Yeti 2019 SB150 C-SERIES MD TURQ 19 GX Comp

Yeti 2019 SB150 C-SERIES MD TURQ 19 GX Comp billigt till cykel och fritid ✓ Säkra och robusta standardcyklar, hybridcyklar och mountainbikes ✓ Yeti 2019 SB150 C-SERIES MD TURQ 19 GX Comp av hög kvalitet ✓ Cykelhjälmar, cykelkorgar, cykelkärror/cykelvagnar, belysning, reflexer samt andra cykeltillbehör ✓ Du köper Yeti 2019 SB150 C-SERIES MD TURQ 19 GX Comp hos Cykelkraft

Yeti 2019 SB150 C-SERIES MD TURQ 19 GX Comp

Endast 57 399 kr
 

Relaterade produkter

Yeti 2019 BETI SB100 CARBON MD CORAL GX

Yeti 2019 BETI SB100 CARBON MD CORAL GX
56 189 kr

Yeti 2019 BETI SB100 CARBON MD CORAL GX

Ibis Ripley LS X01 Eagle CK Edition ti-ho silver large

Ibis Ripley LS X01 Eagle CK Edition ti-ho silver large
60 549 kr

Den senaste upplagan av Ibis Ripley LS har dockat moder jord! Även den här 3:e generationen är en sylvass trailracer som kan leverera smått utomjordiska varvtider och anser att inbromsningar är en klart överskattad hobby. En heldämpad stigmumsare med fantastisk framkomlighet och brutalt flyt som ser till att du kan hantera svåra situationer på ett häpnadsväckande enkelt sätt. Precis som sina förlagor har Ripley LS begåvats med slaglängder på 120 mm (baktill) och 130 mm (framtill) och den rullar fortfarande med mäktig stabilitet på ett par snabba 29-tummare, men den klarar numera däcksbredder på ända upp till 2,6" från Schwalbe eller 2.5" Wide Trail däcken från Maxxis. En helt kompromisslös 29-tummare med massor av lekfullhet som ger dig imponerande grepp på nästan alla typer av underlag och som ser till att du utan att tveka alltid kan välja en aggressiv linje. Nya Ripley LS har uppgraderats till den 5:e varsionen av det imponerande DW-länkaget som levererar en smått magisk känsla med klassledande kraftöverföring och blixtsnabb respons. Dämpningen i kombination med en aggressiv geometri samt materialval i absoluta toppklass gör hojen till den perfekt kombinationen för dig som gillar snabba rundor på platten men som vill ha lite tätkänning även i de lite tuffare branterna. Varje liten detalj på Ripley LS är extremt väl genomtänkt och bara kabeldragningen kan få en småsur ingenjör eller ilsken mekaniker att lätta på smilbanden och bli smått lyrisk... vi kallar det normal Ibis-klass! Modellen tillverkas i 6 olika utrustningsnivåer med drivpaket från både Shimano (XT eller XTR) och från SRAM (NX, GX, X01 eller XX1 Eagle), samtliga versioner har kvalitetsdämpare från FOX, mästerliga hjul från Ibis och däck från tyska Schwalbe (se specifikationen för detaljerad information om respektive utrustningsnivå). Så vill du bli befälhavare för en flerfaldig testvinnare som har skåpet fullt med medaljer och bucklor så är valet ganska enkelt... du väljer utrustningsnivå och någon av dom snygga lackerna, du är nu redo att ta över ledartröjan!

