Scott Aspect 940 orange/gul small

Scott Aspect 940 orange/gul small billigt till cykel och fritid ✓ Säkra och robusta standardcyklar, hybridcyklar och mountainbikes ✓ Scott Aspect 940 orange/gul small av hög kvalitet ✓ Cykelhjälmar, cykelkorgar, cykelkärror/cykelvagnar, belysning, reflexer samt andra cykeltillbehör ✓ Du köper Scott Aspect 940 orange/gul small hos Cykelkraft

Pålitliga Scott Aspect 940 utgör rentav definitionen för en mångsidig mountainbike med brett användningsområde. Den fungerar utmärkt för talangfulla motionärerna som vill köra lite lättare träningspass i skogen eller ute på grusvägarna. Samtidigt som det är en helt perfekt cykel för dig som pendlar på underlag där asfalt kanske inte utgör merparten, eller varför inte bara kalla den för en tuff hoj som är smått briljant att trampa till plugget med. Stommen utgörs av en fin dubbelreducerad aluminiumram (6061) med praktisk intern kabeldragning och en sportig geometri som är speciellt anpassad för att att vara lätthanterlig, ge bra uppsikt samt hög komfort. Modellen är även utrustad med en dämpad framgaffel med 100 mm slaglängd och hydraulisk lockout (du kan reglera framgaffeln efter underlaget), vilket ytterligare ökar användningsområdet och ger dig valmöjligheten att prioritera mellan komfort eller effektiv framkomlighet. Ovanpå detta har cykeln en pålitlig drivlina med 27 växlar kombinerat med komponenter som har beprövad funktion och gedigen kvalitet till ett minst sagt plånboksvänligt pris. Visst, det är kanske inte proffsklass på prylarna, men modellen har betydligt vassare komponenter än sina småsyskon. Och du värdesätter troligen en bekväm sittställning och stabila egenskaper mer än maximal hastighet och extrem precision. Men eftersom den trivs när det går undan är den utrustad med hydrauliska skivbromsar vilket både sänker underhållsbehovet och ser till att du har effektiv bromsverkan året om, dessutom oavsett om det är lerigt, regnigt, slaskigt eller dammigt i spåren. En cykel som mer än gärna hänger med på nya äventyr i Scott's värld av pålitliga 29-tummare. Tack vare den större hjuldiametern så får du både ökad komfort och bättre grepp, vilket blir extra tydligt i uppförsbackar med lite sämre underlag. Cykeln blir också lite mer stabil i nedförsbackar samtidigt som den är mer ?förlåtande? än de mindre hjulstorlekarna. Större hjul ger även bättre rull och en snabbare acceleration.

