Rock Machine Blizzard TRL 50-29 matt svart/grön/mörkgrå medium

Rock Machine Blizzard TRL 50-29 matt svart/grön/mörkgrå medium billigt till cykel och fritid ✓ Säkra och robusta standardcyklar, hybridcyklar och mountainbikes ✓ Rock Machine Blizzard TRL 50-29 matt svart/grön/mörkgrå medium av hög kvalitet ✓ Cykelhjälmar, cykelkorgar, cykelkärror/cykelvagnar, belysning, reflexer samt andra cykeltillbehör ✓ Du köper Rock Machine Blizzard TRL 50-29 matt svart/grön/mörkgrå medium hos Cykelkraft

Vill du uppleva den där underbara känslan av grymt flyt som bara heldämpat kan leverera? Funderar du på att byta upp dig till en spänstig trailhoj som trivs på allt från riktigt stökiga skogspartier till snabb horisontell stigcykling så ska du ta en noggrann titt på nya Rock Machine Blizzard TRL 50-29. Det här är en vansinnigt rolig skogsmaskin som du får loss utan att du behöver bränna hela familjens semesterbudget och som garanterat kommer sudda bort dina sura miner! En modernt trailmonster som kombinerar kvick respons med den solida kursstabilitet som krävs för att du både ska kunna hålla en tight linje i spåren och samtidigt kunna dominera på de tekniskt utmanande partierna... hela dagen låååång. Chassit består av en stryktålig ram som levererar extrem pålitlighet tillsammans med den låga vikt och vridstyvhet som bara hydroformat aluminium kan erbjuda, kombinerat med ett genomtänkt länkage som levererar trampeffektivitet samt blixtsnabb respons när du lägger fullt mos på pedalerna. Tack vare modern Boost-teknologi i både vevparti och hjulnav uppnås imponerande vridstyvhet, vilket i praktiken ser till att all den kraft som dina muskler genererar går rätt ut till bakhjulet. Lägg därtill en välbalanserad geometri med rätt vinklar som garanterar att du kan köra både fort och länge med imponerande kontroll, dessutom både på platten, utför och uppför! Slaglängder på 140/140 mm levereras av Rock Shox, så du är omhändertagen är kvalitativa dämpare både framtill (Recon RL) och baktill (Deluxe RT DebonAir). Slaglängderna ser till att du helt slipper oroa dig för att tappa greppet och tack vare att dämparna har högvis med justeringsmöjligheter så har du tillgång till en enorm bredd, så att du kan fokusera på att köra overkligt fort på nästan alla typer av underlag. När det blir riktigt stökigt i branterna är en reglerbar sadelstolpe numera nästan obligatoriskt, så givetvis är även Rock Machine Blizzard 50-29 utrustad med en dropper post från ONE. Komponentmässigt pratar vi en driftsäker drivlina med 12 problemfria växlar från SRAM (NX Eagle) med singelklinga och en kassett med 11-50T vilket ger dig tillgång till en imponerande bred utväxling. När du vill få stopp på de snabba 29-tummarna med 2.4" bredd så har du tillgång till ett par effektiva hydrauliska skivbromsar med 180 mm diskar, vilket ser till att du har kraftfull bromsverkan och en imponerande kort bromssträcka oavsett underlag, väderförhållanden och årstid. Visst, det är kanske inte ren proffsklass på prylarna men det en extremt välkomponerad mix av tillförlitliga komponenter i kvalitativa material som är betydligt vassare än genomsnittet, vi skulle nog vilja påstå att det prylar från dom övre hyllorna hos både SRAM, Shimano, Rock Shox, Race Face och WTB. Slutresultatet i praktiken? Tack vare en effektiv kraftöverföring, generös slaglängd och en makalös manöverförmåga glänser den som starkast när den får flyga fram i blandad terräng. Den är verkligen imponerande klättringsvillig och droppar snabbare i branterna än det mesta på två hjul... och dessutom på en prisnivå som även vi glada amat&oum...