Ibis DV9 GX Eagle CK Edition bone white/teal x-large

Ibis DV9 GX Eagle CK Edition bone white/teal x-large
31 419 kr

Hos Ibis är DV en akronym för engelskans development (fritt översatt skulle vi säga utveckling), och det är precis vad nya Ibis DV9 handlar om... ett extremt mångsidigt redskap som ger dig alla möjligheter att kunna utvecklas och bli bättre. Det spelar faktisk ingen större roll om du föredrar att fladdrar fram på platta XC-slingor, förolämpa knepiga singletracks eller droppa ner för hissnande avgrunder på bergets baksida, nya DV9:an levererar! Jämfört med tidigare hardtails så har DV9:an längre reach (mellan 20-24mm) och en slackare gaffelvinkel (mellan 67.4-68.5°) vilket tillsammans med ett par kompromisslösa 29-tummare skapar en rapp styrkänsla, imponerande kursstabilitet och massor av skön lekfullhet. Slutresultatet i praktiken? Du kan bränna på för fulla muggar nere på platten men samtidigt vara galet kvick i de lite mer tekniskt utmanade partierna. Japp, det här är en extremt välbalanserad hardtail som kan hantera svåra situationer på ett häpnadsväckande enkelt sätt och där minsta lilla detalj är noga genomtänkt. Som alltid när det gäller cyklar från Ibis så är ramen tillverkad i högklassig kolfiber och givetvis har den utrymme för rejäla sulor, bredder på upp till 2,6? är inga som helst problem. Den galet vridstyva och ultralätta ramen har en minst sagt imponerande kraftöverföring, mäktig stabilitet och en blixtsnabb respons som ser till att du alltid kan välja den aggressivaste linjen. Givetvis kan DV9:an skryta med modern Boost-teknologi (148 mm bak och 110 mm fram), vilket ger extra vridstyvhet och garanterar att ingen kraft går till spillo. När det blir riktigt stökigt i spåren är en sänkbar sadelstolpe numera nästan obligatorisk, och självklart är även nya DV9:an redan från start utrustad med en dropper post. Modellen tillverkas i 6 olika utrustningsnivåer med drivpaket både från SRAM (NX, GX, X01 eller XX1 Eagle) eller Shimano (XT eller XTR), samtliga har dämpare från FOX, kompletta hjul från Ibis och däck från Schwalbe (se specifikationen för detaljerad information om respektive utrustningsnivå). Så vill du slippa att kompromissa och sikta på att snabbt blixtsnabbt fylla skåpet med medaljer och bucklor så är valet förvånansvärt enkelt... antingen väljer du färgen Bone White/Teal eller Black/Orange, du har nu alla möjligheter att utvecklas och få dra på ledartröjan!

Ibis Ripmo XT CK Edition tangerine sky small

Ibis Ripmo XT CK Edition tangerine sky small
50 539 kr

Det efterlängtade kärleksbarnet Ibis Ripmo skulle kunna beskrivas som en ytterst potent kombination mellan de efterfrågade modellerna Ripley och Mojo, men låt dig inte luras, det här är en helt ny tävlingshoj där Ibis plockat några av guldkornen från två av världens absolut bästa cyklar. Ripmo är ett sylvasst endurovapen med långa (145/160 mm) slaglängder som hela Ibis-teamet (inklusive vår egen stolthet Robin Wallner) kör med för att bibehålla greppet om Enduroscenen och för att försvara världsmästartiteln. Ripmo´s progressiva geometri skapar mäktiga fartresurser i absoluta världsklass men levererar samtidigt EWS-vinnarens (Ibis HD4) imponerande stabilitet till 29-tummarna. Modellen har en hyfsat slack geometri men för att för att skapa rätt tryck på framhjulet och minimera trött långtradarkänsla har sadelröret en vinkel på 77-76° (den är dessutom är byggd för gaffel med offset på 44 mm istället för 51 mm) vilket skapar en rapp styrkänsla trots ett relativt långt övre ramrör. Resultatet i praktiken? Du blir nästan overkligt snabb i de raka linjerna men samtidigt överraskande kvick även i knixiga kurvor. Som alltid när det gäller cyklar från Ibis är ramen är tillverkad helt i högklassig kolfiber, både i fram- och baktriangel, och ramen har utrymme för rejäla sulor, bredder på upp till 2,6? är inga som helst problem. Det här är en extremt klättringsvillig tävlingsbåge som levererar imponerande stabilitet i branterna och som ser till att du alltid har möjligheten att alltid välja en aggressiv racelinje. Varje detalj är extremt väl genomtänkt och bara kabeldragningen med interna kabeltunnlar kan få en småsur ingenjör eller ilsken mekaniker att lätta på smilbanden och bli smått lyrisk... vi kallar det normal Ibis-klass! Det extremt genomtänkta DW-länkaget, numera i sin 5:e version (och såklart Dave?s bästa) med lager i övre länken och bussningar i den nedre länken, levererar klassledande kraftöverföring med magisk känsla och blixtsnabb respons. Givetvis kan Ripmo skryta med Boost-teknologi (148 mm bak och 110 mm fram) vilket ger extra vridstyvhet och säkerställer att ingen kraft går till spillo. När det blir riktigt stökigt i spåren är en sänkbar sadelstolpe nästan obligatorisk och nya Ripmo är självklart kompatibel med riktigt långa dropper posts, den är byggd för 175 mm dropper´s (utom storlek S som är byggd för 150 mm), detta eftersom Ibis vill ge dig möjligheten att kunna välja storlek utifrån reach snarare än traditionell skrevhöjd. Modellen tillverkas i 6 olika utrustningsnivåer med drivpaket från både Shimano (XT eller XTR) och från SRAM (NX, GX, X01 eller XX1 Eagle), samtliga versioner har dämpare från FOX, kompletta hjul från Ibis och däck från Maxxis (se specifikationen för detaljerad information om respektive utrustningsnivå). Så vill du slippa att kompromissa och ställa in siktet på att blixtsnabbt fylla skåpet med medaljer och bucklor så är valet ganska enkelt... antingen väljer du färgen Tangerine Sky eller Black Olive, du har nu alla möjligheter i världen att vinna nästa Enduro World Series!

