Scott Aspect 930 svart/orange medium

Scott Aspect 930 svart/orange medium billigt till cykel och fritid ✓ Säkra och robusta standardcyklar, hybridcyklar och mountainbikes ✓ Scott Aspect 930 svart/orange medium av hög kvalitet ✓ Cykelhjälmar, cykelkorgar, cykelkärror/cykelvagnar, belysning, reflexer samt andra cykeltillbehör ✓ Du köper Scott Aspect 930 svart/orange medium hos Cykelkraft

Pålitliga Scott Aspect 930 utgör rentav definitionen för en mångsidig mountainbike med brett användningsområde. Den fungerar utmärkt för talangfulla motionärerna som vill köra lite lättare träningspass i skogen eller ute på grusvägarna och kanske t.om. funderar på köra nått enstaka cykellopp i motionsklassen. Samtidigt som det är en helt perfekt cykel för dig som pendlar på underlag där asfalt kanske inte utgör merparten, eller varför inte bara kalla den för en tuff hoj som är smått briljant att trampa till jobbet med. Stommen utgörs av en fin dubbelreducerad aluminiumram (6061) med praktisk intern kabeldragning och en sportig geometri som är speciellt anpassad för att att vara lätthanterlig, ge bra uppsikt samt hög komfort. Modellen är även utrustad med en dämpad framgaffel med 100 mm slaglängd och hydraulisk lockout (du kan reglera framgaffeln efter underlaget) samt justerbar rebound, vilket ytterligare ökar användningsområdet och ger dig valmöjligheten att prioritera mellan komfort eller effektiv framkomlighet, mycket användbart när underlaget snabbt skiftar. Ovanpå detta har cykeln en pålitlig drivlina med 18 växlar kombinerat med komponenter som har beprövad funktion och gedigen kvalitet till ett minst sagt plånboksvänligt pris. Visst, det är kanske inte proffsklass på prylarna, men modellen har betydligt vassare komponenter än sina småsyskon och det är mestadels prylar från det övre skiktet av motionsklassen. Och du värdesätter troligen en bekväm sittställning och stabila egenskaper mer än maximal hastighet och extrem precision. Men eftersom den trivs när det går undan är den utrustad med hydrauliska skivbromsar vilket både sänker underhållsbehovet och ser till att du har effektiv bromsverkan året om, dessutom oavsett om det är lerigt, regnigt, slaskigt eller dammigt i spåren. En cykel som mer än gärna hänger med på nya äventyr i Scott's värld av pålitliga 29-tummare. Tack vare den större hjuldiametern så får du både ökad komfort och bättre grepp, vilket blir extra tydligt i uppförsbackar med lite sämre underlag. Cykeln blir också lite mer stabil i nedförsbackar samtidigt som den är mer ?förlåtande? än de mindre hjulstorlekarna. Större hjul ger även bättre rull och en snabbare acceleration.

Endast 9 490 kr
 

Relaterade produkter

Kross Hexagon 7.0 29 svart/grå x-large

Kross Hexagon 7.0 29 svart/grå x-large
5 190 kr

Mångsidiga Kross Hexagon 7.0 29" är en praktisk mountainbike med massor av genuin cykelglädje som är skapad för lite enklare turer i skogen, på stigarna och grusvägarna. Visst, det är väl inte direkt proffsklass på prylarna men den har pålitliga komponenter och den passar perfekt dig som inte planerar att cykla stenhårt i skogen. Stommen utgörs av en gedigen aluminumram med bekväm körställning och riktigt bra uppsikt på det som händer i omgivningarna. Under motorhuven sitter en pålitlig 27-växlad drivlina från Shimano (Altus/Deore) med lättmanövrerade och tydliga reglage som tack vare sitt breda register ser till att du enkelt tar dig uppför dom lite tuffare uppförbackarna. En dämpade framgaffel från SR Suntour (XCM RL) med remote lockout (du kan låsa gaffeln med ett reglage på styret) och 100 mm slaglängd kombinerat med stadiga 29"-hjul ser till att du alltid tar dig fram med hög bekvämlighet och bra grepp, vilket självklart bidrar till en roligare upplevelse i sadeln även när underlaget är riktigt stökigt. Eftersom cykeln gillar äventyr och fart så är det utrustad med bromsar som matchar fartresurserna, dom hydrauliska skivbromsarna är inte bara extremt effektiva utan levererar också pålitlig bromsförmåga oavsett väder, vind och underlag. Kross Hexagon 7.0 är en mountauinbike som inte viker ner sig för skogscykling eller för dåligt väder och den har dessutom fästen för både skärm och pakethållare vilket kan vara riktigt praktiska kompisar i vårt skandinaviska klimat, med både ur och skur.