Endast 16 399 kr
 

Relaterade produkter

Merida One-Twenty 800 29 svart small

Merida One-Twenty 800 29 svart small
25 990 kr

Prioriterar du framkomlighet, flyt och snabba varvtider i oja?mn terra?ng så är Merida One-Twenty 800 ett självklart alternativ. En smidig heldämpad hoj för dig som gillar bra drag i spåren och som fungera för både fartfylld stigsurfning och krävande heldagsturer med polarna. En mångsidig modell med fantastiskt följsam känsla och generösa slaglängder som har potential att ta din cykling till helt nya nivåer. Tack vare en extremt väl avvägd mix av högkvalitativa komponenter och avancerad dämpning funkar den lika bra för tävling som för dina dagliga träningspass. Stommen utgörs av en kvalitativ trippelreducerad aluminiumram med en modern geometri, korta kedjestag och en fantastisk Float Link dämparupphängning som ger dig känslan av ännu mer dämpning. Ramen ger åkaren en föredömligt låg tyngdpunkt och är designad för att kunna dominera i höga hastigheter. Den gör det dessutom med en imponerande trampeffektivet och den svarar villigt när du vill öka farten och få med dig all kraft. Fjädring och dämpning hanteras av Rock Shox så du är väl omhändertagen, framtill sitter en Revelation RC och baktill en Deluxe RL, tack vare 130/120 mm fjädringsväg sväljer den effektivt ojämnheter och ser till att du kan köra med full kontroll även med maximalt tryck på pedalerna. Båda är luftdämpare och har generöst med inställningar för att kunna hantera kraftfull cykling på underlag med lite olika karaktär. När det blir riktigt stökigt i branterna är en dropper post numera nästan obligatoriskt, så givetvis är den redan från start utrustad med en höj-/sänkbar sadelstolpe. För att kunna bemästra allt från plan grusvägsrally till tunga klättringar i stökig terräng så är den bestyckad med en bombsäker 12-växlad drivlina med singelklinga från Sram (GX Eagle), vilket borgar för både hög precision och pålitlig funktion. Eftersom cykeln gillar höga farter är den utrustad med effektiva hydrauliska skivbromsar, vilket ger föredömlig kontroll och ser till att du alltid har bästa bromsverkan oavsett underlag, väder eller årstid. Modellen rullar på ett par stabila 29-tummare med aggressiva kvalitetsdäck från Maxxis (Minion DHR II) som ser till att du flyter fram över både stock och sten med full kontroll. Större hjul rullar såklart snabbare, och vi som är lite resligare föredrar oftast fullstora 29-tummare framför mindre hjulstorlekar.

Merida Big.Nine Vasa Sälen svart/grön large

Merida Big.Nine Vasa Sälen svart/grön large
12 990 kr

Det inspirerande mottot "I fäders spår ? för framtids segrar? pryder målgången i Mora och har även legat till grund för framtagande av Merida Big.Nine Vasa Sälen. Det här är en perfekt hoj för ambitiösa vasacyklister, den har faktiskt allt (och lite till) som du behöver för att kunna ställa upp i det klassiska loppet mellan Sälen och Mora. En officiell produkt i begränsad upplaga som är framtagen i samarbete med Cykelvasan och även har det klassiska sigillet, vilket såklart borgar för en hög kvalité. Stommen utgörs av en nyligen uppdaterad aluminiumram med lägre standover höjd och modern geometri med korta kedjestag som ger grymt skön körställning och en fantastiskt följsam känsla i spåren. Den elegant hydroformade aluminiumramen har såklart invändig vajerdragning och även en av de absolut slätaste svetsarna i klassen. Modellen är riktigt lätt (väger in strax över 12 kg), har en låg tyngdpunkt och är skapad för höga hastigheter, främst på grusvägar och böljande skogsstigar. För att kunna hantera både snabba partier och branta backar har den fått en extremt pålitlig drivlina med 20 växlar och imponerande brett register från Shimano (Deore/XT). Dämpningen hanteras av en gedigen luftgaffel från Rock Shox (FS30 Gold Air) med 100 mm slaglängd och lockout som hanteras via ett reglage på styret, vilket ger dig rätt förutsättningar för att köra snabbt i tuff terräng och även bidrar till en tryggare upplevelse i sadeln. Eftersom cykeln gillar höga farter är den utrustad med effektiva hydrauliska skivbromsar, vilket ger föredömlig kontroll och ser till att du alltid har bästa bromsverkan oavsett underlag, väder eller årstid. Modellen rullar snabbt på ett par stabila 29-tummare med breda däck som ser till att du utan problem flyter fram över både stock och sten. Större hjul rullar såklart snabbare, och vi som är lite resligare föredrar oftast 29-tummarna framför de mindre hjulstorlekarna. Som namnet antyder så funkar den perfekt för både träning och tävling, men den passar samtidigt riktigt bra fo?r dagligt bruk tack vare att den har fästen fo?r både stöd, ska?rmar och paketha?llare.