Bianchi Methanol 9.2 FS X0/X1 Eagle celeste/svart 48 cm

Bianchi Methanol 9.2 FS X0/X1 Eagle celeste/svart 48 cm
59 995 kr

Vill du skaffa ett heldämpat italienskt fartvidunder med den där underbara känslan av brutalt flyt så har du hittat helt rätt! Den ultrakompetenta Bianchi Methanol FS 9.2 a?r ett avancerat tävlingsredskap med både dämpning och kraftöverföring i absoluta världsklass, perfekt för dig som hatar kompromisser och helt enkelt bara nöjer dig med det bästa! Modell med grym kontroll, imponerande kraftöverföring och låg vikt och som alltid levererar sylvass racingprestanda, oavsett om det är träning eller tävling som är ditt primära mål. Modellen ingår Bianchi´s finaste serie med heldämpade XC-cyklar och hela skapelesen bygger på en avancerad kolfiberram (High Modulus) med imponerande vridstyvhet och effektiv kraftöverförning. Ramens välbalanserade länkage har utvecklats för att leverera snabb respons och användarvänlig slagläng utan att tappa minsta gnutta av effektivitet. Det smarta länkaget kombineras med en aggressiv ramgeometri som ger dig pålitlig stabilitet även i riktigt höga hastigheter. Ramen har smart intern kabeldragning och är redan från start förberred för reglerbara sadelstolpar samt är såklart anpassad för stickaxlar med Boost-standard (12x148mm). Dämpningen hanteras av kvalitetsdämpare från FOX, framtill sitter en 32 SC 29 Performance och baktill en Float DPS Performance Elite. Båda dämparna har 100 mm slaglängd kombinerat med massor av justeringsmöjligheter och olika inställningar, vilket ökar användningsområdet och ger dig möjligheten att kunna åka nästan lika fort på stökiga skogsspår som på hårda grusvägar. Ovanpå detta har cykeln en extremt pålitlig drivlina med 12 problemfria växlar (X0/X1 Eagle) från amerikanska SRAM. Italiensk design på högsta nivå utesluter såklart mediokra dussingrejor, och hjärtat i skapelsen är ett effektivt vevparti med modern singelklinga (32T) som kombineras med en kassett på 10-50T, vilket ger en bred utväxling men där fokus ligger på problemfri funktion i höga farter. Allt rullar på ett par snabba mästerverk från Crankbrothers (Cobalt 2 29) med både styrka, stabilitet och imponerande låg vikt. Modellen älskar ju speed och är självklart utrustad med effektiva bromsar som matchar fartresurserna. Eftersom skivbromsarna är hydrauliska är kraften busenkel att dosera och du har alltid tillgång till resolut och konsekvent bromsprestanda, dessutom året runt och oavsett om det är lerigt, regnigt eller slaskigt i spåret. I övrigt är modellen utrustad med superlätta tävlingskomponenter med massor av racekänsla från den översta hyllan hos både SRAM, FOX, Crankbrothers, Fi'zi:k och TEC. Det här är en heldämpad MTB med brutal kontroll och imponerande fartresurser som ger dig möjligheten att alltid välja den mest aggressiva linjen ute i språret.