Endast 8 490 kr
 

Relaterade produkter

Bianchi Nitron 9.1 GX Eagle celeste/svart/gul 48 cm

Bianchi Nitron 9.1 GX Eagle celeste/svart/gul 48 cm
29 995 kr

Vill du skaffa en potent italiensk hardtail med en vass kolfiberram där effektiv prestanda ligger i fokus så kan Bianchi Nitron 9.1 vara en smart investering. Ett uthålligt fartvidunder med snabb respons och fantastisk kraftöverföring som utan problem kan handskas med både stenhårda träningspass och tuffa långlopp. Hjärtat i denna välbyggda skapelse är en högkvalitativ ram i kolfiber med praktisk intern kabeldragning, låg vikt och massor av vridstyvhet på rätt ställen. Tack vare sina korta kedjestag (429mm) och en i övrigt helt tävlingsklar geometri så ges du både klättringsvillig kvickhet och pålitlig kurstabilitet även på mer tekniskt utmanande partier. Den vridstyva ramen har massor av skön racekänsla och utgör en stabil plattform som ser till att du har alla möjligheter att kunna kliva högst upp på pallen när dagen är summerad. Givetvis är den förbered för reglerbara sadelstolpar (tack vare sin smarta interna kabeldragning) och den är såklart även anpassad för stickaxlar med Boost-standard (12x148mm). Dämpningen hanteras av en vass luftgaffel från Rock Shox (SID RL 29? Solo Air ) med 100 mm slaglängd och hydraulisk lockout (och du styr såklart dämparen med ett reglage på styret), vilket lyfter cykeln rejält samt ökar användningsområdet eftersom det ger dig möjligheten att kunna köra nästan lika fort på stökiga skogsstigar som på hårda grusvägar. Ovanpå detta har cykeln en extremt pålitlig drivlina med 12 problemfria växlar (GX Eagle) från SRAM. Italiensk design på högsta nivå utesluter såklart mediokra dussingrejor, och hjärtat i skapelsen är ett effektivt vevparti med singelklinga (32T) som kombineras med en kassett på 10-50T, vilket ger en bred utväxling där fokus ligger på höga farter. Allt rullar på ett par snabba 29-tummare från WTB (KOM light i25) med hög slitstyrka och låg vikt. Eftersom cykeln älskar hög fart har den begåvats med kraftfulla hydrauliska skivbromsar vilket både sänker underhållsbehovet och ser till att du har maximal bromsverkan oavsett om det är lerigt, regnigt eller slaskigt i dit favoritspår. I övrigt är modellen utrustad med tåliga komponenter från den övre hyllorna hos både SRAM, Rock Shox, WTB och TEC. Det här är en imponerande konditionsstark italienare med fin respons och kvalitativa komponenter som älskar fartvind och som dessutom är väl anpassade för vårt lite tuffare skandinaviska klimat. Tävlingsklar modell med effektiv kraftöverföring och grym kontroll som kommer ställa upp oavsett om det är lite lättare träning eller viktig tävling som gäller för dagen.

Ibis Mojo HD4 XX1 Eagle CK Edition back in black small

Ibis Mojo HD4 XX1 Eagle CK Edition back in black small
76 539 kr

En sak är säker, har man plockat hem Enduro World Series så har man gjort helt rätt. Det handlar inte om nån turlig lyckoträff i ett enstaka race, utan här pratar vi om en HEL säsong och inte minst ett HELT team. Det är heller ingen slump att Ibis Mojo HD4 är modellen som teamet använde för att välförtjänt plocka hem medaljen. Vad blir då slutsatsen? Vi tycker nog att det är ganska enkelt, det här är en av världens bästa endurohojar, punkt! Ett gediget utvecklingsarbete och tusentals timmar ligger bakom framtagandet av den 4:e generationen av Mojo HD. Det är dock fortfarande en långslagig heldämpad endurohoj med imponerande följsamhet på ojämna underlag och nästan overkligt flyt i branterna som fixar stökiga spårval på ett överraskande enkelt sätt. HD4:an levererar ett makalöst grepp som garanterar att du alltid kommer ur kurvorna med full kontroll, men ännu stabilare och ännu snabbare än tidigare. Jämfört med föregångaren så har HD4:an en längre och slackare geometri med 64,9 graders vinkel på styrhuvudet, vilket ger dig ännu större självförtroende på snabba och stökiga utförslöpor. Den har dessutom ett lite längre topprör, vilket i praktiken ger dig mer utrymme att manövrera ovanpå cykeln och dessutom skapar ytterligare stabilitet. Vi skulle kunna skriva spaltmeter om geometrin men vi nöjer oss med att nämna att ramen är 30 % styvare i övre länkage och hela 40 % styvare i lägre länkaget och att Ibis ytterligare förfinat upplägg för placeringen av kolfibern, vilket resulterat i både ökad styvhet och en effektivare kraftöverföring. Respektingivande slaglängder på 153 mm baktill och 160 mm framtill (klarar ända upp till 170 mm fram). Liksom dess föregångare rullar den med full stabilitet på ett par mäktiga 27,5-tummare och den klarar bredder från 2,35" ända upp till 2.8" utan att du behöver ändra något på cykeln. När det blir riktigt brant och stökigt i spåren är en sänkbar sadelstolpe nästan obligatorisk och HD4:an är självklart kompatibel med riktigt långa dropper posts, den klarar längder ända upp till 170 mm, lite beroende på ramstorlek. Det extremt genomtänkta DW-länkaget numera i sin 5:e (och självklart Dave?s bästa) version levererar en magisk känsla med klassledande kraftöverföring och blixtsnabb respons när du lägger tryck på pedalerna. Givetvis kan Ibis Mojo HD4 skryta med Boost-teknologi (148 mm bak och 110 mm fram) vilket ger extra vridstyvhet och säkerställer att ingen kraft går till spillo. Letar du efter en kompromisslös heldämpad kolfibercykel med massor av snabb lekfullhet som ger dig imponerande stabilitet och ser till att du alltid har möjligheten att alltid välja en aggressiv linje, ja då har du hittat rätt! Varje liten detalj är extremt väl genomtänkt och bara kabeldragningen kan få en småsur ingenjör eller ilsken mekaniker att lätta på smilbanden och bli smått lyrisk... vi kallar det normal Ibis-klass! Modellen tillverkas i 6 olika utrustningsnivåer med drivpaket från både Shimano (XT eller XTR) och från SRAM (NX, GX, X01 eller XX1 Eagle), samtliga versioner har dämpare från FOX, kompletta hjul från Ibis och däck från Maxxis (se specifikationen för detaljerad information om respektive utrustningsnivå). Så vill du...