Ibis Mojo HD4 XX1 Eagle CK Edition back in black small

Ibis Mojo HD4 XX1 Eagle CK Edition back in black small
82 279 kr

En sak är säker, har man plockat hem Enduro World Series så har man gjort helt rätt. Det handlar inte om nån turlig lyckoträff i ett enstaka race, utan här pratar vi om en HEL säsong och inte minst ett HELT team. Det är heller ingen slump att Ibis Mojo HD4 är modellen som teamet använde för att välförtjänt plocka hem medaljen. Vad blir då slutsatsen? Vi tycker nog att det är ganska enkelt, det här är en av världens bästa endurohojar, punkt! Ett gediget utvecklingsarbete och tusentals timmar ligger bakom framtagandet av den 4:e generationen av Mojo HD. Det är dock fortfarande en långslagig heldämpad endurohoj med imponerande följsamhet på ojämna underlag och nästan overkligt flyt i branterna som fixar stökiga spårval på ett överraskande enkelt sätt. HD4:an levererar ett makalöst grepp som garanterar att du alltid kommer ur kurvorna med full kontroll, men ännu stabilare och ännu snabbare än tidigare. Jämfört med föregångaren så har HD4:an en längre och slackare geometri med 64,9 graders vinkel på styrhuvudet, vilket ger dig ännu större självförtroende på snabba och stökiga utförslöpor. Den har dessutom ett lite längre topprör, vilket i praktiken ger dig mer utrymme att manövrera ovanpå cykeln och dessutom skapar ytterligare stabilitet. Vi skulle kunna skriva spaltmeter om geometrin men vi nöjer oss med att nämna att ramen är 30 % styvare i övre länkage och hela 40 % styvare i lägre länkaget och att Ibis ytterligare förfinat upplägg för placeringen av kolfibern, vilket resulterat i både ökad styvhet och en effektivare kraftöverföring. Respektingivande slaglängder på 153 mm baktill och 160 mm framtill (klarar ända upp till 170 mm fram). Liksom dess föregångare rullar den med full stabilitet på ett par mäktiga 27,5-tummare och den klarar bredder från 2,35" ända upp till 2.8" utan att du behöver ändra något på cykeln. När det blir riktigt brant och stökigt i spåren är en sänkbar sadelstolpe nästan obligatorisk och HD4:an är självklart kompatibel med riktigt långa dropper posts, den klarar längder ända upp till 170 mm, lite beroende på ramstorlek. Det extremt genomtänkta DW-länkaget numera i sin 5:e (och självklart Dave?s bästa) version levererar en magisk känsla med klassledande kraftöverföring och blixtsnabb respons när du lägger tryck på pedalerna. Givetvis kan Ibis Mojo HD4 skryta med Boost-teknologi (148 mm bak och 110 mm fram) vilket ger extra vridstyvhet och säkerställer att ingen kraft går till spillo. Letar du efter en kompromisslös heldämpad kolfibercykel med massor av snabb lekfullhet som ger dig imponerande stabilitet och ser till att du alltid har möjligheten att alltid välja en aggressiv linje, ja då har du hittat rätt! Varje liten detalj är extremt väl genomtänkt och bara kabeldragningen kan få en småsur ingenjör eller ilsken mekaniker att lätta på smilbanden och bli smått lyrisk... vi kallar det normal Ibis-klass! Modellen tillverkas i 6 olika utrustningsnivåer med drivpaket från både Shimano (XT eller XTR) och från SRAM (NX, GX, X01 eller XX1 Eagle), samtliga versioner har dämpare från FOX, kompletta hjul från Ibis och däck från Maxxis (se specifikationen för detaljerad information om respektive utrustningsnivå). Så vill du...