Scott Aspect 910 svart/brons x-large

Scott Aspect 910 svart/brons x-large
11 490 kr

Oavsett om du är ute på en tuff träningsrunda med kompisarna eller bara cruisar omkring med familjen så är Scott Aspect 910 ett riktigt smart val. Den fungerar utmärkt för talangfulla motionärer som kanske funderar på köra nått cykellopp i motionsklassen, men som samtidigt söker bekvämlighet och smidighet för lite mer avslappnade rundor på lättkörda underlag. Det här är även ett klokt alternativ för dig som jobbpendlar på underlag där asfalt kanske inte utgör merparten... eller varför inte bara kalla den för en briljant mountainbike med ett otroligt brett användningsområde. Stommen utgörs av en fin dubbelreducerad aluminiumram (6061) med praktisk intern kabeldragning och en sportig geometri som är speciellt anpassad för att att vara lätthanterlig, ge bra uppsikt samt hög komfort. Modellen är även utrustad med en dämpad luftgaffel från Rock Shox (30 Silver TK Solo Air) med 100 mm slaglängd och en PopLoc lockout (du kan blixtsnabbt reglera framgaffeln via ett smidigt reglage på styret) samt justerbar rebound, vilket ytterligare ökar användningsområdet och ger dig valmöjligheten att prioritera mellan komfort (perfekt på knixiga stigar eller spår) eller snabb framkomlighet (maximerar effektiviteten på grusvägarna när du kör till jobbet)... kort sagt - mycket användbart när underlaget snabbt skiftar karraktär. Ovanpå detta har cykeln en extremt pålitlig drivlina med 20 växlar kombinerat med tåliga komponenter som har beprövad funktion och gedigen kvalitet, och allt detta till ett klart överkomligt pris. Visst, det är kanske inte ren proffsklass men cykeln har betydligt vassare komponenter än sina småsyskon och det är gedigna prylar från det översta skiktet av motionsklassen. Och eftersom den trivs när det går undan är den utrustad med effektiva hydrauliska skivbromsar vilket både sänker underhållsbehovet och ser till att du har kraftfull bromsverkan året om, dessutom oavsett om det är lerigt, regnigt, slaskigt eller dammigt i spåren. En cykel som mer än gärna hänger med på nya äventyr i Scott's värld av pålitliga 29-tummare. Tack vare den större hjuldiametern så får du både ökad komfort och bättre grepp, vilket blir extra tydligt i uppförsbackar med lite sämre underlag. Cykeln blir också lite mer stabil i nedförsbackar samtidigt som den är mer ?förlåtande? än de mindre hjulstorlekarna. Större hjul ger även bättre rull och en snabbare acceleration.