Yeti 2019 SB5 C-SERIES SM RAW/TQ 19 GX

Yeti 2019 SB5 C-SERIES SM RAW/TQ 19 GX
56 449 kr

Yeti 2019 SB5 C-SERIES SM RAW/TQ 19 GX

Nishiki Street 24" svart/orange 34 cm

Nishiki Street 24" svart/orange 34 cm
5 290 kr

Nishiki Street är lätt och häftig, precis som en juniorcykel skall vara. Det är en dämpad framgaffeln som är givetvis anpassad för juniorernas lägre vikt. En 21-växlad juniorcykel som med sina reducerade aluminiumram kombinerat med kvalitetskomponenter håller vikten på rätt nivå och tar kidsens cykling till nya nivåer. Växlingen från Shimano är både enkel och pålitlig, och som grädde på moset har Nishiki Street hydrauliska skivbromsar från Tektro (anpassade för barnhänder!) vilket ger möjlighet till blixtsnabba stopp med full kontroll.

Ibis DV9 GX Eagle CK Edition black/orange small

Ibis DV9 GX Eagle CK Edition black/orange small
31 419 kr

Hos Ibis är DV en akronym för engelskans development (fritt översatt skulle vi säga utveckling), och det är precis vad nya Ibis DV9 handlar om... ett extremt mångsidigt redskap som ger dig alla möjligheter att kunna utvecklas och bli bättre. Det spelar faktisk ingen större roll om du föredrar att fladdrar fram på platta XC-slingor, förolämpa knepiga singletracks eller droppa ner för hissnande avgrunder på bergets baksida, nya DV9:an levererar! Jämfört med tidigare hardtails så har DV9:an längre reach (mellan 20-24mm) och en slackare gaffelvinkel (mellan 67.4-68.5°) vilket tillsammans med ett par kompromisslösa 29-tummare skapar en rapp styrkänsla, imponerande kursstabilitet och massor av skön lekfullhet. Slutresultatet i praktiken? Du kan bränna på för fulla muggar nere på platten men samtidigt vara galet kvick i de lite mer tekniskt utmanade partierna. Japp, det här är en extremt välbalanserad hardtail som kan hantera svåra situationer på ett häpnadsväckande enkelt sätt och där minsta lilla detalj är noga genomtänkt. Som alltid när det gäller cyklar från Ibis så är ramen tillverkad i högklassig kolfiber och givetvis har den utrymme för rejäla sulor, bredder på upp till 2,6? är inga som helst problem. Den galet vridstyva och ultralätta ramen har en minst sagt imponerande kraftöverföring, mäktig stabilitet och en blixtsnabb respons som ser till att du alltid kan välja den aggressivaste linjen. Givetvis kan DV9:an skryta med modern Boost-teknologi (148 mm bak och 110 mm fram), vilket ger extra vridstyvhet och garanterar att ingen kraft går till spillo. När det blir riktigt stökigt i spåren är en sänkbar sadelstolpe numera nästan obligatorisk, och självklart är även nya DV9:an redan från start utrustad med en dropper post. Modellen tillverkas i 6 olika utrustningsnivåer med drivpaket både från SRAM (NX, GX, X01 eller XX1 Eagle) eller Shimano (XT eller XTR), samtliga har dämpare från FOX, kompletta hjul från Ibis och däck från Schwalbe (se specifikationen för detaljerad information om respektive utrustningsnivå). Så vill du slippa att kompromissa och sikta på att snabbt blixtsnabbt fylla skåpet med medaljer och bucklor så är valet förvånansvärt enkelt... antingen väljer du färgen Bone White/Teal eller Black/Orange, du har nu alla möjligheter att utvecklas och få dra på ledartröjan!