Ibis Mojo 3 XTR CK Edition obsidian black large

Ibis Mojo 3 XTR CK Edition obsidian black large
107 690 kr

Den flerfaldig testvinnaren Ibis Mojo 3 är ett heldämpat trailmonster som ser till att du kan hantera svåra situationer på ett häpnadsväckande enkelt sätt. En av hemligheterna är dess makalöst grepp, som garanterar ett fantastiskt flyt i branterna och som även ser till att du alltid kommer ur kurvorna med full kontroll. Denna heldämpad allrounder har imponerande framkomlighet, fantastisk följsamhet och grymt skönt flyt, och Mojo 3 rullar dessutom både stabilare och snabbare än sina förlagor. Modellen har mycket gemensamt med den klassiska HD3:an men den upplevs som både lättare, smidigare och mer energisk i spåret. Den har generösa slaglängder på 130 mm (baktill) och 140 mm (framtill) och liksom sin föregångare rullar den med en mäktig stabilitet på ett par robusta 27,5-tummare, och den klarar dessutom bredder ända upp till 2.8" utan att du behöver ändra något på cykeln (utprovat med däck från både Schwalbe och Maxxis). Det extremt genomtänkta DW-länkaget som numera är inne i sin 5:e (och självklart Dave?s bästa) version levererar en magisk känsla med klassledande kraftöverföring och blixtsnabb respons när du lägger tryck på pedalerna. Dämpningen i kombination med en vass geometri samt material i världsklass gör Mojo 3 till den perfekt cykeln för dig som letar efter ett lekfullt trailmonster som täcker in ett galet brett register . Geometrin kan enkelt beskrivas som låg, lång och med relativt flacka vinklar samt korta kedjestag. Och givetvis kan Mojo 3 skryta med Boost-teknologi (148 mm baktill och 110 mm framtill) vilket ger extra vridstyvhet och ser till att noll kraft går till spillo. När det blir riktigt stökigt i spåren är en sänkbar sadelstolpe nästan obligatorisk, och självklart är även Mojo 3 utrustad med en dropper post. En kompromisslös kolfibercykel med massor av lekfullhet som ger dig imponerande grepp på nästan alla typer av underlag och som ser till att du alltid har möjligheten att välja en aggressiv linje ute i spåret. Varje detalj på Mojo 3 är extremt väl genomtänkt och bara kabeldragningen kan få en småsur ingenjör eller ilsken mekaniker att lätta på smilbanden och bli smått lyrisk... vi kallar det normal Ibis-klass! Modellen tillverkas i 6 olika utrustningsnivåer med drivpaket från både Shimano (XT eller XTR) och från SRAM (NX, GX, X01 eller XX1 Eagle), samtliga versioner har dämpare från FOX, kompletta hjul från Ibis och däck från Schwalbe (se specifikationen för detaljerad information om respektive utrustningsnivå). Så vill du slippa att kompromissa och ställa in siktet på att blixtsnabbt fylla skåpet med medaljer och bucklor så är valet ganska enkelt... väljer du färgen Shark Bite eller Obsidian Black, du är nu redo att vinna nästa Enduro World Series!