Bianchi Methanol 9.3 CV RS X01 Eagle celeste/svart 53 cm

Bianchi Methanol 9.3 CV RS X01 Eagle celeste/svart 53 cm
49 995 kr

Vill du skaffa ett tävlingsklart italienskt fullblod med distinkt racekänsla och marknadens kanske vassaste kolfiberram så har du hittat rätt! Den ultrakompetenta hardtailen Bianchi Methanol 9.3 CV RS X01 Eagle a?r ett avancerat tävlingsredskap med kraftöverföring i absoluta världsklass, perfekt för dig som hatar kompromisser och helt enkelt bara nöjer dig med det bästa! Det här är Bianchi´s nya flaggskepp bland XCO och XCM-cyklarna och hela skapelesen bygger på en formidabel kolfiberram (High Modulus) med imponerande vridstyvhet för maximal kraftöverförning. RS-modellen är såklart galet lätt (den väger in på 940 gram i ramstorlek 17") och har dessutom fått en uppdaterad geometri med längre reach och en slackare styrvinkel, vilket i praktiken ger mer stabilitet och kvickare manöverförmåga i höga hastigheter. Som grädde på moset gör den det med bibehållen komfort tack var den avancerade vibrationsdämpande Countervail teknologin (utvecklad av NASA) som minskar vibrationerna med upp till hela 80%! Ramen är både Di2-kompatibel samt redan från start förberred för reglerbara sadelstolpar med intern kabeldragning. Den är såklart anpassad för stickaxlar med Boost-standard (12x148mm) och den har numera kedjestag som medger däcksbredder på upp till hela 58 mm. Dämpningen hanteras av en vass luftgaffel från Fox (32 SC 29" Performance) med 100 mm slaglängd och massor av inställningsmöjligheter (och du styr såklart dämparen med ett reglage på styret), vilket lyfter cykeln rejält samt ökar användningsområdet eftersom det ger dig möjligheten att kunna köra nästan lika fort på stökiga skogsstigar som på hårda grusvägar. Ovanpå detta har cykeln en extremt pålitlig drivlina med 12 problemfria växlar (X0 Eagle) från SRAM. Italiensk design på högsta nivå utesluter såklart mediokra dussingrejor, och hjärtat i skapelsen är ett effektivt vevparti med singelklinga (32T) som kombineras med en kassett på 10-50T, vilket ger en utväxling med imponerande bredd och där fokus ligger på hög fart. Allt rullar på ett par snabba 29-tummare från Crankbrothers (Cobalt 2 29) med imponerande låg vikt. Eftersom cykeln älskar hög fart har den begåvats med kraftfulla hydrauliska skivbromsar vilket både sänker underhållsbehovet och ser till att du har maximal bromsverkan oavsett om det är lerigt, regnigt eller slaskigt i dit favoritspår. I övrigt är modellen utrustad med superlätta tävlingskomponenter med massor av racekänsla från den översta hyllan hos både SRAM, FOX, Crankbrothers och TEC. Det här är en fullt tävlingsklar XCO/XCM-raket med brutal respons och högfartsprestanda som ger dig möjligheten att alltid välja den mest aggressiva linjen i språret. Modell med imponerande kraftöverföring, grym kontroll och galet låg vikt och som alltid levererar sylvass racingprestanda, oavsett om det är träning eller tävling som är ditt primära mål.