Bianchi Methanol 9.5 Cv XT 2 x 11 svart/Mamba matt 43 cm

Bianchi Methanol 9.5 Cv XT 2 x 11 svart/Mamba matt 43 cm
33 589 kr

Bianchi Methanol 9.5 CV XT är en hardtail med stora hjul för dig som hatar kompromisser, kör aggressivt och helt enkelt vill ha det bästa! Så vill du bli lycklig ägare till en superkompetent italiensk MTB med distinkt känsla, grym kontroll och marknadens vassaste kolfiberram så är det läge att uppdatera önskelistan! Hela skapelsen bygger på en fantastisk ram med brutal styvhet för maximal kraftöverföring vilket kombineras med en aggressiv geometri och ger grepp och stabilitet även i höga hastigheter. Som grädde på moset gör Methanol det med bibehållen komfort tack var den avancerad vibrationsdämpande Countervail® teknologin som minskar vibrationerna med upp till hela 80%! Modellen har en riktigt vass dämpad gaffel och är utrustad med Shimano´s XT 11-delade drivpaket vilket ger dig hög precision och pålitlig funktion. Allt rullar på ett par snabba KOM i23 hjulpar från WTB med både styrka och låg vikt. I övrigt är modellen utrustad med högkvalitativa racekomponenter från den översta hyllan som ger maximal känsla, direkt kraftöverföring och låg vikt. En ren kolfiberraket som bygger på avancerad teknologi (utvecklad av NASA) med ruskig acceleration som käkar tuffa underlag till frukost och ger dig möjligheten att alltid välja den aggressiva linjen på banan. Modell med hypereffektiv kraftöverföring, brutal respons, maximal kontroll och låg vikt som alltid levererar sylvass racingprestanda oavsett om det är hårdträning eller tävling som är ditt primära mål. Bianchi Methanol CV - Ett italienskt fullblod med ren racekänsla!

Yeti 2019 SB5 C-SERIES SM TURQ 19 GX Comp

Yeti 2019 SB5 C-SERIES SM TURQ 19 GX Comp
58 079 kr

Yeti 2019 SB5 C-SERIES SM TURQ 19 GX Comp

Ibis Mojo HD4 XX1 Eagle CK Edition fireball red medium

Ibis Mojo HD4 XX1 Eagle CK Edition fireball red medium
78 079 kr

En sak är säker, har man plockat hem Enduro World Series så har man gjort helt rätt. Det handlar inte om nån turlig lyckoträff i ett enstaka race, utan här pratar vi om en HEL säsong och inte minst ett HELT team. Det är heller ingen slump att Ibis Mojo HD4 är modellen som teamet använde för att välförtjänt plocka hem medaljen. Vad blir då slutsatsen? Vi tycker nog att det är ganska enkelt, det här är en av världens bästa endurohojar, punkt! Ett gediget utvecklingsarbete och tusentals timmar ligger bakom framtagandet av den 4:e generationen av Mojo HD. Det är dock fortfarande en långslagig heldämpad endurohoj med imponerande följsamhet på ojämna underlag och nästan overkligt flyt i branterna som fixar stökiga spårval på ett överraskande enkelt sätt. HD4:an levererar ett makalöst grepp som garanterar att du alltid kommer ur kurvorna med full kontroll, men ännu stabilare och ännu snabbare än tidigare. Jämfört med föregångaren så har HD4:an en längre och slackare geometri med 64,9 graders vinkel på styrhuvudet, vilket ger dig ännu större självförtroende på snabba och stökiga utförslöpor. Den har dessutom ett lite längre topprör, vilket i praktiken ger dig mer utrymme att manövrera ovanpå cykeln och dessutom skapar ytterligare stabilitet. Vi skulle kunna skriva spaltmeter om geometrin men vi nöjer oss med att nämna att ramen är 30 % styvare i övre länkage och hela 40 % styvare i lägre länkaget och att Ibis ytterligare förfinat upplägg för placeringen av kolfibern, vilket resulterat i både ökad styvhet och en effektivare kraftöverföring. Respektingivande slaglängder på 153 mm baktill och 160 mm framtill (klarar ända upp till 170 mm fram). Liksom dess föregångare rullar den med full stabilitet på ett par mäktiga 27,5-tummare och den klarar bredder från 2,35" ända upp till 2.8" utan att du behöver ändra något på cykeln. När det blir riktigt brant och stökigt i spåren är en sänkbar sadelstolpe nästan obligatorisk och HD4:an är självklart kompatibel med riktigt långa dropper posts, den klarar längder ända upp till 170 mm, lite beroende på ramstorlek. Det extremt genomtänkta DW-länkaget numera i sin 5:e (och självklart Dave?s bästa) version levererar en magisk känsla med klassledande kraftöverföring och blixtsnabb respons när du lägger tryck på pedalerna. Givetvis kan Ibis Mojo HD4 skryta med Boost-teknologi (148 mm bak och 110 mm fram) vilket ger extra vridstyvhet och säkerställer att ingen kraft går till spillo. Letar du efter en kompromisslös heldämpad kolfibercykel med massor av snabb lekfullhet som ger dig imponerande stabilitet och ser till att du alltid har möjligheten att alltid välja en aggressiv linje, ja då har du hittat rätt! Varje liten detalj är extremt väl genomtänkt och bara kabeldragningen kan få en småsur ingenjör eller ilsken mekaniker att lätta på smilbanden och bli smått lyrisk... vi kallar det normal Ibis-klass! Modellen tillverkas i 6 olika utrustningsnivåer med drivpaket från både Shimano (XT eller XTR) och från SRAM (NX, GX, X01 eller XX1 Eagle), samtliga versioner har dämpare från FOX, kompletta hjul från Ibis och däck från Maxxis (se specifikationen för detaljerad information om respektive utrustningsnivå). Så vill du...