Merida eOne-Twenty 800 matt svart/röd small

Merida eOne-Twenty 800 matt svart/röd small
44 990 kr

Prioriterar du framkomlighet, smidighet, och lekfullhet så är heldämpade Merida eOne-Twenty 800 helt rätt när du vill ha kraftfullt drag i spåren. En mångsidig elassisterad hoj som passar allt från fartfylld stigsurfning till avslappnade heldagsturer och som verkligen tål att jämföras. Tack vare en extremt väl avvägd mix av kvalitativa komponenter och avancerad dämpning funkar den lika bra för långa äventyrsrundor som för dina dagliga pass med polarna. Stommen utgörs av en kvalitativ aluminiumram med BOOST-teknologi och en modern trailgeometri med grymt följsam känsla i spåren. Ramen är designad för att kunna dominera i höga hastigheter och ger åkaren en föredömligt låg tyngdpunkt samt har såklart praktisk invändig kabeldragning. Det genomtänkta länkaget ger dig känslan av ännu mer dämpning, och gör dig redo att kunna hantera stökiga äventyr. Den gör det dessutom med en imponerande trampeffektivitet och den svarar villigt när du vill öka farten och få med dig all kraft ute i spåren. Hjärtat utgörs av elsystemet STePS (E8000) från Shimano, ett fullt integrerat system som består av en lätt, kompakt och effektiv centermotor med låg ljudnivå samt överlägsen kraftöverföring. Tack vare drivning direkt på vevaxeln har du alla förutsättningar för massor underbara mil med skönt tryck i pedalerna. Den kraftfulla motorn med hela 70 Nm har tre olika assistanslägen där BOOST ger dig hela 300% assistans och drivs av ett kvalitativt batteri på 500 Wh. Datorn visar inte bara de vanliga cykeldatorfunktionerna, utan även vilken växel du använder, räckvidden och batteriets resterande kapacitet. Fjädring och dämpning hanteras av Rock Shox så du är väl omhändertagen, framtill sitter en Revelation RC och baktill en Delux RT, tack vare 130/120 mm fjädringsväg sväljer den effektivt ojämnheter och ser till att du kan köra med full kontroll även när du har maximalt tryck på pedalerna. Båda är kvalitetsdämpare och har generöst med inställningar för att kunna hantera kraftfull cykling på olika typer av underlag. När det blir stökigt i branterna är en dropper post nästan obligatoriskt och självklart är även eOne-Twenty utrustad med en höj och sänkbar sadelstolpe redan från start. För att kunna hantera allt från plana grusvägar till stökiga branter har den extremt pålitlig 11-växlad drivlina från Shimano (XT) med hög prestanda och brett register. Eftersom cykeln gillar höga farter är den utrustad med effektiva hydrauliska skivbromsar med stora skivor, vilket ger föredömlig kontroll och ser till att du alltid har maximal bromsverkan oavsett underlag, väder eller årstid. Allt rullar på stabila 27.5-tummare med feta däck från Maxxis (DHR II) vilket ser till att du har greppsäker markkontakt på nästan alla typer av underlag. Den här moderna hjulstorleken har massor av fördelar jämfört med sina större syskon både när det handlar om vikt, lekfullhet och acceleration.

Merida Big.Nine Vasa Oxberg svart/grön xx-large

Merida Big.Nine Vasa Oxberg svart/grön xx-large
9 990 kr

Det inspirerande mottot "I fäders spår ? för framtids segrar? pryder målgången i Mora och har även legat till grund för framtagande av Merida Big.Nine Vasa Oxberg. Det här är en perfekt hoj för ambitiösa vasacyklister, den har faktiskt allt (och lite till) som du behöver för att kunna ställa upp i det klassiska loppet mellan Sälen och Mora. En officiell produkt i begränsad upplaga som är framtagen i samarbete med Cykelvasan och även har det klassiska sigillet, vilket såklart borgar för en hög kvalité. Stommen utgörs av en nyligen uppdaterad aluminiumram med lägre standover höjd och modern geometri med korta kedjestag som ger grymt skön körställning och en fantastiskt följsam känsla i spåren. Den elegant hydroformade aluminiumramen har såklart invändig vajerdragning och även en av de absolut slätaste svetsarna i klassen. Modellen är lätt (den väger in strax under 13 kg), har en låg tyngdpunkt och är skapad för höga hastigheter, främst på grusvägar och böljande skogsstigar. För att kunna hantera både snabba partier och branta backar har den fått en pålitlig drivlina med 20 växlar och brett register från Shimano (Deore). Dämpningen hanteras av en kvalitativ luftgaffel från Rock Shox (FS30 Silver air) med 100 mm slaglängd och lockout som hanteras via ett reglage på styret, vilket ger dig rätt förutsättningar för att köra snabbt i tuff terräng och även bidrar till en tryggare upplevelse i sadeln. Eftersom cykeln gillar höga farter är den utrustad med effektiva hydrauliska skivbromsar, vilket ger föredömlig kontroll och ser till att du alltid har bästa bromsverkan oavsett underlag, väder eller årstid. Modellen rullar snabbt på ett par stabila 29-tummare med breda däck som ser till att du utan problem flyter fram över både stock och sten. Större hjul rullar såklart snabbare, och vi som är lite längre i strumplästen föredrar oftast 29-tummarna framför de mindre hjulstorlekarna. Som namnet antyder så funkar den perfekt för både träning och tävling, men den passar samtidigt riktigt bra fo?r dagligt bruk tack vare att den har fästen fo?r både stöd, ska?rmar och paketha?llare.