Scott Scale 960 xx-large

Scott Scale 960 xx-large
13 990 kr

Funderar du på att börja cykla lite mer seriöst? Du har kanske kört på en lite mer komfortinriktad cykel och tröttnat på att kompromissa, ja då är Scott Scale 960 en given modell. Vill du kunna köra hårt, både i skogen och på vägen, så är det här en klockren investering och den kommer ge dig maximal avkastning i form av 100% ren cykelglädje. Det här är en vass hardtail som självsäkert lutar sig mot en lätt ram i högteknologisk aluminium med intern kabeldragning och som har hämtat massor av inspiration från de potenta kolfiberramarna som skördat enorma framgångar i alla möjliga tävlingssammanhang. Modellen är dessutom utrustad med en fin dämpad luftgaffel från Rock Shox (Recon Silver RL Solo Air) med 100 mm slaglängd, justerbar rebound, hydraulisk lockout och RideLoc Technology (som enkelt regleras via ett reglage på styrets undersida), vilket dramatiskt ökar användningsområdet och ger dig möjligheten att kunna åka nästan lika fort på stökiga skogsstigar som på hårda grusvägar. Ovanpå detta har den en pålitlig drivlina från SRAM (NX Eagle) med 12 växlar som levererar driftsäker prestanda i form av problemfri funktion och ett brett register. Visst, det är kanske inte proffsklass på prylarna men det är pålitliga komponenter från det övre skiktet av motionsklassen. Eftersom cykeln älskar fart har den begåvats med kraftfulla hydrauliska skivbromsar vilket både sänker underhållsbehovet samt ser till att du har effektiv bromsverkan året runt, och dessutom oavsett om det är lerigt, regnigt eller slaskigt i spåret. Tack vare den större hjuldiametern (29-tummare) så rullar det alltid snabbt och den upplevs även som riktigt stabil i nedförsbackarna samtidigt som den levererar snabb acceleration. Samtliga modeller i serien passar som din vardagliga mountainbike, speciellt om du vill ha lite träningen på sidan av - särskilt med tanke på hur civiliserat den beter sig på hårda underlag med slät struktur. Så är du en talangfull vardagsmotionär som värdesätter en effektiv sittställning, effektiv kraftöverföring och hög precision, ja då är du inne på helt rätt spår. Har du dessutom höga ambitioner och siktar på att stå överst på pallen, ja då är det här helt perfekt cykel för dig.

Ibis DV9 NX CK Edition black/orange x-large

Ibis DV9 NX CK Edition black/orange x-large
26 090 kr

Hos Ibis är DV en akronym för engelskans development (fritt översatt skulle vi säga utveckling), och det är precis vad nya Ibis DV9 handlar om... ett extremt mångsidigt redskap som ger dig alla möjligheter att kunna utvecklas och bli bättre. Det spelar faktisk ingen större roll om du föredrar att fladdrar fram på platta XC-slingor, förolämpa knepiga singletracks eller droppa ner för hissnande avgrunder på bergets baksida, nya DV9:an levererar! Jämfört med tidigare hardtails så har DV9:an längre reach (mellan 20-24mm) och en slackare gaffelvinkel (mellan 67.4-68.5°) vilket tillsammans med ett par kompromisslösa 29-tummare skapar en rapp styrkänsla, imponerande kursstabilitet och massor av skön lekfullhet. Slutresultatet i praktiken? Du kan bränna på för fulla muggar nere på platten men samtidigt vara galet kvick i de lite mer tekniskt utmanade partierna. Japp, det här är en extremt välbalanserad hardtail som kan hantera svåra situationer på ett häpnadsväckande enkelt sätt och där minsta lilla detalj är noga genomtänkt. Som alltid när det gäller cyklar från Ibis så är ramen tillverkad i högklassig kolfiber och givetvis har den utrymme för rejäla sulor, bredder på upp till 2,6? är inga som helst problem. Den galet vridstyva och ultralätta ramen har en minst sagt imponerande kraftöverföring, mäktig stabilitet och en blixtsnabb respons som ser till att du alltid kan välja den aggressivaste linjen. Givetvis kan DV9:an skryta med modern Boost-teknologi (148 mm bak och 110 mm fram), vilket ger extra vridstyvhet och garanterar att ingen kraft går till spillo. När det blir riktigt stökigt i spåren är en sänkbar sadelstolpe numera nästan obligatorisk, och självklart är även nya DV9:an redan från start utrustad med en dropper post. Modellen tillverkas i 6 olika utrustningsnivåer med drivpaket både från SRAM (NX, GX, X01 eller XX1 Eagle) eller Shimano (XT eller XTR), samtliga har dämpare från FOX, kompletta hjul från Ibis och däck från Schwalbe (se specifikationen för detaljerad information om respektive utrustningsnivå). Så vill du slippa att kompromissa och sikta på att snabbt blixtsnabbt fylla skåpet med medaljer och bucklor så är valet förvånansvärt enkelt... antingen väljer du färgen Bone White/Teal eller Black/Orange, du har nu alla möjligheter att utvecklas och få dra på ledartröjan!