Ibis Mojo HD4 XT CK Edition back in black large

Ibis Mojo HD4 XT CK Edition back in black large
50 539 kr

En sak är säker, har man plockat hem Enduro World Series så har man gjort helt rätt. Det handlar inte om nån turlig lyckoträff i ett enstaka race, utan här pratar vi om en HEL säsong och inte minst ett HELT team. Det är heller ingen slump att Ibis Mojo HD4 är modellen som teamet använde för att välförtjänt plocka hem medaljen. Vad blir då slutsatsen? Vi tycker nog att det är ganska enkelt, det här är en av världens bästa endurohojar, punkt! Ett gediget utvecklingsarbete och tusentals timmar ligger bakom framtagandet av den 4:e generationen av Mojo HD. Det är dock fortfarande en långslagig heldämpad endurohoj med imponerande följsamhet på ojämna underlag och nästan overkligt flyt i branterna som fixar stökiga spårval på ett överraskande enkelt sätt. HD4:an levererar ett makalöst grepp som garanterar att du alltid kommer ur kurvorna med full kontroll, men ännu stabilare och ännu snabbare än tidigare. Jämfört med föregångaren så har HD4:an en längre och slackare geometri med 64,9 graders vinkel på styrhuvudet, vilket ger dig ännu större självförtroende på snabba och stökiga utförslöpor. Den har dessutom ett lite längre topprör, vilket i praktiken ger dig mer utrymme att manövrera ovanpå cykeln och dessutom skapar ytterligare stabilitet. Vi skulle kunna skriva spaltmeter om geometrin men vi nöjer oss med att nämna att ramen är 30 % styvare i övre länkage och hela 40 % styvare i lägre länkaget och att Ibis ytterligare förfinat upplägg för placeringen av kolfibern, vilket resulterat i både ökad styvhet och en effektivare kraftöverföring. Respektingivande slaglängder på 153 mm baktill och 160 mm framtill (klarar ända upp till 170 mm fram). Liksom dess föregångare rullar den med full stabilitet på ett par mäktiga 27,5-tummare och den klarar bredder från 2,35" ända upp till 2.8" utan att du behöver ändra något på cykeln. När det blir riktigt brant och stökigt i spåren är en sänkbar sadelstolpe nästan obligatorisk och HD4:an är självklart kompatibel med riktigt långa dropper posts, den klarar längder ända upp till 170 mm, lite beroende på ramstorlek. Det extremt genomtänkta DW-länkaget numera i sin 5:e (och självklart Dave?s bästa) version levererar en magisk känsla med klassledande kraftöverföring och blixtsnabb respons när du lägger tryck på pedalerna. Givetvis kan Ibis Mojo HD4 skryta med Boost-teknologi (148 mm bak och 110 mm fram) vilket ger extra vridstyvhet och säkerställer att ingen kraft går till spillo. Letar du efter en kompromisslös heldämpad kolfibercykel med massor av snabb lekfullhet som ger dig imponerande stabilitet och ser till att du alltid har möjligheten att alltid välja en aggressiv linje, ja då har du hittat rätt! Varje liten detalj är extremt väl genomtänkt och bara kabeldragningen kan få en småsur ingenjör eller ilsken mekaniker att lätta på smilbanden och bli smått lyrisk... vi kallar det normal Ibis-klass! Modellen tillverkas i 6 olika utrustningsnivåer med drivpaket från både Shimano (XT eller XTR) och från SRAM (NX, GX, X01 eller XX1 Eagle), samtliga versioner har dämpare från FOX, kompletta hjul från Ibis och däck från Maxxis (se specifikationen för detaljerad information om respektive utrustningsnivå). Så vill du...

Kross Lea 3.0 27.5 lila/orange medium

Kross Lea 3.0 27.5 lila/orange medium
3 890 kr

Kross Lea 3.0 27.5" är en snygg mountainbiken för tjejer som vill ha en praktisk MTB att cykla till skolan eller jobbet med. Det må vara bland det billigare du kommer hitta bland dämpade MTB-cyklar, men låt dig inte luras av priset! Det här är fortfarande en ganska kompetent cykel som är utrustad med mycket av det som ingår på lite dyrare modeller, men givetvis med något enklare komponenter. Samma fina aluminiumram som övriga modeller i Lea-serien och den damanpassade ramen ger en komfortabel körställning kombinerat med bra uppsikt och hög säkerhet. Lea känner sig hemma på nästan alla typer av underlag, oavsett om det handlar om att plöja fram över höga trottoarkanter i betongdjungeln eller att glida fram på grusvägarna utanför stan. Eftersom den gillar fart så är det utrustad med bromsar som matchar fartresurserna, dom mekaniska skivbromsar är inte bara effektiva utan ger också pålitlig bromsförmåga oavsett väder, vind och underlag. Under motorhuven sitter en funktionell 21-växlad drivlina från Shimano (Altus/Tourney) som kommer se till att du enkelt tar dig uppför även riktigt tuffa uppförbackar och som du enkelt hanterar med dom lättmanövrerade vridreglagen. En dämpade framgaffel med 80 mm slaglängd kombinerat med stadiga 27.5"-hjul med breda däck ser till att du alltid tar dig fram med maximal bekvämlighet, vilket självklart bidrar till en tryggare upplevelse i sadeln även när underlaget är riktigt stökigt. Kross Lea 3.0 är en tjejcykel som inte viker ner sig för lite tuffare förhållanden eller för dåligt väder och den passar lika bra som ditt träningsredskap som din pendlarkompis till och från skolan eller fotbollsträningen. Den har dessutom fästen för både skärm och pakethållare vilket kan vara riktigt praktiska kompisar i vårt skandinaviska klimat, med både ur och skur.