Merida eOne-Twenty 500 grå/svart medium

Merida eOne-Twenty 500 grå/svart medium
35 990 kr

Prioriterar du framkomlighet, smidighet, och lekfullhet så är heldämpade Merida eOne-Twenty 500 helt rätt när du vill ha kraftfullt drag i spåren. En mångsidig elassisterad hoj som passar allt från fartfylld stigsurfning till avslappnade heldagsturer och som verkligen tål att jämföras. Tack vare en extremt väl avvägd mix av kvalitativa komponenter och avancerad dämpning funkar den lika bra för långa äventyrsrundor som för dina dagliga pass med polarna. Stommen utgörs av en kvalitativ aluminiumram med BOOST-teknologi och en modern trailgeometri med grymt följsam känsla i spåren. Ramen är designad för att kunna dominera i höga hastigheter och ger åkaren en föredömligt låg tyngdpunkt samt har såklart praktisk invändig kabeldragning. Det genomtänkta länkaget ger dig känslan av ännu mer dämpning, och gör dig redo att kunna hantera stökiga äventyr. Den gör det dessutom med en imponerande trampeffektivitet och den svarar villigt när du vill öka farten och få med dig all kraft ute i spåren. Hjärtat utgörs av elsystemet STePS (E7000) från Shimano, ett fullt integrerat system som består av en lätt, kompakt och effektiv centermotor med låg ljudnivå samt överlägsen kraftöverföring. Tack vare drivning direkt på vevaxeln har du alla förutsättningar för massor underbara mil med skönt tryck i pedalerna. Den kraftfulla motorn med hela 60 Nm har tre olika assistanslägen och drivs av ett kvalitativt batteri på 500 Wh. Datorn visar inte bara de vanliga cykeldatorfunktionerna, utan även vilken växel du använder, räckvidden och batteriets resterande kapacitet. Fjädring och dämpning hanteras av SR Suntour så du är väl omhändertagen, framtill sitter en Raidon 34 och baktill en UNAIR TR LOR8 , tack vare 130/120 mm fjädringsväg sväljer den effektivt ojämnheter och ser till att du kan köra med full kontroll även när du har maximalt tryck på pedalerna. Båda är luftdämpare och har generöst med inställningar för att kunna hantera kraftfull cykling på olika typer av underlag. När det blir stökigt i branterna är en dropper post nästan obligatoriskt och självklart är även eOne-Twenty utrustad med en höj och sänkbar sadelstolpe redan från start. För att kunna hantera allt från plana grusvägar till stökiga branter har den en beprövad 10-växlad drivlina från Shimano (Deore) med pålitlig prestanda och brett register. Eftersom cykeln gillar höga farter är den utrustad med effektiva hydrauliska skivbromsar med stora skivor, vilket ger föredömlig kontroll och ser till att du alltid har maximal bromsverkan oavsett underlag, väder eller årstid. Allt rullar på stabila 27.5-tummare med däck från Maxxis vilket ser till att du har greppsäker markkontakt på nästan alla typer av underlag. Den här moderna hjulstorleken har massor av fördelar jämfört med sina större syskon både när det handlar om vikt, lekfullhet och acceleration.