Yeti 2019 SB150 T-SERIES MD ORANGE X2 19 XO1 Race

Yeti 2019 SB150 T-SERIES MD ORANGE X2 19 XO1 Race
77 029 kr

Yeti 2019 SB150 T-SERIES MD ORANGE X2 19 XO1 Race

Rock Machine Catherine 30-29 matt mörkblå/blå/rosa large

Rock Machine Catherine 30-29 matt mörkblå/blå/rosa large
6 990 kr

Letar du efter en modern hardtail med brett register som trivs på allt från stökiga skogsrepor till snabb assfaltscykling? Ja då ska du ta dig en extra titt på roliga och lättkörda Rock Machine Catherine 30-29. Det här är en hardtail för oss vanliga motionärer som kombinerar kvick respons med fin kursstabilitet, perfekt för tjejer som planerar att köra både i skogen eller på grusvägarna. Torrent är även ett smart alternativ för dig som pendlar på underlag där asfalt kanske inte utgör merparten. Chassit består av en stryktålig och lätt ram i hydroformat aluminium som levererar pålitlighet och snabb respons när du lägger fullt mos på pedalerna. Tack vare moderna teknologier så uppnås hög vridstyvhet, vilket i praktiken ser till att den kraft som dina muskler genererar går rätt ner till bakhjulet. Lägg därtill smart intern kabeldragning, en komfortabel geometri samt en välbalanserad körställning som garanterar att du kan köra länge med full kontroll, dessutom både på platten, utför och uppför! Framtill sitter en dämpad gaffel från SR Suntour (XCR 32 Air LO-R) som levererar en slaglängd på 100 mm, vilket både ger dig hög komfort och massor av trygghet ute i spåren. Dämparen har dessutom lockout (du kan låsa gaffeln via ett reglage på dämparen), så att du kan fokusera på att köra för fullt, oavsett vilket underlag som gäller för stunden. Komponentmässigt har den en pålitlig drivlina med 18 välsmorda växlar från Shimano (Alivio/Deore), ett vevparti med dubbelklinga kombineras med en kassett på 11-36T vilket ger en imponerande bred utväxling. När du väl behöver få stopp på de lättrullande 29-tummarna med 2.1" bredd så har du tillgång till hydrauliska skivbromsar med 180/160 mm diskar, vilket ser till att du har kraftfull bromsverkan och en imponerande kort bromssträcka oavsett underlag, väderförhållanden och årstid. Visst, det kanske inte är direkt proffsklass på prylarna men det en välkomponerad mix av tillförlitliga komponenter i material som är betydligt vassare än genomsnittet, vi skulle nog vilja påstå att det är beprövade kvalitetsprylar från både Shimano, SR Suntour, ONE och WTB. Vad blir då slutresultatet i praktiken? En komfortabel hardtail med brett register som levererar pålitlig manöverförmåga och som både är klättringsvillig och trivs när det går undan i spåren, och dessutom till ett pris som vi glada amatörer utan problem kan leva med!