upplevs som både lättare, smidigare och mer energisk i spåret. Den har generösa slaglängder på 130 mm (baktill) och 140 mm (framtill) och liksom sin föregångare rullar den med en mäktig stabilitet på ett par robusta 27,5-tummare, och den klarar dessutom bredder ända upp till 2.8" utan att du behöver ändra något på cykeln (utprovat med däck från både Schwalbe och Maxxis). Det extremt genomtänkta DW-länkaget som numera är inne i sin 5:e (och självklart Dave?s bästa) version levererar en magisk känsla med klassledande kraftöverföring och blixtsnabb respons när du lägger tryck på pedalerna. Dämpningen i kombination med en vass geometri samt material i världsklass gör Mojo 3 till den perfekt cykeln för dig som letar efter ett lekfullt trailmonster som täcker in ett galet brett register . Geometrin kan enkelt beskrivas som låg, lång och med relativt flacka vinklar samt korta kedjestag. Och givetvis kan Mojo 3 skryta med Boost-teknologi (148 mm baktill och 110 mm framtill) vilket ger extra vridstyvhet och ser till att noll kraft går till spillo. När det blir riktigt stökigt i spåren är en sänkbar sadelstolpe nästan obligatorisk, och självklart är även Mojo 3 utrustad med en dropper post. En kompromisslös kolfibercykel med massor av lekfullhet som ger dig imponerande grepp på nästan alla typer av underlag och som ser till att du alltid har möjligheten att välja en aggressiv linje ute i spåret. Varje detalj på Mojo 3 är extremt väl genomtänkt och bara kabeldragningen kan få en småsur ingenjör eller ilsken mekaniker att lätta på smilbanden och bli smått lyrisk... vi kallar det normal Ibis-klass! Modellen tillverkas i 6 olika utrustningsnivåer med drivpaket från både Shimano (XT eller XTR) och från SRAM (NX, GX, X01 eller XX1 Eagle), samtliga versioner har dämpare från FOX, kompletta hjul från Ibis och däck från Schwalbe (se specifikationen för detaljerad information om respektive utrustningsnivå). Så vill du slippa att kompromissa och ställa in siktet på att blixtsnabbt fylla skåpet med medaljer och bucklor så är valet ganska enkelt... väljer du färgen Shark Bite eller Obsidian Black, du är nu redo att vinna nästa Enduro World Series!

Ibis Mojo HD4 XX1 Eagle CK Edition fireball red medium

Ibis Mojo HD4 XX1 Eagle CK Edition fireball red medium
78 079 kr

En sak är säker, har man plockat hem Enduro World Series så har man gjort helt rätt. Det handlar inte om nån turlig lyckoträff i ett enstaka race, utan här pratar vi om en HEL säsong och inte minst ett HELT team. Det är heller ingen slump att Ibis Mojo HD4 är modellen som teamet använde för att välförtjänt plocka hem medaljen. Vad blir då slutsatsen? Vi tycker nog att det är ganska enkelt, det här är en av världens bästa endurohojar, punkt! Ett gediget utvecklingsarbete och tusentals timmar ligger bakom framtagandet av den 4:e generationen av Mojo HD. Det är dock fortfarande en långslagig heldämpad endurohoj med imponerande följsamhet på ojämna underlag och nästan overkligt flyt i branterna som fixar stökiga spårval på ett överraskande enkelt sätt. HD4:an levererar ett makalöst grepp som garanterar att du alltid kommer ur kurvorna med full kontroll, men ännu stabilare och ännu snabbare än tidigare. Jämfört med föregångaren så har HD4:an en längre och slackare geometri med 64,9 graders vinkel på styrhuvudet, vilket ger dig ännu större självförtroende på snabba och stökiga utförslöpor. Den har dessutom ett lite längre topprör, vilket i praktiken ger dig mer utrymme att manövrera ovanpå cykeln och dessutom skapar ytterligare stabilitet. Vi skulle kunna skriva spaltmeter om geometrin men vi nöjer oss med att nämna att ramen är 30 % styvare i övre länkage och hela 40 % styvare i lägre länkaget och att Ibis ytterligare förfinat upplägg för placeringen av kolfibern, vilket resulterat i både ökad styvhet och en effektivare kraftöverföring. Respektingivande slaglängder på 153 mm baktill och 160 mm framtill (klarar ända upp till 170 mm fram). Liksom dess föregångare rullar den med full stabilitet på ett par mäktiga 27,5-tummare och den klarar bredder från 2,35" ända upp till 2.8" utan att du behöver ändra något på cykeln. När det blir riktigt brant och stökigt i spåren är en sänkbar sadelstolpe nästan obligatorisk och HD4:an är självklart kompatibel med riktigt långa dropper posts, den klarar längder ända upp till 170 mm, lite beroende på ramstorlek. Det extremt genomtänkta DW-länkaget numera i sin 5:e (och självklart Dave?s bästa) version levererar en magisk känsla med klassledande kraftöverföring och blixtsnabb respons när du lägger tryck på pedalerna. Givetvis kan Ibis Mojo HD4 skryta med Boost-teknologi (148 mm bak och 110 mm fram) vilket ger extra vridstyvhet och säkerställer att ingen kraft går till spillo. Letar du efter en kompromisslös heldämpad kolfibercykel med massor av snabb lekfullhet som ger dig imponerande stabilitet och ser till att du alltid har möjligheten att alltid välja en aggressiv linje, ja då har du hittat rätt! Varje liten detalj är extremt väl genomtänkt och bara kabeldragningen kan få en småsur ingenjör eller ilsken mekaniker att lätta på smilbanden och bli smått lyrisk... vi kallar det normal Ibis-klass! Modellen tillverkas i 6 olika utrustningsnivåer med drivpaket från både Shimano (XT eller XTR) och från SRAM (NX, GX, X01 eller XX1 Eagle), samtliga versioner har dämpare från FOX, kompletta hjul från Ibis och däck från Maxxis (se specifikationen för detaljerad information om respektive utrustningsnivå). Så vill du...