Principia Evoke A2.7 Aura Acera svart/rosa/lila 14"

Principia Evoke A2.7 Aura Acera svart/rosa/lila 14"
5 490 kr

Principia EVOKE A2.7 Aura är en MTB som levererar både cykelglädje, mångsidighet, pålitlighet och prisvärdhet i ett snyggt paket med skandinaviskt klimat i åtanke. En rolig och lättkörd instegsmodell och som funkar för de flesta typer av cykling och som enkelt klarar av både asfalt, grusvägar och lite enklare skogsstigar. Modellen är utrustad med en lätt aluminiumram med en komfortabel geometri vilket både skapar en bekväm körställning och ser till att du har bra uppsikt på det som sker omkring dig, men det är inga problem alls att kliva ut i vänsterfil om du vill trampa på i lite högre takt. Cykelns dämpad framgaffel tillsammans med ett par lite bredare däck ger dig bekväm komfort och skapar en behaglig upplevelse a?ven pa? stra?ckningar da?r underlaget är klart sämre. Komponentmässigt har den en beprövad drivlina från Shimano som ger pålitlig funktion samt har lättmanövrerade och tydliga reglage som ger dig möjlighet att skifta mellan de 21 växlarna utan att det känns ansträngt. En gedigen och pålitliga följeslagare som dessutom är utrustad med effektiva skivbromsar (helt perfekt för våra skandinaviska förhållanden) och kvalitativa komponenter från välkända tillverkare. Cykeln kan givetvis utrustas med både skärmar, pakethållare, stöd och belysning om så önskas.

Crescent Rask R20 29 orange 53 cm

Crescent Rask R20 29 orange 53 cm
29 990 kr

Tävlingsklara Crescent Rask R20 är en riktigt snabb mountainbike som tveklöst kommer kunna ta dig hela vägen från anmälan till målgång. Varenda liten detalj är noga utvald för att ge elitmotionären rätt förutsättningar både för de långa loppen, och alla de härliga träningsturerna inför dem. Det här är en imponerande fartmaskin som gör träningen till ett nöje och som ger dig alla möjligheter att bli bättre som cyklist. Så siktar du på ta din cykling till nästa nivå så kommer den här kvicka speedkulan att ge dig alla möjligheter att kunna spöa samtliga konkurrenter. Stommen utgörs av en lätt prestandaram helt i kolfiber och den har försetts med en extremt välbalanserad geometri som får orken att räcka i många långa timmar ute i spåren. Ramen levererar både imponerande kraftöverföring samt grym respons och kan skryta med en vridstyvhet och garanterar att ingen kraft går till spillo. Ojämnheterna hanteras av en luftgaffel från Rock Shox (SID Solo Air) med 100 mm slaglängd och remote lockout (du kan enkelt reglera dämparna vi reglage på styret), vilket ser till att du blixtsnabbt kan ställa in dämpningen efter underlaget. Vilket i praktiken innebär att du både kommer kunna vara kvick i de mer tekniskt utmanade partierna och kunna bränna på för fulla muggar när det planar ut i spåren. Imponerande farter uppnås med hjälp av en extremt driftsäker 11-växlad drivlina med singelklinga från Shimano (XT). Växlarna styrs via ett lättmanövrerat reglage som ser till att du smidigt kan skifta mellan växlarna utan att det känns det minsta ansträngt. Och när klättringarna blir tuffa kommer den låga vikten (10,7 kilo) tillsammans med den breda utväxlingen se till att cykeln överträffar även riktigt högt ställda förväntningar och krav. Allt rullar på ett par stabila 29-tummare som är utvecklade för att tåla hårda tag och som försetts med kvalitetsdäck från Schwalbe som levererar både kursstabilitet, rätt fäste i kurvorna och givetvis riktigt bra rull. Ju snabbare det går, ju större krav ställs det på bromsarna och därför är Crescent Rask R20 utrustad med effektiva hydrauliska skivbromsar som matchar fartresurserna och levererar pålitlig prestanda året runt - dessutom oavsett om det regnar, snöar eller är dammigt ute i spåren.