Ibis Ripmo NX Eagle CK Edition black olive small

Ibis Ripmo NX Eagle CK Edition black olive small
41 799 kr

Det efterlängtade kärleksbarnet Ibis Ripmo skulle kunna beskrivas som en ytterst potent kombination mellan de efterfrågade modellerna Ripley och Mojo, men låt dig inte luras, det här är en helt ny tävlingshoj där Ibis plockat några av guldkornen från två av världens absolut bästa cyklar. Ripmo är ett sylvasst endurovapen med långa (145/160 mm) slaglängder som hela Ibis-teamet (inklusive vår egen stolthet Robin Wallner) kör med för att bibehålla greppet om Enduroscenen och för att försvara världsmästartiteln. Ripmo´s progressiva geometri skapar mäktiga fartresurser i absoluta världsklass men levererar samtidigt EWS-vinnarens (Ibis HD4) imponerande stabilitet till 29-tummarna. Modellen har en hyfsat slack geometri men för att för att skapa rätt tryck på framhjulet och minimera trött långtradarkänsla har sadelröret en vinkel på 77-76° (den är dessutom är byggd för gaffel med offset på 44 mm istället för 51 mm) vilket skapar en rapp styrkänsla trots ett relativt långt övre ramrör. Resultatet i praktiken? Du blir nästan overkligt snabb i de raka linjerna men samtidigt överraskande kvick även i knixiga kurvor. Som alltid när det gäller cyklar från Ibis är ramen är tillverkad helt i högklassig kolfiber, både i fram- och baktriangel, och ramen har utrymme för rejäla sulor, bredder på upp till 2,6? är inga som helst problem. Det här är en extremt klättringsvillig tävlingsbåge som levererar imponerande stabilitet i branterna och som ser till att du alltid har möjligheten att alltid välja en aggressiv racelinje. Varje detalj är extremt väl genomtänkt och bara kabeldragningen med interna kabeltunnlar kan få en småsur ingenjör eller ilsken mekaniker att lätta på smilbanden och bli smått lyrisk... vi kallar det normal Ibis-klass! Det extremt genomtänkta DW-länkaget, numera i sin 5:e version (och såklart Dave?s bästa) med lager i övre länken och bussningar i den nedre länken, levererar klassledande kraftöverföring med magisk känsla och blixtsnabb respons. Givetvis kan Ripmo skryta med Boost-teknologi (148 mm bak och 110 mm fram) vilket ger extra vridstyvhet och säkerställer att ingen kraft går till spillo. När det blir riktigt stökigt i spåren är en sänkbar sadelstolpe nästan obligatorisk och nya Ripmo är självklart kompatibel med riktigt långa dropper posts, den är byggd för 175 mm dropper´s (utom storlek S som är byggd för 150 mm), detta eftersom Ibis vill ge dig möjligheten att kunna välja storlek utifrån reach snarare än traditionell skrevhöjd. Modellen tillverkas i 6 olika utrustningsnivåer med drivpaket från både Shimano (XT eller XTR) och från SRAM (NX, GX, X01 eller XX1 Eagle), samtliga versioner har dämpare från FOX, kompletta hjul från Ibis och däck från Maxxis (se specifikationen för detaljerad information om respektive utrustningsnivå). Så vill du slippa att kompromissa och ställa in siktet på att blixtsnabbt fylla skåpet med medaljer och bucklor så är valet ganska enkelt... antingen väljer du färgen Tangerine Sky eller Black Olive, du har nu alla möjligheter i världen att vinna nästa Enduro World Series!

Ibis Ripmo XX1 Eagle CK Edition black olive small

Ibis Ripmo XX1 Eagle CK Edition black olive small
78 079 kr

Det efterlängtade kärleksbarnet Ibis Ripmo skulle kunna beskrivas som en ytterst potent kombination mellan de efterfrågade modellerna Ripley och Mojo, men låt dig inte luras, det här är en helt ny tävlingshoj där Ibis plockat några av guldkornen från två av världens absolut bästa cyklar. Ripmo är ett sylvasst endurovapen med långa (145/160 mm) slaglängder som hela Ibis-teamet (inklusive vår egen stolthet Robin Wallner) kör med för att bibehålla greppet om Enduroscenen och för att försvara världsmästartiteln. Ripmo´s progressiva geometri skapar mäktiga fartresurser i absoluta världsklass men levererar samtidigt EWS-vinnarens (Ibis HD4) imponerande stabilitet till 29-tummarna. Modellen har en hyfsat slack geometri men för att för att skapa rätt tryck på framhjulet och minimera trött långtradarkänsla har sadelröret en vinkel på 77-76° (den är dessutom är byggd för gaffel med offset på 44 mm istället för 51 mm) vilket skapar en rapp styrkänsla trots ett relativt långt övre ramrör. Resultatet i praktiken? Du blir nästan overkligt snabb i de raka linjerna men samtidigt överraskande kvick även i knixiga kurvor. Som alltid när det gäller cyklar från Ibis är ramen är tillverkad helt i högklassig kolfiber, både i fram- och baktriangel, och ramen har utrymme för rejäla sulor, bredder på upp till 2,6? är inga som helst problem. Det här är en extremt klättringsvillig tävlingsbåge som levererar imponerande stabilitet i branterna och som ser till att du alltid har möjligheten att alltid välja en aggressiv racelinje. Varje detalj är extremt väl genomtänkt och bara kabeldragningen med interna kabeltunnlar kan få en småsur ingenjör eller ilsken mekaniker att lätta på smilbanden och bli smått lyrisk... vi kallar det normal Ibis-klass! Det extremt genomtänkta DW-länkaget, numera i sin 5:e version (och såklart Dave?s bästa) med lager i övre länken och bussningar i den nedre länken, levererar klassledande kraftöverföring med magisk känsla och blixtsnabb respons. Givetvis kan Ripmo skryta med Boost-teknologi (148 mm bak och 110 mm fram) vilket ger extra vridstyvhet och säkerställer att ingen kraft går till spillo. När det blir riktigt stökigt i spåren är en sänkbar sadelstolpe nästan obligatorisk och nya Ripmo är självklart kompatibel med riktigt långa dropper posts, den är byggd för 175 mm dropper´s (utom storlek S som är byggd för 150 mm), detta eftersom Ibis vill ge dig möjligheten att kunna välja storlek utifrån reach snarare än traditionell skrevhöjd. Modellen tillverkas i 6 olika utrustningsnivåer med drivpaket från både Shimano (XT eller XTR) och från SRAM (NX, GX, X01 eller XX1 Eagle), samtliga versioner har dämpare från FOX, kompletta hjul från Ibis och däck från Maxxis (se specifikationen för detaljerad information om respektive utrustningsnivå). Så vill du slippa att kompromissa och ställa in siktet på att blixtsnabbt fylla skåpet med medaljer och bucklor så är valet ganska enkelt... antingen väljer du färgen Tangerine Sky eller Black Olive, du har nu alla möjligheter i världen att vinna nästa Enduro World Series!

Scott Scale 710 small

Scott Scale 710 small
11 990 kr

Är du en talangfull junior som funderar på att börja cykla lite mer seriöst? Du har kanske tröttnat på att kompromissa och vill ge dig själv chansen att få sätta på dig ledartröjan, ja då är Scott Scale 710 en klockren investering och den kommer ge dig maximal avkastning i form av rapp cykelglädje. Det här är en snabb hardtail som självsäkert lutar sig mot en lätt ram i högteknologisk aluminium med intern kabeldragning och som har hämtat inspiration från de potenta kolfiberramarna som skördat enorma framgångar i tävlingssammanhang. Modellen är utrustad med en dämpad framgaffel från Rock Shox (30 Silver TK Solo Air) med 100 mm slaglängd, justerbar rebound, hydraulisk lockout och en RideLoc Remote (som enkelt regleras via ett reglage på styret), vilket dramatiskt ökar användningsområdet och ger dig möjligheten att kunna åka nästan lika fort på stökiga skogsstigar som på hårda grusvägar. Ovanpå detta har den en pålitlig drivlina från SRAM (NX Eagle) med 12 växlar som levererar driftsäker prestanda i form av problemfri funktion och ett brett register. Visst, det är kanske inte ren proffsklass på prylarna men det är pålitliga komponenter från det övre hyllorna hos både SRAM och Syncros. Eftersom cykeln älskar fart har den begåvats med kraftfulla skivbromsar vilket både sänker underhållsbehovet samt ser till att du har effektiv bromsverkan året runt, och dessutom oavsett om det är lerigt, regnigt eller slaskigt i spåret. Tack vare hjuldiametern (27.5-tummare) så rullar det alltid snabbt och den upplevs även som stabil i nedförsbackarna samtidigt som den levererar snabb acceleration. Modellen älskar fart men passar som din vardagliga mountainbike, speciellt om du vill ha träningen på sidan av - särskilt med tanke på hur civiliserat den beter sig på hårda underlag med slät struktur. Så är du en talangfull junior som värdesätter en effektiv sittställning, effektiv kraftöverföring och hög precision, ja då är du inne på helt rätt spår. Har du dessutom höga ambitioner och siktar på att stå överst på pallen, ja då är det här helt perfekt cykel för dig.

Yeti 2019 SB130 C-SERIES MD SPRUCE 19 GX Comp

Yeti 2019 SB130 C-SERIES MD SPRUCE 19 GX Comp
59 059 kr

Yeti 2019 SB130 C-SERIES MD SPRUCE 19 GX Comp

Crescent Stark S20 29 orange 49 cm

Crescent Stark S20 29 orange 49 cm
39 990 kr

Om du letar efter en hoj som ger lika mycket glädje när du tränar inför ett lopp som när du jagar konkurrenterna på banan så är Crescent Stark S20 ett självskrivet val. En vass heldämpad mountainbike i kolfiber som är ovanligt lätt att hantera även när underlaget inte är det, vilket ger dig det där sköna flytet i åkningen som är näst intill omöjligt att få till på en hardtail. Helt perfekt för krävande XC-åkare som vill kunna köra galet snabbt med full kontroll även när underlaget är riktigt stökigt och ojämnt. Stommen utgörs av en ram helt i högkvalitativ kolfiber, vilket gör den både lätt och imponerande vridstyv. Ramen utgör grunden för att omöjliga spårval blir möjliga, farten kan ökas och att du får verkligen en helt annan känsla i åkningen. En välbalanserad geometri tillsammans med ett effektivt länkage ger dig den där magiska känsla av grymt flyt, och dessutom utan att någon kraft går till spillo när du lägger tryck på pedalerna. De värsta ojämnheter hanteras framtill av en vass luftgaffel från Rock Shox (REBA Motion Control) med 100 mm slaglängd och baktill av en dämpare från X-FUSION (O2 Pro RLR). Båda dämparna har generöst med inställningsmöjligheter samt remote lockout (du kan enkelt låsa dämparna vi reglage på styret), vilket gör att du blixtsnabbt kan ställa om på plana partier där allt handlar om att trampa snabbt med minimal kraftförlust. Imponerande farter uppnås med hjälp av en extremt pålitlig drivlina med singelklinga från Shimano (XT). Växlar styrs via lättmanövrerade reglage som ser till att du smidigt kan skifta mellan de 11 växlarna utan att det känns det minsta ansträngt. När klättringarna blir tuffa kommer cykelns låga vikt (strax under 12 kg) tillsammans med en bred utväxling se till att hojen överträffar även riktigt högt ställda förväntningar. En imponerande mix av tävlingstestade komponenter som är konstruerade för det hårda livet och som fungerar i alla typer av väder. Allt rullar på ett par stabila 29-tummare som är utvecklade för att tåla hårda tag och som försetts med kvalitetsdäck från Schwalbe som levererar både kursstabilitet, rätt fäste i kurvorna och givetvis riktigt bra rull. Ju snabbare det går, ju större krav ställs det på bromsarna och därför är Crescent Stark S20 utrustad med effektiva hydrauliska skivbromsar som matchar fartresurserna och levererar pålitlig prestanda året runt - dessutom oavsett om det regnar, snöar eller är dammigt ute i spåren.